Tro mod mærket [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Tro mod mærket

Horizonblue
08-02-2014, 20:15
Er I tro mod et eller nogle få bådmærker, eller shopper I mere rundt for at finde en båd der rammer plet?

De fleste ved nok, at jeg er ikke ligeglad med hvad der står på siden af båden.....

Nogle af mine sjukker har en del kvaler med at finde deres næste båd, nettet bliver undersøgt fra A-Z, studeret billeder, besøgt forhandlere osv.

Og det får mig til at tænke på, at hvis jeg skulle have anden båd, ville jeg gå målrettet efter ganske få mærker og modeller. Jeg behøver ikke at undersøge en masse, for at finde ud af hvad jeg ville have, det ved jeg allerede. Og var der ikke nogen til salg, ventede jeg til der var.

Det er selvfølgelig et par bestemte Draco modeller.

Skulle jeg have en mindre speedbåd hvor der ikke stod Draco på, skulle det være en Pachanga 22 eller en Mastercraft 190 Prostar. En større motorbåd skulle være en Sunseeker 37 Tomahawk.

Men hvad med jer, søger I mere bredt og spontan?

nicolajjetrider
10-02-2014, 07:46
Hey Per

Nej ikke rigtig, hvis det ikke var så svært at få fat i Silverton bådene ville jeg meget gerne være tro mod dem og få fat i 36ern men det kræver lang tidssøgning i EU ellers skal man had en hjem fra USA ( hvilket i prinsippet godt kan svare sig :) ) Grunden til jeg ville vælge Silverton uden at tøve igen er deres enorme agterdæk, det er simpelthen så fedt at opholde sig på alle tider. Så syntes jeg os det en af de få flybridge både hvor broen er flot . :)
Vores idag:
http://billeder.baadgalleri.dk/galleri/16/628/471/76950-sun-silverton-312-sedan-cruiser

Silverton 36
http://www.boattest.ca/photos/x1988silverton34convertible-20100201-114455.jpg.pagespeed.ic.ZdN8NUNLT4.jpg

Hvis der sku skiftes nu ville det nok blive en SeaRay Sundancer 340
Nem båd at få fat i i EU og priserne på dem er helt i bund og den opfylder mange af vores krav. Hvordan vi ville klare os uden flybridge nu vi har haft det har jeg ingen ide om :)

http://images.boatdealers.ca/133134/3818773/searay-340sundancer.jpg

Men vi er super glade for vores, næste projekt er extended platform ala P-508 :)

Lars T
10-02-2014, 08:40
Tro mod mærket - hmmmm det ved jeg ikke lige. Cobalt ligger på et højt kvalitets niveau, højere end andre både jeg har haft/sejlet i, men om jeg ville overveje en anden båd fra værftet ved jeg ik.

Men der er bestemt mærker jeg konsekvent holder mig fra, hvis/når vi skulle ha ny båd.

Peter508
10-02-2014, 12:13
Jeg er på ingen måde tro imod mærket.

Jeg går efter opbygning, som skal matche de behov vi har...

Som Lars også er inde på, er der dog mærker som jeg holder mig fra uanset stand og pris....

Casper T
10-02-2014, 15:45
Jeg har været meget tro mod mærke på både motor & Båd,problemet er jeg søger båd omkring 27fod og det laver Stingray ikke.så leder nu efter alternativ

Campion 165(seb)
10-02-2014, 17:39
Men der er bestemt mærker jeg konsekvent holder mig fra, hvis/når vi skulle ha ny båd.

(Peter508) Som Lars også er inde på, er der dog mærker som jeg holder mig fra uanset stand og pris….

Nu er jeg nysgerrig - hvilke mærker taler vi så om her? :rolleyes:

asap_217
10-02-2014, 18:23
Tro mod mærke? Nej
Jeg har krav til til bådens indretning og teknik, så for mig er agterkahyt, indenbordsdiesel og fast skrueaksel det eneste rigtige, men mærket er jeg ligeglad med. Desværre for mig er der ikke det store udvalg af ovenstående bådtype.

Peter508
10-02-2014, 18:23
Det er ingen større hemmelighed :rolleyes:

Jeg går udenom Bayliner og Amerglass....derudover alt der står OMC på, ligeledes Volvo TAMD maskiner....

Og det er naturligvis som alt muligt andet en subjektiv vurdering....

