View Full Version : BMW nostalgi
Miss Mancini
28-09-2008, 12:40
Jeg surfede på dba.dk i aftes og fandt denne BMW 325I cabriolet fra 1990 med 154000 km på bagen.
Bilen ser flot ud på billederne - måske er faktum noget helt andet - og bilens designlinier synes jeg rigtig godt om.
Bilens salgspris er opgivet til 33000,- excl. afgift. Hvor og hvordan får man oplyst den helt præcise afgift på denne bil ?
Det er en E30 model - en rigtig klasikker - min far har en 1989 E30 Touring i perfekt stand - et samleobjekt.
Den præcise prid på afgift er svær at få - men regn med ca 30-40 tkr i afgift
Udstyrret tæller ikke med når bilen er over 8 år gammel.
Hvis den ellers er flot og specielt i orden karroserimæssigt (gå den efter for dårligt reparerede skader) så er det et godt køb.
Motoren er en 6 cyl rækkemotor med silkeblød gang :)
Miss Mancini
28-09-2008, 13:35
Det er en E30 model - en rigtig klasikker - min far har en 1989 E30 Touring i perfekt stand - et samleobjekt.
Den præcise prid på afgift er svær at få - men regn med ca 30-40 tkr i afgift
Udstyrret tæller ikke med når bilen er over 8 år gammel.
Hvis den ellers er flot og specielt i orden karroserimæssigt (gå den efter for dårligt reparerede skader) så er det et godt køb.
Motoren er en 6 cyl rækkemotor med silkeblød gang :)
Jeg har også kigget på mobile.de og blocket.se på samme biltype. Hold da op, der er mange til salg.
Motoren er "I" ( med insprøjtning ), men kan den også fås med karburator ?
Der er en del på markedet - men få i uspoleret god originalstand!
I den årgang fås de vist ikke med karburator (hvorfor vil du også have det - indsprøjtning er langt mere problemfrit)
Karburatorene døde da katalysatorkravet blev indført og det var omkring 1989 - nok lidt tidligere i Tyskland
Miss Mancini
28-09-2008, 13:43
I den årgang fås de vist ikke med karburator (hvorfor vil du også have det - indsprøjtning er langt mere problemfrit)
Karburatorene døde da katalysatorkravet blev indført og det var omkring 1989 - nok lidt tidligere i Tyskland
Det var blot ren nysgerrighed....:)
Jeg surfede på dba.dk i aftes og fandt denne BMW 325I cabriolet fra 1990 med 154000 km på bagen.
Bilen ser flot ud på billederne - måske er faktum noget helt andet - og bilens designlinier synes jeg rigtig godt om.
Bilens salgspris er opgivet til 33000,- excl. afgift. Hvor og hvordan får man oplyst den helt præcise afgift på denne bil ?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101
her skulle være en ny beregner :dizzy: men der er også mange spørsmål
Jeg har importeret 4 biler fra Tyskland - og hver gang skød jeg "over målet" med diverse beregningsmodeller for afgift - det er selvfølgeligt positivt at det gik den vej - men afgiftsberegnerne regner ofte lidt for højt formentligt fordi de bruger "historiske data" altså afgiftsberegninger der allerede er forældede - afgiften på en bil der importeres fx i dag indgår i beregningen men bilen har ikke samme værdi om fx 8 måneder når du sidder og forsøger at beregne afgiften
Jeg tror du skal regne med omkring 35k i afgift - og går dig lige en tjenste og tjek forsikringen inden du har sat dit kryds.. ;)
Jeps forsikrigen skal tages med i ed
Rolf - det er rigtigt at jeg var tæt på en 530d touring "mit alles" sidst jeg importerede - den ville koste ca det samme i Tyskland som den 320d jeg købte - derudover ville jeg skulle slippe ca 120000 kr mere i afgift - men det værste var at mit forsikringsselskab - som jeg har ultra billige forsinringer ved - ikke vil tage større Bimmere end 320ère - og så ville det betyde at jeg skulle skifte forsikringsselskab etc - det ville blive dyrt
Jeg betaler 5600,- årligt for fuld ansvar+kasko på bimmeren og det er billigt - på en 530dèr skulle jeg af med 14000 årligt - som elitebilist:spacesmiley:
Miss Mancini
28-09-2008, 18:59
Jeps forsikrigen skal tages med i ed
Rolf - det er rigtigt at jeg var tæt på en 530d touring "mit alles" sidst jeg importerede - den ville koste ca det samme i Tyskland som den 320d jeg købte - derudover ville jeg skulle slippe ca 120000 kr mere i afgift - men det værste var at mit forsikringsselskab - som jeg har ultra billige forsinringer ved - ikke vil tage større Bimmere end 320ère - og så ville det betyde at jeg skulle skifte forsikringsselskab etc - det ville blive dyrt
Jeg betaler 5600,- årligt for fuld ansvar+kasko på bimmeren og det er billigt - på en 530dèr skulle jeg af med 14000 årligt - som elitebilist:spacesmiley:
Jeg har talt med sælger til aften.
BMW´en har en smule rust i dørpaneler men intet af betydning iflg. sælger.
Sælgeren oplyste også, at bilen ikke var årgang 1990 men fra 1988. Der skal laves stort service på motoren incl. tandrem, da det er påkrævet iflg. servicehæftet. Der kunne max. gives et afslag på 5000,- så den endelige salgspris er 28000,-
Hhmm, ja forsikringen skal jeg også skæve til. Ærgeligt at Piraten ikke kan tilbyde billige kaskoforsikringer til biler.....:)
Jeg må forhøre mig lidt nærmere i morgen, hvad præmien er for at få sådan en BMW E30 cabriolet forsikret. Sælger havde tidligere fået oplyst afgiften til 40000,- hso SKAT.
Jeg ville da kigge på den - men hvorfor har han ikke indreg. den selv?
E30èrne er forholdsvis dyre i Tyskland - det er blevet en klasikker og tyskerne køber nu selv de sidste pæne eksemplaer op da de er samleobjekter
E36èren har ikke nået denne status endnu - men omvendt vil en E36èr blive dyrere i afgift pga vores sindsyge bilafgifter ;-(
Jeg kunne som bekendt godt tænke mig en E30 Cabriolet - men ville syne og indreg den i Sverige og have den i sommerhuset Smokeyfisher
Rolf - den er for dyr se her:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&negativeFeatures=EXPORT&bodyStyleRadio=&categories=Cabrio&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&maxFirstRegistrationDate=1991-12-31&minMileage=&maxMileage=150000&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=5001&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=
Der findes mange i Tyskland til den pris
Miss Mancini
29-09-2008, 08:06
Rolf - den er for dyr se her:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&negativeFeatures=EXPORT&bodyStyleRadio=&categories=Cabrio&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&maxFirstRegistrationDate=1991-12-31&minMileage=&maxMileage=150000&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=5001&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=
Der findes mange i Tyskland til den pris
Ja, prisen er i overkanten på den E30´er jeg har studeret i DK.
Ejeren havde selv importeret bilen fra udlandet - hvilket land vides ikke - og monteret et sæt nummerplader fra hans anden BMW.....:( Selvfølgelig blev han stoppet af politiet, men undgik at betale regostreringsafgift på Cabriolet´en. Han har ikke råd til at få nummerplader på cabriolet´en, da han skal til at købe hus, så derfor vil han sælge den.
E30´eren som jeg godt kunne tænke mig, må for alt i verden ikke være med store fælge, speciellakering osv. Den skal være i samme design og udførelse, som da den forlod samlebåndet i München om end enkelte småreparationer på bilen må kunne forventes.
Med sådan en historie burde du kunne få den for ingen penge..
Manden er, hvis historien er sand, jo seriøst presset.
Miss Mancini
29-09-2008, 08:59
Med sådan en historie burde du kunne få den for ingen penge..
Manden er, hvis historien er sand, jo seriøst presset.
Ja, han lyder presset men ville ikke sælge billigere end 28000,- kr......
Har har mit telefonnummer, så han ringer sikkert senere med en lavere pris....
Miss Mancini
29-10-2008, 17:27
http://www.blocket.se/vi/17985406.htm
Jeg har fundet denne BMW 325I cabriolet årgang 1987 i Sverige. På billederne ser den rigtig fin ud. Prisen er reduceret til 31000 SEK ( ca. 23000,- DKK ).
Jeg vil gerne købe bilen, men prisen skal være 20000,- DKK....Jeg arbejder lidt videre, så måske jeg bliver ejere af bilen i nær fremtid....:)
Den ser godt ud Rolf - ikke fordi det betyder nogen - men den der har sat anoncen i er ikke Svensk - han er Dansk så meget kan jeg læse ud af det han skriver (han kan nemlig ikke skrive svensk men bruger ærkedanske ord ind imellem)
Den står i perstorp ikke langt fra helsingbord - e den så fin som den ser ud til - og har så lavt km tal så køb den - prisen er rigtig god - lad den ikke slippe pga et par få tusinde kr
Den er med org alufælge som ydermere ser perfekt ud - jeg tror det er en perle du har fået øje på
Miss Mancini
29-10-2008, 17:51
Den står i perstorp ikke langt fra helsingbord - e den så fin som den ser ud til - og har så lavt km tal så køb den - prisen er rigtig god - lad den ikke slippe pga et par få tusinde kr
Den er med org alufælge som ydermere ser perfekt ud - jeg tror det er en perle du har fået øje på
Jeg er bevist gået efter en model der ikke er "shinet op". Keep the original er det jeg søger. Jeg har også bemærket fælgene. Heldigvis er de ikke store som mange andre fælge, der ofte ses på denne typer BMW´er.
Interiøret ser også fint ud. Motoren tiltrækker mig. 320´eren er fin nok, men 325´eren er lækker i mine øjne. Bilen skal jo kun bruges til en stille tur på Strandvejen imellem Klampenborg og Hornbæk om sommeren.
