Anmeldelse af Bavaria ved skade [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Anmeldelse af Bavaria ved skade

KS1
27-08-2011, 20:20
Hej allesammen

Så skete det sørgelige, min sejlsæson sluttede måske her for 10 dage siden!

Jeg blev ringet op kl. 13 fra Roskilde Sejlklub, om at de syntes jeg skulle tilse min båd!
Jeg skynder mig ned til båden og kan godt se hun ligger lavt, meget lavt og kun agter! Stævnen står så højt så den næsten stikker over badebroen!
Jeg havde ellers tilset båden dagen før pga. "rygter" om endnu lidt vind og vand i den danske sommer!

Pga. Højvande og kraftig blæst havde min båd simpelthen hevet den ene pæl op, så båden er fortøjret til, pælen var drevet ind under båden og havde gjort at båden lå skævt i vandet og taget vand ind hvor den ellers skal spytte det ud :(
Da den så har tømt batteriet kan den ikk flytte vandet ud og tager derfor mere og mere vand ind:(

Da jeg kommer ned til båden ringer jeg som det første til Ralph fra Bavaria, som næsten smider mig ud af røret før end jeg har fortalt hvad der er sket, han nåede dog at sige " få tømt båden, og ring så til mig!!", men inden jeg er færdig med at tømme har Ralph ringet 2-3 gange, for at høre hvordan det går, jeg havde dog hænderne i vandet og svarede derfor ikke! Men da jeg ringer tilbage er Ralphs lokale mekaniker allerede på vej imod mig for at få startet båden op! Det må godt nok kaldes hurtigt service!!!

Desværre er både starter og generator gået i stykker og båden vil derfor ikke starte, så der bestilles reservedele.
Da Peter fra js marine kommer retur for at starte båden finder vi ud af at tanken er fyldt, og desværre med vand, så Peter skal til at tømme den for vand, så vi kan få den testet!

Indtil nu har alt kørt gnidningsfrit, og jeg lover at melde retur når sagen er overstået! Jeg smider også lidt billeder på fenderen, når jeg kommer til en computer, hvis ikke Piraten Ralph vil smide den på!

Mere info følger

Med venlig hilsen
Allan

Holten
27-08-2011, 20:37
Det er vel naturligt at forsikringsselskabet vil prøve at minimere skaden og dermed udbetalingen af penge.

Miss Mancini
28-08-2011, 06:54
Er du sikker på, at vandet er trængt ind ved udstødningsbælgen ?

Som jeg husker det, så har du for nylig skiftet drivakselbælgen ( blev ikke leveret af nytdrev.dk ), og måske den er fejlmonteret eller defekt, således at vandet er sivet ind i båden ved transomlejet, hvis pakdåsen mangler eller er defekt....

En anden mulighed er gearkabelbælgen, som kan være defekt og forårsage vandindtrængen i båden......

KS1
28-08-2011, 09:10
Er du sikker på, at vandet er trængt ind ved udstødningsbælgen ?

Som jeg husker det, så har du for nylig skiftet drivakselbælgen ( blev ikke leveret af nytdrev.dk ), og måske den er fejlmonteret eller defekt, således at vandet er sivet ind i båden ved transomlejet, hvis pakdåsen mangler eller er defekt....

En anden mulighed er gearkabelbælgen, som kan være defekt og forårsage vandindtrængen i båden......

Bælge osv. Blev skiftet af autoriserer mekaniker, og som jeg lige huske det blev 3 bælge/hamonikaer skiftet!,

Båden ligger også stadig i vandet og tager ikke vand ind, efter den blev tømt :)

KS1
28-08-2011, 09:11
Det er vel naturligt at forsikringsselskabet vil prøve at minimere skaden og dermed udbetalingen af penge.

Sådanne tænker jeg også, men syntes bare stadig at man ofte hører om folk der har problemer med forsikringen, jeg blev guidet hele vejen igennem af Ralph :)

Miss Mancini
28-08-2011, 09:17
Bælge osv. Blev skiftet af autoriserer mekaniker, og som jeg lige huske det blev 3 bælge/hamonikaer skiftet!,

Båden ligger også stadig i vandet og tager ikke vand ind, efter den blev tømt :)

Helt OK. Sørg alligevel for, at fremlæg fakturaer på bælge, montering mv., såfremt forsikringsselskabet vil se det.

nicolajjetrider
28-08-2011, 11:54
God beretning om bavaria!:)

Det med lænsehuller er farligt, her i sommeren var vi på weekend til Sverige, men på vej til sverige havde vi kraftigt sø og båden krængede en del til tider så meget at vores lænsehuller der sidder 25cm over vandlinjen tog vand ind max 10-15 liter på hele turen men det er ret bemærkelses værdigt, tænk hvis turen havde varet 3 timer ekstra.

Jeg har tænkt på om man ku få returventil i de slanger.:)

God vind ks1 det skal nok gå godt :)

MortenBP
28-08-2011, 14:58
God beretning om bavaria!:)

Det med lænsehuller er farligt, her i sommeren var vi på weekend til Sverige, men på vej til sverige havde vi kraftigt sø og båden krængede en del til tider så meget at vores lænsehuller der sidder 25cm over vandlinjen tog vand ind max 10-15 liter på hele turen men det er ret bemærkelses værdigt, tænk hvis turen havde varet 3 timer ekstra.

Jeg har tænkt på om man ku få returventil i de slanger.:)

God vind ks1 det skal nok gå godt :)

Jeg har et par advarsels mærkater som siger "husk at lænseventiler skal være lukkede under sejlads". Problemet er bare, at de er ret svære at komme til, og at jeg frygter at jeg glemmer at åbne dem igen, når jeg ankommer til havn, - så de plejer altid at være åbne.

Men ku man lave dem så de er envejs, ville det være dejligt. Især når der bakkes, - for det er der jeg har tendens til at få vådt gulvtæppe :-(

Fletcher14
20-09-2011, 19:40
Hvordan er det gået med din SeaRay? Det var ærgeligt, du ikke kunne komme med os andre ud, at cruise de sidste gange. Det var nogle skønne ture. Jeg håber, at du har fået SeaRay'en klar til en sensommer tur eller to på fjorden. Her en måned efter hændelsen må det være tid til en anmeldelse af Bavaria og hjælpen. Hvor mange søstjerner skal Bavaria have?

KS1
22-09-2011, 10:10
Hej Fleetcher14

Tak for tanken....

Og nej, jeg må desværre sige at jeg IKKE sejler endnu :(

Motoren har ikke været startet endnu, men jeg håber og tror på at den bliver startet i denne uge, selvom jeg endnu ikke har hørt fra mekanikeren, selvom han har lovet flere gange at give lyd fra sig.

Jeg ville rigtig gerne have båden på land, for den bliver noget tilgroet efter at have ligget i vandet, helt stille i mere end 6 uger, så hvis ikke jeg får den startet her inden weekenden, er der så en der kan hjælpe mig med at trække den til slæbestedet i løbet af næste uge?

Er der nogle der har erfaringer med Peter fra J.S. marine?

Fletcher14
22-09-2011, 20:11
Solen skinder, bådene er på vandet, og du står og ser på din SeaRay, der næsten har lidt samme skæbne som den prægtige Bismarch, mens du har fået en mekaniker, der ikke holder sine aftaler - og ikke giver lyd fra sig?

Det minder mig om en bil-mekaniker, min kære lillebror engang havde. Løfte efter løfte blev brudt. Der blev ikke svaret på henvendelser. Det viste sig senere, tilfældigvis, på en motorcykeltur, at mekanikeren var optaget - fordi han brugte bilen privat til transport af kone, børn og vasketøj. Han troede endda, han kunne stikke af fra en motorcykel (GSX-R 1300).

Man må nok konkludere, at mekanikere, der gentagne gange ikke holder aftaler, og ikke engang kan give lyd fra sig, med rette kan tilskrives en eller anden grad af mistillid - og bør fravælges konsekvent.

Sådan en manglende respekt giver i hvert fald ikke ligefrem søstjerner på brystet.

En søstjerneværdig mekaniker tager ejerskab på opgaven, optræder tillidsvækkende, holder dig underrettet om opgavens fremskridt og afleverer den aftalte løsning til den aftalte pris. Og er han lidt nørd også, så tager han også billeder undervejs, så du kan følge med. Den slags skal prises, så de mistillidsvækkende mekanikere falder i baggrunden.

Miss Mancini
22-09-2011, 20:36
Arh, det er måske nok at tage munden lidt for fuld, at mekanikeren skal tage billeder af f.eks. reparationens fremskridt og sende til kunden MEDMINDRE kunden selvfølgelig vil betale for den tid som mekanikeren bruger på at tage billeder, up-loade og sende dem - det tvivler jeg på at kunden vil.

Jeg har haft min første garantisag med en PARSUN 4 HK med langt ben. Kunden afleverede motoren til mig i midten af august med fejlmeldingen "kan ikke starte". Jeg undersøgte motoren og kontaktede min leverandør, som gerne ville have motoren til rep./inspektion. Det viste sig, at en reparation ville tage længere tid pga. restordre på reservedele, så konklusionen blev, at kunden fik en fabriksny motor u/b, og den har vedkommende afhentet i dag.
Jeg påfyldte motor- og gearolie på påhængsmotoren, så kunden populæt sagt blot skal "tilsætte vand" og sejle.

Jeg håber at kunden er tilfreds med den service og behandling jeg har ydet.

Fletcher14
22-09-2011, 20:54
Nu er MMS jo opfundet. Tryk & Send. Det giver så meget glæde, at vide, at der er fremskridt - at man gerne slipper lidt ekstra i den anden ende. Som regel vil man som kunde også gerne lære noget om sit fartøj eller køretøj - og billeder er en mulighed for, at se dele eller områder, der normalt ikke er tilgængelige.

Nu ved jeg jo også, at du er skarp, så din service er tydeligvis derefter. Jeg har sjælent set en forhandle så skarpt som du på messen. Du havde fuldstændigt styr på detaljerne, priserne, mulige rabatter, aftaler og tiden. Det var flot.

Miss Mancini
22-09-2011, 21:01
Tak for de pæne ord.

Der skal tilføjes, at hvis et marineværksted skal "holde alle deres kunder i hånden med MMS, billededokumentation mv.", så drukner de i værkstedstimer, som kunden måske ikke vil betale for....

Hvis det aut. værksted som servicere min ML´er skulle fremsende billede- eller skriftlig dokumentation for hver eneste handling på bilen, så ville jeg få en regning så Jorden den ryster - timeprisen er 1100,- kr. + moms..........

Jeg tror "bare" det handler om tillid. Er man utilfreds det ene sted, må man finden et nyt sted og håbe på bedre tider.

Vi ser alle sammen forskelligt på problemstillinger.

bhvvs
23-09-2011, 08:53
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.

Miss Mancini
23-09-2011, 09:25
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.

Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?

bhvvs
23-09-2011, 09:45
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.

Miss Mancini
23-09-2011, 10:24
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.

Lad mig sige det på en anden måde; Hvis kunden vil betale min timepris på kr. 795,- kr. + moms for at tage billeder af en reparation + udskiftede dele, lægge billederne ind i en dertil oprettet fotomappe, så vil jeg gerne gøre det.
Men jeg gør det ikke u/b !

Miss Mancini
23-09-2011, 10:26
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.

bhvvs
23-09-2011, 10:56
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
Der er heller ingen der forlanger det skal gøres gratis, men det tager ikke mange minutter for at tage et par billeder og evt. sende dem på mail når man er ved computeren. Mange firmaer sender jo alligevel regningen elektronisk, så jeg kan ikke se problemet i det, heller ikke prismæssigt.

Peter508
23-09-2011, 12:33
I de her tider hvor det gælder om at være originale og distancere sig fra sine konkurrenter, kunne det være en fantastisk kommunikation mulighed at brande sig op på, at der ved samtlige reparationer vil være foto dokumentation.

Specielt i en branche som båd mekkerne hvor deres generelle image i bedste fald er lidt loren i kanterne....

Men også auto branchen vil kunne drage nytte af foto dokumentation i deres kommunikation med kunder. Nok ikke den lille auto mester på gadehjørnet, men de lidt større huse som Starmark, Vestergaard, P Christensen m.fl. ville helt sikkert kunne hente kunder på dette punkt.

Miss Mancini
23-09-2011, 19:39
Jeg tror langt det nemmeste for alle parter vil være, hvis værkstedet øgede deres kvalitetskontrol, og dermed reducerede antallet af om-igen-reparationer.

Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?

KS1
24-09-2011, 08:03
Jeg forstår godt det med FOTO, og ville også syntes det var rart! Men har det alligevel lidt sådanne, at det ikke burde være et problem at stole på sin mekaniker!
Jeg syntes det er ærgeligt at vi har så mange mekanikere som snyder deres kunder!

Jeg har pt. Selv STORE problemer med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, det er over 6 uger siden båden fik problemer, og nu har jeg i 12 dage IKKE hørt fra Peter, og kan heller ikke få fat i ham når jeg ringer!
Ralph fra Bavaria kan heller ikke få fat i ham, det er virkelig noget svineri!
Tilgengæld svarer han stadig når nye kunder ringer, har haft en ven til at kontakte Peter Klitfort, og her kunne Peter kommer i start næste uge, og kigge på båden!

Jeg kan derfor kun ØNSKE at ingen vil kontakte ham, da han er hurtigt og flik til at starte en opgave, men sindsyg dårlig til at vende tilbage og få afsluttet opgaven :eek:

Mit næste problem med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, er at han har lagt gamle reservedele på sæder og gulvtæppe, der ligger noget rustentværktøj i kassen til isterninger, hvem skal rengøre alt dette efterfølgende??

Peter508
25-09-2011, 20:20
Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?

Fordi Fru Jensen er den typiske kunde ??

Personligt vil jeg gerne have billeder af enhver reparation bil som båd. Vi har lige fået nyt køkken, ny garage, nyt tag og fjernvarme lagt ind.

Alle håndværkere med undtagelse af vvs fyrene har løbende taget billeder af processen, så jeg i dag vel har omkring 200 billeder af hele projektet.

Jeg synes at det er vild spændende, og er utrolig glad for at de har taget billeder.

Jeg forstår ikke argumentationen fra lige netop dig Rolf, som jo ellers er meget obs på kunde service....

Jeg er overbevist om, at det kunne være et stærkt marketings tiltag fra de større etablerede bilhuse, ligesom jeg er overbevist om at det kun er et spørgsmål om tid, inden det første hus er på banen med det.

Miss Mancini
25-09-2011, 22:36
Jeg har tidligere i tråden lagt op til, at jeg gerne tager billeder af en given reparation mv., men det bliver imod betaling baseret på værkstedets timepris !

Peter508
26-09-2011, 09:08
Jeg tror at du anskuer det fra en forkert vinkel ;)

Nu taler jeg kun om de større huse, ikke om eksempelvis den lille Automester henne om hjørnet, hvor jeg iøvrigt tror at Fru Jensen kunderne har en større repræsentation end i de store huse.

Min pointe er, at hvis man formår at skille sig ud, og man formår at få dette kommunikeret ud. Så vil den mer udgift der er i forbindelse med at skulle tage nogle billeder, så rigeligt komme ind igen ved en øget kunde volume, og en deraf øget omsætning.

Jeg er lige skiftet fra et Ford hus til et Mercedes hus. Og trods det at jeg på ingen måde var utilfreds med Ford, så er servicen ved P Christensen bare niveauer højere end den var ved Vestergaard. Og det giver bare en helt anden tillid og glæde ved det hus man har købt bil ved.

Derudover giver det dem faktisk også en længere snor ved mig, inden jeg bliver irriteret, da jeg ved at de går det ekstra skridt for deres kunder....

Lars T
26-09-2011, 10:47
Jeg kan helle ikke se nogen udfordring i at tingene skal dokumenteres - Det tager små 30 sekunder at overførser billeder fra et digitalkamera til computeren og videre over i en mail. Alterntivt kan billeder video mm sende direkte underselve operationen via en evt. mobiltelefon.

At skifte en del i en bil, båd, hus osv kan jo næsten alle, så det er i mine øjne næsten en betingelse at firmaer skille sig ud på servicefronten.

Jeg vil så klart heller smide mine penge efter det lille lokal specialværksted som er meget afhængig af deres kunder, hvorfor de oftest også får en ekstraordinær service. Jeg kunne aldrig finde på at benytte et af de store bilhuse (glashuse) til service af mine biler. Der er kun én til at betale for deres "store flotte" glashuse, og når de ikke tjener pengen på salg af biler, ja så må det jo være på service at brugte og salg af reservedele. Det er jo direkte til latterligt at betale mere end kr. 1.000,- plus moms pr. time for f.eks. at få skiftet bremser, lygtepærer osv..