Baylinere....jeg synes der er maaaaange af dem, de holder ikke priserne og det er mit indtryk af dem jeg har set, at kvaliteten kunne være bedre...

Amerglass er det samme, bortset fra at der er mange af dem....

OMC tror jeg ligger lige for -dlof--f

Volvo er fordi der på min bro, ligger ikke færre end 2 Princess med store problemer med de maskiner....også tænker jeg bare, når nu udvalget er så stort i markedet, hvorfor så tage chancen....

Og det er ikke for at støde nogen, det er bare min egen subjektive holdning...

Miss Mancini
10-02-2014, 19:13
Jeg vil gå efter følgende i vilkårlig rækkefølge;

- Indretning
- Design
- Motorinstallation
- Popularitet på salgsmarkedet ( som med et hus, hvor beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed, er alfa og omega for at hive en optimal salgspris hjem )
- Alder
- Benzin eller diesel
- Fast aksel eller drev

I bilverden er jeg heller ikke "forlovet" med nogen mærker, men lægger bl.a nøje vægt på drifts- og vedligeholdelsesudgifter, garanti og popularitet, når bilen skal sælges igen.
Selvom jeg altid har været modstander af BMW, så må jeg blankt erkende, at jeg fik fornøjelsen af at køre en BMW 330D fra DK til Frankrig tur/retur, og det var virkelig en fornøjelse - fantastisk motor, korrekt indretning og sæderne var helt i top - man kan blive overrasket selvom man har kørt andre biler igennem tiderne i samme klasse eller større.

Selvom jeg har haft lidt kvaler med min Four Winns, som skyldes motor/drev, så vil jeg da aldrig tilsidesætte mærket, hvis jeg skulle se på anden båd - båden har jo netop opfyldt mit behov selvom drivlinien har knaget en smule igennem tiderne...:) Til info, så er OMC erstattet af Volvo Penta, og det er nok også det bedste på lang sigt...:)

Fletcher14
11-02-2014, 00:46
Når jeg flipper esserne i en stor pokerturnering, så får jeg den her klassiker, der ikke behøver nærmere introduktion, bestilt hjem til Københavns Havn, hvor den skal brumme og skumme i havnen og op langs Sundet. I mellemtiden er Fletcher Arrowflyte 140 bestemt en båd med mange lignende egenskaber og oplevelser - om end knap så hurtig. ;)

Campion 165(seb)
11-02-2014, 05:03
Det er ingen større hemmelighed :rolleyes:

Jeg går udenom Bayliner og Amerglass....derudover alt der står OMC på, ligeledes Volvo TAMD maskiner....

Og det er naturligvis som alt muligt andet en subjektiv vurdering....

Baylinere....jeg synes der er maaaaange af dem, de holder ikke priserne og det er mit indtryk af dem jeg har set, at kvaliteten kunne være bedre...

Amerglass er det samme, bortset fra at der er mange af dem....

OMC tror jeg ligger lige for -dlof--f

Volvo er fordi der på min bro, ligger ikke færre end 2 Princess med store problemer med de maskiner....også tænker jeg bare, når nu udvalget er så stort i markedet, hvorfor så tage chancen....

Og det er ikke for at støde nogen, det er bare min egen subjektive holdning...

Naturligvis - ingen stødte her, var bare nysgerrig efter at lære nyt :D

Horizonblue
11-02-2014, 06:19
Det er jo egentlig lidt noget pjat, det her med at der kun er et par få mærker man vil sejle rundt i. Men jeg føler mig hjemme, når der står et bestemt mærke på siden. Det samme med bil, jeg har aldrig kørt andet mærke end det jeg har i dag.

Det bunder nok i at jeg er håbløs nostalgiker......

Miss Mancini
11-02-2014, 09:03
Det bunder nok i at jeg er håbløs nostalgiker......

Ja, så kunne du være typen med en Golf diesel monteret med en Blaupunkt kassetteradio og 14" CUP fælge...:)

Horizonblue
11-02-2014, 09:16
Ja, så kunne du være typen med en Golf diesel monteret med en Blaupunkt kassetteradio og 14" CUP fælge...:)

Hahahaha, jeg har faktisk haft en Golf 2, med originalt G60 skørtekit, ganske vist benzin, med Blaupunkt kasetteradio. Fælgene var de klassiske 15" GOTTI, med den brede kant:D

Peter508
11-02-2014, 16:16
Jeg har de sidste 20 år udelukkende haft nye biler...og altid med det princip at jeg aldrig tog det samme mærke 2 gange i træk....

