Daffy
08-05-2016, 08:01
Var i går ude med en Apollo 32 tt med 2 aldrende Ford Lehmann motorer på 120 hk hver.
Da vi havde sejlet et par timer uden at overanstrenge motorerne (16-1700 omd) begyndte begge motorer at ryge ganske meget ud af udstødningen en blanding af hvid/blå røg, men motorerne gik ganske fint alligevel.
Hvad dælen kan der være galt ?
Da vi kom i havn igen inspicerede vi nøje begge motorer men fandt ikke nogen form for lækage eller oliespild eller andre ting der så underlige ud. Oliestand og kølevæske havde ikke ændret sig.
Der blev i Onsdag hældt 300 liter alm dieselolie med noget dieseladdeativ på de tomme -og rengjorte tanke, og der var i går brugt ca halvdelen af det, resten bliver nok brugt inden næste weekend, hvor der så bliver tanket mariediesel på, til sommerens sejladser.
Vi skal afsted igen i dag for at se hvad der kan have været galt.
Men er der nogen der har et bud på hvad de gamle damer måske fejler ?
Da vi havde sejlet et par timer uden at overanstrenge motorerne (16-1700 omd) begyndte begge motorer at ryge ganske meget ud af udstødningen en blanding af hvid/blå røg, men motorerne gik ganske fint alligevel.
Hvad dælen kan der være galt ?
Da vi kom i havn igen inspicerede vi nøje begge motorer men fandt ikke nogen form for lækage eller oliespild eller andre ting der så underlige ud. Oliestand og kølevæske havde ikke ændret sig.
Der blev i Onsdag hældt 300 liter alm dieselolie med noget dieseladdeativ på de tomme -og rengjorte tanke, og der var i går brugt ca halvdelen af det, resten bliver nok brugt inden næste weekend, hvor der så bliver tanket mariediesel på, til sommerens sejladser.
Vi skal afsted igen i dag for at se hvad der kan have været galt.
Men er der nogen der har et bud på hvad de gamle damer måske fejler ?