Tilbage til KS1's båd...
Ring til Ralph og sig at du vil ha en anden mekaniker.
Folk som ham PEter, der ikke gider at "ulejlige sig" til at ringe tilbage, evt. melde afbud, fortælle om status, fortjener ikke mere spild af din tid - og da slet ikke Bavaria's tid/penge.!

Find en anden mekaniker.!

Miss Mancini
26-09-2011, 18:22
Hvis problemet er tilgængeligheden af reservedele til KS1´s båd, så vil jeg gerne være behjælpelig. Jeg er sikker på, at jeg kan arrangere montering af delene med Anders Kr......

Hvad siger KS1 og Manorwar ?

KS1
26-09-2011, 20:21
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side

Miss Mancini
26-09-2011, 21:08
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?
Altid i henhold til gældende dansk lovgivning

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!
Bør ikke være det store problem. Det er jo ikke en supertanker

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !

KS1
26-09-2011, 21:15
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !

Ja, jeg frygter også en død motor, frygter også stor sag mod j.s. Marine, for da Ralph kontakter ham, for jeg at vide at jeg sejler inden for et par dage!,
Så der er lidt kaos i mit lille hoved :(

Og ja, jeg tror heller ikke opgaven er større end som så, men Peter Klitfort ser ud til at have opgivet :(

Miss Mancini
27-09-2011, 06:42
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".

Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.

nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris...:):):)

Ulman
27-09-2011, 07:50
Husk at fyre en fed
Jeg vidste det Rolf :D

Miss Mancini
27-09-2011, 08:00
Jeg vidste det Rolf :D

Med den nye socialdemokratiske regering, skal der mere end en kølig pilsner til at dulme nervøsiteten....:):):):):)

Lars T
27-09-2011, 08:35
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".

Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.

nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris...:):):)

Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK! :eek:

I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.

Miss Mancini
27-09-2011, 08:40
Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK! :eek:

I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.

-dlof--f

Manorwar
27-09-2011, 11:17
hmm nu er der ja ikke forsikringselskabes mekker og ikke BAVARIAS fejl- jeg har kun haft gode erfaringer med peter i de siste 4 år .
problemen er at peter er kommed til skade med sin kne .
selføligt er valget af mekker fri fra kunden - ikke vi bestemmer ...men jeg har lige snakket med peter og har hørt fra ham at han er ok igen og han har aftalt at han kikke på båden i denne uge ..so at vi endeligt få sagen afsluttet ...

KS1
27-09-2011, 19:38
Så er der skabt kontakt til Peter her Kl. 18:45, efter 4 opkald i løbet af idag, han lover igen at komme imorgen!
Det bliver spændene, om han så holder hvad han lover denne gang!

Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?

Fletcher14
28-09-2011, 08:35
Komme igen i morgen?

Hvis du vil behandles ordentligt af leverandører fremover, så send ham hjem med et signal til ham og hans omgangskreds om, at der er bedre måder, at behandle kunder og andre mennesker på.

Det er det eneste, der hjælper dig og alle os andre. Gør du ikke det, så bliver det hele værre - for dig og alle os andre, der skal udsættes for det næste gang.

Det er tydeligt, at han skulle have sagt nej til opgaven, så han kunne passe sit syge knæ - og du kunne få en seriøs mekaniker - og en masse dejlige dage på vandet her i sensommeren.

http://www.beatthemonster.com/wp-content/uploads/2010/08/simon-saying-no-300x229.jpg

Miss Mancini
28-09-2011, 08:42
Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?

At motoren ikke har sat sig, og at el-anlægget fungerer upåklageligt !

Lars T
28-09-2011, 08:56
Ralph - Jeg er altså ikke helt enig. Det må da være i Bavarias interesse at en skade begrænses evt. af forsikringstager, og herefter tilses og udbedres af en af Bavaria samarbejdspartnere? Hvis jeres samarbejdspartner har været sygemeldt, dermed ikke har haft mulighed for at hjælpe en af jeres kunde, men samtidigtig har fin tid til at tilse nye opgave samt lave diverse reperationer, var jeg se det som en lille udfordring. Men hvis du har haft gode erfaringer med Peter, skal han naturligvis også have en chance for at tilses og udbedre skaden. Så lad os håbe KS1 er på vandet i dag :)

Lars T
28-09-2011, 09:00
At motoren ikke har sat sig, og at el-anlægget fungerer upåklageligt !

Powertrim enheden er vel også en del som kan have taget skade?

Miss Mancini
28-09-2011, 09:08
Powertrim enheden er vel også en del som kan have taget skade?

Ja, men jeg opfatter elektronikken i power-trim enheden til at høre under "el-anlægget".

Skrækscenariet er, hvis der er kommet vand i olien til powertrim pga. et løstsiddende eller manglende låg...Fordi et par relæer på trimpumpen er ødelagte er økonomisk i småtingsafdelingen - de kan leveres til 150,- / stk.

Lad os endelig høre resultatet efter der har været servicefolk på opgaven.

Miss Mancini
28-09-2011, 09:15
Jeg formoder at KS1 har tager billeder af skadernes omfang indvendigt i båden eller hyr ?

Lars T
28-09-2011, 09:21
Skrækscenariet er, hvis der er kommet vand i olien til powertrim pga. et løstsiddende eller manglende låg...Fordi et par relæer på trimpumpen er ødelagte er økonomisk i småtingsafdelingen - de kan leveres til 150,- / stk.

Umiddelbart ville jeg da mene at skrækscenariet er hvis der er vand i motorolien og det har stået der i snart 7 uger.. :eek:
Så tror jeg at Ralph kommer til at have en anden holdning til hans mekaniker :(

Miss Mancini
28-09-2011, 09:30
Umiddelbart ville jeg da mene at skrækscenariet er hvis der er vand i motorolien og det har stået der i snart 7 uger.. :eek:
Så tror jeg at Ralph kommer til at have en anden holdning til hans mekaniker :(

Nu var det ment som et skrækscenarie omkring trimpumpen, hvis der er kommet vand i olien.

Enig omkring vand i cylindrene. Det har jeg vist også nævnt tidligere, som værende et problem..:)

Spændende at høre, om der kommer liv i motoren igen.

Lars T
28-09-2011, 19:00
KS1 - Nåå fik ham Peter tømt den, skiftet olien og startet den op? og kom I på vandet til en lang tur så motoren kunne blive godt gennemvarm :):)

Strøyer
28-09-2011, 22:14
Hold øje med mayonnaise i ventildækslerne.

Fletcher14
29-09-2011, 01:52
Rolf har et godt tilbud i denne uge: Han tager 3D-billeder i fire farver og højtryk ved alle reperationer i denne uge. :-P

Miss Mancini
29-09-2011, 01:59
Rolf har et godt tilbud i denne uge: Han tager 3D-billeder i fire farver og højtryk ved alle reperationer i denne uge. :-P

Ja, til et fast timepris på 795,- + moms....

Manorwar
29-09-2011, 06:04
Ja, til et fast timepris på 795,- + moms....
brolfchen -din sindsyge timepris bliver ikke betalt fra forsikring..dobbelt so dyrt som med andere ...-dlof--f

Miss Mancini
29-09-2011, 06:51
brolfchen -din sindsyge timepris bliver ikke betalt fra forsikring..dobbelt so dyrt som med andere ...-dlof--f

Det er et frit land vi lever i, men jeg kan bekræfte i sagen med KS1´s båd at;

- Starteren er altid på lager i DK hos nytdrev.dk
- Nødservice indenfor 24 timer ( hurtig bil, hurtig på stedet..:) )
- Kører over hele Danmark
- Skadernes omfang væsentligt reduceret ved hurtig assistance
- Dollarprinsessen som back-up ved ikke brofaste øer...:)
- Dollarprinsessen som bjærgningsfartøj i Øresund, Kattegat, Skagerak, Nordsøen, Vesterhavet, sydlige Utsira, Botniske Bugt og Atlanterhavet...:)

Årsagen til at mange værksteder halter med økonomien og indtjeningen, er pga. deres alt for lave timepris.

Nu kender jeg ikke dine takster for at yde bjærgningsassistance, men jeg tror ikke at du gør det for det halve af 795,- kr. + moms....:)

Hvis en bådmekanikers timepris på en forsikringsopgave er det halve af 795,- + moms og der i gennemsnit er en forhandleravance på reservedele, der ikke overstiger 25%, så kan jeg godt forstå, at mange kunder med en skadet båd får en lang reparationstid !

Manorwar
29-09-2011, 07:29
Det er et frit land vi lever i, men jeg kan bekræfte i sagen med KS1´s båd at;

- Starteren er altid på lager i DK hos nytdrev.dk
- Nødservice indenfor 24 timer ( hurtig bil, hurtig på stedet..:) )
- Kører over hele Danmark
- Skadernes omfang væsentligt reduceret ved hurtig assistance
- Dollarprinsessen som back-up ved ikke brofaste øer...:)
- Dollarprinsessen som bjærgningsfartøj i Øresund, Kattegat, Skagerak, Nordsøen, Vesterhavet, sydlige Utsira, Botniske Bugt og Atlanterhavet...:)

Årsagen til at mange værksteder halter med økonomien og indtjeningen, er pga. deres alt for lave timepris.

Nu kender jeg ikke dine takster for at yde bjærgningsassistance, men jeg tror ikke at du gør det for det halve af 795,- kr. + moms....:)

Hvis en bådmekanikers timepris på en forsikringsopgave er det halve af 795,- + moms og der i gennemsnit er en forhandleravance på reservedele, der ikke overstiger 25%, så kan jeg godt forstå, at mange kunder med en skadet båd får en lang reparationstid !
-dlof--f-dlof--f-dlof--f god med dig min ven , men jeg bruger ikke folk som er forsikred med yachtpool ,har en tykke mave og en pizzabil den er bliver slagtet fra defendern i en byrace fra min kærste .
glemmer sin kone i flere mdr i strib svingerklub -betaler ikke bropenge til piraten og er i dansk folkeparti siden fødseln..
dollarpricessen duer ja heller ikke som bjergningsfartøj den har ja kun sejled i 5 min de siste 10 År , plus at den er pissegrimmt .og med OMC motor ..-dlof--f-dlof--f

KS1
29-09-2011, 19:41
Så kom Peter endelig!!!

Idag Kl 17:00 var Peter at finde i Roskilde, jeg tog selv ned til båden, for at se hvad der skete, jeg var selv meget bange for at motoren havde sat sig!

Efter lidt roderi, fik Peter skiftet starteren, sat en reservetank på og forsøgte så at starte båden..... Starteren rejste sig, men sagde bare "klok" -"klok"... Det skete flere gange indtil Peter satte startkabler direkte på starteren, og wupti så aborrer hun..... Men hun startede ikke endnu....
Peter hældte så benzin direkte i starteren, og fik med besvær liv i hende, han måtte pumpe på gashåndtaget for at holde hende live (må være som at give kundstit åndedrat).....
Dette pumperi, foregik i lang tid, og med ret høje omdrejninger, og han fik hende ikke til at pulse rigtigt, han skilte noget ad ved kaburaetoren og prøvede igen, men heller ikke dette lykkedes, så han pillede kaburatoren af og tog den med hjem, også kommer han igen imorgen!

Jeg ligger en video på om lidt, hvis jeg kan, hvor man kan høre/se hvordan motoren knokler mens han pumper!

Miss Mancini
29-09-2011, 19:45
Tændingssystem.....

KS1
29-09-2011, 19:49
Video ligger her

ct95JWJ2O8E&

Kan ikke lige finde ud af at trylle den ind rigtigt her :(

KS1
29-09-2011, 19:50
Tændingssystem.....

.??

nicolajjetrider
29-09-2011, 21:15
Det som Rolf mener er at dit tændingssystem driller.

Hvis mekanikkeren holdt gassen på ville den med sikkerhed først tænde i udstødningen når den siger sådan.

Et nyt tændingssystem og rør m.m grundet fugten ville nok være på sin plads samt tjek af alle stel forbindelser m.m

Manorwar
02-10-2011, 07:58
god at peter endeligt har fåed gang i din motor
nu har du ja har haft en masse vand i tanken -carbutatoren skal renses

tro ikke tændningssystemen har en fejl.

Manorwar
04-10-2011, 19:33
god at peter endeligt har fåed gang i din motor
nu har du ja har haft en masse vand i tanken -carbutatoren skal renses

tro ikke tændningssystemen har en fejl.
anny news..

KS1
06-10-2011, 07:50
Status er:

1. Båden har været startet, som i kan se på videoen, men båden kan ikke stå i tomgang.

2. Mekanikeren har monteret brugte dele, selvom hans undskyldning for ikke at dukke op som aftalt, var at han ventede på en ny starter fra Triton Marine (som så forøvrigt skulle være lukket). I øvrigt står der på Bavarias hjemmeside at man bytter reservedele til nye, og ikke brugte dele!

3. Båden skal hives op i weekenden, for ellers kan den ikke komme på plads, hvor den skal stå vinteren over.

Tænk at så lidt, kan tage over 8 uger, og alle fortæller mig hele tiden at jeg skal være meget nervøs for min motor..... så hvor godt tror i jeg sover om natten

Miss Mancini
06-10-2011, 08:02
Jeg har ny starter + eksternt startrelæ på lager til omgående levering.

Ud med tændrørene - tørn motoren flere gange - motoren druknes i konserveringsolie.

Ring ved interesse.

Lars T
10-10-2011, 08:55
Hej Allan eller Ralph - Noget nyt?
Fik mekanikeren den til at gå pænt igen? og var det godt at komme ud igen :):) fredag var jo en pæn god dag til at være en tur på vandet?
Fik hevet min egen op :)

Fletcher14
17-12-2011, 16:40
Ih. Sikke tiden flyver. Det er nu længe siden, der var liv i denne tråd, og der er kun tre måneder til sæsonstart, så det er vist på tide, at høre, hvordan det er gået i KS1s lille forsikringssag med Bavaria. Der var vist, helt ekstra-ordinært, tegnet en udvidet, all-risk-dækning, for en sikkerhedsskyld, så ethvert tænkeligt uheld for den kære KS1 skulle være dækket.

Jeg husker, at det var noget med et klassisk tilfælde af manglende strøm, der førte til, at lænsepumpen ikke kunne køre i regnvejrsperioden, hvorefter båden tog vand ind. Så hørte vi lidt om en mekaniker, der ikke kunne holde aftaler, inden en tung tavshed lagde sig over båden og tråden. Men, hvordan gik det? Er båden kommet op af vandet? Er der lavet en liste over skaden? Er skaden udbedret? Dækkede forsikringen som forventet?

Fletcher14
20-12-2011, 10:33
Jeg tænker på, om KS1 har fikset SeaRay'en selv - og taget på oversøisk cruise? Det kunne den lange svartid da i hvert fald tyde på. :)

KS1
20-12-2011, 13:23
Så endelig som aftalt og lovet lidt sidste nyt!
Først tak til alle de som har sendt mig en pm, som lovet skal jeg nok svare endeligt når det endelige resultat ligger, og skal nok også prøve at opdaterer lidt mere her inde!

Pt. Er der desværre lidt forskellig opfattelse af hvad skades-afdelingen i Tyskland har af opfattelse af en "All-risk" aftale, mod hvad jeg har af opfattelse.

Men status er hvertfald pt. At de i Tyskland mener båden kan laves for ca. 750 euro, hvilket vil sige at Ralph vidst skal til at ansatte en tysk mekaniker, som kan hjælpe os alle, for de priser må siges at være fantastiske :)

Pt. er status at båden står på land, og der næsten intet er sket med den, men mon ikke der snart sker noget, jeg er hvertfald ved at gå ned pga. stres over det ikke spiller sssurr

thg
20-12-2011, 13:45
Man må da formode at Bavaria fragter båden til en reparatør og får lavet båden inden for rimelig tid - sådan en sag skal vel ikke tage meget mere end en mdr. fra skaden er sket til båden er klar igen!

Du skriver at den tyske afdeling har en anden opfattelse af "all-risk" dækningen - hvordan det? De har vel godtaget skaden, men har bare været ekstremt urimelig længe om det?

Uanset hvad Bavaria mener det skal koste, så er det jo kunden uvedkommende - de må bare finde et værksted og sørge for at få den lavet tilfredsstillende der, hvis de mener at kundens valgte værksted er for dyrt!

Skal man forstå det sådan at Bavaria vil overføre 750 Euro til dig og så skal du selv sørge for at få den lavet eller? Bavaria må da formodes at følge skaden "til dørs" og hjælpe kunden...?