Bilen er fra 1987...Jeg havde måske håbet på en fra 90´erne i faceliftet udgave, men får man ikke den man elsker, må man elske den man får....:)
Modellen hedder "E30" og er eftertragtet i fx tyskland - modellen efter hed "E36" og kom først som cabriolet i 93 eller deromkring, Cabriolet og stationcar modellerne lever længere end sedan modellerne i BMW regi - dvs. når en ny model introduceres fortsætter cabriolet og stc. modellerne et eller et par år mere før de laves i den ny model
Det er som sagt en "E 30" model efterfølgeren "E 36" (Entwichlungsstüfe 36 / udviklingstrin 36) var den mindst populære af 3 serierne - og er kendt som den dårligste af dem så medmindre du finder den for en slik så gå hellere efter en E30 model eller den nyere E46 de er kendt som rigitge BMWèr - e36 er ikke så populær blandt BMW nørder da den havde flere tekniske løsninger af knap så god kvalitet
Fælgene er dem den er født med - passer perfekt til bilen
Miss Mancini
31-10-2008, 06:59
http://www.blocket.se/vi/17985406.htm
Ejeren af ovenstående BMW fortæller, at der er "liten småfix" på bilen i form af tikkelyd fra motoren under drift - muligvis ventiljustering, justering af venstre fordør, bremseklodser skal udskiftes foran og en god gang polering så lakken bliver flot igen. Bilen kan handles til SEK:31000,-
http://www.blocket.se/vi/18166058.htm
Jeg har også fundet denne her der faktisk ser rigtig flot ud.
Sælger skriver godt nok at tandremmen er skiftet af forrige ejer men der findes ingen kvittering på det ( den skal skiftes hvis jeg køber bilen ).
Bilen står i Eskilstuna og kan handles til SEK: 28000,-
Umiddelbart er jeg mest til bil nummer to.....
Personligt ville jeg nok foretrække at købe bil i Tyskland..... Jeg tror de er generelt er i meget bedre stand..... vinteren er ikke så lang, og der er en del færre grusveje...
Miss Mancini
31-10-2008, 13:23
Personligt ville jeg nok foretrække at købe bil i Tyskland..... Jeg tror de er generelt er i meget bedre stand..... vinteren er ikke så lang, og der er en del færre grusveje...
Det er vi engie om, at bilerne kan være i bedre stand i Tyskland, men ingen bil er - uanset hvor den handles - bedre end den behandling og service, der er udført igennem tiden. Sådan er det også med både.
Jeg har surfet på mobile.dk for at finde et fint eksemplar, men indtil videre dog uden held. Enten er bilerne totalt gejlede med store fælge, skørter, spoilere, lygter mv., eller også er farven forkert f.eks. lilla eller falmet rød farve.
Bilen skal være sort, minus gejl, std. fælge og holdt så tæt på 100% original.
Det er svært at finde et fint eksemplar i den alder de søgte biler har, men absolut ikke umuligt.
nicolajjetrider
31-10-2008, 13:56
Rolf, motormæssigt skal du være helt ligeglad, maskinerne vrimler det med her hjemme så en ventiljustering er sku det mindste. Med hensyn til karosseri dele kan du ringe til KOED, det er Dk's bmw ophugger nr.1 de har med garanti paneler og døre osv til sådan en fix E30'er
Happy Hunting.
www.koed.dk
Miss Mancini
31-10-2008, 14:11
Rolf, motormæssigt skal du være helt ligeglad, maskinerne vrimler det med her hjemme så en ventiljustering er sku det mindste. Med hensyn til karosseri dele kan du ringe til KOED, det er Dk's bmw ophugger nr.1 de har med garanti paneler og døre osv til sådan en fix E30'er
Happy Hunting.
www.koed.dk
Jeg er lidt doven anlagt, så kan bilen være tæt på fejlfri vælger jeg den løsning.....:)
Jeg har lært af mit bådkøb og OMC, at det godt kan svare sig at give lidt ekstra og f.eks. købe båd med Mercruiser....:)
nicolajjetrider
31-10-2008, 15:12
Rolf:
Lidt doven? Det tager ikke 1 time at skifte 2 døre på en E30;)
Ellers må du betale dig fra at lige få den lavet, værkstedet ligger på sydsjælland så du behøves ikke engang køre så langt :dizzy:
Iøvrigt, M50 maskinen passer i E30ern og går RIGTIG godt skal jeg lige hilse og sige:)
Miss Mancini
02-11-2008, 12:17
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=en&id=82346743&pageNumber=1&tabNumber=2
Jeg bruger mere og mere tid på at finde et fint eksemplar af BMW E30 cabriolet. Sidste resultat, er denne 325I årgang 1986. Den ser fin ud på billederne og er i en frisk hvid farve ( hvide biler er populære i øjeblikket ).
Bilen er med automatgear - jeg har også automatgear i min 4x4 i dag - hvilket jeg er lidt usikker på. Er automatgearkassen produceret af BMW eller er den "købt ude i byen" ? Hvordan er holdbarheden på denne automatgearkasse ? Nogen med et par gode input ?
Gearkasserne i BMW er gennem tiderne kommet fra
Manuelle gear:
-Getrag (tysk typisk på de motorsvageste varianter)
Manuelle og automatiske
-ZF (Zahnradsfabrik Friedrichhafen) manuelle gearkasser og automatgear på dieseler og de større benzinmodeller
Automatgear
-Cadilac GM powertrain Automatgear på dieseler og de motorstærke benzinmodeller
På en E30 er det næsten med sikkerhed en ZF
Miss Mancini
05-11-2008, 16:53
Så blev jeg ejer af min første BMW....
Se dette link:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=22230497&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=4001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&colors=RED&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Cabrio&lang=en&pageNumber=2
Til dem der ikke er så stærke i tysk, kan ENN - han taler og skriver det flydende - oversætte teksten.
Jeg skal hente bilen på fredag eller tirsdag, hvad der nu er mest bekvemt for mig.
Der er garanti på - og der forefindes alle originalregninger på vedligeholdelse - den er veludrustet og flot
Tillykke rolf
Casper T
05-11-2008, 21:23
jeg har ramper som på billedet hvis den skal udstilles.ghw-.ghw-
Tillykke med den Rolf DDriver
Miss Mancini
05-11-2008, 22:55
jeg har ramper som på billedet hvis den skal udstilles.ghw-.ghw-
Bilen skal evt. bruges til udstillingsbrug, så det er absolut interessant med lån af ramper. Tak for tilbuddet.
Miss Mancini
05-11-2008, 22:55
Tillykke med den Rolf DDriver
Takker.
Takker.
Hvad skete der med den lyserøde jaguar .ghw-
Miss Mancini
06-11-2008, 10:42
Hvad skete der med den lyserøde jaguar .ghw-
Den lyserøde Jaguar var i en forfærdelig stand. Selv hvis den blev folieret, var den et uhyggeligt syn...:) Tungen på vægtskålen var at Bella Center skulle have 10000,- kr for at den måtte stå placeret ved hovedindgangen ifb.med bådudstillingen. Bilens indkøbspris, omkostningerne for at få den folieret og standleje ved Bella Center, gjorde bilen uinteressant.....
BMW´en er finere og kan indregistreres uden de større problemer. Der er også lidt mere score-limousine over den sammenlignet med Jaguar´en....Den er sgu´ mere til blød hat og cigar...:)
Den lyserøde Jaguar var i en forfærdelig stand. Selv hvis den blev folieret, var den et uhyggeligt syn...:) Tungen på vægtskålen var at Bella Center skulle have 10000,- kr for at den måtte stå placeret ved hovedindgangen ifb.med bådudstillingen. Bilens indkøbspris, omkostningerne for at få den folieret og standleje ved Bella Center, gjorde bilen uinteressant.....
BMW´en er finere og kan indregistreres uden de større problemer. Der er også lidt mere score-limousine over den sammenlignet med Jaguar´en....Den er sgu´ mere til blød hat og cigar...:)
Det kommer vel an på hvilken type tøs man går efter Party0012
Miss Mancini
06-11-2008, 16:38
Jeg skal hente bilen på mandag i Berlin....:)
Miss Mancini
06-11-2008, 16:38
Det kommer vel an på hvilken type tøs man går efter Party0012
Det havde jeg slet ikke tænkt på....:)
Med BMWèn kan du sku selv vælge type Rolf - sådan er det bareParty0012
Miss Mancini
06-11-2008, 18:40
Med BMWèn kan du sku selv vælge type Rolf - sådan er det bareParty0012
he he...:)
Jeg har i øvrigt meldt mig ind i BMW Club Danmark...:)
De har en fin hjemmeside og gode arrangementer. Plejer du at deltage i deres arrangementer ?
Har deltaget et par gange - men fritiden er ofte booket op - men nu da du er med kan det være jeg vil deltage
Deres forum er ok men ikke præget af nogen voldsomt tekniske indlæg eller speciel stor viden
Der er imidlertid et par virkeligt gode BMW forums bla. disse 2
http://www.bmwland.co.uk/talker/index.php
og dette:
http://www.motor-talk.de/forum/bmw-3er-b165.html
Der er en del flere teknisk velfunderede - men disse 2 er de bedste efter min mening
Miss Mancini
06-11-2008, 19:01
Har deltaget et par gange - men fritiden er ofte booket op - men nu da du er med kan det være jeg vil deltage
Deres forum er ok men ikke præget af nogen voldsomt tekniske indlæg eller speciel stor viden
Der er imidlertid et par virkeligt gode BMW forums bla. disse 2
http://www.bmwland.co.uk/talker/index.php
og dette:
http://www.motor-talk.de/forum/bmw-3er-b165.html
Der er en del flere teknisk velfunderede - men disse 2 er de bedste efter min mening
Det er nemmere at skrive til ENN, hvis jeg er i tvivl om noget med min BMW...:) Han ved jo det hele..:)
Jeg glæder mig meget til at få bilen hjem.
Miss Mancini
06-11-2008, 19:04
Jeg læste et par interessante artikler i aftes omkring BMW E30.
Det ser ud som om, at E30´eren bliver en klassiker, hvis ikke den allerede er det....:) Jeg drømmer allerede om en stille cruise med bilen langs Strandvejen imellem Klampenborg og Hornbæk til lyden af Elvis Presley...:)
Måske kombineret med en sejltur fra Hornbæk og ud i Øresund for at se solnedgang....) Mulighederne er mange.
Ja e30 er ved at blive en hot klasikker - men den er noget nyere end Elvis .ghw- du bør nok spille human leaque, don johnson/miami vice eller madonna etc. det passer bedre på sen firserne som e30èrne tilhører.mvf.f
Miss Mancini
06-11-2008, 19:15
Ja e30 er ved at blive en hot klasikker - men den er noget nyere end Elvis .ghw- du bør nok spille human leaque, don johnson/miami vice eller madonna etc. det passer bedre på sen firserne som e30èrne tilhører.mvf.f
Arh, ENN...:) E30´eren er nostalgi. Det er Elvis også..:)
Ja, det er smart at køre bimmer, se bare her DDriver
http://www.youtube.com/watch?v=jRFXSnUR1Zg&feature=related
hehehe ja de tiltrækker desværre en del kolbøtter lf-flg se bare på rolf og mig-dlof--f
Miss Mancini
06-11-2008, 19:24
Ja, det er smart at køre bimmer, se bare her DDriver
http://www.youtube.com/watch?v=jRFXSnUR1Zg&feature=related
Selvom efter en Julefrokost, kunne jeg aldrig finde på lave dette stunt....