Nu er jeg så landet i en Mercedes, og for første gang er der en virkelig stor mulighed for at det bliver det samme mærke igen...

Jeg skal have ny bil indenfor et års tid, og der kommer en ny C klasse og en GLA og på billederne ser de begge interessante ud...selvom jeg er lidt i tvivl om størrelsen på GLA.....

Miss Mancini
11-02-2014, 16:27
Hahahaha, jeg har faktisk haft en Golf 2, med originalt G60 skørtekit, ganske vist benzin, med Blaupunkt kasetteradio. Fælgene var de klassiske 15" GOTTI, med den brede kant:D

Og så din 80´er frisure, så har du været usandsynlig godt kørende...:):)

Ja, det var GOTTI fælgene hed og ikke CUP, som jeg tidligere skrev...:) Ak ja, det var tider...:)

Hvad VW førhen stod for mht. holdbarhed, er i de seneste mange år blevet vasket væk - flere VW-ejere kalder deres biler for "Hitlers sidste hævn"....Touareg V10 TDI, DSG, rust, 1.8T modellen, Touran, Transporter TDI...og her kan jeg så bekræfte, at den type ejere sjældent er tro mod mærket ej heller fra andre mærker i VW-kiosken.....:)

Miss Mancini
11-02-2014, 17:32
Jeg skal have ny bil indenfor et års tid, og der kommer en ny C klasse og en GLA og på billederne ser de begge interessante ud...selvom jeg er lidt i tvivl om størrelsen på GLA.....

Hold dig til C-klassen - GLA´en kan ikke leveres med et rigtigt "bulder" ude foran. Det kan C-klassen med modelbetegnelsen "C63 AMG"....:) og som "Benzinhøvding af Danmark" skal du næppe tænke på, hvad literprisen er, når hesten skal fyldes op.....:)

Peter508
11-02-2014, 19:24
Næh liter pris og km pr liter er lidt ligemeget :rolleyes:

Men det er min beskatning dælme ikke....

Jeg har 220 cdi nu med 170 hk, det er alt rigeligt....hvis jeg får mere, mister jeg sgu pappet....

Miss Mancini
11-02-2014, 19:27
Næh liter pris og km pr liter er lidt ligemeget :rolleyes:

Men det er min beskatning dælme ikke....

Jeg har 220 cdi nu med 170 hk, det er alt rigeligt....hvis jeg får mere, mister jeg sgu pappet....

Jeg kører selv MB ML V8 benziner, og pappet er intakt efter 220000 km på 3 år og uden "bidemærker" fra Lauritz Betjent......:)

Og jo, jeg overvejer da alternativer til min næste bil fremfor en MB - ingen tvivl om det. Det skyldes flere faktorer, men grundlæggende, at jeg finder service, reservedele og viden på et aut. MB værksted under al kritik....Nøj, de er arrogante, intetvidende og helt ude i hampen med priserne med mange af deres reservedelspriser. Selvom reservedelspriserne er tårnhøje, er levetiden mange gange under al kritik.....Jeg købte originale bremseskiver, klodser mv. til min ML´er, og efter 3 mdr. var det høvlet helt i bund selvom prisen var 8000,- kr. + moms, og så skulle jeg selv montere det.
Kørselsmønstret var uændret i forhold til de andre bremsedele på bilen.....

Tænk Flexleasing........

Peter508
11-02-2014, 19:48
Det billede af mit Mercer værksted kan jeg overhovedet ikke genkende.

Service er i top, kvaliteten er super og jeg har stort set ikke haft den på værksted udover service og dæk skift.

En enkelt gang havde jeg en dyse der var sodet til, de tog den med det samme, jeg fik en anden at køre i, og den var lavet samme dag....helt super hele vejen igennem...

Men nu bor jeg jo så også i Jylland -dlof--f

Miss Mancini
11-02-2014, 19:50
Men nu bor jeg jo så også i Jylland -dlof--f

Prøv MB CPH - så tager vi den derfra......:)

Og netop derfor, at kun KLEEMANN Danmark A/S laver min bil "ved kritiske situationer" - alt andet laver jeg selv !

