Mobilt bredbånd. [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Mobilt bredbånd.


Miss Mancini
01-10-2008, 08:12
Jeg har haft mobilt bredbånd fra TDC siden februar 2008 til min bærbare Lenovo computer. I starten fungerede det udemærket selvom der til tider var meget svingende dækning. Flere steder i hjemmet forsvinder dækningen som dug fra solen. Tager jeg computeren med ind til nabohuset, er der slet ingen dækning...:( Jeg har taget kontakt til TDC Kundeservice hvergang mit mobile bredbånd har svigtet, men de samme svar får jeg igen og igen: Prøv at genstarte din computer, er du sikker på at det er TDC der er udbyderen, har du installeret programmet rigtigt på din computer osv. Nu har jeg opgivet at fortsætte med TDC, for alle de irritationsmomenter jeg har haft igennem længere tid, kan TDC ikke løse ( de har dog husket at sende regninger til mig løbende på abonnementet....:( )

I går opsagde jeg så mit abonnement på mit mobile bredbånd hos TDC efter at jeg slet ikke kunne bruge internettet selvom der var fuld dækning iflg. TDC.

Jeg søgte på internettet omkring en ny leverandør af mobilt bredbånd, og fattede interesse for en annonce fra 3.dk
Efter lidt søgen på deres hjemmeside fandt jeg ud af, at de kunne tilbyde op til 7.2 Mbit forbindelse med ubegrænset forbrug i Danmark og Sverige for beskedne 299,- kr. pr. mdr. En hurtig opringning til 3.dk Kundeservice, hvor jeg bl.a. spurgte omkring deres dækning i det område hvor jeg færdes mest. Medarbejderen kunne oplyse, at der i Hornbæk ( her bor jeg ), er imellem 3.6
og 7.2 Mbit forbindelse, så der burde ikke være problemer med dækningen.
Jeg tegnede et abonnement på 18 mdr., hvor jeg så fik alt tilslutningsudstyret gratis og med 1 mdr. opsigelse fra min side af ( hos TDC er opsigelsen 3 mdr. ). Den største bonus - og det kalder jeg service - er at medarbejderen som modtog min bestilling, er min faste kontaktperson. Hvis jeg har spørgsmål omkring det produkt jeg har købt hos 3.dk, eller andre af deres produkter, kan jeg kontakte ham direkte via mobiltelefon eller e-mail. Det er flot service synes jeg.

Nu glæder jeg mig enormt meget til at afprøve det nye mobile bredbånd fra
3.dk og allermest til at slippe af med TDC...:)

Hvad jeg ikke har brugt af tid på TDC Kundeservice kan ikke gøres op i timer, men i uger....Det er rystende så ligeglade alle medarbejdere hos TDC er.
For noget tid siden sendte jeg en klageskrivelse til TDC omkring det elendige mobile bredbånd jeg havde fra dem. På TDC´s hjemmeside, lover de at besvare enhver klageskrivelse indenfor 7-14 dage, men jeg fik først et svar - bemærk at det var et standard svar jeg fik - efter 32 dage....Men regningerne strømmer fortsat ind af brevsprækken selvom jeg også klagede over dem.
Så alt i alt, har mit eventyr med TDC kostet utrolig meget tid, ærgelser og mange penge.

Hvad er dine erfaringer med TDC ?

JOR
01-10-2008, 13:01
Du har foretaget det helt rigtige valg..... jeg har ingen erfaring med TDC bredbånd, men køre nu på 4 eller 5 år med 3..... Og det bliver bare bedre og bedre :)

Jeg har foretaget nogle hastigheds test fra lidt forskellige lokationer i Danmark, dem kan du se her.... (http://autotas.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=7)

JOR
01-10-2008, 13:04
NB. svarer på dette indlæg fra/i toget mellem Kbh. og Odense :)

Og har PT:

http://www.speedtest.net/result/331898725.png (http://www.speedtest.net)

Miss Mancini
01-10-2008, 13:20
Det er ufatteligt at TDC kan fortsætte med at få lov til at markedsføre sig med "mobilt bredbånd", for det er ubetinget det ringeste produkt der findes.

Igen idag er dækningen helt ude i hampen. Jeg flyttede computeren fra det ene rum i huset og til et andet - 5 meter - og vupti forsvandt signalet.
Da jeg skulle koble på netværket igen, stod der pludselig "2G Telia Roaming" i menuboksen.....:( Et opklad til TDC Kundeservice for blot at få beskeden, at deres 3G netværk er ude af drift på ubestemt tid, men der arbejdes på en løsning....:( Nu har jeg igennem meget langt tid erfaret, at TDC´s mobile netværk slet ikke har fungeret som det skulle, og at TDC først har fundet ud af det nu, er mig en gåde....:)

Det er kun godt at jeg har valgt rigtigt med 3.dk....Jeg glæder mig til at komme i gang med det nye mobile bredbånd.