Fletcher14
20-12-2011, 15:10
Det er godt skrevet, thg. Prisen er kunden uvedkommende.

Peter508
20-12-2011, 16:03
Øøøøhhhh nu er det mere end 4 måneder siden, du har fået skaden....

Det er dælme da under al kritik. Nu har jeg læst tråden igennem igen, og jeg fatter bjælde af at det skal tage så lang tid.

Uanset dårligt knæ af mekanikeren, prisen på rep. osv så falder forsikrings selskabet da fuldstændig igennem i den sag her. Intet af overnstående er da dit ansvar som forsikringstager, det er da selskabets ansvar at få sådanne ting til at glide. Tænk hvis skaden var opstået i Maj måned, så havde hele sæsonen været væk....eller endnu værre at skaden ikke er udbedret til Maj måned....

Jeg har været sejlet på grund med vores båd, hvor vi måtte søge i havn grundet at skruen var bøjet på alle blade. 2 dage efter grundstødningen var der skiftet skrue, drivakselen forstærket med jernstivere, og nogle revner agter udbedret med epoxy. Jeg havde selv en ekstra skrue liggende, og den købte forsikringsselskabet af mig.

Forsikringsselskabet havde helt klart den holdning, at nu skulle vi bare på vandet igen, også måtte vi klare alt det praktiske efter det....

Som sejler er jeg helt personligt villig til at betale lidt ekstra for sådan en holdning.

thg
20-12-2011, 16:06
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Peter508
20-12-2011, 16:08
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....

ufio
20-12-2011, 16:36
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.

http://www.ankeforsikring.dk/Om_ankenaevnet/Medlemmer.aspx

Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.

MartinN
20-12-2011, 18:41
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?

Manorwar
20-12-2011, 19:29
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.

http://www.ankeforsikring.dk/Om_ankenaevnet/Medlemmer.aspx

Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
Ja -BAVARIA er via vores rykforsikringselskaber medlem ..
og Værnetinget er sø og handelsretten i KBH ..

Manorwar
20-12-2011, 19:30
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....

HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .

Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..

Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .

Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.

So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..

Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..
ingen skadeanmeldese- ingen dokumentation fra kunden -ingen erstattning muligt (med alle selskaber ) ..
Vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .som nu bliver idenfor kort tid blive revuderet fra os

ang reperation
Bådsejer er kontrakt partner med Jr marine .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .
At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens .vi dækker kundens økonomiske tab og hjelper med bjergning /assistance .
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...

KS1
20-12-2011, 19:33
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....

HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .

Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..

Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .

Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.

So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..

Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..ingen skadeanmeldese -ingen erstattning ..vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .

ang reperation .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens ..
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...

Den 18/8-2011 er sendt en skades anmeldelse til din kollega Ulrich, i den spørger jeg også om der mangler andet, og har intet svar fået fra ham før end for 2 uger siden, hvor han beder om den på tysk eller engelsk!

Ligeledes vil jeg gøre opmærksom på at Peter står på din hjemmeside som være skadeskonsulet/bjærgning så noget må han da have med Bavaria at gøre?

Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal have penge i hånden, jeg skal bare have lavet en båd, så den kan sejle igen! Derfor jeg betaler forsikring!

Ligeledes har I (bavaria) også bestemt værdien af min båd, for 1 år siden, men pludselig er den INTET værd, fordi den får en skade? Jeg forstår det ikke!

Og forstår heller ikke hvordan jeres mekaniker kan kommer 5 gange, og i nu vil udbetale mig penge.

thg
20-12-2011, 19:39
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?

Det er heller ikke i orden at kunden skal oversætte en skadesanmeldelse til tysk eller engelsk. Man har tegnet det igennem et firma med dansk adresse, så må det være dem som oversætter og sender anmeldelsen videre - alt andet vil være urimeligt... Virker også helt undsvagt at den danske afdeling skal diskutere med det tyske om hvor meget det koster at udbedre en skade i Danmark - ihvertfald hvis det sænker processen for kunden... Den danske afdeling må jo aftale med at værksted hvad der skal laves og hvad det koster (sådan fungerer det jo også med autoskader) og så er den jo ikke meget længere??

Og nej, det er da ikke i orden pludselig bare at vil udbetale nogle penge til kunden så han selv skal sørge for reparation, medmindre at båden er skadet for så meget at den går ind under totalskadet, hvis der er noget der hedder det for både, ligesom der er for biler og i såfald må det være den aktuelle dagsværdi der skal udbetales...

Om det så er med brugte dele eller ej som bruges til reparation, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...

KS1
20-12-2011, 19:41
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?

Om det så er med brugte dele eller ej, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...

Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!

Miss Mancini
20-12-2011, 19:43
Vi har tidligere tilbudt assistance og gør det gerne igen i denne sag.

Vi kan afhente båden ( hvis den står på ind.reg. trailer ) og udføre reparationen på eget serviceværksted i Nordsjælland.
Timepris, kr. 795,- + moms.

Lad høre.

thg
20-12-2011, 19:45
Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!

Ja så længe båden ikke er i dårligere stand end før skaden, så vil jeg ikke mene der er noget at komme efter på det punkt...

KS1
20-12-2011, 19:47
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!

Manorwar
20-12-2011, 19:48

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....

peter -dlof--fjeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?-dlof--f

Manorwar
20-12-2011, 19:52
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?

thg
20-12-2011, 19:53
peter -dlof--fjeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?-dlof--f

Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Hvad er planen? Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?

Peter508
20-12-2011, 20:14
Ralph nu skrev jeg jo helt generelt, netop fordi jeg ikke orkede at diskutere med dig :rolleyes:

Om jeg betaler 35% mere ved søassurancen end jeg skulle gøre ved Bavaria, det aner jeg ikke noget om. Da det aldrig har været en option at tegne en forsikring igennem dig.

Til gengæld vil jeg gerne slå helt fast, at jeg gerne betaler 35% mere, hvilket for mig er mindre end 2000 kr om året, for at være så sikker som overhovedet muligt, på at jeg er sejlende når vejret er til det....

Udover det betaler jeg også gerne, for ikke at skulle spekulere over om jeg nu er ordentligt forsikret, og ivrigt får en hurtig professionel behandling såfremt uheldet skulle være ude.

Og som tidligere skrevet så har jeg på egen båd erfaringer i den retning.

Peter508
20-12-2011, 20:17
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?

Manorwar
20-12-2011, 20:17
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden[/B]
NEJ , forsikringselskabet skal KUN erstatter kundens økonomiske tab og ikke sørge for reperatur .....

Den omtl båd er 20 år gammel og forsikred til
HANDELSVÆRDI
Med totalforlis få kunden den aktuelle handelsværdi minus selvrisiko
Mener hvad en tilsvarende båd lige so gammel og brugt koster på market ...
Med BAVARIA uden yderligt standartfradrag pga ælde ,som danske selskaber gør .....

MEDMINDERE båden er forsikred til NYVÆRDI -dlof--f
So bliver nyt for gammel betalt.
Mener NYE reservedele med deleskade ,nyt båd (købspris )med totalforlis idenfor bådens første 5 år og berefter HANDELSVÆRDI.
BAVARIA dækker nytværdi i bådens første 5 ÅR, dette gælder ikke med UB motoren og er afh. fra bådens nypris og bådstype )
Jeg har bed kunden i interesse af en HURTIGT skadebearbjdning at tage direkt kontakt med vores skadeafdeling og der var ingen problem med at han skla skive dette på engelsk .. problemen er at vi har først fåed sine skade anmeldese komplet med underskrift retur for 2 uger ..ikke før..

Miss Mancini
20-12-2011, 20:19
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?

Nej, jeg har ikke udkørende service, men lejer mig ind i perioder på et værksted i Nordsjælland...:)

KS1
20-12-2011, 20:20
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?

Skriver også du bakker mig op, det ros Ralph Party0012

Fletcher14
20-12-2011, 20:21
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.

En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.

http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=14802&GBID=28

Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.

Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer (www.bavaria-yacht.dk).

Peter508
20-12-2011, 20:22
Argh træls Rolf ellers har jeg da en Grand Banks der med mellemrum har brug for en pålidelig mekker.....:rolleyes:

thg
20-12-2011, 20:23
Men hvad er Bavaria's plan i denne sag? Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?

I såfald hvad ville du selv syntes om dette hvis det var f.eks. din bil der var skadet og du fik 8000 kr. til at reparere den for, men de værksteder du selv har taget kontakt til vil have f.ek. 10000 kr. for at lave din bil - hvad ville du selv syntes om dette?

Miss Mancini
20-12-2011, 20:26
Argh træls Rolf ellers har jeg da en Grand Banks der med mellemrum har brug for en pålidelig mekker.....:rolleyes:

Jeg værdsætter din loyalitet.

Manorwar
20-12-2011, 20:40
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
nej valget af verftet er fri men kunden er forpligtet at begrænse skaden og evtl inhente flere tilbud med flere verfter hvis den første lydder for dyrt ..

ang .Hvad er planen?
Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...
IGEN- der er ikke BAVARIAS eller min fejl at sagen er kørt i 4 mdr. ,vi har afgørt skaden idenfor 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra dig ..PUNKTUM:
ventediden er opståed pga peter JR marine har haft en ulykke med sin ben og kun ikke arbeide i flere uger
..jeg har sagt til dig flere gange find dig en anderen mekker hvis du ikke gilder at vente på peter ..korrekt?

selffølligt hjelpe jeg dig i sagen -jeg plejer og gør hvad jeg sige ..

nu har vi 2 ja snakket igår om at jeg har send sagen til revudering ..
giv mig og vores skadeafdeling lige en chance ..TAK sssurr
jeg har flere storskade efter stormen på skriveborden og er kommet først tilbage tilbage i går morgens kl 10 efter en 38 timers bjergningsaktion i weekenden - jeg kann ikke dele mig ..
HUSK NU
At du har først send mig dine skadeanmeldese retur for 2 uger pga dine ferie efter jeg har rykket dig flere gange ??
Passer dette ikke ??

Selfføligt få du fradrag med reservedele OGSÅ med deleskade på din 20 år gammel båd .arbejdsløn bliver betalt i fuld..
MED alle selskaber -ikke kun BAVARIA
Din båd og motor er ja ikke nyt ..
NB.check §6 i dine forsikringsbetingelser ..da stå dette sort på hvid..

Hvad skal alt den bøvl her har jeg ikke gørt alt for at hjelpe dig ?? jeg er faktisk lidt skuffet....

Manorwar
20-12-2011, 20:46
Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?

ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --

Peter508
20-12-2011, 20:46
Ralph du er nok nødt til at læse tråden ordentligt inden du svarer.

Ham du svarer er ikke ham der har en skade på sin båd......

Alene dit dårlige dansk gør at jeg ikke vil forsikre ved dig....:rolleyes:

Som tydeliggjort her i tråden er muligheden for misforståelser alt for stor.....;););)

thg
20-12-2011, 20:53
[QUOTE=thg;36007] Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
QUOTE]
ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --

Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...

Clasg
20-12-2011, 20:54
Jeg er forsikret ved Bavaria med Sea Ray'en. Ved handlen opstod der pludselig tvivl om CE godkendelsen, og her var Ralph's tysk-kundskaber en stor hjælp i udredningen af sagen med den tyske importør og tyske sælger.

Jeg har ikke haft brug for forsikringen endnu, så den side af Bavaria kan jeg ikke udtale mig om.

Men er da meget tiltrukket af Ærø som forsikringsselskab, de har ihvertfald nogle usædvanligt søde piger i det selskab fjupeqopq

Manorwar
20-12-2011, 20:54
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.

En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.

http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=14802&GBID=28

Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.

Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer (www.bavaria-yacht.dk).

klage efter klage.????
antal af rasende kunder du henviser til ??
jeg kan finder på nettet er hele 3 klager siden 09 og ud af 9000 kunder i DK
Ikke dårligt
dette gør mig faktisk stolt.. og bekræfter faktisk at vores servicenivå er i top ..
søg lige på andere bådforsikringer på nettet eller specielt forsikringsklagenavnet ..
andere selskaber har flere 100 sager afgørt der OG normalt med forsikringstager som "looser" .ingen erstattning .

til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.
???????
Den sjøve pikhistorie er blived obdigtet af den person "Linda Pedersen" - TEAM LIMA - som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade med os ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA -men hos TRYG ...o
læs lige den hele inlag før du kommer med so en nonsense her ..
team lima henviser også som du til en historie på nettet.

So du tro på alt på nettet ??Lidt naiv ikke ??
Og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk .
Udtalerser som dette fra dig om mig og BAVARIA uden beviser er YDERST uprofessionel fra dine side..

Peter508
20-12-2011, 20:56
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig. -dlof--f

thg
20-12-2011, 20:57
klage efter klage.????
antal af rasende kunder jeg kan finder på nettet er 3 ud af 9000
ikke dårligt , søg lige andere bådforsikringer på nettet eller forsikringsklagenavnet ..
den sjøve pikhistorie er blived obdigtet den person som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA men hos TRYG ...o
So du tro på alt på nettet ??lidt naiv ikke ??
og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk . For gør dett her klar til dig ....

Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?

Clasg
20-12-2011, 21:08
Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?

Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.

Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
(Edit: har lige læst tidligere i tråden, at Ralph har vurderet at de 750 EURO IKKE er dækkende, så han har nok lige læst hvad ROLF skal have i timepris :) )

KS1
20-12-2011, 21:13
Måske de 750 euro dækker det hele, men jeg ved det ikke! Ralph/Bavaria har fået papirerne fra deres skadesvurderingsmand, men jeg har ikke fået dem at se og jeg har rykket for dem flere gange!

Og Ralph, du må ikke forveksle mig med Flercher og thg, jeg har ikke brokket mig, blot svaret på spørgsmål!
Tværtimod roser jeg dig for at kæmpe!

Miss Mancini
20-12-2011, 21:14
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.

Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.

Mon ikke tråden skal hvile her, så kan de implicerede parter finde en løsning i al fordragelighed ?

thg
20-12-2011, 21:16

(Edit: har lige læst tidligere i tråden, at Ralph har vurderet at de 750 EURO IKKE er dækkende, så han har nok lige læst hvad ROLF skal have i timepris :) )

Nu arbejder jeg selv på et autoværksted. Her har vi en fast aftalt timepris (en del under alm. timepris) med de forskellige selsskaber (mener jeg - har ikke selv noget med det at gøre) og så laver en mand hos os en opgørelse i Autotaks over hvad der skal laves. I dette program ligger så alle priser for reservedele og beregnede tider for de forskellige reparationer/udskiftninger og så skal en taksator godkende dette. Ofte får man mindre tid til det end det reelt tager, derudover skal man bruge ekstra tid på at bestille uorg. og brugte reservedele hvis taksatoren kræver dette, uden at få noget for det... Men har aldrig været ude for at et forsikringsselsskab giver en kunde x-antal kr. til en reparation og så må han derefter selv sørge for at få udbedret skaden...

Manorwar
20-12-2011, 21:16
[QUOTE=Manorwar;36010]

Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...

NEJ selskabet skal ikke henvise til en best. rep verkstett

kunden skal inhente en reperations tilbud - selskabet betaler efter rep.tilbud .
kunden få -
100% med arbejdsløn UDEN FRADRAG
reservedele med en evtl fradrag eller ny afh .om handelsværdi eller nyværedi er forsikret og bådens ælde.
Kunde kan ja også købe brugte dele og få de montert,
han har kun ret med erstattning af tilsvarende dele,lige so gammel ..

Hvis der kommer yderlige udgifter ,gemte mængel etc so skal da sendes nyt og korregert rep tilbuld
og selskabet erstatter efter de geldende regler ..
So kør sagen med alle selskaber ..

thg
20-12-2011, 21:18
Se iøvrigt denne sag: http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=11220

Kan afsløre at forsikringsselskabet IKKE er Bavaria, men et af de store kendte inden for bådforsikringer...

PROSECCO
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.

Tænk på hvis vi skulle undvære vores bil i ligeså lang tid....

Tænk hvis alle de stormskader der har været de sidste år, både på bygninger og skibe, skulle behandles på samme måde...... Så var der nok stadig mange med vand i kælderen

Clasg
Mon ikke tråden skal hvile her, så kan de implicerede parter finde en løsning i al fordragelighed ?

