Timetæller [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Timetæller

Mand1979
28-04-2013, 07:21
Hej

Under renovering af loftet i båden blev jeg nød til at klippe ledningerne til timetælleren for at få den afmonteret, men jeg glemte i farten at få mærket ledningerne så jeg kunne samle det igen. Da jeg den anden dag lige ville trimme ledningsbundtet for overflødige ledninger kom der pludselig til at mangle 2 til timetælleren da den skulle monteres igen;-) Der er 2 ledninger på timetælleren, hvad skal de forbindes til for at den tæller motortimer igen??
Nogen bud??

Personligt bruger jeg ikke timetælleren til noget, da motor/gear bare får et service ved sæsonstart, men nu sidder den der jo sammen med de andre måleure, dog uden at tælle og uden lys i;-(

Softice
28-04-2013, 09:07
Hej

Under renovering af loftet i båden blev jeg nød til at klippe ledningerne til timetælleren for at få den afmonteret, men jeg glemte i farten at få mærket ledningerne så jeg kunne samle det igen. Da jeg den anden dag lige ville trimme ledningsbundtet for overflødige ledninger kom der pludselig til at mangle 2 til timetælleren da den skulle monteres igen;-) Der er 2 ledninger på timetælleren, hvad skal de forbindes til for at den tæller motortimer igen??
Nogen bud??

Personligt bruger jeg ikke timetælleren til noget, da motor/gear bare får et service ved sæsonstart, men nu sidder den der jo sammen med de andre måleure, dog uden at tælle og uden lys i;-(Mener timetælleren går over tændingslåsen. Når der er tænding på køre tælleren. Det gør den på min VP.

Mand1979
28-04-2013, 09:19
Mener timetælleren går over tændingslåsen. Når der er tænding på køre tælleren. Det gør den på min VP.

Så jeg skal altså bare ha minus på stel og plus på tænding?

Softice
28-04-2013, 09:50
Så jeg skal altså bare ha minus på stel og plus på tænding?Tror det er plus der går igennem og stel får den et andet sted fra.

speedy
28-04-2013, 12:22
ang.VP timetæller,er det muligt at justere sådan en?har fået en "ny"brugt sat i,ville gerne have den til at passe nogenlunde.
ps.den er med digitaltal.

Softice
28-04-2013, 20:49
ang.VP timetæller,er det muligt at justere sådan en?har fået en "ny"brugt sat i,ville gerne have den til at passe nogenlunde.
ps.den er med digitaltal. Det ved jeg ikke.