Hov, ordet Julefrokost henleder min opmærksom på et ikke uddebatteret emne.....Hvad er stemningen ? Skal vi ikke på Damhuskroen ?
Bestil til mig dig og Anders rolf - hvis de andre ikke vil så gør vi det bare - vi har jo talt om det tit
Og nej jeg ville heller aldrig behandle min bil sådan - jeg kører faktisk formidabelt deffensivt i hverdagen men kan godt lide at mærke trækket i bmwèn sådan en gang månedligt
I nat måtte jeg køre på dyrehospitalet akut - kørslen derind var faktisk første gang hvor min bmw fik alvorlige brian tæsk - kold motor og klampen i bund - hele vejen
hehehe ja de tiltrækker desværre en del kolbøtter lf-flg se bare på rolf og mig-dlof--f
Ja det er derfor jeg kører i en forklædt en af slagsen poppe
der er en kolbøtte mere her - endda i en e30
http://www.youtube.com/watch?v=-CoaiD_35EA&feature=related
der er en kolbøtte mere her - endda i en e30
http://www.youtube.com/watch?v=-CoaiD_35EA&feature=related
Dygtig dreng, gad vide hvorfor BMW har lidt "brian-image" ??
hehehe det har jeg jo sagt - se bare rolf og mig..........
Party0012
Lige en mere - her nogle achmed brianer......
http://www.youtube.com/watch?v=Wsg8CFi8kIc&feature=related
Nogen der ved hvordan man staver til spade på arabisk ???
Miss Mancini
10-11-2008, 21:39
Vel ankommet fra Berlin for at hente min BMW cabriolet sidder jeg med en bitter smag i munden....:(
Iflg. salgsannoncen, var bilen jo nærmest som fabriksny. Forventningerne til bilen var da store uden nogen form for skepsis, når bilen var annonceret af en forhandler.
Allerede ved første øjesyn af bilen hos forhandleren blev jeg skuffet...Bilen var pletmalet og spartlet ud flere steder i karrossen. Kalechen passede ikke rigtig til bilen - måske den var beregnet til en Opel Kadett cabriolet - og mange andre ting var skuffende herunder interiøret ( hullet og meget slidt ), ABS og flere andre lamper lyste konstant, motoren lød som en diesel, kilometertælleren stod på 220000 km og ikke 186000 km som skrevet i annoncen, automatgearkassen var tydelig slidt og farven på bilen var jægergrøn og ikke sortmetallic som lovet....
Jeg fik en kort prøvetur - under 1000 m - og "mutter" i butikken regnede med at vi skulle afregne for bilen. Det skulle vi ikke. Jeg sagde til hende, at bilen ikke levede op til mine forventninger og at jeg ønskede dem held og lykke med salget.
Ja, sådan kan det gå. I denne omgang blev jeg ikke ejer af en BMW cabriolet, men der kommer nok en anden...:)
Jeg trillede hjem mod Danmark igen med en 3500 kg autotrailer på slæb....:)
Vel ankommet fra Berlin for at hente min BMW cabriolet sidder jeg med en bitter smag i munden....:(
Iflg. salgsannoncen, var bilen jo nærmest som fabriksny. Forventningerne til bilen var da store uden nogen form for skepsis, når bilen var annonceret af en forhandler.
Allerede ved første øjesyn af bilen hos forhandleren blev jeg skuffet...Bilen var pletmalet og spartlet ud flere steder i karrossen. Kalechen passede ikke rigtig til bilen - måske den var beregnet til en Opel Kadett cabriolet - og mange andre ting var skuffende herunder interiøret ( hullet og meget slidt ), ABS og flere andre lamper lyste konstant, motoren lød som en diesel, kilometertælleren stod på 220000 km og ikke 186000 km som skrevet i annoncen, automatgearkassen var tydelig slidt og farven på bilen var jægergrøn og ikke sortmetallic som lovet....
Jeg fik en kort prøvetur - under 1000 m - og "mutter" i butikken regnede med at vi skulle afregne for bilen. Det skulle vi ikke. Jeg sagde til hende, at bilen ikke levede op til mine forventninger og at jeg ønskede dem held og lykke med salget.
Ja, sådan kan det gå. I denne omgang blev jeg ikke ejer af en BMW cabriolet, men der kommer nok en anden...:)
Jeg trillede hjem mod Danmark igen med en 3500 kg autotrailer på slæb....:)
Kedelig historie, men godt du sprang fra i tide.
Da jeg skulle til nordsverige og hente min båd fik jeg ham til at sende en stribe helt friske billeder fra de vinkler jeg var nysgerig/nervøs omkring.
Hvis han havde nægtet det var jeg ikke kørt derop.
Trikket med at bede om de friske billeder kan udvides med at man beder vedkommende om at tage et billede af bilen/båden sammen med en frisk avis.
Selvfølgelig kan man snyde og lave det i fotoshop mm. men hvis men er røget i kløerne på sådan en type kommer man nok alligevel til at køre forgæves.DDriver
Miss Mancini
10-11-2008, 22:04
Ja, havde forhandleren fortalt sandheden om bilen, var jeg næppe kørt derned.
Selv om Danmark og Tyskland er landfaste, så har det taget mig 18 timer tur/retur, udgift til færgebillet ( incl. trailer ), ca. 200 liter diesel, forplejning og trailerleje....De penge og tid kunne sagtens være brugt til noget andet og bedre.
Ja kedelig oplevelse der bare viser at man ikke skal regne med "baggårdsforhandlere" og hvad de skriver uanset om det er i tyskland eller danmark - man skal selv undersøge en bil før man køber når vi taler om ældre forholdsvis billige biler.
Jeg har som du ved selv hentet et par biler i Tyskland og været ovenud tilfreds - men jeg handler jo også nyere biler - og kun hos aut. forhandler og med BMW "premium sellect" certifikat - det betyder bilen er med 1 års garanti - har aldrig været skadet alt historik er kendt på bilen og bmw indestår 100% for den - det er vel at mærke BMW AG i münchen der indestår for bilen og dens stand og historik - ikke BMW forhandleren
Men sådanne biler er max 4 år gamle og har lavt km tal - ca 30% af alle de brugte BMW biler der sælges af aut. forhandlere sælges som premium sellect - har den haft en selv lille skade - eller fået service udenfor bmw regi samt har gået mere end 60 kkm kan den slet ikke komme med i "premium sellect" gruppen af brugte BMW biler
En sådan "premium sellect" behøver man ikke se før køb da den med garanti er som "ny" der må kun være minimale brugsspor på den
Andre bilfabrikater har et lignende system som BMW`s premium sellect på nyere brugte biler - men taler vi om ældre liebhaverbiler må man desværre selv gå dem efter
Manorwar
11-11-2008, 21:02
er den en båd eller bil fora??DDriverphppp
Manorwar
11-11-2008, 21:07
http://www.youtube.com/watch?v=Be7T8CRC4TI
DDriver:rockn:Chefff-kdi-dæ-ld-ld-dew.d:rockn:Party0012phpppphppp
Manorwar
11-11-2008, 21:14
http://www.youtube.com/watch?v=Ib43gpKTxjs
Manorwar
11-11-2008, 21:31
Smokeyfisherhttp://www.youtube.com/watch?v=DmeUuoxyt_E&feature=related
Manorwar
11-11-2008, 21:45
then try this ..*SMF*-dlof--f
http://www.youtube.com/watch?v=eNL6DyH_IfA
Manorwar
11-11-2008, 21:56
-.ljjj--.ljjj-watch the last 2 min ..
http://www.youtube.com/watch?v=W4EMuahjhxM&NR=1
Manorwar
11-11-2008, 22:06
http://www.youtube.com/watch?v=LiK7uu2KE8Y
Manorwar
11-11-2008, 22:13
http://www.youtube.com/watch?v=6R-zKalYnQA
Manorwar
11-11-2008, 22:18
http://www.youtube.com/watch?v=NA3yAM8Hygs
Manorwar
11-11-2008, 22:21
http://www.youtube.com/watch?v=3i2Q0ZzwgxU
-.ljjj-
Manorwar
11-11-2008, 22:27
http://www.youtube.com/watch?v=2XgpefTyCJY&feature=related
åilesmiley
Manorwar
11-11-2008, 22:47
http://www.youtube.com/watch?v=M8Qzsf6aZpk&feature=related
Manorwar
11-11-2008, 22:53
http://www.youtube.com/watch?v=tlaB4gjeEoY&feature=related
Manorwar
11-11-2008, 23:06
http://www.youtube.com/watch?v=3NEGBC5b0Os&feature=related
Miss Mancini
15-11-2008, 17:09
Jeg skal til Tyskland i næste uge for at se på denne BMW 320I cabriolet.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=87498039&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=4001&siteId=GERMANY&features=LEATHER_SEATS&negativeFeatures=EXPORT&colors=RED&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Cabrio&tabNumber=2
Belært af tidligere episoder, lader jeg traileren stå hjemme den første gang jeg skal se bilen....:)
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd :eek:
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd :eek:
så endte det jo godt biler er kun udgifter . både er udgifter + sjov +livskvalitet :D
Miss Mancini
16-11-2008, 07:06
Mine erfaringer indtil videre med at se på BMW cabriolet er blandede. Jeg har søgt med lys og lygte efter et velholdt eksemplar model E30 325I årgang 1985-1990. Det har bare ikke været muligt at finde. Mange 325´ere ser ud til at have haft et hårdt liv, hvor 320´erne kan findes i væsentlig flottere stand.
Den sidste BMW jeg vedhæftede et link til, er ubetinget det flotteste eksemplar jeg har set - på billeder...Iflg. forhandleren står den meget flot overalt - det ser den også ud til - og er rustfri i karrossen.
Jeg har talt med et par erfarne "importører" ( bilejere, der selv har importeret bil fra Tyskland ), og her er et par af deres råd vedr. import af bil fra Tyskland.
1) Vælges BMW af nyere årgang - max. 3 år - skal der søges efter en "Premium Select". Denne type biler er fejlfri og med 12 mdr. garanti. Fabrikken i München står bag bilen og dækker evt. fejl indenfor garantiperioden. En "Premium Select", har max. kørt 60000 km.