Nej for pokker Rolf..nu julehygger vi os jo lige så godt fjupeqopq
(Selvfølgelig skal de finde en løsning, jeg synes bare lige, at der var nogle generelle processer ved forsikringssager som man bør være opmærksom på)

Manorwar
20-12-2011, 21:21
Nu arbejder jeg selv på et autoværksted. Her har vi en fast aftalt timepris (en del under alm. timepris) med de forskellige selsskaber (mener jeg - har ikke selv noget med det at gøre) og så laver en mand hos os en opgørelse i Autotaks over hvad der skal laves. I dette program ligger så alle priser for reservedele og beregnede tider for de forskellige reparationer/udskiftninger og så skal en taksator godkende dette. Ofte får man mindre tid til det end det reelt tager, derudover skal man bruge ekstra tid på at bestille uorg. og brugte reservedele hvis taksatoren kræver dette, uden at få noget for det... Men har aldrig været ude for at et forsikringsselsskab giver en kunde x-antal kr. til en reparation og så må han derefter selv sørge for at få udbedret skaden...

ja med bilforsikringer er sagen lid anderleds .her findes kontraktvæksteder men her blived ja også trukket en del i løn fra værksted ..

alle ander tingskadeforsikringer inkl bådforsikringer kør efter den andere modell. Bådforsikringer ,hus og inbo forsikringer etc har ingen kontrakværksted
her få kunden kun kontanterstatning ..

Manorwar
20-12-2011, 21:23
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.

?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange sssurr. JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..

thg
20-12-2011, 21:27
ja med bilforsikringer er sagen lid anderleds .her findes kontraktvæksteder men her blived ja også trukket en del i løn fra værksted ..

alle ander tingskadeforsikringer inkl bådforsikringer kør efter den andere modell. Bådforsikringer ,hus og inbo forsikringer etc har ingen kontrakværksted
her få kunden kun kontanterstatning ..

Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???

Manorwar
20-12-2011, 21:29
Se iøvrigt denne sag: http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=11220

Kan afsløre at forsikringsselskabet IKKE er Bavaria, men et af de store kendte inden for bådforsikringer...

Ja TAk --lille søgning på nettet om mine konkurtenter afslører meget
jeg anbefaler forsikringsklagenavens homepage for en masse interesante læsning om mine konkurenter -ca 95% af sagener er afgørd med kunden som looser..

Manorwar
20-12-2011, 21:35
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig. -dlof--f
tillykke med gevinsten -
vi kør sagen efter de sammme princip .og afh. fra skaden og skaden højde sender vi også STRAKS taxator ude
hvis kunden som her i den omtalte sag ikke kænder til en mekkker i områden anbefaler jeg selffølligt en.
jeg plejer at anbefale gode folk ,peters jr marine sage er lidt anderleds pga ulykke
normalt udbetaler vi ja ogspå direkte til værftet .men div konkurser i brachen de siste 2 har lærnt os den hårde vej at der er best at kunden betaler -EFTER båden er rep. korrekt og afhentet fra kunden .. ..
og ikke at kunde stå med en ½rep båd efter vi har betalt regningen og værkstedet er gåed konkurs ..:eek:

PROSECCO
20-12-2011, 21:38
?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange sssurr. JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..

Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....

thg
20-12-2011, 21:42
Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?

Manorwar
20-12-2011, 21:46
Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen

thg
20-12-2011, 21:47
tillykke med gevinsten -
vi kør sagen efter de sammme princip .og afh. fra skaden og skaden højde sender vi også STRAKS taxator ude
hvis kunden som her i den omtalte sag ikke kænder til en mekkker i områden anbefaler jeg selffølligt en.
jeg plejer at anbefale gode folk ,peters jr marine sage er lidt anderleds pga ulykke
normalt udbetaler vi ja ogspå direkte til værftet .men div konkurser i brachen de siste 2 har lærnt os den hårde vej at der er best at kunden betaler -EFTER båden er rep. korrekt og afhentet fra kunden .. ..
og ikke at kunde stå med en ½rep båd efter vi har betalt regningen og værkstedet er gåed konkurs ..:eek:

Kan godt følge Jer et stykke ad vejen. Burde Bavaria med 9000 kunder ikke lave nogle faste aftaler med værksteder rundt omkring i Danmark således at alle kunder max. har 20-50 km. til et værksted som I har en aftale med og kan stå inde for tager sig seriøst af en skade...

Ligesom det fungerer i bilbranchen: Hvis et værksted har en aftale med f.eks. Tryg og en Tryg kunde sender en bil til skadereparation på et værksted Tryg har en aftale med, ja så gør værkstedet jo alt for at få tingene til at ske bedst og hurtigst muligt, da Tryg jo ellers vil blive utilfredse med værkstedet og værkstedet er jo ikke interesseret i at miste en stor kunde som henviser mange kunder...

thg
20-12-2011, 21:49
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen

Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må værkstedet jo forsøge at finde en tilsvarende brugt generator...

Manorwar
20-12-2011, 21:54
Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....

ohh min dårlig dansk, beklager min pølsedansk .-dlof--f.
selff. Der er IKKE bavarias SKYLD
kunden anmelde sagen tel .i august ,vi har send en skadeanmeldesefomular straks efter den tel anmeldese og den har vi først retur fra med underskrift for 2 uger.jeg har anbef peter - han blived syg .jeg har sagt find en anderen mekker ..
og der er ikke BAVARIAS ansvar at inhenter rep.tilbud .. men kundens -gælder med alle selskaber
.Med storskader sende vi selfølligt straks taxator..

PROSECCO
20-12-2011, 21:54
halløj..

Men en 20 år gammel generator der virker er nok en del mere værd en de 10 % af en nypris. arrrr det virker sgu ikke fair.
Det fint nok at sætte en brugt del i så længe der er en garanti på den. De gamle dele ved vi jo holder længere end de nye, da de er lavet af god kvalitet.. :-)

Manorwar
20-12-2011, 21:55
Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må værkstedet jo forsøge at finde en tilsvarende brugt generator...

ja eller kunden .. IKKE forsikringselskabet ..

Manorwar
20-12-2011, 21:58
halløj..

Men en 20 år gammel generator der virker er nok en del mere værd en de 10 % af en nypris. arrrr det virker sgu ikke fair.
Det fint nok at sætte en brugt del i så længe der er en garanti på den. De gamle dele ved vi jo holder længere end de nye, da de er lavet af god kvalitet.. :-)

jo der er fair ..
en 20 år gammel generator ,drev eller ligende har faktiskt ingen restværedi...
levetiden er langt overskridet . brolfchen hvad er levetid på drever,generato etc .. ??
??? den 20 år gammel generator har ja heller ikke nogen garanti i forvejen ....

Manorwar
20-12-2011, 22:01
Måske de 750 euro dækker det hele, men jeg ved det ikke! Ralph/Bavaria har fået papirerne fra deres skadesvurderingsmand, men jeg har ikke fået dem at se og jeg har rykket for dem flere gange!

Og Ralph, du må ikke forveksle mig med Flercher og thg, jeg har ikke brokket mig, blot svaret på spørgsmål!
Tværtimod roser jeg dig for at kæmpe!
ja måske er jeg lidt tæt ... -dlof--f

ja du har rykket flere gange siden fredag- jeg har knokkled weekenden igemene med en stort skadesag.
nu er tirstag ...
og sagen er send til revudering igår ---god ting tage tid :D

Miss Mancini
20-12-2011, 22:11
jo der er fair ..
en 20 år gammel generator ,drev eller ligende har faktiskt ingen restværedi...
levetiden er langt overskridet . brolfchen hvad er levetid på drever,generato etc .. ??
??? den 20 år gammel generator har ja heller ikke nogen garanti i forvejen ....

Levetiden på de omtalte dele kan ikke defineres med usvigelig sikkerhed - der er mange faktorer som er afgørende for en komponents levetid.

Handelsværdien på en brugt generator, et drev, en motor mv., der kan dokumenteres som værende mere end 20 år har en begrænset handelsværdi og værdisættes på købsdagen imellem sælger og køber.

Hvad jeg kan bekræfte er, at når en marinemotor ( indenbords m/ drev Mercruiser, OMC eller Volvo Penta baseret på GM eller FORD blokken ), så er der en tydelig tendens til, at mange komponenter begynder at være en udskiftning værdig efter 15 år.

Peter508
20-12-2011, 22:19
Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??

Manorwar
20-12-2011, 22:41
Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??

hvis detter er sket og der er en nyere generator bygget in bliver kunden nød til at dokumentere dette .evt med faktura eller lign.
hvem ellers ..forsikringselskabet kan ja ikke vudere dette uden dokumetation og skal i tvid sende en taxator ude ..
kunden få kun hvad han kan dokumentere -ingen dokumentation -ingen erstattning -dette gælder MED ALLE selskaber ..
hvis der er er en nyere generator med en højere tidsværdi so få kunden selvfølligt en højrere erstattning ..-dlof--f

PROSECCO
20-12-2011, 22:44
Halløj

Det ser åbenbart ud til der (endelig) sker noget i sagens kerne, det er jo godt.

Og vedr brugt reservedel, er det jo som nytdrev siger en aftale mlm køber og sælger.

Men her drejer det sig vist om en fuldt brugbar del er ikke er slidt ned men "druknet". Ingen ved jo om den kunne holde 20 år mere eller om den nuværende er en renoveret del der er sat i for 5 år side.

Så hvis delen ikke representere nogen værdi, restværdi hvordan kan den så dækkes?

Jeg mener heller ikke at gammelt altid skal erstattes af nyt. Det kunne jo også være en renoveret del. hvis mekanikkeren skal bruget kostbar tid for at finde en brugt del, er det jo ofte lettere/billigere at ringe til grosist og bestille en renoveret del.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se udtrykket på den kunde der havde bestilt en tømrer til at komme at skifte hans utætte tagplade der var 20 år gammel, og han hiver en gammel tagplade ud af bilen og montere den...fjupeqopq Det ville da give kunder i butikken.

Peter508
20-12-2011, 22:51
Det lyder forkert i mine ører....

Min båd er fra 1982 og jeg har da ikke regninger fra alt der er blevet skiftet igennem tiderne..

Det må da nødvendigvis være sådan, at forsikringsselskabet skal betale hvad det koster, at få båden tilbage i samme stand som før et uheld.

I min verden skal båden afleveres til en mekaniker, som vurderer omfanget, også har mekanikeren ellers den videre dialog med forsikringsselskabet. Det eneste kunden skal tage sig af, er at få betalt selv risikoen også ellers komme på vandet igen.....

Sådan var det i mit tilfælde, og sådan vil jeg til enhver tid forvente at det altid vil være.

PROSECCO
20-12-2011, 23:09
Halløj

Peter508, det jo sådan det skal være. sådan fungere det jo også med en bil. Og sådan er det også med dit hus eller indbo hvis det tager skade.

Og køber man en ny brugt båd kan det være svært at dokumentere alt udskiftning.

thg
21-12-2011, 07:06
Mangler stadig svar på flg. fra Bavaria:

Kan Bavaria ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris og derudover at det er kundens problem at skaffe reservedele i samme stand som dem på båden?

Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?

Miss Mancini
21-12-2011, 07:09

I det tilfælde har ejeren bevisbyrden, og en faktura med købsdato kan bruges som dokumentation.

Manorwar
21-12-2011, 08:48
Mangler stadig svar på flg. fra Bavaria:

Kan Bavaria ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris og derudover at det er kundens problem at skaffe reservedele i samme stand som dem på båden?

Unseriøst ???
Der er ikke forsikringselskabes opgave at få båden reparet eller henvise til en bestemt værksted, men selskabet er forpligtet at erstatte kundens faktiske økonomiske tab dette gælder med alle selskaber ..ikke kun BAVARIA..
IGEN IGEN erstatning er afhænging af ,om båden er forsikred til NYVÆRDI eller HANDELSVÆRDI
En fragdrag er kun på reservedele -ikke på arbejdsløn .

..ALLE selskaber har denne slags fradrag med gammle både
Kunden har ja fåed en klart forbedring og en højere værdi med nye dele ...

Man kann ja ikke forventer at eks en 10 år gammel motor,eller slidt drev bliver erstattet med en nyt ..Ellers sejler man bar med en 10 gammel slidt defekt drev på en sten og få en helt nyt drev ...??
selvfølligt komme der fradrag ..

I øvrigt er der kun panthaenius og BAVARIA som tilbydder nyværdi erstatning i DK ,PT forsikre ikke både ælder end 10 år.
ALLE andere selskaber i DK dækker kun handelsværdi og often med stort fradrag og andere ulemper ,eks skal kunden self betale 25% af drevskaden plus afskrivning fra 10 -15% per år PLUS sin selvrisiko (ærø).. Dette er unfair og ikke den møde BAVARIA erstatte drevskader ..
VIGTIGT often er bjergningsomkostninger er kun dækket op til til bådens værdi.
Mener en båd forsikret for 100.000 dkr synker og har en totalforlis -bjergningsomkostninger er på yderlige 50.000- selskabet betaler kun 100.000 dkr -resten hæfter kunden for ..dette er YDERST useriøst efter min mening..
BAVARIA dækker Bjergningsomkostninger med 100% udover den aftalte forsikringsum..

jeg anbefaler at i alle checke jeres forsikringsbetingelser nøjesomt .
i øvrigt en fint debat her ..
jeg hjelper gerne fenderbruger med evtl spørgsmål til forsikringsbetingelsens djungel...

info
i starten af 2012 kommer der faktisk en bådforsikringstest i magazin bådnyt..

---------------------------------------------------------
fra BAVARIAS forsikringsbetingelser
---------------------------------------------
Forsikringsværdi – faste tariffer (HANDELSVÆRDI)
Forsikringssummen skal svare til
forsikringsværdien og anses som fast tarif.
Forsikringsværdien er tidsværdien. Tidsværdien
er her det beløb, der almindeligvis kræves for at
anskaffe nye genstande af samme art med
fradrag af et beløb, der modsvarer den forsikrede
genstands tilstand (alder, slidtage, brug etc.)
---------------------------
Forsikringsværdi – faste tariffer(NYVÆRDI)
Forsikringssummen er lystbådens værdi
(inklusive det samlede udstyr og tilbehør) på
tidspunktet for begyndelse af forsikringsaftalen.
Værdiens størrelse er den aftalte forsikringssum
og anses som fast tarif.
Fradrag ”NY FOR GAMMEL” bortfalder.
Forsikringsselskabet godtgør ved totaltab af båd
og/eller udstyr forsikringssummen med fradrag
af en eventuel restværdi. Totaltab foreligger,
hvis forsikringstager mister de forsikrede
genstande uden udsigt til at generhverve dem
eller de ødelægges i forhold til deres oprindelige
beskaffenhed. De beskadigede genstande kan
ikke stilles forsikringsselskabet til disposition
uden dettes udtrykkelige samtykke. Ved delvise
skader godtgøres reparationsomkostninger op til
forsikringssummens størrelse. Omkostninger til
transport til og fra reparationsværft er dækket

flere spørgsmål ??

thg
21-12-2011, 08:57
Ja, du skriver "Ved delvise skader godtgøres reparationsomkostninger op til forsikringssummens størrelse"

Så nytter det jo heller ikke noget at man får f.eks. 8000 kr. til reparation af en skade hvis værkstedet vil have 10000 kr. for det...

Manorwar
21-12-2011, 09:13
Ja, du skriver "Ved delvise skader godtgøres reparationsomkostninger op til forsikringssummens størrelse"

Så nytter det jo heller ikke noget at man får f.eks. 8000 kr. til reparation af en skade hvis værkstedet vil have 10000 kr. for det...
?????????????
thg læs de nu rigtigt -dlof--f-dlof--f-dlof--f.der er 2 forskellige dækninger
nu snakker du ja igen om NYVÆRDI i bådens første 5 år (ingen fradrag)
Den omtalte båd er 20 år gammel og forsikkert til HANDELSVÆRDI (Fradrag .alder, slidtage, brug etc)

Manorwar
21-12-2011, 09:24
Det lyder forkert i mine ører....

Min båd er fra 1982 og jeg har da ikke regninger fra alt der er blevet skiftet igennem tiderne..

Det må da nødvendigvis være sådan, at forsikringsselskabet skal betale hvad det koster, at få båden tilbage i samme stand som før et uheld.

I min verden skal båden afleveres til en mekaniker, som vurderer omfanget, også har mekanikeren ellers den videre dialog med forsikringsselskabet. Det eneste kunden skal tage sig af, er at få betalt selv risikoen også ellers komme på vandet igen.....