Fletcher14
12-02-2014, 08:34
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.

Jeg skulle have serviceret motorstart på min Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic - og indleverede den. Og så startede problemerne ellers.

1. Dagene gik - og ingen meldinger om status blev sendt.

2. Jeg besøgte værkstedet flere gange - og bilen henstod forskellige steder. Det blev lovet, at nu blev der taget fat.

3. Endelig kom der en klarmelding - og jeg tog afsted. Jeg blev overrasket over, at de var helt vilde for, at få deres betaling med det samme - inden bilen kom ud! En kæmpe regning på 9.0000 kr. Jeg lugtede, at noget var galt, og insisterede på, at prøve bilen. Det viste sig, at bilen slet ikke kunne gå ordentligt. Motoren hostede og spruttede. Som en Puch Maxi med vand på tændrørskablet. Værkstedet afviste, at det kunne være deres mekanikere og gik bort fra pladsen. De var endda så frække, at spørge, om den ikke altid havde gået sådan.

4. Jeg kiggede selv motoren efter - og bemærkede, at de nummererede tændrørskabler ikke passede med numrene på cylindrene. Jeg kaldte på chefmekanikeren. Han var ikke særlig interesseret - men måtte indrømme, at det så forkert ud. Jeg byttede dem nu selv rundt - og motoren gik pænt herefter. Jeg nægtede nu, at betale den regning - for så elendig, ringe og skadelig service.

5. En måneder lang inkassosag startede nu - og endte heldigvis med, at Daimmler-Benz trådte ind i sagen - og gav mig medhold. En symbolsk regning blev forliget på sagen.

Elendigt, skadeligt og forrykt.

Med så elendig værkstedsmæssig opbakning, og hundedyre reservedele, var der kun en udsigt; At skille sig af med Mercedes-Benz - og anskaffe en ordentlig vogn - med den fornødne opbakning; Volvo 245 eller Ford Granada.

Miss Mancini
12-02-2014, 08:56
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.

Jeg har en tilsvarende oplevelse med MB CPH Herlev.

Min mors fine MB E320 ( W124 - benzin ) begyndte at gå ujævnt i tomgang og gik i perioder i stå ved langsom kørsel under nedbremsning. Jeg undersøgte på internettet, hvad der kunne være galt og fandt ud af, at det elektroniske gasspjæld var den hyppigste årsag til det omtalte problem. Et nyt gasspjæld kunne leveres igennem MB for ca. 17000,- kr. + moms og montering.
Jeg besluttede at indlevere bilen til MB CPH Herlev, og fortalte dem om symptomerne - uden at tøve sagde værkstedschefen med det samme, at det med overvejende sandsynlighed var gasspjældet og en samlet pris på 23000,- kr. + moms for udskiftning af gasspjældet.
Bilen kom på liften og mekanikeren havde via sit diagnosestik til bilens CPU fundet ud af, at gasspjældet var defekt - husker ikke fejlkoden, men der skulle i hvert fald et nyt gasspjæld på....Hmmm, tænkte jeg. Gad vide, om man ikke kunne finde et brugt og sætte på ? Værkstedet lavede en regning på 2500,- kr. + moms for diagnosticering af fejlen dog med sædvanlig kredit på løbende mdr. + 30 dage.

Bilen blev hentet af Falck og transporteret hjem i min indkørsel imens jeg summede over en løsningsmodel mht. gasspjældet. Brugte gasspjæld kostede alt for meget og et nyt ville jeg ikke købe. Jeg undersøgte bilen nærmere en lørdag formiddag og adskilte stikforbindelserne på gasspjældet - ingen fejl at finde....W124´eren har nogle svaghedspunkter bl.a. sikringsboxen, hvor sikringerne til tider kan svigte pga. fugtdannelser. Jeg undersøgte alle sikringer og fandt ud af, at sikring nr. 7 var defekt - "elektronische komponenten Motoren"...Ny 10 Amp sikring monteret og bilen startet op...:)
Ingen fejl at spore overhovedet og tomgangen var retningsstabil på 750 omdr.min....Et brev til MB CPH og jeg fik en kreditnota på deres diagnosticering....:)

Tro mod mærket, men der findes andre værksteder, som kan løse problemer med MB´ere....:) Spørg man min mor, så vil hun have en MB igen, hvis det skulle blive aktuelt.

