Str. på skruetrækker til bundprop på AlphaOne [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Str. på skruetrækker til bundprop på AlphaOne

thg
14-08-2011, 18:04
Sidder og skal bestille lidt forskelligt værktøj og havde tænkt mig at bestille en stor skruetrækker til bundproppen på mit AlphaOne drev så jeg ikke ødelægger kærven ved at bruge en for lille skruetrækker.

Er desværre ikke ved min båd lige nu, så håber derfor at en her kender målene eller har sin båd stående ved sig som evt. kan hjælpe mig med at måle hvilken skruetrækker jeg skal vælge?

Mulighederne er:
2,0 x 12 mm.
2,5 x 14 mm.

Har en bundpropspakning liggende og har målt den til 14 mm. udv. diameter og 10 mm. indv. diameter, så umiddelbart vil jeg tro at den på 14 mm. ville passe, men ved ikke om en tykkelse på 2,5 mm. kan være der, men husker den bare som meget tyk...

thg
15-08-2011, 13:59
Slet ingen som har en båd/motor stående som lige kan måle hvilken en som passer?

Lars T
15-08-2011, 19:16
Mit drev ligger ca under 70+ vm vand, så jeg har ikke nogen reel mulighed for at tjekke lige nu, men umiddelbart skal bundskuren ikke skrues særlig hårdt i, slet ikke så hårdt så der er risiko for at du ødelægger gevindet. Jeg kan bruge næste alle mine skruetrækkere, dog minus de helt små.