2) Er ønsket en ældre bil f.eks. BMW, skal de søges i området Bayern.
Jo længere nede i Tyskland, jo bedre stand er de ofte i.
3) Betal aldrig penge forud i form af mindre forud betaling eller hele bilens købspris , for at sælger - privat eller forhandler - reserverer bilen til dig.
4) Køb aldrig bil af østeuropæere. Køb kun bil af en tysker.
5) Forlang altid en prøvetur i bilen - også selvom bilen er afmeldt. Sælger må skaffe et sæt tyske prøvenummerplader til dette formål.
6) Ved køb af bil i Tyskland, skal du altid huske følgende dokumenter:
a) Fahrzeugschein.
b) Fahrzeugbrief.
Uden disse dokumenter ejer du ikke bilen, og bilen er ikke fri og ubehæftet !!
7) Købes der bil i Tyskland og køres den hjem uden brug af autotrailer - som jeg vil benytte - skal du huske følgende:
a) Tyske prøveplader til brug fra adresse i Tyskland og til den danske grænseovergang.
b) Danske prøveplader fra grænseovergang til din adresse i DK.
Det er ulovligt at køre på tyske prøveplader i DK. Bilen bliver nægtet kørsel i DK, hvis ikke du har danske prøvenummerplader med.
8) Undersøg afgiften på bilen inden du handler. Som ofte kan SKAT opgive en indikation på, hvad afgiften er på bilen.
Ældre biler med få ejere, uden tidligere skader, lavt kilometertal osv. er afgjort at foretrække, men også sværest at finde.
Jeg skal til Tyskland i næste uge for at se på denne BMW 320I cabriolet.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=87498039&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=4001&siteId=GERMANY&features=LEATHER_SEATS&negativeFeatures=EXPORT&colors=RED&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Cabrio&tabNumber=2
Belært af tidligere episoder, lader jeg traileren stå hjemme den første gang jeg skal se bilen....:)
Øhh rolf..
Jeg mindes at du ledte efter en som stod så original som muligt?! Den du linker til er vel så langt fra original som man næste kan komme.. :)
Miss Mancini
17-11-2008, 08:30
Øhh rolf..
Jeg mindes at du ledte efter en som stod så original som muligt?! Den du linker til er vel så langt fra original som man næste kan komme.. :)
Det er simpelthen umuligt at opdrive et originalt eksemplar, har jeg efterhånden erfaret.
Den pæneste jeg har set - indtil videre - er den vedhæftede.
Alle de andre, har haft alvorlige fejl som f.eks. tidligere større hækskade, ødelagt interiør, tvivlsom motor, rust osv.
Skal den være uden afgift, eller hvorfor skal den importeres? dit budget?
Der er da nogle herhjemme som er originale..
nicolajjetrider
17-11-2008, 11:44
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.
jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.
Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
Man siger jo at en korrekt oprettet bil der har været i bænk er ligesågod som en der aldrig har væres skadet...........meeeen det er en sandhed med modifikationer da fx galvaniseringen aldrig kan genskabes efter en skade - og personligt køber jeg ikke en bil der har været i "bænk" ikke fordi det ikke kan laves ordentligt .... men fordi det oftest ikke laves 100% man kan altid ved nøje gennemgang se at den har været rettet ud og svejst i.
Jeg har selv på et tidspunkt købt en volvo der var en forsikringsbil med en ordentlig bagskade - jeg lånte en gelette bænk og min kammy der er pladesmed og jeg brugte 200+ timer på at oprette den skifte vanger bagagerumsbund mv. - den var totalt adskilt og blev heloplakeret bagefter - se den var næsten ligesågod som en der aldrig havde været skadet og den var lavet ordentligt - men skulle en forsikring have oprettet bilen til samme standard så var den blevet totalskadet
Desværre er det jo tit sådan at der springes over hvor gærdet er lavest - og kunderne kan ikke umiddelbart se det.
Galvaniseringen som nyere biler har kan dog ikke genskabes i de områder hvor man skifter vanger etc. og hvor man svejser derfor er en oprettet bil mere udsat for rust
De vedhæftede billeder viser volvoèn før den kom i bænk - bemærk at bagagerumsbund slår en fold - tværvange bag var ligeledes foldet - bilen var ca 10 cm for "smal" i bagenden så bagagerumsbund h+v vange samt bagbro skulle skiftes før den kunne få nye inderskærme og bagskærme mv - et megajob der kun kunne lade sig gøre økonomisk da det var et hobbyeprojekt og jeg havde adgang til en gelette bænk samt hjælp af en erfaren pladesmed med erfaring i bænkarbejde. Vile jeg gøre det igen................nej
Her er så et par billeder da den var færdig - jeg havde også en del billeder fra da den var i bænk - men kan ikke finde dem:(
Casper T
17-11-2008, 16:18
jeg har såsan en stående til 8500.-skal synes til maj09
PS: får den først imorgen tirsdag det er en jeg har fået i bytte for noget andet,og jeg aner intet om biler..........
jeg har såsan en stående til 8500.-skal synes til maj09
PS: får den først imorgen tirsdag det er en jeg har fået i bytte for noget andet,og jeg aner intet om biler..........
Hehe Så kan jeg da hjælpe lidt - det er en nissan micra du har fået fat i der :D og den er rød
Miss Mancini
17-11-2008, 18:35
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.
jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.
Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.
Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.
Casper T
17-11-2008, 18:38
Hehe Så kan jeg da hjælpe lidt - det er en nissan micra du har fået fat i der :D og den er rødøv fik afhvide den var bodeuxmetal
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.
Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.
Det kan lade sig gøre at renovere fx en gammel klassisk bil 100% men det kræver så store resourser både håndværksmæssigt og tidsmæssigt (og økonomisk) at der tit bliver sprunget over.
Min kamarat der er udlært Pladesmed er udlært på et værksted der renoverede klasiske biler som mercedes mågevinger og lignende dyre klasiske biler - en komplet renovering der var udført 100% kunne løbe op i 5-700000 kr - men så var bilen faktisk bedre end da den løb af samlebåndet.
Da vi lavede Volvoèn blav der fx brugt tin og ikke plasticspartel da han kunne kunsten med at lægge karoseritin på - og da det håndværksmæssigt er det rigtige - tin arbejder meget bedre sammen med metal ift. plastic spartel så rigtige pladesmede der kan håndværket lægger fx tin på.
Det var i øvrigt slægt at gå med den Volvo i Gelette bænken og rette den op - en sådan gelette bænk er et uundværligt værktøj hvis rust og større karoseriskader skal laves 100 % - men den er dyr og værktøjet og fiksturer er også dyre - derfor laver mange en sådan rep uden at bilen kommer i bænk - og så er der ofte skævheder i det færdige resultat
øv fik afhvide den var bodeuxmetal
Hehe - det er den nok også - mine øjne er bare ikke hvad de har været
Hvad stand er den i - km tal osv det kan jo være man kender en køber
nicolajjetrider
17-11-2008, 20:47
Du kan som privat ikke få lov til at genopbygge en totalskadet bil ( med ret til genopbyg ) der er desuden også kommet utrolig meget kontrol omkring det at genopbygge biler der har været skadet og rigtig mange autoværksteder får frataget retten til at genopbygge pga. sjusk.
I løbet af en genopbygning kan jeg fortælle der kommer taxator på 3 gange før du får din reg. atest så bilen kan sælges videre, dette gør jo at bilen er lavet ordenligt ellers mister du bare penge.
En god gang lak og spartel skjuler IKKE en skadet bil, med mindre ens øjne pejer i syd og nord.
Selvf. er det dejligt at købe en bil der ALDRIG har været skadet osv. Men det jeg bare vil frem til er at bilen værken ser dårligere ud eller kører ringere af den har været skadet.
Så sku man jo heller ikke købe en båd der har haft motor problemer?
" jamen båd motoren blev lavet af prof "
"jep det gjorde bilen også "
It's the same..
Du kan som privat ikke få lov til at genopbygge en totalskadet bil ( med ret til genopbyg ) der er desuden også kommet utrolig meget kontrol omkring det at genopbygge biler der har været skadet og rigtig mange autoværksteder får frataget retten til at genopbygge pga. sjusk.
I løbet af en genopbygning kan jeg fortælle der kommer taxator på 3 gange før du får din reg. atest så bilen kan sælges videre, dette gør jo at bilen er lavet ordenligt ellers mister du bare penge.
En god gang lak og spartel skjuler IKKE en skadet bil, med mindre ens øjne pejer i syd og nord.
Selvf. er det dejligt at købe en bil der ALDRIG har været skadet osv. Men det jeg bare vil frem til er at bilen værken ser dårligere ud eller kører ringere af den har været skadet.
Så sku man jo heller ikke købe en båd der har haft motor problemer?
" jamen båd motoren blev lavet af prof "
"jep det gjorde bilen også "
It's the same..
Man skelner på bilskader mellem "hårde" og "bløde" skader en blød skade er en der kan rettes op uden bilen kommer i bænk og en hård er en hvor den skal i bænk. Ved salg af nyere biler skal man gøre opmærksom på hvis den har været i bænk.
Jeg er enig i at en håndværksmæssigt korrekt oprettet bil ikke er noget man skal frygte (bortset fra at galvaniseringen er røget der hvor man har svejset og skiftet dele) min "gamle" BMW (konens nuværende) har været i bænk efter en sideskade - det kan ikke ses skaden blev repareret i bænk og den fik nyt sidepanel og inderpanel samt ny dør og sideairbag - skaden var takseret til 125000 så vidt jeg husker og skete i 2004 mens jeg havde den som firmabil
nicolajjetrider
17-11-2008, 21:10
Gode projekter der...
Du skal faktisk gøre opmærksom på det ved salg uanset hvad om det er hård eller blød skade.. Du skal også kunne vise dokumenter som viser du har udskiftet diverse dele som der har været taxeret til ved udskiftning. Nogle dele må man selvf. repapere. f.eks en bule i en dør osv. Men lygter, panelere osv som der har været brud på må man ikke bare "knylte" sammen og sælge hvis der er taxeret til nye dele, ( brugte dele må gerne påmonteres )
Det er os med til at gøre det lidt mere sikkert så man ikke møder mislykket genopbygninger.
