View Full Version : Mercury/MerCruiser RACING 500EFI motor
Miss Mancini
14-12-2011, 10:25
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.
Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.
- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op
Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.
Billeder kommer senere.
Sælges for kunde.
Her må du tage direkte kontakt til LarsG, den er da oplagt til hans 19" som mangler motor.
Så skal han heller ikke bekymre sig om der er HK nok !!!!!!!!!!!
.
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.
Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.
- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op
Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.
Billeder kommer senere.
Sælges for kunde.
Eller måske kan Lars T bruge en reserve motor ?
Mercury/MerCruiser RACING 500EFI ( 8.2 V8 ) motor på lager.
Motoren er en original motor i den velkendte blå farve med udstødningsmanifolder i rustfrit stål.
- Type: MK VI
- Årgang 2002/2003
- Ny starter og generator
- Leveres nyserviceret
- Timetal ukendt
- Saltvandskøling
- Fremstår i god stand
- Kan høres startet op
Fast pris, kr. 80000,- afhentet på lager i Nordsjælland.
Billeder kommer senere.
Sælges for kunde.
Jeg er bare nysgerrig:
Hvilket drev kan man bruge til sådan et muskelbundt ?
Kan Bravo 3 drevene holde til det enorme moment?
Jeg er bare nysgerrig:
Hvilket drev kan man bruge til sådan et muskelbundt ?
Kan Bravo 3 drevene holde til det enorme moment?
Jeg tror det afhænger hvor tung båden er og hvordan der sejles.
Men generelt vil jeg sige et Bravo XZ (laves ikke mere) eller XR drev er sikkert at foretrække.
Men måske kan et Bravo X drev holde til en let båd, og måske endda et standard drev som et Bravo One eller Three hvis der sejles med omtanke.
På en tung båd tror jeg ikke at det er en god idé med et Bravo 3 drev og fuldgas accelerationer.
Alternativt kan man jo vælge et Arneson drev, de leveres til monteringer op til 10.000 hk, og nej, der var ikke et nul for meget :-)
Miss Mancini
15-12-2011, 06:16
Omkring drev vil jeg anbefale et X eller XR model.
Kunden købte motoren til en Baja 23 fods og fik samtidig leveret et Mercruiser BRAVO I X drev med udveksling 1.50:1. Som projektet udviklede sig valgte kunden, at konvertere til 496" med ProCharger kompressor, og derfor er den først indkøbte motor til salg.
Det bliver spændende at se, hvad præstationerne bliver i den lille Baja med en egenvægt på ca. 1100 kg. Baja´ens tidligere motor var en Mercruiser 7.4 V8 MAGMUM med 385 HK - her toppede den ved 76 MPH på flat vand i Øresund.
Motoren bliver vist på Både i Bella 2012, hvor nytdrev.dk udstiller, hvis ikke den er solgt inden....:)
Alternativt kan man jo vælge et Arneson drev, de leveres til monteringer op til 10.000 hk, og nej, der var ikke et nul for meget :-)
Det er et dejligt billed her af dette drev. har bare rimeligt svært ved at se hvad den sidste sidste prop laver
Det er et dejligt billed her af dette drev. har bare rimeligt svært ved at se hvad den sidste sidste prop laver
Den nederste propel har da fået noget af en bøjning, men det er måske det nyeste indenfor "over-cupping " :rolleyes:
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.