Sådan var det i mit tilfælde, og sådan vil jeg til enhver tid forvente at det altid vil være.
Ja verden er ikke perfekt .
check lige dine forsikringsbetingelser fra ærø ...
du få også en fradrag og en kæmpe en ....ikke noget med fuld erstattning med deleskader ..
fra ærøs betingelser "Den i policen nævnte forsikringssum, bør altid være tilstrækkelig til at dække fartøjets handelsværdi. A.Erstatning kan ikke overstige fartøjets handelsværdi. Ved handelsværdi forstås anskaffelsesværdien for et tilsvarende fartøj af samme art, alder og stand.
Er forsikringssum på skadestidspunktet mindre end handelsværdien, vil Søassurancen kunne gøre underforsikring gældende.
Ved erstatning for genstande ydes der erstatning for dagsværdien. Ved dagsværdien forstås genanskaffelses-prisen for tilsvarende genstande med fradrag for værdiforringelse på grund af alder, brug, mode, nedsat anvendelighed eller individuelle omstændigheder.

B.Påhængsmotorer og drev vil uanset stand ved totalskade eller tab blive erstattet med følgende procent af nyværdien for tilsvarende ny genstand.
Alder

Erstatningsprocent

indtil 1 år

100%

indtil 2 år

90%

indtil 3 år

80%

indtil 4 år

70%

indtil 5 år

60%

indtil 6 år

50%

indtil 7 år

40%

derefter

30%
Ved partiel skade på påhængsmotor og drev erstattes reparationsudgifterne fuldt ud inden for den beløbsgrænse, som erstatningen ville have udgjort iht. ovennævnte tabel

og her er fælden "C.Begrænsning i bjærgningsomkostninger:
Ved at yde erstatning for totaltab kan Søassurancen befri sig for ethvert ansvar for bjærgningsomkostninger, for hvilke sikrede ikke allerede hæfter på tidspunktet, hvor Søassurancen meddeler sikrede, at skaden vil blive opgjort som totaltab. "
FARLIGT LEG ...
Mener en båd forsikret for 100.000 dkr synker og har en totalforlis -bjergningsomkostninger er på yderlige 50.000- selskabet betaler kun 100.000 dkr -resten hæfter kunden for ..dette er YDERST useriøst efter min mening..
BAVARIA dækker Bjergningsomkostninger med 100% og uden begrænsning -udover den aftalte forsikringsum..

Peter508
21-12-2011, 10:30
Nu har jeg jo så haft brug for mit forsikrings selskab, og om der gælder andre regler for skruer det aner jeg ikke, men der var ikke noget fratrukket....

Min båd er forsikret for x antal kroner, det samme er min motor. Så skulle jeg få en totalskade på motoren, så får jeg udbetalt det beløb den er forsikret for. Dette har Ærø i dag bekræftet for mig, da jeg har haft ringet til dem.

Ligeledes sagde de, at de ved et havari bringer båden tilbage i den stand den havde før havariet, men at de naturligvis ikke kunne garantere, at der ville blive brugt nye reservedele, hvilket jeg finder helt naturligt.

Igen....man kender ikke sit forsikringsselskab, før man har haft brug for dem....

Så hvis du nu har 9000 kunder ( efter eget udsagn ), så er det vel sandsynligt at de 8700 aldrig har haft brug for deres forsikrings selskab, og da I uomtvisteligt er de billigste på markedet....ja så vil langt hovedparten af dine kunder være tilfredse.

Personligt lytter jeg lidt mere til de der har haft brug for deres forsikringsselskab.....

ufio
21-12-2011, 16:10
I øvrigt er der kun panthaenius og BAVARIA som tilbydder nyværdi erstatning i DK ,PT forsikre ikke både ælder end 10 år.

Jeg har da lige fået tilbud fra Panthaenius, til min båd som er fra 1996 altså 15-16år gammel.

Bavaria i er gode og hurtige til at tage telefonen eller ringe tilbage stor ros. Men min erfaring er, i svarer ikke på email det tager lang at få en skriftlig bekræftelse, det giver irritation og usikkerhed i hvert fald for mig.

Manorwar
21-12-2011, 17:59
Min båd er forsikret for x antal kroner, det samme er min motor. Så skulle jeg få en totalskade på motoren, så får jeg udbetalt det beløb den er forsikret for. Dette har Ærø i dag bekræftet for mig, da jeg har haft ringet til dem.

Hmm du få kun penge med en motortotalskade hvis der handler sig om en ulyklige handling ,synkning etc .Og ikke hvis din motor gå bar i styker i fordi du har glemt oile ..
Motoren er ikke forsikkert i sig selv ,men båden med ingå i den total forsikringsumm svarende til bådens aktuelle handelsværdi ...dine motorer som er( måske ??)30 år gammel har ingen handels værdi tilbage og du få max 30 % af nyprisen ..Hvis du er heldigt....
..

Mærkligt at den ansatte du har snakket ikke kender til ærøs forsikringsbetingelser ,måske prøver du først at gemnenlæse dine forsikringsbetingelser . selvføligt har din selskab fradrag med so en gammel båd som din ..

Ligeledes sagde de, at de ved et havari bringer båden tilbage i den stand den havde før havariet, men at de naturligvis ikke kunne garantere, at der ville blive brugt nye reservedele, hvilket jeg finder helt naturligt.

igen nonsense Ærø bringer ikke din båd tilbage i den stand ,de betaler en beløb svarende til delens ,motorens aktuelle handelsværdi ligesom med alle andere(minus fradrag for ælde ,slit etc) ..

Igen....man kender ikke sit forsikringsselskab, før man har haft brug for dem...

Ja håber din båd synker ,du få en totalforlis.få forsikringsbeløbet udbetalt og ærø løber fra 200.000 dkr bjergningsregning og du skal selv betaler alle omkostninger dermed .
so finder du dette hurtig ud af ..-dlof--fog komm ikke hylende til mig ... Sakset fra ærøs forsikringsbetingelser -
Begrænsning i bjærgningsomkostninger:
Ved at yde erstatning for totaltab kan Søassurancen befri sig for ethvert ansvar for bjærgningsomkostninger, for hvilke sikrede ikke allerede hæfter på tidspunktet, hvor Søassurancen meddeler sikrede, at skaden vil blive opgjort som totaltab. "

Så hvis du nu har 9000 kunder ( efter eget udsagn ), så er det vel sandsynligt at de 8700 aldrig har haft brug for deres forsikrings selskab, og da I uomtvisteligt er de billigste på markedet....ja så vil langt hovedparten af dine kunder være tilfredse.

Faktisk 9300 ,med nye kunder hvert dag
.Og jeg hanter ca 300 danske skadesager per år .

Ja vi er Danmarkst ABSOLUT billigste , vores kunder sparer min 35% i præmie HVERT ÅR ,often 50% so vores kunder har råd til at købe din dyrt bensin ..-dlof--f ,
Husk nu vi har yachassistance og all risk dækning ..
Dermedhar vi også en af Danmarks BESTE Kasko Dækning.-dlof--f

Hvis du lige venter lidt til BÅDNYT kør den forsikringstest i feb.2012 få du dette også på sort /hvid. -dlof--f-dlof--f

Jeg er næsten sikkert på at ærø dumper stort i den test pga forsikringsbetingelser....

Personligt lytter jeg lidt mere til de der har haft brug for deres forsikringsselskab.....

ja peter gør bar dette, du har måske forstand med salg af dyrt bensin men bestemt ikke med forsikringer ..

Her en enlag fra en sur ærøkunde
Sakset fra BG
Skrevet: 21-11-2010 12:28:14

Hvis du ønsker Kasko så kan jeg bestemt IKKE anbefale Søassurance Ærø og lystbaade.com og hvad de ellers kalder sig..

De har nok de dårligste forsikringsbetingelser der overhovedet findes på markedet.

Er din båd feks. over 7 år gammel erstatter de kun 20% af din drivlinie ved en påsejlning, Da de afskriver på din båds værdi.

Jeg havde min Campion forsikret hos Søassurance Ærø, jeg sejlede på en sten som ødelage for ca. 20.000 kr. på mit drev. jeg kunne få 1.200 i erstatning efter de havde trukket 2.500 i selvrisiko, og dette var enda efter en lang kamp med dem, for de ville ikke give en krone da jeg anmeldte skaden første gang, så jeg takkede pænt NEJ og skiftede selskab med det samme
FLERE SPØRGSMÅL peter ???

Hm jeg poster snart en par fine anbefalinger fra mine "tilfredse" kunder ,de breve fra de 3 sure kunder har du ja læst

Manorwar
21-12-2011, 18:09
Jeg har da lige fået tilbud fra Panthaenius, til min båd som er fra 1996 altså 15-16år gammel.

Bavaria i er gode og hurtige til at tage telefonen eller ringe tilbage stor ros. Men min erfaring er, i svarer ikke på email det tager lang at få en skriftlig bekræftelse, det giver irritation og usikkerhed i hvert fald for mig.

tilykke med tilbudet , har pantaenius ændret sine krav og forsikre nu også ældere både???
måske som reaktion på mangelde nykunder i dk ??-dlof--f
so er du glad med den tilbud fra PT?

hvad er præmien nivå?? hvem er dyrest ? besparelse ??

jeg beklager :(evtl ventetid med email svar specielt i sejlsesonen-
vi er også kun mensker her på kontoret .
men ring til os og vi afklare sagen straks ...-dlof--f

Peter508
21-12-2011, 18:50
Ej Ralpf vi har været nede ad den her vej før, og det gider jeg simpelthen ikke igen.

Der er rigtig rigtig mange kedelige historier omkring dig og dit virke på nettet. Både ved det ene og andet forsikrings selskab...

Så lad nu være med at sakse fra andre selskaber, det er simpelthen ikke en "kamp" du på nogen måde kan vinde....

Og nej jeg gider ikke at sidde og sakse, som en tidligere har skrevet så kan en hurtig simpel Google søgning gøre det.

Kedeligt er det dog at du sjældent hvis overhovedet, forholder dig til kernen af det der bliver skrevet. Istedet bruger du tiden på at rakke de andre selskaber ned og fremhæve dit eget, meget utiltalende.... Ivrigt velvidende at samtlige andre selskaber er for professionelle til at deltage i debat forums.

Over and out.

Manorwar
21-12-2011, 19:06
Ej Ralpf vi har været nede ad den her vej før, og det gider jeg simpelthen ikke igen.

Der er rigtig rigtig mange kedelige historier omkring dig og dit virke på nettet. Både ved det ene og andet forsikrings selskab...

Så lad nu være med at sakse fra andre selskaber, det er simpelthen ikke en "kamp" du på nogen måde kan vinde....

Og nej jeg gider ikke at sidde og sakse, som en tidligere har skrevet så kan en hurtig simpel Google søgning gøre det.

Kedeligt er det dog at du sjældent hvis overhovedet, forholder dig til kernen af det der bliver skrevet. Istedet bruger du tiden på at rakke de andre selskaber ned og fremhæve dit eget, meget utiltalende.... Ivrigt velvidende at samtlige andre selskaber er for professionelle til at deltage i debat forums.

Over and out.

peter jeg tro ikke at jeg har startet diskusionen her ,og jeg har bundgraved sagen her ..blabla bla nonsense fra nettet med falske anskyldninger er ikke MIN smag , jeg kommer med korekte argumenter og FACTS i den aktuele sag dypt til kernen -du og fletcher med ubegrundete anskyldninger imod mig eller min firma ..

dine skamroser af din forsikringsselskab og negative inlag her fra dig og fletcher om mig eller min firma kan piraten selvfølligt ikke aksepteres uden kamp,hvad har du forventet?
specielt er at i er ja ikke kunder hos mig og dermed kan ikke vudere vores servicenivå ,dækkinger mfl.
FACT er du har lige lost den diskusion her ..... -dlof--f
So holde dig venligst ude ,tak ...med venligt piratehilsen ..

Kan kun anbefaler at du læser BADNYTs uafhæninge forsikringstest i feb 2012
Vi se hvem vinder den ...-dlof--f-dlof--f...

ps ralph stæves med PH og ikke pf.

Manorwar
21-12-2011, 19:37
her lidt UHYGELIGT læsning til en hyggeaftenParty0012- lots af FACTS ikke rumors..

http://www.ankeforsikring.dk/search.aspx?path=%2fAnkenaevn%2ffind_kendelser&layout={028B8BF8-4369-4631-8D27-2B708F1CE24E}

vælge produkttype -både-
.good fornøjelse-

Softice
21-12-2011, 19:40
tilykke med tilbudet , har pantaenius ændret sine krav og forsikre nu også ældere både???
måske som reaktion på mangelde nykunder i dk ??-dlof--f
so er du glad med den tilbud fra PT?

hvad er præmien nivå?? hvem er dyrest ? besparelse ??
PT har i den tid jeg har haft både forsikret mine. Jeg har "kun" haft 2 både og den ene fra 1974 og den anden 10 yngre 1984 og begge forsikret i PT uden problemer.

Clasg
21-12-2011, 19:54
Jeg bidrager gerne med egne erfaringer:

Ærø forsikring:
Godt og billigt selskab med god service ved tegning af forsikring samt tilrettelser. (Flipper 575 med 90 HK Yamaha og trailer)
Dansk selskab med flere ansatte.
Ulemper: Dårlig dækning af skader på Z-drevne både.
Ingen erfaringer med skader.

Bavaria (Mannheimer):
God service ved købet og ved tegning af forsikringen. Billig og med god dækning af Z-drevet. (Sea Ray 275)
Havde en lang korrespondance på mail og telefon lige efter forsikringen var tegnet og betalt, men oplevede ikke nogen lang ventetid på svarene. (Usikkerhed om CE mærkningen)
Ulemper: forsikrer ikke både med en handelsværdi under 100.000,-
Ingen erfaringer med skader.
Og nå ja Ralph er jo Ralph...på godt og ondt :rolleyes:

Tryg:
God skadeservice, men hammer dyrt i præmie.
Fik erstattet et 8 år gammelt drev med et nyt drev 100 % dog med fradrag af selvrisiko. Skaden skete, da min kompagnon påsejlede en sten. (Sea Ray 16' bowrider)

Manorwar
21-12-2011, 19:55
PT har i den tid jeg har haft både forsikret mine. Jeg har "kun" haft 2 både og den ene fra 1974 og den anden 10 yngre 1984 og begge forsikret i PT uden problemer.
ja muligt, men NORMALT tegner PT ikke både over 10 år gammel som jeg er bekænnt med ..

lige for at gør sagen helt klart -ingen negative points fra mig til PT ang dækning, efter min mening er pantaenius helt klart danmarks beste forsikring med en rigtig god all risk dækning - inkl. nyt for gammel -også til lidt ældere både
som er en klart fordel-
men desværre er pt også en af danmarks dyreste .

BAVARIA har også all risk kasko men nyværdi erstattning normalt kun med nyere både (op til 5år)
MEN vores præmier er ca 40 % billiger end PT..

Manorwar
21-12-2011, 20:06

jeg se dette selvfølligt som en kompliment ,TAAAAAAAAAAAK-dlof--f
Nb -har du glemmt ?mine firma er ja også dansk med flere danske ansatte..pt. 5..kun en pølsetysker i firmaen her ..

Clasg
21-12-2011, 20:11

jeg se dette som en kompliment ,TAAAAAAAAAAAK-dlof--f

lf-flg
Ingen er fejlfri, og nogen er mere underholdende end andre.

Ja, det var en kompliment.

Hvad blev der din og Rolf's så muntre "og altid så saglige":rolleyes::rolleyes::rolleyes: ordveksling om swingerklubber, Land Rovere, pizzabude, bropenge mv.

Er I blevet gamle og sløve her i vinter-mørket ??? Party0012

Clasg
21-12-2011, 20:13
UNDSKYLD: nu fik jeg sgu drejet tråden væk fra emnet.

Det var ikke meningen.

Miss Mancini
21-12-2011, 20:21
Hvad blev der din og Rolf's så muntre "og altid så saglige":rolleyes::rolleyes::rolleyes: ordveksling om swingerklubber, Land Rovere, pizzabude, bropenge mv.

Nej, absolut ikke.

Situationen udviklede sig lidt makabert ved et lyskryds i Egå under Flydende Fritid 2010. Piraten og undertegnede holdt side om side, og ved grønt lys var Piraten i Land Roveren med til omkring 30 km/h - herefter slap jeg de 350+ hestekræfter løs, og så ikke mere til Piraten - det eneste jeg efterfølgende læste på Facebook var alle de stenslag Piraten fik i forruden pga. asfalten der hvirvlede op fra ML´erens bagdæk...:):):):)

Manorwar
21-12-2011, 20:22
lf-flg
Ingen er fejlfri, og nogen er mere underholdende end andre.