Det er fedt at gå med et bilprojekt hvis man har tiden og energien
Tidligere havde kammyerne og jeg altid 10 bilprojekter - men energien er ikke helt det den har været - og lysten til de helt store projekter er også blakket lidt - har prøvet det for mange gange
Men jeg tror da stadig at jeg en dag vil købe en hobby bil og gå i gang igen - men det skal være en klasikker af en art - en cabriolet eller lign.
Her er i ø vrigt et billede af den meget omtalte celette bænk
http://www.celette-na.com/images/sevenne_main.jpg
http://www.celette-na.com/images/mc8s_temp.jpg
med sådant grej kan bilen laves 100% korrekt og lige - nogengange mere lige end da den løb af samlebåndet
Casper T
17-11-2008, 21:27
Hehe - det er den nok også - mine øjne er bare ikke hvad de har været
Hvad stand er den i - km tal osv det kan jo være man kender en køber
196.000km skal synes til maj 2009,fin stand lidt rust i venstre bagskærmDDriver
nicolajjetrider
18-11-2008, 07:19
Det skal hilses og siges at det lyder mere end ubehageligt når en bil er i rettebænk. Når den bliver trukket på plads hvis karrossen er skæv så lyder det ( har dog ikke hørt dette ) men somom ryggen brækker 1000gange. NØJ man har store øjne første gange man ser dette poppe
Nu kan vi lige så godt vise lidt flere projekter:) jeg skal op og ligge den nye motor jeg har bygget i min passat idag fordi den anden " sprang i luften "
sådan ser det ud når bilen går i et for lavt gear med ALT for høj fart.. ( Ps: lån aldrig bilen ud til "bekendte" )
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/683011_l.jpg
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/683015_l.jpg
Den nye motor jeg har bygget:
Se iøvrigt den frontskadet PUG 406 Stationcar i baggrunden:)
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/683021_l.jpg
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/683019_l.jpg
Den har sandeligt været overdrejet og har "stukket et ben gennem siden" - og ja det er ærgerligt at sådan noget hænder når man låner bilen ud
Da vi lavede Volvoèn i bænk så viste min pladesmedsven mig mange ting - og man lærte meget - fx hvor man skulle trække - og hvor meget man skulle trække
Han startede med at prøve at forstå hvor bilen var ramt - så blev der trukket modsat af der hvor den var blevet ramt - der blev trukket indtil samlinger etc begyndte at give sig - så blev der ikke trukket mere - men alt der ikke havde rettet sig blev skåret ud og nye dele skaret i - alt foregik imens bilen sad i bænken og det var fedt at gå og sætte den sammen igen da fx bagskræm paneler vanger etc kun kunne placeres èt sted - bænken havde fiksturer der kunne holde den nye bagvange så den sad 100% hvor den skulle sidde
Da bilen var færdig i bænk 4 hjulsudmålte vi den - og med justeringsskruerne på baghjuls og forhjulsophæng blev den 4 hjulssporet - det viste sig at den var mere lige end da den var ny idet justeringsskruerne alle sad næsten i midterstilling da den sporede perfekt - fra ny af havde skruerne været stillet ud i yderområderne - eller sagt med andre ord - bilens hjulgeometri var nær perfekt efter turen i bænken - og bedre end da den var ny
Det skal hilses og siges at det lyder mere end ubehageligt når en bil er i rettebænk. Når den bliver trukket på plads hvis karrossen er skæv så lyder det ( har dog ikke hørt dette ) men somom ryggen brækker 1000gange. NØJ man har store øjne første gange man ser dette poppe
Nu kan vi lige så godt vise lidt flere projekter:) jeg skal op og ligge den nye motor jeg har bygget i min passat idag fordi den anden " sprang i luften "
sådan ser det ud når bilen går i et for lavt gear med ALT for høj fart.. ( Ps: lån aldrig bilen ud til "bekendte" )
Den ser godt nok lidt træt ud den motor
DDriver
nicolajjetrider
18-11-2008, 20:16
Den er også RIGTIG træt.
Heldigvis fejler det nyplanede og trykprøvet topstykket intet + Turboen + Bundkar. Så jeg kan sælge lidt dele og få mønter ind den vej.
Jeg blev færdig her til aften med at ligge den ny byggede 1.9Diesel i. Nøj jeg er træt. Men det gik rimelig let:)
En rød Passat 1.9D Tilsalg Stationcar.
( bilen har aldrig været skadet eller motormisbrugt:D Haha )
16500kr:)
Den er også RIGTIG træt.
Heldigvis fejler det nyplanede og trykprøvet topstykket intet + Turboen + Bundkar. Så jeg kan sælge lidt dele og få mønter ind den vej.
Jeg blev færdig her til aften med at ligge den ny byggede 1.9Diesel i. Nøj jeg er træt. Men det gik rimelig let:)
En rød Passat 1.9D Tilsalg Stationcar.
( bilen har aldrig været skadet eller motormisbrugt:D Haha )
16500kr:)
Sæt den i den blå som søndagsbil, skruemaskinen på speedometerkablet og så få din mormor til at tage telefonen = 46000.- .ghw-
nicolajjetrider
18-11-2008, 21:07
hehe gud ja:D Garage bil er den da, ihvetfald de sidste 14dage:D
Hva så - har du fundet en anden jallagryde ?
Miss Mancini
21-11-2008, 20:50
Jeg kører til Oberhausen i Tyskland om 2 timer for at hente BMW´en.
Har aftalt med forhandleren, at vi mødes kl. 10.00 lørdag formiddag. Jeg har trailer med, så derfor den lange rejsetid.
Den der har også BMW logoet på kølerhjelmen - det havde den anden du kigge på ikke
Ved du i øvrigt hvad BMW logoet forestiller?
http://ac4.yt-thm-a03.yimg.com/image/b78d88699e7f2ade
Miss Mancini
21-11-2008, 22:49
Ved du i øvrigt hvad BMW logoet forestiller?
http://ac4.yt-thm-a03.yimg.com/image/b78d88699e7f2ade
Det er noget med to propellere.....
BMW`s logo består af 2 hvide og 2 blå felter og der hersker 2 teorier om hvad det forestiller:
Flag teorien:
Det bayerske flag er blåt og hvidt det symboliserer himlen og bjergene med sne på (Blå og Hvid)
http://www.logoblog.org/images/bavarian-flag.jpg
Nogen hævder således at BMW`s logo stammer fra fabrikkens oprindelse i Bayern i Tyskland
Fly teorien
Den anden teori siger at logoet forestiller en roterende propeller:
http://www.logoblog.org/images/bmw-logo-1.jpg
Og logoet er ikke tilfældigt idet BMW opstod som en flyvemotorfabrik - og bla leverede motorer til det tyske luftvåben i første og anden verdenskrig (selvom de officielt ikke taler så højt om det)
Hvilken teori der er rigtig melder BMW ikke noget om - selv tror jeg på en kombination - at logoet forestiller en propeller og at farverne er de Bayerske nationalfarver.
nicolajjetrider
22-11-2008, 10:11
God tur:) tjek lige mønsteret på bagdækne;) U-org. racerrat og alugearknop. Den skriger langt væk af røgringe;) + en fræk sportsbagpotte der giver 20hk ekstra;)
den ser sku fin ud:)
Til'løk mæd
Den ser fin ud, følger der terninger med til forruden :D:D:D
JA Rattet skal af - et originalt læder Msports rat skal monteres (kan findes på e-bay) gearknop skal af og erstattes af en org i læder
Derudover ville jeg sætte org udstødning på og kigge efter et sæt org. alufælge der findes tonsvis af org dele på www.ebay.de (http://www.ebay.de)
Jeg kører til Oberhausen i Tyskland om 2 timer for at hente BMW´en.
Har aftalt med forhandleren, at vi mødes kl. 10.00 lørdag formiddag. Jeg har trailer med, så derfor den lange rejsetid.
Den ser altså godt ud når man studerer detalierne - og farven er perfekt - hvad måtte du slippe Rolf?
Det kribler i fungrene for også at få enDDriver
Har søgt overalt på den tyske bilbaser og fundet frem til at virkeligt originale e30ère i perfekt stand sælges til 8000+ euro
Der er åbenbart bygget 786 stk E30 M3 cabriolet altså den voldsomme model der er en til salg i nærmest nystand - men prisen er over 50000 euro
http://images.europeancarweb.com/images/epcp_0501_01_z+1989_bmw_m3_cabriolet+front_view.jp g
Mindre kunne dog snildt gøre det for mig - der er en del pæne 318ère til salg - men det er jo ikke en rigtig benzinbimmer hvis den ikke har den 6 cylindrede motor - så jagten må gå videre efter en 320 eller 325èr
Jeg ville faktisk foretrække en 320 idet mit forsikringsselskab ikke forsikrer større bimmere end 320ère
Miss Mancini
23-11-2008, 09:17
Jeg kom hjem i nat efter mere end 26 timers kørsel frem og tilbage imellem Oberhausen og Hornbæk, for at hente BMW´en. Sammenlagt har jeg siddet i kø i mere end 4 timer kombineret med reduceret hastighed pga. snevejr igennem Tyskland.
Jeg fik hentet bilen i Oberhausen kl. 11.30 og vendte snuden hjem af.
Da jeg kom hjem til Hornbæk i nat og skulle køre bilen af traileren, var der motorolie på trailerens forreste del..:( Nej, tænkte jeg. Det passer bare ikke.
Det viser sig nu til morgen, at tipcylinderne til at hæve/sænke traileren, har ramt bundkaret og slået et stort hul i det på størrelse med en 5-krone.....
Nu skal jeg have skiftet bundkaret....:(
Jeg har kigget på mit bundkar og monteringen, men umiddelbart kan jeg ikke vurdere, om motoren skal afmonteres for at udskifte bundkaret. Skal den det ? :(
Jeg kom hjem i nat efter mere end 26 timers kørsel frem og tilbage imellem Oberhausen og Hornbæk, for at hente BMW´en. Sammenlagt har jeg siddet i kø i mere end 4 timer kombineret med reduceret hastighed pga. snevejr igennem Tyskland.
Jeg fik hentet bilen i Oberhausen kl. 11.30 og vendte snuden hjem af.
Da jeg kom hjem til Hornbæk i nat og skulle køre bilen af traileren, var der motorolie på trailerens forreste del..:( Nej, tænkte jeg. Det passer bare ikke.
Det viser sig nu til morgen, at tipcylinderne til at hæve/sænke traileren, har ramt bundkaret og slået et stort hul i det på størrelse med en 5-krone.....