Peter508
12-02-2014, 11:17
Jeg bruger P Christensen i Kolding, og har udelukkende positivt at sige.

Det gælder både deres salgsafdeling og deres værksted.

Tidligere havde jeg dæk og fælge opbevaret ved Super Dæk, som jeg i øvrigt ikke var utilfreds med, men jeg har skiftet til P Christensen her også, da service niveauet bare er i top.

Fletcher14
12-02-2014, 12:24
Jeg har en kritik-historie mere om Mercedes-Benz. Denne gang i udlandet.

Jeg kom kørende i høj fart på den tyske autobahn - og pludselig blev der bremset hårdt op i alle vognbaner. Jeg flyttede foden til bremsen i god tid - og lige som jeg nærmede mig stopklodsen, satte de i gang igen. Kraftigt. Jeg flyttede foden fra bremsen til speederen - og da jeg var i hurtigbanen, og havde biler nærmende sig bag fra, trådte jeg pedalen i bund, så vi kunne komme op i fart. Der blev lavet kickdown. Nu startede problemerne.

Den store Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic ville ikke længere skifte gear. Den blev simpelthen i første gear! Jeg søgte ind på en rasteplads. Jeg prøvede alt muligt; Op og ned med pedalen. Gearvælger frem og tilbage. Sluk motor. Intet hjalp.

Jeg ringede så til MB's store internationale værkstedsnetværk. Nu skulle det stå sin prøve! Manden i den anden ende kunne kun tale gebrokkent engelsk - og han kunne ikke udtale adressen på nærmeste værksted. Vi var i Frankfurt. Han råbte så: "JUST FOLLOW THE STAR" og lagde på. Jeg var helt målløs - og kiggede ud på min egen stjerne på motoren. Håbløst. Jeg tog mig noget aftensmad - og solen gik ned. Pludseligt kunne jeg se, at der var en MB-stjerne langt væk - og jeg kørte derhen i første gear. Lovende!

Bilen kom ind på værkstedet. Der var 3 ældre, kompetente mekanikere, der hurtigt gik igang. De var dog lige så hurtigt klar med en diagnose. Automatgearkassen var defekt. Og de var helt sikre i deres sag! Jeg blev ved, at tvivle - og til sidst pegede chef-mekanikeren op, hvor der hang 3 andre automatgearkasser. De var åbenbart også defekte. De tilbød, at skifte ud med en brugt, her og nu, for 30.000 danske kroner.

Jeg kunne ikke fatte det. Den bil. Den gearkasse. Det forløb. Ingen mislyde. Ingen røg. Ingen lugt. Ingen olietab. Jeg afviste og satte mig ud i ankomstfoyeen. Opgivende, som jeg så ud, bemærkede jeg en meget sød ung herre i ankomstskranken. Han kom hen og sagde, at han havde fri om kort tid - og han ville godt tilbyde, at vi kunne køre hjem til ham, hvor han havde et værksted selv. Jeg var frisk - og vi kørte en lang tur i første gear.

Hos ham kom en kammerat over - og han fik nøglerne. Han kørte bort. Jeg blev noget bekymret - men også overrasket da jeg så MB'en passere i meget høj fart. Problemet måtte være løst. Han kom tilbage - smilende - og sagde, at problemet var, at kickdown-mekanikken havde sat sig. Han rev tæppet væk - og viste mig en dims under speederen. Jesus!! Jeg gav dem begge et pænt honorar - og kørte så resten af turen hjem til Danmark. Ingen problemer!

Det er simpelthen endnu et eksempel på elendig, bekostelig, bedragerisk diagnosticering. En udnyttelse af intet-anende kunder. Føj! Det var et utroligt held, at deres egen receptionist turde modsige sin arbejdsgiver - og være så behjælpelig, som han var. Uden ham, havde det set sort ud.

Casper T
12-02-2014, 13:45
Og?

Strøyer
12-02-2014, 18:47
:DNå, Casper T er du mekaniker ved Mercedes ?:D

Peter508
12-02-2014, 19:10
:D:D:D:D:D

nå men den historie fra udlandet har næppe noget med mærket at gøre, det er nok snarere at her kommer en turist, ham plukker vi...

Jeg har ikke personligt selv oplevet det, men kender flere der har, og de kørte ikke Mercer.

