View Full Version : Vw Marine
nicolajjetrider
29-05-2012, 09:26
http://www.baadgalleri.dk/galleri/7261-coronet_24_cabin
Prøv da lige og kig i maskinrummet på denne lækre coronet!
http://www.baadgalleri.dk/galleri/7261-coronet_24_cabin
Prøv da lige og kig i maskinrummet på denne lækre coronet!
Ja den er lækker, sådan en motor (VW 225 HK diesel, 330 KG) drømmer jeg også om :)
Fletcher14
02-06-2012, 23:44
Er den VW med 8 cylindre?
kjaerlarsen
03-06-2012, 09:06
Det er en v6'er.
Så vidt jeg ved er det en mariniseret version af den TDI man ser i bla. Audi's biler.
Men lækkert sukkertøj er det.... Og dyrt!
De har også en 4,2 l. V8 med 330 eller 350 hk.
Er ikke sikker på at mit Alpha drev kan klare sådan en Svend...........
Horizonblue
03-06-2012, 19:52
Ja, sådan en maskine ser godt ud. Dyr men dejlig. Vil til enhver tid vælge den frem for en Huyndai marinemotor, selvom den sikkert også er ok.
Anders kr
04-06-2012, 19:08
har været indehaver at en Audi med sådan en motor!
Og vil ALDRIG vælge at bruge den i min båd, det er sommeren og mit liv for kort til!
de har lavet det sådan at deres overliggende knaster køre direkte i alu topstykket! og det kan ikke holde, de bruger flere topstykker end de kan nå at lave dem!
og deres diesel pumper holder heller ikke pga, vores nye bio diesel,
Den eneste måde man kan holde diesel pumpen kørende er ved at tilsætte 2-takt olie i diesel hvilket mange diesel endelig har meget godt af, men det er en møg motor uden lige,
på nær når den virker! hvilket jeg ikke nået at prøve!
og så lyder den som en beton blander når den er kold! og ganske udbetalige i dele.:(
bare lige min egen erfaring med sådan en motor,
ChristianX
04-12-2015, 15:33
har været indehaver at en Audi med sådan en motor!
Og vil ALDRIG vælge at bruge den i min båd, det er sommeren og mit liv for kort til!
de har lavet det sådan at deres overliggende knaster køre direkte i alu topstykket! og det kan ikke holde, de bruger flere topstykker end de kan nå at lave dem!
og deres diesel pumper holder heller ikke pga, vores nye bio diesel,
Den eneste måde man kan holde diesel pumpen kørende er ved at tilsætte 2-takt olie i diesel hvilket mange diesel endelig har meget godt af, men det er en møg motor uden lige,
på nær når den virker! hvilket jeg ikke nået at prøve!
og så lyder den som en beton blander når den er kold! og ganske udbetalige i dele.:(
bare lige min egen erfaring med sådan en motor,
Bringer lige en gammel tråd op igen. fjupeqopq
Anders, bare så vi er enige snakker du om deres gamle 2.5 V6TDI og ikke den omtalte 3.0 V6 TDI som bliver brugt til deres marinemotor :rolleyes:
Miss Mancini
05-12-2015, 10:04
2.5 V6 TDI motorer fra VW koncernen, er én blandt mange af deres tvivlsomme motorer. Motoren er simpelthen udviklet for ringe, meget sårbar ( flere ligestiller den med Mitsubishi´s dieselmotorer i det første Pajero program), og uhumsk kostbar i reservedele bl.a er topstykker, knastaksler og turboladeren de kritiske punkter på motoren.
VW 3.0 V6 TDI kender jeg ikke så meget til, men en søgning på Google under "trouble shooting VW 3.0 V6 TDI" bør give en hele del resultater.
Den populære VW 1.9 TDI motor har et godt ry for pålidelighed, men ses ofte i svære problemer efter 200000 km på vejnettet. Bevares, der findes undtagelser ligesom der også findes forskellige måder at behandle en motor på - den snak har vi taget mange gange...:)
Min erfaring siger mig, at støbejernsmotorer som vi kender fra GM PowerTrain USA til I/O systemer er pålidelige og driftsikre selv efter mange år i saltvand med flere ejere igennem tiden. Ældre lastvognsmotorer med varmeveksler findes også i driftsikre udgaver bl.a OM352 ( MB, 6 cyl. rækkemotor ) fra militærets Unimog.
De nyere dieselmotorer fra bl.a NANNI Marine ( Kubota industrimotor som benyttes i bob cats, mindre entreprenørmaskiner osv. ) er ligeledes velegnet til marinebrug. Flere motorproducenter benytter netop KUBOTA motoren grundet dens stabilitet.
YANMAR har egen motorproduktion, men låner til tider lidt hos Toyota bl.a den kraftig 4.2 liters V8 diesel - det samme gør NANNI i øvrigt.
Om VW kan man sige, at kvaliteten, driftsikkerheden og økonomien er løbet af sporet efter fabrikken begyndte at købe andre bilproducenter op. Lamborghini som VW stadig ejer, tog mange af de gamle motoreksperter fra hovedsædet i Wolfsburg og flyttede dem til Italien. Herefter kom der fra de tyske universiteter unge nyudklækkede ingeniører til at udvikle fremtidens VW dieselmotorer - det har vist sig at være et no go. Indtil videre.....
Om jeg ville købe en motor eller bil fra VW koncernen - søg på Google med ovenstående søgeord, så ved du hvorfor. jeg ikke vil..:)
Jo, min tidligere ML´er var absolut ikke byens bedste bil. Meget gik ofte i stykker, originale MB dele i tvivlsom kvalitet og reservedelspriser som slet ikke stod mål med det udleverede...Det eneste som faktisk virkede igennem de 5 år jeg havde bilen og tilbagelagde 260000 km i, var den effektive tuning og ombygning der blev lavet. Det holdt helt uden problemer...
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.