View Full Version : Videoredigering
Hvilket program bruger du til videoredigering?
Selv køre jeg lidt rundt imellem Pinnacle Studio og Movie Maker....
Det jeg stadig syntes er største udfordring er, at få brændt det færdige resultat på DVD, så det bliver en okay kvalitet...... Så hvis der findes nogle gode råd, er jeg interesseret :)
Casper T
03-10-2008, 14:00
Imovie
Jeg er en total amatør til Movie Maker, som jeg bruger.!!
Jeg klipper værre end Jørn Ege og hans penisforlængelser..
Jeg bruger desværre ikke noget - årsagen er at jeg har et Sony kamera med indbygget hd - men jeg har smidt softwaren væk - og så prøvede jeg at låne en dvd med softwaren - men den er låst til serienummeret på kamaraet - så jeg kan ikke hive mine film ud:cry:
Aner dog ikke om der findes en anden software der kan bruges med kamaraer - det er et sony med indbygget hdd
http://support.sony-europe.com/images/DIME/icons/DCR-SR30E.gif
DCR-SR30E
lille tut
03-10-2008, 19:31
Hold da op i er moderne vi kører stadig med med en H8 :grin:
Ja men du har i det mindste glæde af det du optager - jeg kan ikke en s... kamaraet er fuldt og jeg har ingen software til at hive det ud - så man kan vist godt sige at jeg ingen glæde har af at eje kamaraet:cry:
Jeg har i dag forsøgt at få styr på 120 min Islandstur.... og bare for ikke at spilde tiden har jeg gjort følgende:
Overført 120 min fra Sony DCR-HC47 til ekstern HD (25,3 GB :eek: )
Startet nyt projekt i pinnacle (http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/)
Redigeret og tilføjet overgange.....
Samlet ca. 30 min (som test)
Overspillet på DVD - bedste kvalitet.. (ca. 2.5 GB)
Tidsforbrug ca. 8 timer...
Men kvalitet super! (hvis nogen er interesseret kan jeg oplyse hvilke indstillinger jeg har brugt)
Men holdda op hvor tager det tid, at udgive video.....
Jeg smide et link når mine 450 MB er uploaded til YouTube.....
Så er Islandsvideoen klar.... (eller 30 ud af de 120 minutter :o ) NB. Giv den lige et par minutter...
TxJx1n8d2_c
Gik ikke... videoen var for stor....
Så er den der...... youtube vil kun acceptere max 10 min...
CwF0v_Y7XZo
ChristianX
04-10-2008, 10:53
Jeg bruger Windows movie maker, og er rimelig hardcore til det :P har haft mange kurser i det i skolen osv....
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.