Nu skal jeg have skiftet bundkaret....:(
Jeg har kigget på mit bundkar og monteringen, men umiddelbart kan jeg ikke vurdere, om motoren skal afmonteres for at udskifte bundkaret. Skal den det ? :(
Øv, du er sgu da også uheldig. Levede bilen ellers op til dine forventninger og hvad måtte du slippe ?
Jeg tror ikke det er nødvendigt at løfte motoren ud - det kan i hvert fald på 324tdèren skiftes uden løft af motor
Men du skal have en grav eller lift og pakfladerne skal rengøres 100% før montering
Du kan selv gøre det - eller vi kan spørge hos BMW roskilde (Jens Winter) jeg kan skaffe lidt % der og de er efter min opfattelse et af de bedste BMW værksteder i DK kompetente og hurtige - spørg efter Morten og hils fra mig af hvis du skal have dem til at lave det
Nej hvor er det surt at du fik ødelagt bundkarret - pas nu på ikke at køre med motoren nu den mangler olie - og husk at skidt kan komme ind i motorolien gennem hullet
Jeg mener det er et stålbundkar er det rigtigt rolf?
Du kan med garanti finde et brugt på www.ebay.de (http://www.ebay.de) hvis det nye skulle vise sig at være dyrt - og er det i stål kan det muligvis repareres afhængigt af hvor skaden er sket på karret
Nu den har hul i bundkarret er den måske billig at købe.................-dlof--f
Du kan få 15 kkr her og nu hehehe
Miss Mancini
23-11-2008, 09:54
Jeg tror ikke det er nødvendigt at løfte motoren ud - det kan i hvert fald på 324tdèren skiftes uden løft af motor
Men du skal have en grav eller lift og pakfladerne skal rengøres 100% før montering
Du kan selv gøre det - eller vi kan spørge hos BMW roskilde (Jens Winter) jeg kan skaffe lidt % der og de er efter min opfattelse et af de bedste BMW værksteder i DK kompetente og hurtige - spørg efter Morten og hils fra mig af hvis du skal have dem til at lave det
Nej hvor er det surt at du fik ødelagt bundkarret - pas nu på ikke at køre med motoren nu den mangler olie - og husk at skidt kan komme ind i motorolien gennem hullet
Du kan med garanti finde et brugt på www.ebay.de (http://www.ebay.de) hvis det nye skulle vise sig at være dyrt - og er det i stål kan det muligvis repareres afhængigt af hvor skaden er sket på karret
Jeg forhører mig hos Jens Winther i morgen tidlig.
Ja, det er ret surt....:( Jeg kunne jo bare tænke mig om inden jeg læssede bilen, så var det ikke sket.
Her er bundkarret det koster ca 350 usd i usa - det ser ud til at være i aluminium
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/i/1.png
Du kan finde tegninger og US priser på denne side http://www.realoem.com/bmw/
Miss Mancini
23-11-2008, 09:55
Bundkaret er i aluminium.
Der er mange til salg på e-bay http://shop.ebay.de/items/__e30-olwanne_W0QQ_nkwZe30Q20Qc3Qb6lwanneQ20QQ_cqrZtrueQ Q_nkwuscZe30QQ_nkwuscZQc3Qb6lvanneQQ_trksidZm38Q2e l1313
Miss Mancini
23-11-2008, 09:58
Øv, du er sgu da også uheldig. Levede bilen ellers op til dine forventninger og hvad måtte du slippe ?
Ja, bilen er fin nok.
Der skal laves lidt småting i form af andre fælge, dørlås i venstre side, gearknop, rat og anden type bagpotte.
Bilen er jo fra 1992, så enkelte smårep. må påregnes.
Miss Mancini
23-11-2008, 10:00
Her er bundkarret det koster ca 350 usd i usa - det ser ud til at være i aluminium
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/i/1.png
Du kan finde tegninger og US priser på denne side http://www.realoem.com/bmw/
Tak, ENN.
Snak med Morten hos Jens Winter - hils fra mig af - fortæl ham at det er at gammel bil og skal laves billigt - spørg ham om han har et brugt bundkar etc etc Sig at han kan få den ned og lave den når der er et "hul" så kan han nogengange godt lave meget skarpe priser - specielt hvis han kan have den lidt tid. De har jævnligt folk der booker tid men ikke kommer - derfor vil de gerne have et par biler stående til at fylde "huller" og så får man det lidt billigere.
De er super profesionelle og har nogle af Danmarks bedste BMW mekkere - servicen er god og kvaliteten i top. Jeg har gennem årene været på nogle BMW værksteder hvor de ikke kunne finde ud af at løse dette eller hint - men hos J.Winter diagnosticerer de første gang og laver bilen første gang de lever af at servicere BMW biler og motorcykler - ikke af salg af nye biler - de er aut. BMW værksted og scorer et af de højeste snit i kundetilfredshedsanalyserne hos BMW
Jeg har BMW TIS på min diagnose computer (den der var med på værkstedsdagen) - skal nok bruge den senere i dag idet konens bil skal have service og jeg skal nulstille servicepcèn i den så skal jeg lige slå op om motoren skal ud eller det kan skiftes i bilen
BMW TIS = Tecnical Information System som er BMW`s værkstedsmanualer alt er samlet på et par DVDère. Jeg har også ETK (Ersätz Teile Katalog) som er deres reservedelskatalog - det er det samme som jeg linkede til en on-line version af. Udover dette eksisterer der en DVD med ledningsdiagrammer den har jeg også men kan ikke huske hvad den hedder i BMW terminilogi - alle DVDèrne kan købes på det engelske e-bay.
Det er en 1992èr siger du - det er sidste årgang af E30 cabriolet - derefter kom E36èren - så du har nok fået en af de sidste E30 cabrioleter og det er godt idet de sidste årgange af en model altid er de bedste - alle børnesygdomme er løst og fabrikken har indbygget forbedringer de har lært gennem hele produktionsforløbet
nicolajjetrider
23-11-2008, 11:35
tillykke med den rolf, sikke en tur..
Btw: Bundkaret skal ikke af, ring til en hugger og du får et bundkar i nakken.
husk specialisterne: www.koed.dk
Shit rolf - du er da også bare uheldig..!!
Men fedt nok at du fik taget beslutningen og fandt en du er vild med..
Er Schmiedmann (www.schmiedmann.dk) ikke markant billigere end Jens Winter.?
schmiedmann har ikke godt ry i bmw kredse - sælger fx uoriginale dele som var de originale og værkstedet har et blakket ry i BMW kredse - og billigere er de faktisk ikke hvis du bare får håndværkerrabat hos BMW
Rolf er jo medlem af bmw club danmark og i deres forum kan læses om inkompetancen hos schmiedmann der tidligere hed BMW specialisten
Nicolai - bundkarret skal af - eller kan man ikke skifte det:D
Jeg har kigget i TIS og bundkarret kan skiftes uden løft af motoren
Lavede lige stort service på konens BMW - det der hedder et Inspektion 2 Hos BMW det inbefatter
-Olie og oliefilter
-Krumtaphusventilations filter / olie cyclon skiftes
-Luftfilter
-Kabinefilter
-Brændstoffilter
Udlæsning af fejlkoder og reset af service PCèn
Tidsforbrug 1,5 time
Miss Mancini
02-12-2008, 17:12
Så fik jeg omsider skaffet et nyt bundkar til BMW´en...Det holdt hårdt. Et brugt bundkar var ikke til at støve op i en ordentlig stand.
Jeg købte et fabriksnyt bundkar, der kostede kr. 1900,- + moms og som kan hentes i morgen.
Det bliver skiftet på mandag, så håber jeg at bilen er køreklar.
Kalechen er lidt utæt i taget, så den skal lige imprægneres hurtigt inden der sker skader på interiøret.
Så rolf - nu må du give os lidt opdateringer - hvad er der sket med projektet
Miss Mancini
13-12-2008, 15:12
Så rolf - nu må du give os lidt opdateringer - hvad er der sket med projektet
Min Hyundai Santa Fe 4x4 har problemer med motoren - det er den eneste bil jeg har, der må trække en autotransporter - og er på værksted.
Jeg kan først få skiftet bundkarret på BMW´en, når jeg får min anden bil tilbage og får den bugseret på værksted.
Øv, ældre biler kan til tider sætte en stopper for mange ting..:)
Har de fået diagnosticeret Hyundaièns motorproblem?
Miss Mancini
13-12-2008, 17:00
Har de fået diagnosticeret Hyundaièns motorproblem?
Det er vist så meget sagt.....Jeg har snart opgivet at finde et ordentligt Hyundai værksted.....:(
Jeg talte med værkføren fredag eftermiddag, og hun kunne oplyse, at de havde adskilt meget på motoren, for at finde fejlen, men uden held....
Højtrykspumpen har de skiftet - det løste ikke problemet - så nu vil de udskifte alle dyser. Jeg fortalte hende, at alle dyser var blevet efterset hos KAM Diesel og to af dem udskiftet ved 360000 km ( bilen har kørt 380000 km ).
Jeg spurgte om de har haft en motortester tilsluttet bilen for at finde fejlen, men det har de ikke...........
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
Miss Mancini
13-12-2008, 22:04
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
Dyserne skal i hvert fald ikke udskiftes. De fejler intet.
Motorstyringen eller toppunktsgiver skal KUN udskiftes såfremt det afhjælper problemet, og hvis motortesteren beretter om fejl i disse enheder.
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
Miss Mancini
14-12-2008, 11:47
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
Det er stadig et mysterium for mig, at værkstedet ikke har udført en motortest inden de adskiller hele motoren. Ville det ikke være alm. praksis ?
I bliver holdt opdateret omkring det videre forløb med bilen.
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
Miss Mancini
14-12-2008, 14:22
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
Jeg kontakter værkstedet i morgen og fortæller på en pæn og ordentlig måde, at de på ingen måde skal opfatte min bil som værende "forsøgsmodel", for at finde årsagen til den ujævne motorgang.
Nu har de udskiftet højtrykspumpen - som altså intet fejlede - og lur mig, om jeg ikke får lov til at betale for den......
Miss Mancini
15-12-2008, 12:04
Jeg har talt med værkstedet for kort tid siden, men der er intet nyt omkring fejlårsagen til den ujævne motorgang.
Iflg. værkføren, har der været tilsluttet en motortester, men der meldes tilsyneladende ikke om fejl.....:(
Miss Mancini
15-12-2008, 13:36
Så er der svar fra værkstedet:
Det er "railen" der er defekt. Pudsigt nok, blev den udskiftet da bilen havde kørt 200000 km ( bilen har nu kørt 380000 km ), så en levetid på railen er omkring 200000 km, når der står Hyundai foran på bilen.