Ja, det var en kompliment.

pirater bliver ikke sløve- kun grime pizzabuder gå i vinterhi..-dlof--f
jeg har pt megatravlt fordi jeg snart starte også med bådfinanseringer til den danske og bådforsikringer til den norske market , projektet carbon 3 har også kosted mig en del tid i sejlsesonen (FANTASTISK) plus at kærsten er blived til H/eksen -dlof--f og jeg endeligt nydder min singelliv ..-dlof--f-dlof--f
jeg savned faktiskt BROLFCHEN ...han har stændigvæk ikke hente sin kone her fra klubben ..-dlof--f-dlof--fog skylder 2 milliarde i bropenge..

Manorwar
21-12-2011, 20:23
Nej, absolut ikke.

Situationen udviklede sig lidt makabert ved et lyskryds i Egå under Flydende Fritid 2010. Piraten og undertegnede holdt side om side, og ved grønt lys var Piraten i Land Roveren med til omkring 30 km/h - herefter slap jeg de 350+ hestekræfter løs, og så ikke mere til Piraten - det eneste jeg efterfølgende læste på Facebook var alle de stenslag Piraten fik i forruden pga. asfalten der hvirvlede op fra ML´erens bagdæk...:):):):)

LØGNER !! du har fåed røvfuld fra landrovern med en kvinde på radet , jeg finder lige billedt fram ..-dlof--f-dlof--f

Miss Mancini
21-12-2011, 20:36
LØGNER !! du har fåed røvfuld fra landrovern med en kvinde på radet , jeg finder lige billedt fram ..-dlof--f-dlof--f

Arh, det passer vist ikke helt. Jeg skulle dreje til højre ind mod motorvejen, og du skulle lige ud mod landevejen fordi Land Røveren er et "traktorkøretøj" og dermed ikke må køre på motorvejen...:):):)

Manorwar
21-12-2011, 20:41
Arh, det passer vist ikke helt. Jeg skulle dreje til højre ind mod motorvejen, og du skulle lige ud mod landevejen fordi Land Røveren er et "traktorkøretøj" og dermed ikke må køre på motorvejen...:):):)
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder-dlof--f
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..

Miss Mancini
21-12-2011, 20:47
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder-dlof--f
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..

Ja ja, gør du bare det....fjupeqopq

Lidt spøjst, for du kan rumme mere jord i hovedet, end mit køretøj kan pløje op på en lille times tid for fuld skrald........:):):)

Har du i øvrigt en forsikring til mit nye køretøj...:) ?

ufio
21-12-2011, 22:59
ja muligt, men NORMALT tegner PT ikke både over 10 år gammel som jeg er bekænnt med ..

lige for at gør sagen helt klart -ingen negative points fra mig til PT ang dækning, efter min mening er pantaenius helt klart danmarks beste forsikring med en rigtig god all risk dækning - inkl. nyt for gammel -også til lidt ældere både
som er en klart fordel-
men desværre er pt også en af danmarks dyreste .

BAVARIA har også all risk kasko men nyværdi erstattning normalt kun med nyere både (op til 5år)
MEN vores præmier er ca 40 % billiger end PT..

Min er fra 1996 og jeg har fået tilbud både sidste år og nu, i mit tilfælde koster Pantaenius A/S 15% mere end Bavaria

.Søassurancen 3% First Marine 6%

PROSECCO
22-12-2011, 00:16
Halløj

Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....

Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.

Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!

Jeg tror at der må være tre kategorier:

1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)

2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.

3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.

" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."

Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...

Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................:D dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.

MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....

J

Fletcher14
22-12-2011, 00:40
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.

Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.

Manorwar
22-12-2011, 08:55
Min er fra 1996 og jeg har fået tilbud både sidste år og nu, i mit tilfælde koster Pantaenius A/S 15% mere end Bavaria

.Søassurancen 3% First Marine 6%
dette passer ikke helt
husk nu at beregner den rene nettopræmie -dlof--fuden statsafgift .
afgiften er er ja den sammen . ..

Manorwar
22-12-2011, 09:08
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.

Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.

HMMM jeg prøve at forklare dette her en gang til so du få de rigtigtige historie
Han på ssk hjemeside "team lima "den strakkels "skaderamte kunde ,poppe
er IKKE kunde hos BAVARIA og har altrig haft forsikring med os
har ALTRIG haft en skade med os MEN er sikred via TRYG..der er en fact ...
jenteloven .
han har fundet nogen møggamle historie på nettet om en kundeklage , denn sag har jeg faktisk i 2009 efter etablering af min firma afsluttet med fuld erstatning til kunden ..læs ligt den enlag RIGTIGT.
so du tro på røverhistorier på nettet??og er selv med at spredde løgne ??
lidt naiv ikke ?
du er ikke kunde hos mig og jeg mener at dine udtaleseer om min firma er ude af dine bedømmelsekraft ..faktisk reskere du en injurisag med dine postings her på siden .
venligts revuder dine utaleser om os eller back dette op med RIGTIGIGE beviser ..

Manorwar
22-12-2011, 09:15
Halløj

Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....

Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.

Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!

Jeg tror at der må være tre kategorier:

1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)

2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.

3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.

" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."

Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...

Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................:D dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.

MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....

J
Hej Jimmi
Nej selfølig skal du ikke vente ,stormvejr er vores speciale-dlof--f-dlof--f
Jeg kan desværre ikke finde din mail i vores system .
Hvis du er so sød at sende den mail fra den 31 juli igen til
info@bavaria-yacht.dk so skal jeg besvare den asap..

Jeg beklager fejlen ..

Manorwar
22-12-2011, 09:29
jeg kan lige meddele at allans sag er nu efter kun 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge .-dlof--f
normalt har vi ja tavshedspligt i skadesager MEN jeg har aftalt med allan at poste den afgørelse her på siden so folk kan se at vi erstatte yderst fair og hurtig ..
beklager den engelske text afgørelsen kunden få self. også den afgørelse på dansk fra mig ..

""with reference to your boat damage from 10.08.2011 we can make the payment,
including carburetor and without prejudice on the legal and factual situation as follows:

Material without tax

1700 DKK Starter

+ 2500 DKK Generator

+ 712 DKK div dele

+ 3805 DKK carburetor

= 8717 DKK

./. deduction new for old 50 % here 4358,50 DKK (bemærk kun 50% fradrag for 20 år gammel dele !!)

+ 6000 DKK work arbejdsløn (betalt i fuld)

Damage excl. tax (uden moms) 10.358,50 DKK

= EUR 1.393,49 €

+ 25 % tax (moms) 348,37 €

./. deductible / own risk /selvrisiko - 500,00 €

Compensation 1241,86 €

Jeg henviser venligst at vi har STRAKS reagert efter telefoniske skadeanmeldes og kunden har fåed en erstattningsafgørelse i under 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra ham ,
sagen er blived re-vudert med en postive resultat til kunden efter kun 2 dgn..
At sagen er ikke blived afgørt hurtiger er IKKE BAVARIAs skyd
Vi afregner straks efter vi har fåed alt i dokumention ..
Hvis kunden yderlig kan dokumentere at starter ,generator eller caburator er ynger end 20 år
so få kunden selfølligt en mindere fradrag på resevedele ..

At vi har kun trukket 50 % fra reservedele med en 20 år gammel motor er YDDERST fair ,
og tro mig at den skade her med andere selskaber er ikke blived betalt inf. deres forsiringsbetingelser ,pga defekt lensepumpe,mfl.
eller kun med en meget stør fradrag ..ca 70%

jeg besvare gerne evtl spørgsmål i en fair diskusion..

thg
22-12-2011, 09:37
jeg kan lige meddele at allan sag er nu efter 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge .-dlof--f

Fint, men hvor mange penge? Kan der så findes et værksted som vil lave båden for det han har fået, så er det jo helt perfekt?

Lars T
22-12-2011, 11:08
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?

Vi har i dette efterår haft særdels hårdt brug for vores forsikring med en vandskade, hvor regn har løbet ind under et vindue i 5-10 år og en motorhjelm der sprang op ved 130 på motorvejen. Ingen af gangene har jeg fået af vide hvad det kom til at koste - jeg har blot betalt 2 x selvrisiko ved kasse 1, når skaderne var udbedret. Jeg har, i forbindelse med vandskaden, kvitteret for fuldført arbejde når håndværkerene var færdige med hvert enkelte rum, og i sidste ende har jeg bedt om at få papirene udleveret hvilket i begge tilfælde så er sket.

ufio
22-12-2011, 11:18
dette passer ikke helt
husk nu at beregner den rene nettopræmie -dlof--fuden statsafgift .
afgiften er er ja den sammen . ..

Jeg håber sagen bliver løst til forsikredes fulde tilfredshed, og det eneste jeg reagere på i denne tråd er at opdatere med hvad min erfaring siger er forkert.

Jeg regner med det jeg skal betale, hvad ellers??
Nuværende Bavria 6350kr. Nye tilbud Søassurancen 6500kr. First Marine 6741Kr. PT 7500kr. Med personlig ulykkeforsikring, 7100Kr. Uden personlig ulykkeforsikring.
Båden er sat til samme værdi alle steder.

thg
22-12-2011, 11:22
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?

Det handler om det samme for mig! Men eftersom det iflg. Bavaria ikke er deres (eller andre forsikringsselsskabers) ansvar at lave båden eller anvise et værksted, så må det interessante jo være om han kan få lavet båden for det udbetalte beløb.

Og jeg er helt enig I at det ikke er en løsning bare at give kunden en kontant erstatning, men hvis lovgivningen er sådan, kan vi jo ikke gøre meget ved det...

Manorwar
22-12-2011, 11:30

Verden er ikke perfekt ...
Der er ikke forsikringselskabs ansvar at få båden reparet MEN kundens .
INGEN båd forsikring reparere skadete både på ejgen regning .
Vi og andere selskaber henviser gerne til kompetente mekker , men der er kunden der bestemmer hvilen mekker han bruge , han kan ja også vælge at selv reparer skaden ..

En forsikringsselskab betaler kontant erstattning for kundens dokumenterte økonomiske tab , hjelpe i nødtilfælder ,med hensvisninger til mekker mfl .

Der ja heller ikke BAVARIA de bjerge både med vores YACHTASSISTANCE - men min ejen bjergningsfirma som underleverandør.

IGEN der er kundens ansvar at STRAKS anmelde skaden, at dokumentere sine tab , følger forsikringselskabeds anvisninger ,inhente rep. tilbud ,begrense skaden og sørge for at båden blived reparet .

Forsikringselskaber beregner erstatning med evt fradrag ,efter deres forsikringsbetingelser og betaler regningen ..
og kun HVIS skaden er dækket efter selskabeds forsikringsbetingelser .
So er der med ALLE selskaber inf lovgivning.

Forsikringsbetingelser er en rigtigt djungel , jeg anbefaler alle at tegne en ALL-RISK kaskodækning med eks pantaenius eller BAVARIA uden de mærklige dypte huller i forsikringsdækning som de fleste danske selskaber med deres enkelt risikodækning tilbydder .

Jeg prøver at forklare dette ..

Enkeltrisikodækning mener at kun skader er dækket HVIS dette stå klart som dækket i selskabeds betingelser , HVIS ikke -INGEN erstatning ..
Jeg henviser venligts igen til forsikringsnævnens hjemmeside med rigtig mange negative sager og afviste erstattninger pga enkeltrisiko dækning..

eks . i enkeltrisiko betingelser stå often at stormskader er dækket , hvad kunden ikke kænder til ,er at "STORM" infølge selskabet starter først med 26s/m .
So synker båden eller blæser kundens kælsche væg i 22-25 s/m - få kunden ingen erstattning .
Klager kunden til ankenavnet so skal kunden beviser at skaden er dækket , ikke forsikringselskabet at skaden er ikke dækket ,og kunden bliver nød til at selv betale for evt omkostninger til sagkyndige etc ..

All riskdækning dækker generel næsten alle nautiske risikoer (med minder is eller frostskader) -so der er ligemal om der blæser 10 -20 eller 30 S/M.
Eller om lensepumpen er stukket af eller om båden er på skadetidspunkt er sødygtigt eller ikke ..
Og der er selskabet de skal beviser at skaden er ikke dækket i en evtl klagesag.(Omvend bevisbyrde) og betaler for omkostninger dermed .

I Allans sag her hville de fleste selskaber med enkeltrisikodækning IKKE dække denne slags langsame synkning pga bådens mangelde lense evne eller fordi båden på skadetidspunkt er ikke sødygtigt ,pga tomt batteri ..

Han er heldig at han har ALL-Risk dækning med BAVARIA og har fåed en FAIR erstattning ..
BAVARIA ALL risk dækker ja generell alle skader ogsa med Konstruktions- og materialefejl
Skade opstået som følge af konstruktions- eller materialefejl samt skade omfattet af garanti
eller andet produktansvar." som de fleste andere andere selskaber ikke gør.

En rigtig vigtigt punkt med bådforsikringer er at bjergningsomkostninger er dækket med 100% -og udover forsikringsum eller kan kunden hurtig hænge på en regning fra flere ti-tusende kr.

All dette her kommer i øvrigt fram i bådnyts uafh. forsikringstest i forår 2012 .

nicolajjetrider
22-12-2011, 11:31
her lidt UHYGELIGT læsning til en hyggeaftenParty0012- lots af FACTS ikke rumors..

http://www.ankeforsikring.dk/search.aspx?path=%2fAnkenaevn%2ffind_kendelser&layout={028B8BF8-4369-4631-8D27-2B708F1CE24E}

vælge produkttype -både-
.good fornøjelse-

Ralph, hvorfor er Bavaria forsikring ikke med? Er det fordi det er Tysk?

Lars T
22-12-2011, 12:16
Forsikringselskaber beregner erstatning med evt fradrag efter deres forsikringsbetingelser og betaler regningen ...
So er der med ALLE selskaber inf lovgivning.

Fint nok, det er jo så til at forholde sig til hvis/når lovgivning inden for bådforsikring er således (det ved jeg intet om). Men når det så viser sig at ens forsikring reelt ikke dækker de omkostninger det måtte være forbundet med at komme ud og sejle igen hvad er forsikringen så værd - ud over ansvar?

Lad os for sjov skyld tage fiktivt udgangspunkt:
Forsikring koster 20.000 om året med en selvrisiko på 5.000,- Båden er en 10 år gammle Cobalt :) Forsikring er gladeligt betalt i 10 år total 200.000 (præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør).

Drevet sejles af med ingen andre skader end at drevet skal skiftes. En mekaniker vurderer skaden til et komplet nyt drev til 50.000 plus 5000 for montering. Forsikringsselskabet afskriver så værdien af drevet med 50% - det bliver til omkring 25.000,- og derfra trækkes så selvrisikoen på 5.000,- Det betyder så at kunden får et tilbud på 25.00,- (25.000 plus arbejdsløn 5.000 minus selvrisiko) men står rellet med en udgift på 55.000, altså en mango på 30.000,-

Det giver bare ikke mening i min verden da ejer netop ikke bliver stillet som tidligere, men tværtimod har en kæmpe mango for at komme på vandet. Ligesom det heller ikke giver mening at det er op til kunden at vurderer om det tilbud mekanikeren har givet er fyldestgørende og tilfredstillende.

Manorwar
22-12-2011, 12:50
her lige nogen typiske afviste skadesager fra klagenævnet ligenede allans sag selskabes navne findes på klagenævnens hjemmeside..so at jeg ikke at blived anklaget igen von peter at rose min firma og nedgøre andere ..-dlof--f

sag 1.

I klageskemaet har klageren anført, at hans båd af uforklarlige årsager sank i dagene
fra
Selskabet afviser i øvrigt at dække skaderne
på båden med henvisning til, at selskabet på baggrund af de foretagne undersøgelser
af båden må lægge til grund, at båden sank som følge af langsom indsivning af
vand i fartøjets dobbeltskrog, hvilket er undtaget forsikringsdækning i medfør af forsikringsbetingelsernes
selskabet har fåed medhold ..kunden ingen erstattning ..:eek:

sag 2

Flybridgepresenning samt plexiglas afskærmning blæst af i stormen . Plexiglas afskærmning er splintret
og har revet flere store huller i presenning. Alubøjler til presenning er blevet bøjet presenning
er revet ud af syninger ved alubøjler, lynlåse er ligeledes revet i stykker.
selskabeds svar -
Som tidligere drøftet kan vi ikke finde dækning for beskadigelserne nævnt i punkterne 1 - 7,
idet årsagen til disse beskadigelser, kuling med vindstød af stormstyrke, ikke nævnes i forsikringsbetingelsernes:(:(
pkt. 6, 7 og 8, hhv. 'Hændelser dækket hele året', 'Andre hændelser'
og 'I sejladstiden dækkes endvidere'.

og lige en til .

sag 3
Forsikringstageren,
klager over selskabets afvisning af at yde forsikringsdækning for en anmeldt vandskade på den forsikrede båds skot og dørk m.v.
Selskabet har afvist at udbetale erstatning under henvisning til, at fartøjet ikke har været forsvarligt lænset og regelmæssigt tilset.

