Overvejen en båd med en Yamaha 50HK Autolube [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Overvejen en båd med en Yamaha 50HK Autolube

LucasG
03-06-2012, 19:09
Hej Fenderen. Jeg har kigget meget på denne båd: http://www.guloggratis.dk/sport/baade/speedbaad/fletcher-/annonce/15642691-fletcher-speedbaad-50-hk?bigimages=1#images men har hørt lidt dårligt angående autolube. Hvad kan i fortælle af erfaring? Tak på forhånd.

Sjip
03-06-2012, 20:30
Som en bådmand sagde til mig, det er vist bare nogle historier på havne kanten.

Jeg har ikke haft problemer med min, og kender heller ikke nogen der har, har dog også hørt de historier om en der kender en, der kender en, der har hørt at der er et problem.

Tror ikke jeg ville betænke mig langtid, til de penge, for båd, motor og trailer.

ps. velkommen til

Casper T
03-06-2012, 20:36
kan du ikke bare slå det fra og selv blande benzin/olie

LucasG
03-06-2012, 21:04
Det kan godt være det bare er et rygte. Og tak :-D

je__ns
03-06-2012, 21:34
Mener da helt bestemt, at yamahas autolube, er ganske udmærket?
Det var vist OMC'erne, det ikke duede på.
mvh jens

LarsH
04-06-2012, 08:19
Jeg har aldrig hørt om problemer med Yamaha's autolube. Har selv haft 2 motorer med det.

Det er som Jens skriver OMC der har problemer med deres VRO

MartinN
04-06-2012, 09:37
Hej og velkommen til fenderen :)

Har du læst vores lille guide til køb af båd?

http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3927

Autolube systemet er ganske pålideligt, jeg har selv haft 4 Yamaha'er med det, heraf 1 magen til den som du er ved at købe. Der har ALDRIG været problemer med systemet.

Kig motoren godt igennem, og hvis du kan få testet kompressionen imens du er der, er det en god ting at få gjort.

Held og lykke med handlen.

Anders kr
04-06-2012, 19:58
båd og motor ser da fint ud!

Det eneste er bare den store stål plade på indersiden og ydersiden. hvorfor er den sat på?
godt nok står der den er forstærket, men omvendt kan den også skjule en dårlig og i forvejen revnet hæk,

da stål og glasfiber ikke kan arbejde sammen er det en RIGTIG dårlig Kombi da den vil revne hvor stål pladen ender,

Men altså den er jo ikke så stor motoren, så der kan ikke være det store, ud og kig, og held og lykke med handlen

LucasG
04-06-2012, 20:23
båd og motor ser da fint ud!

Det eneste er bare den store stål plade på indersiden og ydersiden. hvorfor er den sat på?
godt nok står der den er forstærket, men omvendt kan den også skjule en dårlig og i forvejen revnet hæk,

da stål og glasfiber ikke kan arbejde sammen er det en RIGTIG dårlig Kombi da den vil revne hvor stål pladen ender,

Men altså den er jo ikke så stor motoren, så der kan ikke være det store, ud og kig, og held og lykke med handlen

Mener du at der kan være en "fare" ved det?

Anders kr
04-06-2012, 20:48
du kan se rundt i kanten ved den plade der sidder om topcoaten har slået revner. men ellers nej, bare en dårligt løsning!

MartinN
04-06-2012, 22:24
HVIS motoren er udstyret med manuel hæve/sænke cylinder, så er det en god ide at tjekke funktionaliteten og om den kan "låse" motoren ved lavtvandsindstilling.

Denne hydrauliske cylinder skal hjælpe med til at "neutralisere" motorens vægt når du skal vippe den op og ned, samt at kunne låse motoren i i trinløse indstillinger når du skal sejle på lavt vand. Jeg har set en hel del af disse cylindre som er gået i stykker, oftest fordi der er givet for meget gas ved f.eks. lavtvandssejllands.

Det kan som regel IKKE betale sig at renovere dem og den er IKKE billig. Så hvis den er defekt ville jeg kræve et væsentligt afslag i prisen.

LucasG
05-06-2012, 10:09
du kan se rundt i kanten ved den plade der sidder om topcoaten har slået revner. men ellers nej, bare en dårligt løsning!

Kan jeg selv finde på en anden løsning, eller hvad tror du?

Ja okay, skal jeg nok tjekke! :-D

Anders kr
05-06-2012, 11:01
du behøver ikke finde en anden løsning, da motoren ikke er særlig stor, men har selv lavet min del af nye hække, og forstærkninger, og det er ikke løsningen,

Man skal bare ikke tænke på det som en forstærknings, men tag ud og kig på den, og se om den er ok, hvis den ser fin ud, så er den sikker også det,