Hmmmm railen er et rør ikke andet - hvad skulle gøre den defekt? hvad er defekt på røret?
Railrør som er et kraftigt rør med forskruninger går normalt aldrig i stykker - jeg er i hvert fald aldrig stødt på det - kun hvis man ødelægger det ved fx at overspænde et gevind etc. kan det gå i stykker - rolf jeg tror ikke på det er fejlen poppe
Miss Mancini
15-12-2008, 15:25
Hmmmm railen er et rør ikke andet - hvad skulle gøre den defekt? hvad er defekt på røret?
Railrør som er et kraftigt rør med forskruninger går normalt aldrig i stykker - jeg er i hvert fald aldrig stødt på det - kun hvis man ødelægger det ved fx at overspænde et gevind etc. kan det gå i stykker - rolf jeg tror ikke på det er fejlen poppe
Der sidder iflg. værkføren en føler og ventil, der begge er defekte.
Hvis du vil, må du gerne førhøre dig nærmere og få en dybere forklaring fra værkstedet.
Telefon 48 24 04 34, att. Shila.
Der sidder en Tryktransmitter der fortæller motorstyringen hvilket indsprøjtningstryk der er i railen - den kan skiftes løst (er skruet i railrøret) og der sidder en ventil der regulerer trykket i railrøret og leder olie tilbage til tanken for at holde det tryk motorstyrringen beder den holde - den kan også skiftes løst - så hvorfor skifte railrøret?
Havde de udlæst fejlkoder havde de straks fundet fejlen idet den ville sætte en fejlkode for for lavt railtryk - Kam Diesel ville nok have løst den opgave på ca 30 minutter :D det er ikke ukendt at den trykventil kan "klippe" en O ring i sædet - og så kan motoren ikke bygge det korrekte railtryk op vi skifter dem af og til og fejlen ses som oftest ved at motoren ikke kan starte da ht pumpen ikke kan opbygge tryk i railrøret - men får man først motoren i gang så kører den fint (ved startmotoromdrejninger kan HT pumpen ikke kompensere i volumen for den læk der er i ventilen - når først motoren kører er kapaciteten på HT pumpen som regel stor nok til at kompensere for lækagen)
Nå men rart at de fik den til at køre igen - for den er da ude at køre igen? eller er de ikke færdige med reparationen men mener bare de har fundet fejlen?
Miss Mancini
15-12-2008, 15:37
Der sidder en Tryktransmitter der fortæller motorstyringen hvilket indsprøjtningstryk der er i railen - den kan skiftes løst (er skruet i railrøret) og der sidder en ventil der regulerer trykket i railrøret og leder olie tilbage til tanken for at holde det tryk motorstyrringen beder den holde - den kan også skiftes løst - så hvorfor skifte railrøret?
Havde de udlæst fejlkoder havde de straks fundet fejlen idet den ville sætte en fejlkode for for lavt railtryk - Kam Diesel ville nok have løst den opgave på ca 30 minutter :D det er ikke ukendt at den trykventil kan "klippe" en O ring i sædet - og så kan motoren ikke bygge det korrekte railtryk op vi skifter dem af og til og fejlen ses som oftest ved at motoren ikke kan starte da ht pumpen ikke kan opbygge tryk i railrøret - men får man først motoren i gang så kører den fint (ved startmotoromdrejninger kan HT pumpen ikke kompensere i volumen for den læk der er i ventilen - når først motoren kører er kapaciteten på HT pumpen som regel stor nok til at kompensere for lækagen)
Nå men rart at de fik den til at køre igen - for den er da ude at køre igen? eller er de ikke færdige med reparationen men mener bare de har fundet fejlen?
Værkføren ville ringe når bilen var køreklar igen....:)
Jeg ved ikke om de har fået bilen til at fungere igen. Det håber jeg...:)
Miss Mancini
23-12-2008, 22:09
Jeg har sat BMW´en til salg. Den er annonceret til 40000,- kr. på dba.dk
Meget pudsigt, for værkstedet der skal udskifte mit bundkar - det er en god samarbejdspartner ifb. med marinedele - vil gerne bytte en fabriksny Mercruiser 350" MPI 300 Hk med BMW´en...:) :) :)
De afmonterer min nuværende OMC´er og monterer Mercruis´eren......
Jeg har et BRAVO drev på hånden, der evt. kan erstatte mit Cobra drev...:)
Hvad mener du - sælger du bimmeren - eller har du allerede byttet den væk?
Hvorfor skal du ikke have den lavet og så ud og rulle lidt?
Miss Mancini
23-12-2008, 22:52
Hvad mener du - sælger du bimmeren - eller har du allerede byttet den væk?
Hvorfor skal du ikke have den lavet og så ud og rulle lidt?
Jeg tænkte det kunne være være sjovt at prøve 300 HK i min Four Winns...:)
Bundkarret bliver skiftet imellem jul og nytår, så der kan jeg få trillet nogle kilometer i bilen......:) Min søster har stillet sin BMW 330 til rådighed ifb. med Fredericia Boat Show 2009....:)
nicolajjetrider
24-12-2008, 09:54
Du skifter næsten hurtigere bil end jeg gør:)
Det sku iorden med nogle gode handler, fourwinn'sen skal nok gå jævnt. Hvad er den forventede fart hvis den kan sejle med den maskine? 55-60mph?
nicolajjetrider
24-12-2008, 09:56
Next Question :)
Kan den ligge der den nye maskine??
Den nye maskine har vel både mere højde og bredde? Men man kan måske skubbe den nye længere tilbage:)
http://baadgalleri.dk/uploads_large_wm/27212.jpg
God Jul:)
Miss Mancini
06-01-2009, 06:37
Next Question :)
Kan den ligge der den nye maskine??
Den nye maskine har vel både mere højde og bredde? Men man kan måske skubbe den nye længere tilbage:)
God Jul:)
Jeg har målt motorrummets størrelse - længde og bredde - og det ser ud til, at der lige akkurat er plads nok. Jeg var ude og se 5.7´eren igår på værkstedet.
Miss Mancini
06-01-2009, 08:20
Så er bundkaret skiftet, ny olie påfyldt på motor, gearkasse og bagtøj.
Det hele snurrer bare.
Nu mangler kun det sidste. Lidt lys hist og pist, udskiftning af dørlås og så skal jeg have slukket lampen "Inspection".
Jeg skal hente bilen en af de nærmeste dage.
Kølervæsken er frostsikret til -30 grader, så der sker næppe frostsprængning af motoren i denne vinter.
nicolajjetrider
06-01-2009, 08:22
Supert! Hvornår går de igang med motor-om-bytningen?
ChristianX
06-01-2009, 14:05
Ved godt det ikke har noget med rolfs bil at gøre, men så skete det desværre igen, en bmw der kørte galt. på amager, Ørestads boulevard, BMW 520i årg. 1992 kom kørende og smadrede ind i en lysmast :( Bilen kørte rigtig godt inden, dog skulle der lige en ny udstødningspakning på..
Læs om det på ekstrabladet
http://ekstrabladet.dk/112/article1105564.ece
Der var jo desværre ikke airbags i den :(
Miss Mancini
06-01-2009, 15:18
Supert! Hvornår går de igang med motor-om-bytningen?
Vi er ikke blevet enige om en byttepris endnu med min BMW og hans 5.7 MPI´er.
Ved godt det ikke har noget med rolfs bil at gøre, men så skete det desværre igen, en bmw der kørte galt. på amager, Ørestads boulevard, BMW 520i årg. 1992 kom kørende og smadrede ind i en lysmast :( Bilen kørte rigtig godt inden, dog skulle der lige en ny udstødningspakning på..
Læs om det på ekstrabladet
http://ekstrabladet.dk/112/article1105564.ece
Der var jo desværre ikke airbags i den :(
Kan nu ikke læse eller se at det er en BMW :rolleyes:
ChristianX
06-01-2009, 15:53
ENN Nej, det er også korrekt, men nu er det sådan at det er min fætter der kørte galt, så jeg ved lidt om den bil ;)
Øv sikke noget - godt at han overlevede - slap han helt uden mén ?
Hvad skete der egentligt - det er et mærkeligt uheld sådan pludseligt at køre ind i en lygtepæl - var det glat etc?
ChristianX
06-01-2009, 16:08
Ja, han er godt nok ikke helt frisk endnu, men der er ikke sket noget med ham.
Han blev udskrevet imorges fra glostrup sygehus. fik lige afvide før at han har gået sig en tur, så han er da sådan ved at være klar.
De fik ad vide på hospitalet, at der er en skytsengel der har holdt hånden over ham-dlof--f
Men han er en fysisk og psykisk stærk person, så det er nok en af grundende til at han har overlevet, han sad jo fastklemt i 20min
ChristianX
06-01-2009, 16:11
Det vides ikke om der har været glat -det har der jo nok været, men det var jo også minus7 :) men igen, det er vel heller ikke så smart at køre på sommerdæk i frostgrader, om vinteren. :D
Bus chauføren der kørte bag i ham, havde lagt mærke til at han pludselig begyndte at køre og slingre, og derefter ind i lygtepælen, nu er den bare til skrot, ingen kasko :(
nicolajjetrider
06-01-2009, 19:26
Det vides ikke om der har været glat -det har der jo nok været, men det var jo også minus7 :) men igen, det er vel heller ikke så smart at køre på sommerdæk i frostgrader, om vinteren. :D
Bus chauføren der kørte bag i ham, havde lagt mærke til at han pludselig begyndte at køre og slingre, og derefter ind i lygtepælen, nu er den bare til skrot, ingen kasko :(
DRIFT!:D Det er altid sjovt;) det giver spænding, nogle gange til det forkerte kan man se der!
Miss Mancini
06-01-2009, 19:47
Sådan kommer min aldrig til at køre....:)
Jeg henter bilen i morgen og skal da lige en mindre "omvej" for at komme hjem....Jeg har jo ikke kørt i bilen siden jeg hentede den i Tyskland...:)
Kalechen bliver oppe...:)
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
Miss Mancini
06-01-2009, 20:03
Jeg syntes at de "gamle" e30ère er nogen af de fedeste bimmere der er lavet - enkle og stilrene samt bygget før alt elektroniktiden - jeg skal have sådan en som din rolf - en eller anden dag
Der er et eller andet nostalgi over BMW E30 og Mercede-Benz W124...