BAVARIAS ALL RISK dækning har dækket den sammen slags skader UDEN problemer ..-dlof--f
so Allan er heldig at han har valgt BAVARIA ..

Manorwar
22-12-2011, 13:37
Ralph, hvorfor er Bavaria forsikring ikke med? Er det fordi det er Tysk?
Ne- vi er via vores rykforsikringselskaber tilknyttet nævn
MEN du finder os ikke på nævns side - fordi vi har pt. INGEN klagesager ,
Vi har ja All-risk ..og er yderst kulant ..-dlof--f

Generel vælger vi med vores meget få klagersager at revuder sagerne til bunds og often finde en fair løsnig akzeptabel til begge partner ..
Selfølig koster en klage forsikringselskabet ekstra penge i advokatsalær og med all risk skal VI ja betale alle sagens omkostninger ..
Med enkeltrisikodækninger er der ja kunden som stå for ALLE omkostninger ang bevisbyrden .
so selskaber afventer bar en lang klagesag og at kunden løber tør for penge..

Manorwar
22-12-2011, 14:01
[QUOTE=Lars T;36130]

Lad os for sjov skyld tage fiktivt udgangspunkt:
Forsikring koster 20.000 om året med en selvrisiko på 5.000,- Båden er en 10 år gammle Cobalt :) Forsikring er gladeligt betalt i 10 år total 200.000 (præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør).
Haj lars ,fint idee med en lille regneksempel..
Den beregning fra dig ang præmie passer desværre ikke .

Husk nu at præmien er inkl. statsafgiften , du betaler med os ca 1% af bådsværdi i præmie ,hvis du er clever nedskrive du båden værdi til den aktuelle handelsværdi HVERT år ,so falle præmien OG afgiften yderliger .

ang præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør
Der er ja din interesse at båden er forsikred til den aktuelle handelsværdi fordi du få ja KUN handelsværdi med totalforlis ellers betaler du ja ALT for menget i præmie og afgift -so husk at nedskrive bådens værdi regulårt hvert år. Husk også at pt brugte både er falled i væredi ekstremt pga krise en akktuelle opdatering af din police hville spare dig flere tusende kroner hvert år.

Drevet sejles af med ingen andre skader end at drevet skal skiftes. En mekaniker vurderer skaden til et komplet nyt drev til 50.000 plus 5000 for montering. Forsikringsselskabet afskriver så værdien af drevet med 50% - det bliver til omkring 25.000,- og derfra trækkes så selvrisikoen på 5.000,- Det betyder så at kunden får et tilbud på 25.00,- (25.000 plus arbejdsløn 5.000 minus selvrisiko) men står rellet med en udgift på 55.000, altså en mango på 30.000,-
BAVARIA nedskriver vi dreven (10 år gammel ) til den aktuelle handelsværdi (dagspris af en brugt drev i sammen tilstand) (ca 50% ) plus de første 5 år har du fuld nytværdierstatning , denne skade erstatte vi med 25000 plus løn -minus selsrisiko 5000 - -giver 20.000 (plus 100% løn )

Med danske selsaber få du max 30% af nyprisen pga deres standartafskrivninger ,efter den første år , so 30 % fra 50.000 - du få 15.000 minus selvrisiko typisk 10.000dkr so du få her kun 5000 plus arbejdsløn :(
Lidt forskeld ,ikke ..
Og husk du betaler ca 40% mer i årlige præmie med de danske selskaber ..

Lars husk nu at din drev er ja ikke ny og har misted i værdi ..find dig en good brugt drev og so passer sagen ja ..forstille dig at en 10 år gammel udenbordsmotor blive stjålen .skal kunden også få en helt nyt motor fra forsikring??? som sagt verden er ufair og vis du ønsker denne slags dækning skal du betale en masse i ekstrapræmie ..

Ligesom det heller ikke giver mening at det er op til kunden at vurderer om det tilbud mekanikeren har givet er fyldestgørende og tilfredstillende.
der er ikke kunde der skal vudere om den rep tilbud er ok -men dette gør selskabet .

Fletcher14
22-12-2011, 14:46
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.

Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.

Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.

Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.

Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.

nicolajjetrider
22-12-2011, 14:47
Ved ikke om reglerne er de samme men....

Da jeg var på et autoværksted der behandlede vi mange skadet biler.

En bil der f.eks var kørt ind i en lysmast og fået pakket en god del af hjørnet væk skulle laves.

Bilen blev rettet og følgene nye dele skulle bruges :

FrontKlap
Kofanger
Bærearm
Bærekugler
Lygte
Bremseskive
Styrekugle
Trækaksel
Fjeder
Støddæmper
Skærm

Nedenfor ses hvad der blev købt nyt og hvad der blev købt brugt, dele med "kort" leve tid nyt, andet brugt.

FrontKlap ( brugt + lakering )
Kofanger ( brugt + lakering )
Bærearm ( brugt )
Bærekugler ( Ny )
Lygte ( Brugt )
Bremseskive ( Ny )
Styrekugle ( Ny )
Trækaksel ( brugt )
Fjeder ( Brugt )
Støddæmper ( Brugt )
Skærm ( brugt + lakering )

Kort fortalt så blev bilen bragt til præcis samme stand som den var i, der er selvf. garanti på de stumper der blev monteret.
----

I sagen om et drev vil jeg nok syntes er meget svært, Cobolt'en har et 10 år gammelt drev med afskrevet værdi osv. får man vel ikke ret mange penge ? Med så få penge kan man vel knap nok købe et brugt drev?

Iøvrigt med biler er det ikke kundens ansvar og få den lavet, det klare forsikringen, sådan troede jeg også det var med både...

Miss Mancini
22-12-2011, 15:05
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.

Manorwar
22-12-2011, 15:09
Jeg håber sagen bliver løst til forsikredes fulde tilfredshed, og det eneste jeg reagere på i denne tråd er at opdatere med hvad min erfaring siger er forkert.

Jeg regner med det jeg skal betale, hvad ellers??

Nuværende Bavria 6350kr. Nye tilbud Søassurancen 6500kr. First Marine 6741Kr. PT 7500kr. Med personlig ulykkeforsikring, 7100Kr. Uden personlig ulykkeforsikring.
Båden er sat til samme værdi alle steder.

Jeg hjelpe dig gerne med en korrekt beregning men har brug for lidt info .
Hvad er bådens forsikringsværdi ??
byggeår -bådstype- antal HK ?
Er der den samme selvrisiko med alle selskaber ?
Er der ansvar og afgift inkl med de andere selskaber ?
Mange "glemmer "afgiften i deres tilbud .

evtl send mig de tilbud fra vores konkurenter via email.
og jeg gemengå dette til afklaring ..

Husk ogsa at kun BAVARIA og PT har ALL risk kasko ,nyværdi eller handelsværdi
dækning uden standart nedskrivning ,og kun BAVARIA har yachassistance.

So dæning er IKKE den samme.

og en lille ekstra plus med os ..
Her hos BAVARIA har vi en aftalt forsikrings præmie som du betaler fast hvert år -
Ingen præmienstigning og ingen indexregulering eller yderlige gebyrer .

Manorwar
22-12-2011, 15:25
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.

Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.

Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.

Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.

Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.

Jeg pleje mine kunder ...
Læs din første tread .DRENG. -dlof--fog tænke igen ...at du tage stilling til min høj servicenivå og nedgør min virksomhed med en fuldstændig unbegrundet øffentlig varsel -at vi er svindler eller ligende
er typisk for dig og andere her med ond i røv .. .. speciel fra dig flecherdreng ..
du skal ikke hver bange at jeg sender min advokat efter dig ,da er ja heller ikke noget til hente hos dig..
mærkligt er at du er ja ikke kunde hos mig ...
so hvorfor udtale du dig negativ om ting du har ikke har forstand på ?? ??

jeg er klart til en faglig diskusion i en sober tone som vi plejer her på fendern .
men gilder ikke at blive nedgørt fra dig her pa bagrund af nogen "rygter".
So hold dig lige ude ,TAK

Peter508
22-12-2011, 16:38
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.

Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....

Manorwar
22-12-2011, 16:57
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.

Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....

hahaha peter skal du ikke læse de mangen grusome historier om din forsikringselskab på nævnens hjemeside .eller finde en anderet fora .-dlof--f-dlof--f
har du faktisk en reel input til tråden her ?? NE? so holde dig ude og sælge din dyrt besin..
-dlof--f-dlof--f
poste lige flecherns første inlag her igen ..og venter at han kommer med faktiske beviser og ikke BLABLA fra nogen tomhjerne ..

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.-dlof--f ja lige derfor er vi ja en af europa største selskaber med omsatsstigninger fra 300% per år..hm jeg kan stændigvæk kun finde 3 klager på nettet ,som er alle afgørt positiv fra mig .
En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre.-dlof--f-dlof--f-dlof--f Bruger du en andert googel end mig ?? I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik..HMM jeg har ikke hænet nogen af MINE kundens pik, kun komentert en anden dum idiot som dig fenderdreng som tro på røverhistrier jeg kænder kun til en med en lille pik og der er brolfchen HAHA
igen-igen team lima er ikke kunde hos mig .men han har læst røverhistorier lige som dig ...han har heller ikke en liv..eller måskeen lille pik..
læs træden rigtig ..
http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28

mærklig nog linker den her til HTTP Error 404.0 - Not Found

The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt." HVAD for en presset person ?HVAD SKADE???team lima er ikke kunde hos os,og virkningsløs??? spørge lige allan her .. -dlof--f-dlof--f

ja tak ,negativ omtale er beder end ingen omtale .med hvert inlag plasere jeg mig højer i søgemaskinen ..get a live flecherboy..---------------------------
so flecher boy jeg tro faktisk at du kommer med den slags beskyldninger liiiiige lidt for langt ude..en slagtfest til en god advokat ..-dlof--fsynes fantisk du skal lieeeeege tænker dig om og mååååååske revuder din pivende dum inlag ??
eller holder du faktisk fast dine dine beskyldninger ??so dum tro jeg ikke du er ,men måske er du ja ?

har rigtigt savnet vores lille fenderfora .. men er ikke sikkert på at jeg gilder længer at komenter dene BØLV fra peter og flecherdrengen ..få jer dog ENDELIGT en liv og stop med jeres lorte jentelov..INGEN flere pirate øl til jer drenge ...

fender bruger med faglige spørgsmål om bådforsikringer hjelpe jeg gerne her ,som jeg pleje ...

Manorwar
22-12-2011, 18:06
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.

so passer ja vores erstattingsystem perfekt og med fuld dækning til dagsværdi i vores fiktive sag fra lars .
men desværre IKKE med danske selvskaber pga standartnedskrivninger .
her mangler kunden 15.000 i erstatning
tak for input ,brolfchen

Miss Mancini
22-12-2011, 18:36
Og jeg kan tilføje at brugbare brugte Alpha One Gen II drev koster på det privat marked ca. 10K

ufio
22-12-2011, 19:05
Hvordan kan det være at Bavaria kan have 3 mdr. opsigelse, når ryk organisationen Hamburg-Mannheimer, Versicherungs Aktiengesellschaft, Tyskland Bernstorffsgade 38 Post/By : 0900 København C
Der går igen fra anke nævnet.
Er medlem forsikringsselskabernes brancheorganisation, Forsikring & Pension.
http://www.forsikringogpension.dk/medlemmer/bliv-medlem/Sider/hvem-er-medlem.aspx
Når Bavaria ikke følger reglerne for opsigelse af forsikring.
http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/Forsikringsoplysningen/Sider/Opsige-forsikring.aspx

Peter508
22-12-2011, 19:17
Nu havde jeg jo egentlig skrevet over and out....

Men ralphhdret jeg kan ikke helt gennemskue om det er dine store mangler ud i det danske sprog, der gør at du altid føler dig berettiget til at konkludere og vurdere på andres vegne.

Ligeledes har jeg svært ved at vurdere, om du rent faktisk selv tror på, at du kan bestemme hvad og om, folk skal skrive i en given tråd.

Jeg har igennem årene set mails du har skrevet, med dig som afsender og som er blevet sendt videre til mig. Hvor du er ligeså usympatisk som du er i denne tråd, bare gange med omtrent 2500 %.

Det typiske for dig er at du bliver ekstremt personlig, og derefter truer du med injurier og det der er værre.

Så la' da vær, det bringer intet alligevel.

Du udstiller bare dig selv.

Jeg har før været nede ad denne vej med dig, og jeg prøver virkelig at holde tonen sober og lade være med at kommentere på dine barnagtigheder, som er langt under niveau. Men for dælen hvor er du bare usympatisk i hele din fremtoning.

Efter min bedste vurdering så ved 99% af alle de der bruger diverse hjemmesider godt det jeg skriver, de vælger bare at tie stille. Sandsynligvis af 2 årsager, 1 de orker ikke bøvlet med dig ( hvilket jeg godt kan forstå ) - 2 de har en forsikring ved dig, og vil ikke risikere at blive dårligere stillet såfremt de skulle få en skade ( det kan jeg til dels også godt forstå ).

Det gør bare ikke din fremtoning / fremgangsmåde bedre....

Ps jeg har til dato aldrig modtaget en såkaldt piratøl fra dig. Det er mest fordi jeg ikke bryder mig om lunken dåse bajere fra Tyskland....

Clasg
22-12-2011, 19:18
RALPH, for h.....sssurr
Man truer sgu ikke med sagsanlæg, advokater injuriesager mv., fordi der debatteres forsikringer.
Set fra min stol må du altså vælge mellem 2 verdener.

ENTEN
er du privat person, "piraten" m.v og så kan du bande, sværge, sjofle, true, lyve etc alt det du vil, på diverse forum's.
Det er "dansk standard" at folket kommenterer og har en mening om ALT, incl. det vi intet véd noget om...sådan er det bare..!

ELLER
du må vælge "Bavaria-forretningsmanden", der med professionelt køligt overblik, svarer sagligt, høfligt og rettidigt på alle relevante indlæg.
Som forretningsdrivende må man finde sig i offentlig kritik, både den berettigede og den usaglige.
Og hvis det negative/nedladende er helt opskruet, så tæl til 10 eller undlad at svare.
Som udgangspunkt, så har kunden (eller potentielle kunder) ALTID ret....på godt og ondt...!

Sådan er det bare.
Jeg har haft eget CVR nr (rådgiver virksomhed), og taler derfor af egen erfaring.

Denne tråd har været vidt omkring. Jeg har læst den flere gange og får hver gang samme resultat.
Du har ret langt hen ad vejen.
Men, men, men........du må IKKE blande følelser ind i dette, hvor fristende det end måtte være.
Hold dig bare til facts, og så du vinder jo den diskussion.

Jeg er da heller ikke enig med Fletcher og Peter508, i alt hvad de skriver i denne tråd, men omvendt er der mange andre områder, hvor vi deler samme opfattelse.
Det er jo nu engang individuelt, hvordan vi oplever verden omkring os.

Og hvorfor skriver jeg nu alt dette?
Fordi:
- jeg synes dette site er kanongodt,
- denne tråd er fyldt med misforståelser
- denne tråd har mange postulater, der savner dokumentation
- jeg synes der indimellem gåes efter manden og ikke bolden
- at du aldrig må undervurdere internettets evne til at sprede "dårlig omtale".
- at du "kun" har 9000 tilfredse kunder. Det tal kunne sagtens være på 18.000 eller 27.000 ved at føre en sober og saglig forretningstone. :D:D
- der er rigeligt med spin-doktorer på Borgen, vi skal ikke have dem herind også

Det må være nok moraleprædiken for i aften.
"Kontoret for sund fornuft" lukker nu :rolleyes:

Peter508
22-12-2011, 19:27
Heller ikke med mig Clasg ????

Jeg synes sgu ellers at jeg lyder så klog...far er ikke sur, far er skuffet ;-)

Godt indlæg ellers, thumbs up.

Strøyer
22-12-2011, 19:27
Super indlæg Clasg.
Mon så ikke alle nu kan holde tråden "ren"
Hvis ikke, så læs lige det indlæg igen før at i poster et nyt...

Clasg
22-12-2011, 19:34
Heller ikke med mig Clasg ????

Jeg synes sgu ellers at jeg lyder så klog...far er ikke sur, far er skuffet ;-)

Godt indlæg ellers, thumbs up.

