Motorvask på påhængsmotor, eller? [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Motorvask på påhængsmotor, eller?

MKJ
26-08-2013, 19:58
Hej alle.
Jeg har lige investeret i et nyt sæt (Global Sabre med en 50 hk Mercury)
Motoren er under hjelmen til fedtet og olieret. Jeg tænkte på om man kunne lave en forsigtig motorvask, eller hvad kan i evt. anbefale?
Havde også overvejet at købe et par dåser bremserens og fyre dem af i den for så at tømme alt flydende af bagefter, naturligvis...

Skyd løs... :)

megelundo
28-08-2013, 06:28
Hej,

Skal lige forstå det rigtigt - Vil du bruge bremserens til motorvasken? For det tror jeg vil være en dårlig ide. Bremserens kan godt tage malingen på motoren - så det vil være en rigtig dårlig idé. Brug istedet rigtig motorvask. I foråret købte jeg som forsøg den billige motorvask fra Harald Nyborg som er en forstøver flaske man sprayer på, lader det sidde i 10..15 min, og skylder over med rindende vand bagefter. Og det virkede ganske udemærket for mig.

BrianL
28-08-2013, 08:47
Olie / fedt forhindrer rust og tæring, så måske er det en god idé bare at lade det være.

MKJ
28-08-2013, 11:29
Olie / fedt forhindrer rust og tæring, så måske er det en god idé bare at lade det være.

Det kan der være noget om, men det har også tiltrukket noget andet skidt, så meningen var at rense den op og så give den en god omgang Storage Seal for at forhindre korrosion.

Jeg går ud fra at man skal være særdeles påpasselig med vand omkring karburatorer og el/CDI box?

Hvilke forholdsregler skal jeg tage?