Brugt priser på Indenbords motorer [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Brugt priser på Indenbords motorer

nicolajjetrider
14-01-2014, 08:34
Plejer at følge en hel del med i brugt markedet af diverse maskiner, sidder og spekulere over brugt priserne om hvad den realistiske pris er, hvad mener i?

Eksempler:

3.0 4Cyl merc ( Brugtpris: 10-15.000kr ) = Det er vel egentlig meget rimeligt

4.3 V6 Merc/volvo: Brugtpris: 15-40.000kr alt efter stand.

5.0-5.7 V8 Brugt pris: 15-35.000kr

6.2-8.2 Brugtpris: 40.000kr op efter

MPI motorer: 35.000kr op efter

Volvo KAD43: 100-160.000kr brugtpris

Merc Deisel: 35.000kr op efter.

Er priserne fair nok eller hvad syntes i?

Specielt benzin maskinerne syntes jeg har en super spiselig pris, men er meget overrasket over Volvo's utrolig høje brugt pris. Der er jo ikke langt til f.eks en Hyndai Marine diesel sprit ny.

Giv gerne jeres input :)

Horizonblue
16-01-2014, 15:32
Hmm, jeg synes generelt at benzinmotorerne er for dyre, når man tjekker dba, blocket, guloggratis osv.
For f.eks 20.000 kr får man ikke meget V8. Man må nøjes med en 25 år gammel svend, der selvfølgelig har kørt saltvand hele livet. Jeg synes at det er for mange penge for en klump rusten støbejern med begrænset levetid.

Med tiden er jeg nærmest gået hen og blevet allergisk over for gamle saltvandskølede motorer...

Jeg kigger lidt efter en V8, til Suntop'en. Men synes at det der er til salg (brugt) er for ringe eller for dyrt.

Kigger mere i retning af en Chevy LS1 motor fra en Camaro eller Corvette. Så er rusten ikke noget problem og den er meget lettere (alu motor) Der er selvfølgelig meget andet der skal gøres, før det er en marinemotor.