"Thats a good vending" :rolleyes:
" Maybe we kan use it in another tråd" :D:D:D

Manorwar
23-12-2011, 08:29
Hvordan kan det være at Bavaria kan have 3 mdr. opsigelse, når ryk organisationen Hamburg-Mannheimer, Versicherungs Aktiengesellschaft, Tyskland Bernstorffsgade 38 Post/By : 0900 København C
Der går igen fra anke nævnet.
Er medlem forsikringsselskabernes brancheorganisation, Forsikring & Pension.
http://www.forsikringogpension.dk/medlemmer/bliv-medlem/Sider/hvem-er-medlem.aspx
Når Bavaria ikke følger reglerne for opsigelse af forsikring.
http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/Forsikringsoplysningen/Sider/Opsige-forsikring.aspx
selfølligt følger vi regelern men de geldende EU -regelern ikke danske ,for di vi sælger forsikringer til hele EU og ikke kun til den danske market ..og eu lovgivning er højer stilled en den danske ..husk nu at Danmark er medlem i EU..
Infølge vores forsikringsbetingelser har du 3 mdr opsigelsevarsel til hovedforfald , men hvis du sælge båden afregne vi selffølligt til salgsdato ..
Vores opsigelse med varsel er i forhold til danske selskber uden ekstra gebyr ..
Vi skal ikke overholde de danske varselfrister fordi dette er bestemmt af de nye geldende EU regler-ikke de danske F+P ligesom de danske selskaber pt ikke overholde de NYE gældende EU lovgivning ang erstattning mfl fra 2010..
De nye EU regeler forbeder skadenslidtes erstattning i stort stil , Spørgsmål er hvofor de danske selskaber pt. ikke overholde de EU lovgivning som vi gør.

i øvrigt henviser du til den forkærte selskab - MANNHEIMER AG Holding(nautiama) er en del af europas største forsikringselskab UNIQA har ingen ting til at gør med hamburg mannheimer,Vi bruger iøvrig ikke kun Mannheimer som rykforsikringselskab men også verdens største selskab ALLIANZ,Gothaer ,mfl...
Selvføligt er vi 100% legalt. og betaler vores skatter i danmark.

Manorwar
23-12-2011, 08:55
nu har jeg nok..

efter fletchern fuldstændigt ubegrundete beskyldinger skal jeg kommenter dette nonses fra ham ..piratestyle ...-dlof--f-dlof--f
utrolig hvad folk kan finde ud af..
folk som er ikke kunder hos os og ikke kan vudere vores servicenivå omtaler os negativ i en øffentligt fora allene på baggrund af rygter .
og spredder de løgn videre her og poster en "VARSEL"?
er dette måske ok?
so har vi ja en lille problem i samfund fenderen her .
Mangelde objetivitæt og FAIRE debatter ..

IKKE? At folk med ond i røv fortæller bar en masse røverhistorieer og løgn om en firma er akzeptabel?.. jenteloven -jeg bræk mig ..:(

FACT er at vi har ikke en enkelt klagesag ,vi har afgørt i 2011 ca 300 skadesager med stort tilfredshed af vores kunder,har måske markets beste forsikringsbetingelser inkl yachtassistance uden omkostninger til vores kunder og danmarks absolut beste præmie .
Selfølligt har alle selskaber kunder som mener at de skal bedere erstattning ,nogen mer end andere ,
hvis jeg checker forsikringsklagenævns hejmeside kan jeg finde massevis af store danske selskaber med mer end 294 officelle klager .Og normalt er der selskaber de få medhold ..Mærklig nok er at ingen kommentere dette her på siden ..
Heldigvis er vi IKKE blad de selskaber ,på bagrund af vores ALL risk dænknig og FAIRE erstattninger .
De 3 omtalte gammle sager på nettet er allesammen postiv afgørt efter jeg har blandet mig i sagerne .

Jeg stå persønligt for servicen , har ikke hørt en klage ednu fra en skadeslidte som har haft brug for min hjelp.

Som forretningsdrivende må man finde sig i offentlig kritik, både den berettigede og den usaglige.
ja og nej ,selvfølligt stå jeg til rådighed med "BEGRUNDETE" kritik ,jeg har ingen ting at gemme,og hjelpe gerne folk lost i forsikringsdjungel .
men jeg FAFADEN gilder ikke løgn og rygterspræderi om mine firma eller mine person .

Hvofor poster fletcher en øffentligt varsel om mine firma her ??og at siden sadmin gør ingen ting?

Er der beviser for flechern utalerser ? NEJ!
Er flecher kunder hos mig ? NEJ
Har fletcher haft en skade erstattet hos mig? NEJ
Har flechter kendskab til en aktuel og korekt erstattningsafgøresle fra os som er ikke er behandelt 100% korrekt efter gældende lovgivning ? NEJ .

Der er bagtale på den værste måde og fuldstændig unbegrundet..
Kan huske den sammen slags på en anderet fora ..

Faktisk grund nok for mig at ikke længer stå fenderen til rådighed
og opsiger min sponsoraftale og rabataftale med fendern per dd .
Jeg har andere interesser og kunder til at passe end
lytter på den nonsens her på siden fra dumme folk med ond i røven som spredder LØGN!.
Hyg jer..UDEN mig.
Over og Out fra piraten .

lars venligt bekræfte min framsend opsigelse via returemail .TAK

Lars T
23-12-2011, 09:44
Faktisk grund nok for mig at ikke længer stå fenderen til rådighed
og opsiger min sponsoraftale og rabataftale med fendern per dd .
Jeg har andere interesser og kunder til at passe end
lytter på den nonsens her på siden fra dumme folk med ond i røven som spredder LØGN!.
Hyg jer..UDEN mig.
over og out fra piraten .

lars venligt bekræfte min framsend opsigelse via returemail .TAK

Hej Ralph - helt i orden. Jeg sender dig en mail om lidt.

Samtidigt tillader vi os at rydde op i tråden samt flytte det indlæg der ikke omhandler Allans specifikke "sag" over i en seperat tråd omhandlende Bavarias sagsbehandling samt uddybning og diskussion af dette.

Manorwar
23-12-2011, 10:25
Hej Ralph - helt i orden. Jeg sender dig en mail om lidt.

Samtidigt tillader vi os at rydde op i tråden samt flytte det indlæg der ikke omhanlder Allans specifikke "sag" over i en seperat tråd omhandlende Bavarias sagsbehandling samt uddybning og diskussion af dette.

Tak.
Du og andere bruger er selvfølligt velkommen at føre en diskusion om vores firma MEN venligst på en fagligt og fair møde ,vi har ja ingen ting at gemme .
MEN jeg forbydder mig alt rygtesprederi og postings af øffentlige varsel uden begrundelse/beviser fra bruger af denne side imod mine person eller min firma,TAK..
Og jeg ønsker ikke længer at komenter vores forentnig her , folk med forsikringspørgsmål ell. er velkomen at kontakte mig via min hjemeside /email.
Håber at brugerne her har forståelse for min besluttning ..

NarkoKrig
23-12-2011, 11:39
Øhm Glædelig jul ?

MortenBP
23-12-2011, 15:26
Kære alle.

Jeg har stået på sidelinien, og stille og roligt set denne tråd glide mod afgrunden. Nøj hvor jeg krummer tæer over at vi kan skrive sådan til hinanden, i hvad jeg (indtil nu) opfatter som et godt og seriøst bådforum.

For at sige det ligeud, så synes jeg flere af jer opfører jer som en børnehave, og I burde skamme jer på det groveste.

Vi burde være voksne nok, til at kunne debatere i en sober tone, vel vidende at modtageren af vores beskeder ikke kan se vores ansigtsudtryk og glimt i øjet, og måske heller ikke kender vores humor. Hvis der er en chance for, at det vi skriver kan misforståes, - så bliver det det sikkert nok.

Har dette forum ikke en moderator? Jeg synes vedkommende burde være skredet ind for længe siden.

Jeg forstår godt hvis Ralph er ved at ryge i luften, over hvad der er blevet skrevet. Jeg forstår dog ikke, at han ikke lige drikker en stor weissbier, og tænker sig grundigt om, inden han trykker 'besvar'. Når jeg læser indlæggende forestiller jeg mig en tysk mand med stort overskæg som er knaldrød i hovedet og sidder og råber 'Donnerwetter' og det som er langt værre!

Men jeg er helt uforstående overfor særligt Peter, og til dels også Fletchers angreb på Bavaria. I har intet med den verserende sag at gøre, men holder jer ikke tilbage med at skyde mod Ralph hvis chancen er der. Problemet her, er blot at I skyder med løst krudt. Hvis I sidder og gemmer på noget, så kom dog frem med det, eller ti stille. Det andet kan vi ikke bruge til noget.

Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg ikke kender nogle af jer i virkeligheden, så denne opsang er udelukkende baseret på mit indtryk af jer i denne tråd.

Jeg vil opfordre til, at vi får noget julefred i denne tråd, og at vi alle lige læser vores indlæg igennem inden vi klikker send. Fenderen.dk har indtil videre været en meget positiv oplevelse for mig, og sådan forventer jeg også det bliver ved med at være.

Til slut, vil jeg opfordre Ralph til at revurdere sin udtræden som bruger af Fenderen. Det er vel ikke Fenderen.dk du har problemer med, men blot et par af dens brugere? Der skal gerne være plads til alle!

Rigtigt god jul og godt nytår til alle!

Peter508
23-12-2011, 15:55
Morten vil du venligst udpege for mig, hvor det er du mener jeg går over stregen i forhold til Bavaria ?

Og ja jeg har i mit sidste indlæg været efter Ralph, men det er udelukkende efter han flere gange har været efter mig. Og det går udelukkende på ham og den måde han fremtræder herinde, efter min subjektive mening. Det har intet med Bavaria at gøre....

Strøyer
23-12-2011, 16:45
Stop nu... for fa....
Morten har sgu ret, der er for mange der opfører sig som om de er i en børnehave.

MortenBP
23-12-2011, 16:52
Morten vil du venligst udpege for mig, hvor det er du mener jeg går over stregen i forhold til Bavaria ?

Og ja jeg har i mit sidste indlæg været efter Ralph, men det er udelukkende efter han flere gange har været efter mig. Og det går udelukkende på ham og den måde han fremtræder herinde, efter min subjektive mening. Det har intet med Bavaria at gøre....

Hej Peter

Der skulle nok have stået 'Bavaria og/eller Ralph' i stedet for Bavaria. Men et glimrende eksempel på hvordan 3. mand(i dette tilfælde jeg) opfatter tråden.

Hvordan kan en tråd som ud fra emnet handler om Bavarias håndtering af en sag, - komme til at handle om Ralph?

Du skriver herover, at du er efter Ralph, fordi han har været efter dig. Det er jo netop sådan noget jeg mener hører en børnehave til. Fordi jeg får et par på lampen nede på den lokale bodega, giver det mig jo ikke automatisk retten til at slå igen.

Peter508
23-12-2011, 17:07
Hej Morten

Tjoooh det kan du evt have en pointe i.

Men som jeg skriver ret tidligt, så prøver jeg netop at holde det generelt, det er bare svært når repræsentanten for et selskab altid tager tingene så personligt...

Og jeg bliver helt klart provokeret af, at det selskab som jeg har valgt, bliver rakket ned. Et selskab jeg har haft brug for, og jeg er glad for. Når det så bliver rakket ned af et andet selskabs repræsentant, så bliver der stillet spørgsmålstegn ved mit valg, og det bryder jeg mig ikke om. Derudover er de andre selskaber ikke tilstede, og kan ikke forsvare sig. Jeg finder det ekstrem dårlig markedsføring, som intet selskab burde udføre....

Og tråden kommer til at handle om Ralph, fordi han tager tingene så personligt, og iøvrigt er rigtig ubehagelig i hans fremtoning.

Nu kender jeg ham også fra andre sider, og har set dette mønster gentage sig gang på gang, og det er altid med samme resultat...

Jeg bliver klart provokeret af når nogle prøver at tryne andre med aggressiv fremgangsmåde. Det uanset om det er herinde eller andre steder, og at true med sagsanlæg o.a. På et debat forum er for mig at prøve på at tryne sin vilje igennem. Og det kan jeg bare ikke med....

Jeg er egentlig enig med Ralph i at Fletchers indlæg omkring Bavaria er over stregen. Men det er Ralphs respons bestemt også. Man kunne have valgt en humoristisk facon, eller bare ignorere det, eller sagligt prøve at diskutere det. I stedet for bliver der truet med injurier, og Fletchers får skylden for at Ralph trækker sig ud af forummet. Det finder jeg sgu ikke okay.

PROSECCO
23-12-2011, 17:09
Halløj....

Holy smoke. Så er der vist dømt vinterdepression....

Når jeg læser peter508's indlæg i denne tråd er det mig klart at der ligger et gammelt nag bag, men det har intet med bavaria at gøre, så mortenbp tror du må revurdere.

Jeg er da også ganske ny herinde men kan da godt læse mellem linierne.

Men nu er vi vist kommet i børnehaven igen....

Hvis man som firma opsiger sit sponsorskab pga én tråd syntes jeg der er et problem. Det her fora et et af de bedste bådforaer jeg er stødt på og jeg har virkelig lært meget her igennem. Jeg formoder også at det er derfor man som firma Bavaria ønsker...ups ønskede at støtte dette fora. Der er jo altiid brugere online og ca 10 gange flere gæster.... Det har jo også en reklameværdi formoder jeg......

Og vælger man et brugernavn som MAN or WAR må man fandme tage kampen op for sit firma og lærer at kende forskel på at være privatperson eller repræsentant for firmaet. Men at vælge at gå planken ud er en fallit erklæring.
Nu kender jeg ikke helt statestikken men jeg formoder at det her er et af de mest besøgte danske båd fora/site, og vi nyder alle godt af det, og der sker noget.... :D Derfor skal vi støtte det. Vi ved jo som bådejere at bølgerne kan gå højt men at vælge at hive bundproppen ud syntes jeg ikke er i orden. Vi vil vel alle kæmpe for vores skib...

Ohøj

Peter508
23-12-2011, 17:31
Nu har jeg lige læst mine indlæg igen, og jeg beklager virkelig, men jeg forstår ikke hvorfor mit navn dukker op i dit indlæg Morten.

Jeg røver da at forholde mig sobert til det her, og skulle der være et semi til grænsen indlæg fra mig ( og det mener jeg faktisk ikke der er ) så er det det øverste indlæg på denne side.

Et indlæg jeg skriver efter at Ralph skriver hans indlæg fra igår kl. 17.57. Hvor jeg faktisk er stoppet i tråden, men bare ville tilkendegive at jeg var enig med Fletchers i hans sidste indlæg....

Det afstedkom så et par kommentarer til mig, hvor jeg nok,lader mig provokere. Og det klart fordi jeg har kendt og oplevet manden i nogle år efterhånden....

Lars T
23-12-2011, 19:11
Har dette forum ikke en moderator? Jeg synes vedkommende burde være skredet ind for længe siden.

Hej Morten,

Jo Fenderen har et team der løbende vurderer indlæg og tråde i forhold moderering og om teamet skal gribe ind.
Som de fleste brugere herinde er klar over, har vi særdeles højt til loftet og samtidig en stærk grundlæggende tro på, at der ER, og skal være, plads til ALLE i et forum som Fenderen, ligesom vi også tror på at brugerne er modne nok til at føre en nuanceret debat/dialog.

Når brugere opretter sig opfordres de til at læse vores FAQ og vores "Grundlov" der definerer de trufne forholdsregler men f.eks. indlæg af kriminel karakter, opfordring til ulovligheder osv. vil blive modereret - det er til dato ikke sket herinde men sker det vil der selvfølgeligt blive reageret prompte.

At der krydses klinger kan ikke undgås når så mange personer samles - det er bare ikke muligt at være venner med alle. Men debat og diskussion skal der være plads til, og der skal også være plads til individualitet. Alle er forskellige, og de skal have ret til at have forskellige holdninger, meninger, præference, religion osv. Det er vel også det som gør det livet så spændende. Netop et farverig, uens, nuanceret debatmiljø, og ikke et hvor alle er enige om alt osv. Problemet ligger i folks forskellige grænser og deres følelser desværre kan sidde løst ude på kroppen, samt det at tale på skift/skrift kan læses forskelligt af humør.

Det har hele tiden være tanken bag sitet at brugerne på et tidspunkt, når kritisk-masse var opnået, skulle overtage al moderering og evt. ejerskab af sitet - men det er en helt andet tråd.

Skibsbyggeren.
24-12-2011, 07:13
Gud fader i skuret....Det er dog utroligt som denne tråd kommer til at minde om en lignende på Baadsnak.dk for ca. 2 år siden...