Nyt piskeris ! [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Nyt piskeris !

MartinN
06-09-2011, 19:19
Så fik jeg den endelige bekræftigelse på levering af mit nye piskeris :)

Den er netop nu på vej hjem fra USA og bliver leveret senest torsdag i næste uge.

Det blev en 225 hk Optimax fra 05 med 220 timer på blokken, nøøj det bliver spændende at pakke den ud fjupeqopq Man kan jo næsten ikke vente, men ventetiden sker i Nice i 30 grader fra i morgen aften, så det går nok ... :D:D:D

Miss Mancini
06-09-2011, 20:15
Lyder spændende.

LarsH
06-09-2011, 20:15
Spændende...... altså ferien i Nice -dlof--f-dlof--f

nicolajjetrider
06-09-2011, 20:18
Vviiiiiillddttt:D

Den kommer til at gå seriøst godt :) hvor fandt du den?:)

Jeg har lige købt en 50 mariner 4 stroke ;) der er et stykke endnu;)

MartinN
06-09-2011, 21:22
Den er købt over Ebay, ved en sælger som jeg, blandt andre, har fulgt over det sidste års tid. Så jeg forventer ingen overraskelser, men der er jo altid en risiko ved at handle på den måde poppe

Miss Mancini
06-09-2011, 21:53
Spændende...... altså ferien i Nice -dlof--f-dlof--f

...:)

MartinN
07-09-2011, 11:33
Den kommer til at gå seriøst godt :)

Ja, der skal nok arbejdes lidt med setup'et, for at skroget kan håndtere de flere HK. Derfor er også bestilt en jack-plate. Så må vi se hvor det ender :)

nicolajjetrider
07-09-2011, 13:19
Ja for den da.

Hvor stærkt gik den med den gamle maskine?

Men det skal nok hive helt vildt :) god til monoski :DDDriver

MartinN
07-09-2011, 13:50
Ja for den da.

Hvor stærkt gik den med den gamle maskine?

Men det skal nok hive helt vildt :) god til monoski :D

Den gik 45 kn, men der var der allerede tendens til chine walking DDriver

lille tut
07-09-2011, 19:42
Lyder spændende Martin, husk godt med info og billeder når det dukker op.

Den gik ellers godt med den gamle

jensjakob
08-09-2011, 11:38
Der er mange på Smallblock som bruger shopusa.com til forsendelser til gode priser fra US

MartinN
08-09-2011, 14:34
Der er mange på Smallblock som bruger shopusa.com til forsendelser til gode priser fra US

Det var også dem jeg har brugt denne gang, og adskillige gange tidligere med stor succes. Jeg kan kun anbefale at bruge dem.

MartinN
14-09-2011, 14:24
Øv, så kom der lige besked om at der har været rod i forsendelserne, så motoren først bliver leveret i næste uge sssurrsssurrsssurr

nicolajjetrider
14-09-2011, 15:18
Åhr kender det godt, bestilte engang en 1200CC Yamaha Racing motor. Den kom i den forkerte container og havnede i Oslo:( Det tog 2½ uge ekstra at få den til dk...

Men det heldigvis ikke så slemt for dig, om 1 uge så har du 225 Hypper :) HVOR ER BILLEDERNE :)

Lars T
20-09-2011, 17:07
Bump :)

MartinN
20-09-2011, 18:37
Den er ikke modtaget endnu, det er som om at alt der kan gå galt, går galt :(

Fragtfirmaet i USA tog ikke motoren med til lufthavnen, da det gik op for dem det rent faktisk var en motor !!! (det har de vidst i 3 uger) derfor skulle den specialindpakkes når den skulle med fly, ellers var der risiko for at den kunne eksplodere ???

Nu er den så blevet sat i bero i tolden i DK - hvorfor ved jeg ikke !!!

Miss Mancini
20-09-2011, 20:24
Den er ikke modtaget endnu, det er som om at alt der kan gå galt, går galt :(

Fragtfirmaet i USA tog ikke motoren med til lufthavnen, da det gik op for dem det rent faktisk var en motor !!! (det har de vidst i 3 uger) derfor skulle den specialindpakkes når den skulle med fly, ellers var der risiko for at den kunne eksplodere ???

Nu er den så blevet sat i bero i tolden i DK - hvorfor ved jeg ikke !!!

Lyder mærkeligt. De motorer jeg handler i USA kommer altid med luftfragt, og her er der absolut ingen specialindpakning påkrævet. Dog skal motorerne være uden væsker eller olier af nogen art ved forsendelse med luftfragt.

Det tager imellem 48 - 72 timer fra motoren afhentes af kurer hos min leverandør til jeg modtager motoren i Hornbæk. Den sidste motor jeg fik leveret blev afhentet fredag i Virginia ( USA ) og leveret den efterfølgende mandag om formiddagen.

Se billede af en af de motorer jeg har fået hjem i år.

MartinN
20-09-2011, 21:26
Det er nok fordi det drejer sig om en brugt motor, som kan indeholde brændfarlige væsker, men den lange transporttid er stadig skuffende !

Miss Mancini
20-09-2011, 21:27
Det er nok fordi det drejer sig om en brugt motor, som kan indeholde brændfarlige væsker, men den lange transporttid er stadig skuffende !

