Volvo Penta neutrasaltsystem. [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Volvo Penta neutrasaltsystem.

Miss Mancini
20-10-2008, 07:25
Her er et link, der viser viser Volvo Penta neutrasaltsystemet og en beskrivelse.

http://www.marinedirect.com.au/catalogue/category1110/c2014/product85143

Lars T
20-10-2008, 18:36
Det er jo absolut intet værd - slet ikke i forhold til Mercruisers Sea Core :rolleyes::rolleyes:
:dizzy::D

Jess
20-10-2008, 19:41
Her er et link, der viser viser Volvo Penta neutrasaltsystemet og en beskrivelse.

http://www.marinedirect.com.au/catalogue/category1110/c2014/product85143

så er det også betalt, 176.- dask for knapt en liter:
http://www.jkmarineshop.dk/product.asp?product=1544

Miss Mancini
20-10-2008, 19:52
så er det også betalt, 176.- dask for knapt en liter:
http://www.jkmarineshop.dk/product.asp?product=1544

Man kan jo så begynde at regne ud, hvor mange liter man skal bruge i den tid man skal have båden og sammenligne det med prisen på et komplet ferskvandskølesystem.....

Volvo Penta tjener boksen på neutrasaltsystemet og den væske der skal købe løbende.....176,- kr. pr. liter er samme pris som for 1 liter drevolie !!
Til sammenligning koster 1 liter benzin 9.50,- kr. i dag

Horizonblue
03-12-2008, 11:20
Jeg har mit eget neutrasalt system(eller rettere princip). Det er stort set gratis at bruge.

Motoren er ganske vist ferskvandskølet, men manifoldene kører på saltvand, så derfor er det en god ide at få saltvandet ud, nu da båden ligger i vandet (om sommeren)

I motorrummet, før søvandspumpen og varmeveksleren, sidder der et vandfilter som jeg selv har monteret, for at si hundestejler m.m. fra.

Når jeg har været ude at sejle, hiver jeg låget af filteret, proper vandslangen fra broen ned i filteret og lukker moderat op for for vandet, så det ikke sprøjter ud over det hele.

Herefter startes motoren og går med lidt over 1000 o/min i et par minutter. Så er der dejlig ferskvand, i stedet for aggressiv saltvand, i havvandsdelen af motor/varmeveksler.

Lars T
03-12-2008, 18:42
Jeg har mit eget neutrasalt system(eller rettere princip). Det er stort set gratis at bruge.

Motoren er ganske vist ferskvandskølet, men manifoldene kører på saltvand, så derfor er det en god ide at få saltvandet ud, nu da båden ligger i vandet (om sommeren)

I motorrummet, før søvandspumpen og varmeveksleren, sidder der et vandfilter som jeg selv har monteret, for at si hundestejler m.m. fra.

Når jeg har været ude at sejle, hiver jeg låget af filteret, proper vandslangen fra broen ned i filteret og lukker moderat op for for vandet, så det ikke sprøjter ud over det hele.

Herefter startes motoren og går med lidt over 1000 o/min i et par minutter. Så er der dejlig ferskvand, i stedet for aggressiv saltvand, i havvandsdelen af motor/varmeveksler.

Per - havde du været lidt hurtigere ude så kunne det være at Mercruiser havde købt patentet af dig til deres SeaCore ;);) Deres system ligger jo meget tæt op af dit :)

Kim
03-12-2008, 18:43

+1 -.ljjj-

Horizonblue
03-12-2008, 20:51
Per - havde du været lidt hurtigere ude så kunne det være at Mercruiser havde købt patentet af dig til deres SeaCore ;);) Deres system ligger jo meget tæt op af dit :)

Jeg tror sgu at Mercruiser har haft en spion ude, har gjort det sådan i mange år....:-)

goffy
03-12-2008, 22:30
køb volvo så er studsen til at sætte slangen på monteret fra fabrikken

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin: