View Full Version : Brænstofstank
Vestergaard
20-03-2020, 16:00
Jeg har en alutank i min Chaparral der er er blevet utæt, 400 L. Jeg har kigget efter alternativ plasttanke men har ikke fundet nogen der lige passer og på kapacitet. Mit ? er så, kan det betale sig at få den renoveret, eller kan man beklæde den med glasfiber? eller er der andre gode indput, på forhånd tak.
Hvis du spørger om du kan lappe tanken med glasfiber, såvidt jeg forstår så er problemet at benzin som indeholder ethanol vil opløse glasfiberen.
Fra nytår er der 10% ethanol i normal benzin, og man har bibeholdt de tidligere 5% i luksus benzin fra almindelige tankstandere.
Skater har haft store problemer med deres glasfiber tanke efter at man indførte E10 benzin i USA.
Jeg ved ikke om benzin som sælges i havnene stadig er helt uden ethanol.
Miss Mancini
21-03-2020, 11:55
Jeg ville reparere den nuværende brændstoftank, og ellers enig i BrianL´s betragtninger.
Dieselolie i havneanlæg, er så vidt jeg er orienteret, fortsat uden ethanol, men om det også gælder for benzin, ved jeg ikke med sikkerhed.
Under alle omstændigheder, så kræver det mere opmærksomhed på brændstoffet i fremtiden, når der med overvejende sandsynlighed bliver tale om ethanol i benzin / diesel - det betyder, at du skal have en god brændstofhygiejne og hyppigere skift af filtre.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.