Miss Mancini
12-02-2014, 19:32

Er der uddannede mekanikere hos Mercedes......:) ? Det virker som om, at kunderne er bedre til at fejlsøge end de ansatte "mekanikere" hos Mercedes....:)

Alligevel, er der en person ansat hos MB CPH, som kan sit kram - han laver udelukkende renoveringer af automatgearkasser....:):) Han ved, hvad han snakker om, tro mig. "Der Mercedes-Meister" er hans navn blandt kendere.....

Casper T
12-02-2014, 21:12

Er tråden gået af sporet,tror det var tro mod bådmærker..........men jeg har da en stiga havetraktor til salg.

Strøyer
12-02-2014, 21:21
��Hvad koster den ? ��
Jo du har ret.

Horizonblue
13-02-2014, 15:39
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.

Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?

Miss Mancini
13-02-2014, 17:40
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.

Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?

Jeg shopper gerne rundt imellem de respektive bådmærker...:)

Strøyer
14-02-2014, 13:13
Nu har jeg en Coronet 31 aft.
Og den næste Coronet i min verden er en 44 yacht, der er ikke nogen der imellem. Tjek selv..
Jeg er nok mere til fart hvis jeg ikke kan få en 44 yacht.
Så sea-ray 390 er nok det jeg hælder mest til, der mangler lige en Coronet på 40 fod med aksler.
Jeg kan godt lide designet på Sea-rayen, og jeg VIL have aksler...
Men er stadig i tvivl om det skal være fart og kaleche eller flybrigde, i min verden er der ikke noget der imellem.
På nær den jeg har nu....:-)

Miss Mancini
14-02-2014, 16:33
Nu har jeg en Coronet 31 aft.
Og den næste Coronet i min verden er en 44 yacht, der er ikke nogen der imellem. Tjek selv..
Jeg er nok mere til fart hvis jeg ikke kan få en 44 yacht.
Så sea-ray 390 er nok det jeg hælder mest til, der mangler lige en Coronet på 40 fod med aksler.
Jeg kan godt lide designet på Sea-rayen, og jeg VIL have aksler...
Men er stadig i tvivl om det skal være fart og kaleche eller flybrigde, i min verden er der ikke noget der imellem.
På nær den jeg har nu....:-)

Der ligger faktisk en Coronet 44 Yacht i Christianshavn ( Kbh ) og den ser meget fin ud, men hold op et "skur" at få driblet på plads i den lille havn...

Kæresten deler også din opfattelse - hun vil også have "stang eller stænger" på den næste båd, og ikke noget som hænger og dingler i vandet.....:):) Hvis du forstår sådan en lille en...:)

Strøyer
16-02-2014, 15:12
Denne er jeg helt vild med.
http://www.maxibryggan.se/boatspec.asp?id=2130&company=1&ftg=1&surl=http://www.maxibryggan.se

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/68/6852362729.jpg

megelundo
16-02-2014, 16:05
Da jeg i efteråret skulle finde afløseren for min Saga 20, der vil jeg nærmere sige at jeg var "tro mod stilen". Og i mit tilfælde vil det sige en nordisk båd med fast aksel.

Jeg var omkring mærkerne Saga, Nidelv, Carat, Skilsø, Master og Tresfjord inden størrelse, behov og økonomi gjorde udfaldet til fordel for en Marex 77 Holiday.

Miss Mancini
16-02-2014, 17:24
Denne er jeg helt vild med.
http://www.maxibryggan.se/boatspec.asp?id=2130&company=1&ftg=1&surl=http://www.maxibryggan.se

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/68/6852362729.jpg

Din stil fejler intet, Strøyer...:):)

Miss Mancini
16-02-2014, 17:35
Jeg får måske lidt tid i reserve, og så kunne dette være et oplagt emne:

http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C3%A5d/25403-x-bmw-23f-motor-baad

BMW 525I motor uden varmeveksler - det virker bare efter hensigten og tærer aldrig.....

Strøyer
16-02-2014, 20:36
Jo tak.
Det er en fin snekølet damper du har fundet. ��

Miss Mancini
16-02-2014, 21:13
Jo tak.
Det er en fin snekølet damper du har fundet. ��

Ja, faktisk ret utraditionelt med sne som kølvægt og specielt med BMW motoren monteret. Gad vide om begge dele er originalt fra fabrikken...:) ?