View Full Version : Mercruiser 4.3 benzinpumpe
Hej
Har købt en brugt motor hvor der sidder karburator på. Der sider en alm. Benzinpumpe på..
Den gamle motor er med EFI som jeg flytte over på den nye motor og det passe fint.
Men benzinpumpe på den gamle er vandkølet, er der nogle grund til det. Eller kan man bruge den der ikke er vandkølet????
Håber i kan hjælpe mig
Den gamle er en 4,3 EFI den nye er en 4,3
Miss Mancini
02-03-2014, 14:58
Er der noget godt argument for ikke at flytte det gamle benzinsystem m/ køler over på den nyerhvervede motor ?
Normalt til en karburator motor så er brændstof pumpen en lavtryks pumpe som "bare" skal pumpe benzin så der er den mængde benzin i svørmmerhuset på karburatoren som der skal være.
Det forholder sig anderledes med en indsprøjningsmotor hvor brændstoftrykket er højere, hvor benzin trykket er hele vejen frem til indsprøjningsdyserne.
Som jeg ser så er du tvunget til at benyttet en brændstofpumpe som giver samme tryk som den originale fra indsprøjtningsmotoren.
Kan høre på dig at du overvejer om du vil bruge cool-fuel systemet fra din indsprøjtningsmotor. Det er lavet for at undgå vapor-lock (tror man kalder det damp lommer på dansk) situationer hvor motoren ikke kan starte efter at have ligget stille og den stadig er varm. Det generelt kølige danske vejr hjælper lidt på vapor-lock problemet.
Er der en speciel grund til at du overvejer ikke at benytte det originale brændstof system ?
Alternativet kan du overveje at beholde karburatoren på den nye motor.
Hej
Jeg overvejet det da den gamle pumpe ikke er for godt og miste omdrejninger engang i mellem. Så det var der for😊😊
Normalt til en karburator motor så er brændstof pumpen en lavtryks pumpe som "bare" skal pumpe benzin så der er den mængde benzin i svørmmerhuset på karburatoren som der skal være.
Det forholder sig anderledes med en indsprøjningsmotor hvor brændstoftrykket er højere, hvor benzin trykket er hele vejen frem til indsprøjningsdyserne.
Som jeg ser så er du tvunget til at benyttet en brændstofpumpe som giver samme tryk som den originale fra indsprøjtningsmotoren.
Kan høre på dig at du overvejer om du vil bruge cool-fuel systemet fra din indsprøjtningsmotor. Det er lavet for at undgå vapor-lock (tror man kalder det damp lommer på dansk) situationer hvor motoren ikke kan starte efter at have ligget stille og den stadig er varm. Det generelt kølige danske vejr hjælper lidt på vapor-lock problemet.
Er der en speciel grund til at du overvejer ikke at benytte det originale brændstof system ?
Alternativet kan du overveje at beholde karburatoren på den nye motor.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.