Mangel på vand under kølen [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Mangel på vand under kølen

Softice
29-04-2012, 20:50
Der var ikke meget vand i Vesterhavet i dag.

FletcherV8
29-04-2012, 21:17
Nej det er der aldrig... gider heller ikke kore til ho bugt ved esbjerg, jeg sejler ved bork havn, i ringkøbing fjord, der ved jeg der er vand... kører du til ribe når du er fra bramming ? mvh allan

Softice
29-04-2012, 21:22
Nej det er der aldrig... gider heller ikke kore til ho bugt ved esbjerg, jeg sejler ved bork havn, i ringkøbing fjord, der ved jeg der er vand... kører du til ribe når du er fra bramming ? mvh allan Alt over 1 m under kølen er pral.Jeg ligger fast ved Ribe Kammersluse, men i dag var det ekstrem lavvande. På højvande i formiddags var der en ½ meter under 0 som du kan se på vandstands tabellen for Kammerslusen.

goffy
29-04-2012, 21:26
Tror vandet er skvulpet tilbage til England, Fredag havde vi mere vand end normalt.

Softice
29-04-2012, 21:29
Tror vandet er skvulpet tilbage til England, Fredag havde vi mere vand end normalt.Der er nok en Tsunami et eller andet sted der manglede vores vand. Vi har et par både på Fanø fra klubben der skulle have været hjemme i dag, men måtte opgive.

goffy
29-04-2012, 21:33
Der er nok en Tsunami et eller andet sted der manglede vores vand. Vi har et par både på Fanø fra klubben der skulle have været hjemme i dag, men måtte opgive.

Med så lidt vand er der kun 2 muligheder. Fuld gas, så det kun er propellen der er i vandet, eller blive i havn. nå... nej vi må kun sejle max10 knob:(

Softice
29-04-2012, 21:35
Med så lidt vand er der kun 2 muligheder. Fuld gas, så det kun er propellen der er i vandet, eller blive i havn. nå... nej vi må kun sejle max10 knob:(10 knob er FULD gas for mit ved kommende ca. derfor har jeg lige sparet omkring 2500 kr om året ved at skifte forsikring.

goffy
29-04-2012, 21:52
10 knob er FULD gas for mit ved kommende ca. derfor har jeg lige sparet omkring 2500 kr om året ved at skifte forsikring.

Pas nu på ikke at rykke for hård i håndtaget :D:D forsikringselskaberne bruger spioner :D:D

Softice
30-04-2012, 05:06
Pas nu på ikke at rykke for hård i håndtaget :D:D forsikringselskaberne bruger spioner :D:DBare rolig den kan ikke sejle ret meget stærkere, så det er ikke noget problem.