Kan aftappes inden forsendelse...:):):):)

MartinN
28-09-2011, 10:55
Så er dyret landet i indkørslen, man kan jo næsten ikke vente med at komme hjem fra arbejde :)

Miss Mancini
28-09-2011, 11:55
Så er dyret landet i indkørslen, man kan jo næsten ikke vente med at komme hjem fra arbejde :)

Og vi har netop tilbud på original Quicksilver / Mercury OPTIMAX-DFI olie.
3.78 liter pr. dunk, kr. 299,- incl. moms

Forsendelse efter gældende takster fra PostDanmark.

nicolajjetrider
28-09-2011, 12:53
Nice Rolf :D

Billeder af alle tænkelige kanter tak! :)

LarsH
29-09-2011, 06:45
Skal vi så mødes ved Sprogø på søndag :D

MartinN
29-09-2011, 12:12
Skal vi så mødes ved Sprogø på søndag :D

Fint idé, jeg kigger lige i kalenderen.

Er lørdag ikke nogen mulighed hvis det er?

MartinN
04-10-2011, 15:44
Lidt billeder af dyret

MartinN
04-10-2011, 15:47
Lidt video af den første opstart:

1zhoOqQaTpo

Miss Mancini
04-10-2011, 16:47
Lidt billeder af dyret

Sådan en Parsun er dælme også en fin motor.....:)

nicolajjetrider
04-10-2011, 16:48
Hvor er det bare top iorden ! Den er så sej!

Glæder mig til at se video hvor den går fuldt trim

Hvordan gik test sejladsen?

MartinN
04-10-2011, 17:20
Sådan en Parsun er dælme også en fin motor.....:)

Ja, det er meget tydeligt at Brunswick breder sig over mange mærker, når først hætten er kommet af ligner den til forveksling en Mercury... :D:D:D

MartinN
04-10-2011, 17:23
Hvor er det bare top iorden ! Den er så sej!

Glæder mig til at se video hvor den går fuldt trim

Hvordan gik test sejladsen?

Den første sejllads blev lidt kort pga. et par "fejl-40" under monteringen :rolleyes:

Men anden sejllads gik rigtig fint, dog fik den ikke lov at yde max, da jeg har sat den tilbage i "break-in" mode for en sikkerheds skyld.

Jeg håber på en fræk aftale med LarsH i løbet af efteråret, hvor jeg kan få testet og trimmet set-up'et :D:D:D

lille tut
04-10-2011, 19:32
Ser bare godt ud Martin, bliver spændende at følge med i hvordan du får det til at spille.

Hvad med gearingen har du fået den til fart eller hva, hvad regner du med på toppen

Lars T
04-10-2011, 20:30
Super fedt Martin. :)
Husk et vandtryks-instrument. Langt vigtigere end speedometeret....

LarsH
04-10-2011, 20:56
Jeg håber på en fræk aftale med LarsH i løbet af efteråret, hvor jeg kan få testet og trimmet set-up'et :D:D:D

Jeps, vi finder en dag -dlof--f

Super fedt Martin. :)
Husk et vandtryks-instrument. Langt vigtigere end speedometeret....
Det er der i SmartCraft, den larmer hvis der mangler tryk i længere tid.

MartinN
06-10-2011, 18:28
Ser bare godt ud Martin, bliver spændende at følge med i hvordan du får det til at spille.

Hvad med gearingen har du fået den til fart eller hva, hvad regner du med på toppen

Faktisk regnede jeg med det var en standard gearkasse der var på den, men umiddelbart ser det ud til at være en Fleet Master som har 1.75 i gearing hvilken jo burde kunne give lidt ekstra, så jeg håber den kan nå omkring de 55 kn på toppen :)

Jeg har dog ikke nået at få kigget så meget på, hvorvidt Fleet Masteren er den rigtige gearkasse til mit setup, måske der er nogle som vil kommentere på det ?

Lars T
10-10-2011, 08:50
Umiddelbart ligner det en almindelig Fleetmaster du har på :)
Jeg ville mener at det er det rigtige hus der er på.

Sportsmaster-huset fungerer vidst bedst på både der løber over 85mph og Torquemaster-huset er til båden der løber de 65-85 men oplever en del chinewalk.

MartinN
10-10-2011, 09:04
Den har de 4 huller til low-water foran på torpedoen, men ikke torque tab, derfor konkluderede jeg det var en FM.
Men det eneste jeg kan finde frem til som ikke stemmer, er at den burde være malet lys hvis det skulle være en FM.

Passer gearingen med de 1.75 og hvor højt kan den tåle at køre?

Lars T
10-10-2011, 09:17
Det er en Fleetmaster.
Tror kun de er malet når de sidder på Merc Racing modellerne..

Gearing betyder ikke det store, med 1.75 er der rigeligt med udvalg af props - og du kan kører den rigtig højt op. Min anbefaling ville være at starte med en 4-bladet prop og pladen parallet med bunden og så gradvist hæve den.

LarsH skal nok komme med super inputs når i skla lege testdag :) Hans båd er vel nogenlunde magen til?