Det er de sidste rigtige klassikere "Made in West Germany".
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
nicolajjetrider
07-01-2009, 07:41
Fra 69 til 160k:)
Dyr sagen men uden tvivl den fede motorvejs cruiser. Har selv kørt meget i min kammerats Mercedes C250, den fløj afsted over motorvejen;)
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57591506
Nå tilbage til Bmw emnet;)
Miss Mancini
07-01-2009, 08:01
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
Har i et seriøst bud ?
Jan
Nogen gange er det svært at hitte rede på alle de forskellige modelbetegnelser. Så er det nemmere med Mercruiser Alpha One; Enten er det Gen I eller Gen II, der dækker fra årgang 1983 og frem til idag...:) :)
Tilbage til dit spørgsmål omkring Mercedes-Benz W124.
Der er ingen tvivl om, at netop W124 vil gå over i historien, som den mest populære Mercedes nogen siden. Modellen blev introduceret i 1985 og afløste model W123, der så dagens lys i 1976 ( så vidt jeg husker ). Det revolutionerende ved W124 var designet - det var lysår foran konkurrenterne også BMW - og tildels motorerne, der var større end i afløserne.
Der blev i 1985 introduceret følgende motorer til W124:
200D ( 4 cyl., 72 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
250D, ( 5 cyl., 90 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
300D, ( 6 cyl., 113 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
200E, ( 4 cyl., 112 HK, kan ikke huske om den blev tilbudt med aut.gear )
230E, ( 4 cyl., 132 HK, manuelt eller aut.gear )
260E, ( 6 cyl., 160 HK manuelt eller aut.gear )
300E, ( 6 cyl, 180 HK, manuelt eller aut.gear ).
Frem til årgang 1989 bestod W124 uændret på motorsiden. Interiøret fik nye farver til de forskellige årgange, så de passede til tidens trend. I 1989 blev model 300E-24 introduceret. Man havde taget 300E-maskinen og monteret
24V topstykke - det gamle topstykke var med 12 ventiler - hvilket øgede ydelsen til 220HK og et langt bedre drejningsmoment. Topfarten blev opgivet til svulmende 237 km/h., hvilket den dag idag, er meget for en personbil. Model 300E fortsatte i produktion samtidig med 300E-24. I 1990 fik W124 sit første udvendige facelift i form af høje paneler på dørerne sammen med chromlister på paneler og kofangere. Indvendigt, blev der benyttet pynte-træ i dørsiderne. Rattet blev ændret, så det fik et mere bastant design til glæde for mange.
I modelåret 1993, udviklede Mercedes-Benz nye topstykker til dieselmotorerne med 4-ventilteknik og i slutningen af 1993 og begyndelsen af 1994, kom W124 i et stærkt faceliftet udgave med med andre for- og baglygter, ny front, ny bagklap, nye kofangere og nye maskiner på benzinsiden. Bl.a kan nævnes 500E til modelåret 1992. Ubetinget en "dræbermaskine", der blev udviklet sammen med Porsche. På det tidspunkt, da 500E var på tegnebrædtet, havde Porsche stilstand i produktionen, og da MB er nabo til Porsche - de holder begge til i Stuttgart - var et kompagniskab omkring 500E en oplagt mulighed. MB 500E blev mere eller mindre samlet af Porsche på deres fabrik og produceret i ugentlige antal på 20 stk.
Disse 20 stk., blev flået væk fra hylderne. Kunderne var ellevilde med bilen. Brede skærme for og bag - se billeder - 5.0 liters V8´er med 326HK, 250 km/h og et sublimt drejningsmoment. Ubetinget en ægte "Køremaskine", der vil blive et samleobjekt for mange. Denne bil handles idag - de flotte eksemplarer - til omkring 20000,- EUR i Tyskland.
Hvad skal din Mercedes-Benz 300E koste ? Uha, det er positivt, at maskinen er ny - det gør også bilen dyrere - og standen på bilen er flot. Dog har de ældre Mercedes´er - også W124 - problemer med rust i dørpaneler, ved sideblinklys, skærmkanter og inde bag kofangerne. Det skal du være opmærksom på. Rust i undervognen bliver ikke et problem, hvis bilen er godt og grundigt undervognsbehandlet.
Jeg har set eksemplarer af 300E i DK til imellem 40000,- kr. og 199000,- kr.
Det er uden tvivl standen på bilen der afgør prisen sammen med kilometertallet. Et forsigtigt gæt - uden at jeg vil hænges op på det, når ikke jeg har set bilen - vil være i omegnen 85000,-
På dba.dk er der pt. 38 stk. MB 300E til salg.
Motoren på billedet er fra MB E500. Den sølvmetallic Mercedes-Benz, er også en E500 produceret i 1992. Sådan blev den leveret fra fabrikken.
Mange ejere af W124 udstyrer bilen med store fælge, brede dæk, lygter osv. Lad være med det. Det ødelægger bilens flotte deisgn. Hold bilen i originalt design hele vejen igennem.
og mercedes Wnoget
Men en fin vogn.
Har i et seriøst bud ?
Jan
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
Tak for de lærerige svar.
så nu har jeg også lært noget i dag, Så kan jeg godt gå i seng igen ;-)
Jan
Miss Mancini
07-01-2009, 17:41
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
Som det ofte er tilfældet, er den sidste model i en bilserie som regel den mest fejlfri. Her er alle børnesygdomme rettet igennem bilens levetid.
Vægtafgiften er en større post på en W124, men også forsikringen kan være hamper. Min kære mor, betaler 14000,- kr. om året, for at have sin W124
( E320 benzin ) kaskoforsikret hos TRYG med en selvrisiko på 5000,- kr.
Derfor; Undersøg præmien på forsikringen, inden du køber bilen.
Det er korrekt, at W124 er den sidste rigtige Mercedes, der forlod samlebåndet i Stuttgart. Dog er det værd at nævne, at de andre populære Mercedes´er op igennem 80´erne - 190´eren og S-klassen - også vil gå over i historien som klassiske Mercedes´er, men slet ikke i samme omfang som
W124.
Flere af cheferne hos Mercedes i Stuttgart fravalgte afløseren for S-klassen op igennem 80´erne ( W126 ) - efterfølgeren W140 - simpelthen pga. størrelsen og designet. De foretrak den stilrene og elegante W124, som var langt mere sporty og elegangt end W140. Se vedhæftede billede.
I øvrigt fik model W140 øgenavnet "Hamborg-komfur". Hvorfor kan man jo selv vurdere, når man ser dens fysiske størrelse..:) Bilen vejer i øvrigt mere end 2000 kg.
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne DDriver
Miss Mancini
07-01-2009, 19:52
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne DDriver
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfrafjupeqopq
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
Miss Mancini
07-01-2009, 20:10
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfrafjupeqopq
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...:)
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...:)
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
Jeg er helt enig, Abs,erfaring , overblik og gode dæk er sat ud af funktion når spasseren bagved smser, ryger, drikker kaffe og prøver at finde the voice samtidig poppe
Ja alle de tekniske "hjælpemidler" er blevet for meget hvis man også skal køre bilen
Selv slukker jeg ofte min mobiltlf (som dog går over Bilens std monterede Blue Tooth/navi pro anlæg - altså ikke håndholdt) og jeg er begyndt at køre ind til siden ved programering af navigatoren - tag det med ro i trafikken så kommer man frem uden de store ricici
Jeg havde en del år en "3 die" bil som som regel var en lille skøjte fx en civic eller lign den blev brugt til de korte ture til arbejde og til at køre til hundetræning i - så stod bimmeren derhjemme - men en dag så jeg et fatalt uheld på den stump motorvej jeg paserer til arbejdet og kom til at tænke på at havde det været mig var jeg omkommet i civicen - derefter blev den solgt og selv turene til/fra arbejde foregår nu i den større lidt sikrere bil. Jeg havde kort tid efter et alvorligt færdseleuheld i Tyskland (en spøgelsesbillist) hvor jeg kun slap fra det med livet i behold pga bilen jeg kørte i var sikker - derefter har jeg slet ikke overvejet at anskaffe en lille bil igen
Miss Mancini
26-01-2009, 18:22
I morgen kommer der en potentiel køber fra Nordjylland, for at se på BMW´en.
For god ordens skyld - og for første gang siden jeg købte bilen i november 2008 - tog jeg en længere prøvetur i bilen idag. Hold da op, den kører lækkert. Fantastiske styreegenskaber - også i svingene - kombineret med god trækkraft og komfort. Alt fungerer bare 112%.
Jeg afprøvede bilens accelerationsegenskaber og 180 km/h er intet problem i løbet af kort tid. Faktisk fortryder jeg lidt, at bilen er sat til salg og at den måske er solgt i morgen....:(
Hvis bilen bliver solgt i morgen, må jeg finde et andet spændende køretøj..:)
Miss Mancini
27-01-2009, 09:37
Så fik BMW´en en ny ejer til morgen.....
Så fik BMW´en en ny ejer til morgen.....
Øv så blev dit liv det fattigere - hvad nu Rolf?
nicolajjetrider
27-01-2009, 10:19
hvordan kan det være du ville sælge den?
Miss Mancini
27-01-2009, 10:44
Øv så blev dit liv det fattigere - hvad nu Rolf?
Ja, så skal jeg kigge efter en anden spændende bil. Overvejer lidt en Mercedes-Benz W124 cabriolet ( enten 300CE-24 eller E320 ). Alternativt kunne det også ende med en W124 coupe. Begge biler er interessante og findes i tonsvis på det tyske marked.
Det var meningen at BMW´en skulle bruges som demonstrationsmodel af mit polermiddel på Fredericia Boat Show, men det bliver så ikke i denne omgang.
Miss Mancini
27-01-2009, 10:46
hvordan kan det være du ville sælge den?
Ønsket er efterfølgende blevet til en Mercedes-Benz cabriolet, så derfor måtte BMW´en afsted selvom den var rigtig flot overalt.
Ja, så skal jeg kigge efter en anden spændende bil. Overvejer lidt en Mercedes-Benz W124 cabriolet ( enten 300CE-24 eller E320 ). Alternativt kunne det også ende med en W124 coupe. Begge biler er interessante og findes i tonsvis på det tyske marked.
Det var meningen at BMW´en skulle bruges som demonstrationsmodel af mit polermiddel på Fredericia Boat Show, men det bliver så ikke i denne omgang.
du kan låne min polo den kunne godt trænge til en gang polering -dlof--f
Poleret så grundigt at den slet ikke kan ses :D
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.