JOR
01-10-2008, 13:50
Har forøvrigt lige købt denne her (http://business.3.dk/Business/MobiltBredband/Noglen-til-fart/Router/), eller rettere lige inden sommerferien, for at på internet adgang i vores campingvogn, som jo er fast placeret på Flyvesandet camping. Den skal godt nok placeres meget bestemt, men så fungere den bare perfekt, og giver net adgang til 3 PC'er :)

ENN
01-10-2008, 14:53
Jeg er i den situation at mine abonementer betales af min arbejdsgiver - og de har en koncernaftale med TDC

Herhjemme har jeg en 20 mbit forbindelse (trådløst) det fungerer upåklageligt

Når jeg rejser har jeg et 3g kort også fra TDC det fungerer ok - selv oppe i sommerhuset er der forbindelse

Jeg er bestemt ikke stemt for TDC men har ikke rigtig nogen indflydelse da jeg får det hele via firmaet og intet betaler for det - samtidigt fungerer det udemærket

Miss Mancini
01-10-2008, 15:43
Jeg er i den situation at mine abonementer betales af min arbejdsgiver - og de har en koncernaftale med TDC

Herhjemme har jeg en 20 mbit forbindelse (trådløst) det fungerer upåklageligt

Når jeg rejser har jeg et 3g kort også fra TDC det fungerer ok - selv oppe i sommerhuset er der forbindelse

Jeg er bestemt ikke stemt for TDC men har ikke rigtig nogen indflydelse da jeg får det hele via firmaet og intet betaler for det - samtidigt fungerer det udemærket

Så prøv at trille en tur i området omkring Hornbæk.....:) Så bliver du kedelig til mode, når dit mobile bredbånd ikke virker.

Jeg var i Vejle for få uger siden, og der virkede mit mobile bredbånd heller ikke. En køretur lidt udenfor Vejle, kom der pludselig signal...Ved ankomst til Århus fungerede det igen, men signalet forsvandt, da jeg nåede Hasle lidt udenfor Århus....:(

ENN
01-10-2008, 16:13
Kundeservicen hos TDC er i hvert fald...ja ringe

Min datter mistede sin telefon der havde et TDC abonement - telefonen står i mit navn da hun ikke er myndig - nå men jeg måtte parlamentere i næsten 1 time med TDC`s "kundeservice" for at få et nyt SIM kort - og få det gamle spærret - dertil skulle jeg selvfølgeligt betale nogle "engangsafgifter" for at få et nyt - de kunne ikke forklare mig hvorfor der skulle betales for både sim kortet og en #engangsafgift"

Måske jeg skulle lære af diskusionen og indføre en "engangsafgift" på hver faktura vi sender ud fra mit firma - spørger kunderne om hvad det er siger jeg bare som TDC at det er en engangsafgift de kun skal betale denne gang for denne faktura - jeg undgår behændigt at forklare hvad afgiften dækker :p

JOR
01-10-2008, 16:18
Det er forståeligt det går skidt for TDC...... med deres manglende kundeservice samt alle deres gebyr og afgifter.....

Miss Mancini
01-10-2008, 16:24
Det er forståeligt det går skidt for TDC...... med deres manglende kundeservice samt alle deres gebyr og afgifter.....

Helt enig.

erjohans
01-10-2008, 20:03
Tillykke med det nye abonnement. Jeg har brugt 3`net i et år og på vores sommerferie ( selvfølgelig i Båd ) virkede det perfekt selv i Dyvig på det nordlige Als som vist kan betragtes ( elektronisk ) som meget langt ude på landet.
Jeg har ikke været ude for at systemet har svigtet andet end meget kortvarigt.
Men det er forståeligt da det er trådløst.

Miss Mancini
11-10-2008, 22:21
Nu har jeg installeret mit nyt nye 3 mobilt bredbånd...Der er hastighed og download til den store guldmedalje. Virkelig lækkert at arbejde med.

JOR
12-10-2008, 08:13
Prøv og lav en hastighedstest her -> http://speedtest.net

Miss Mancini
12-10-2008, 08:34
Prøv og lav en hastighedstest her -> http://speedtest.net

Rimelig hurtigt må man sige.....