vinter projekter [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : vinter projekter

goffy
01-12-2008, 18:05
nu har jeg netop fået en septor 1275 DUO batteri separator som skal monteres i løbet af vinteren. Efter mit motor skift i 2005 har der været lidt ged i mit strøm ombord. Jeg opdagede i ferien i år at når jeg slukker hoved afbryderen så er der flere ting ombord som stadig virker :confused:
så nu bliver alt ledning mellem motor og batterier og instrumentbord lavet om.
hvad med jer har i nogle spændende projekter på båden som skal realiseres inden det igen bliver sejlsæson.

Casper T
01-12-2008, 18:17
hvad med lænse pumpen måske det er godt der strøm til den hele tidenphppp

goffy
01-12-2008, 18:26
hvad med lænse pumpen måske det er godt der strøm til den hele tidenphppp
ja men mit køleskab og alt lys i kahytten + radio virker selv om jeg slukker hovedafbryderen og det var ikke meningen :D

Horizonblue
01-12-2008, 18:43
hvad med jer har i nogle spændende projekter på båden som skal realiseres inden det igen bliver sejlsæson.

Jeg går og pønser på at pille 290'er drevet af Suntop'en og installere et SX drev i stedet.

Jeg har næste alle stumper; drev, transom, svinghjulskåbe, komplet oliestyring samt en adaptorplade som passer i 290 hullet. Der mangler kun lidt småting, trimgiver, div skruer/møtrikker

Udover det, så har jeg selvfølgelig mit Draco 2500 Flyfish totalrenoverings projekt.

Anders kr
01-12-2008, 20:03
Hmmm ja en total renovering af en shakespeare shadow fra 1977,

Og klargøring, inkl. finde en motor til min shakespeare 13' 6" V sportmann,
Der skal så lige siges der skal købes nye hydraulik styring igen, da motoren skal være større :-( øv

Er der ikke nogen der skal lave platform "terasse" på deres både??

Jess
01-12-2008, 21:54
Hmmm ja en total renovering af en shakespeare shadow fra 1977,

Og klargøring, inkl. finde en motor til min shakespeare 13' 6" V sportmann,
Der skal så lige siges der skal købes nye hydraulik styring igen, da motoren skal være større :-( øv

Er der ikke nogen der skal lave platform "terasse" på deres både??

Jo tak meget gerne, kan farmand svejse en der kan holde 115 hypper ?

goffy
01-12-2008, 22:06
Jeg går og pønser på at pille 290'er drevet af Suntop'en og installere et SX drev i stedet.

Jeg har næste alle stumper; drev, transom, svinghjulskåbe, komplet oliestyring samt en adaptorplade som passer i 290 hullet. Der mangler kun lidt småting, trimgiver, div skruer/møtrikker

Udover det, så har jeg selvfølgelig mit Draco 2500 Flyfish totalrenoverings projekt.

det ser ud til at du har nok at bruge fritiden på. et spændende projekt.
da jeg skiftede drev støbte jeg de gl. huller til i agterspejlet og lavede nye det var sgu lidt bøvlet.

Jess
01-12-2008, 22:11
Jeg skal have malet ruf og dæk, monteret pulpit og targabøjle (hvis jeg finder dem ) og gerne Bracket/badebro og et par hundrede andre småting

goffy
01-12-2008, 22:15
Jeg skal have malet ruf og dæk, monteret pulpit og targabøjle (hvis jeg finder dem ) og gerne Bracket/badebro og et par hundrede andre småting

man bliver aldrig færdig for i løbet af sæsonen kommer der bare flere ting som der skal ændres eller laves. :D

Jess
01-12-2008, 22:33
[/B]

man bliver aldrig færdig for i løbet af sæsonen kommer der bare flere ting som der skal ændres eller laves. :D

Ja sådan går det gerne :rolleyes:

Anders kr
02-12-2008, 15:09
Hmm, om farmand kan svejse noget? hmm det kunne da bare være en med samme princip som på glastron, med en lem i midten, så kunne du jo stadig ha den sidene på hækken af båden men så få en platform som hvis du havde I/B,

Jess
02-12-2008, 16:48
Hmm, om farmand kan svejse noget? hmm det kunne da bare være en med samme princip som på glastron, med en lem i midten, så kunne du jo stadig ha den sidene på hækken af båden men så få en platform som hvis du havde I/B,

Ja men jeg er på jagt efter en kombi Badebro/bracket så jeg kan sløjfe motorbrønden -.ljjj-

Anders kr
02-12-2008, 19:27
Arr ja det ville da også være en god løsning, husk Weberen!

Jess
02-12-2008, 20:14
Arr ja det ville da også være en god løsning, husk Weberen!

Jeg Havde nu tænkt mig en roterende kyllingegrill, Den burde vække jubel når der er træf :D:D:D

ENN
03-12-2008, 16:05
Jeg har en del bådrelaterede projekter denne vinter

Min Buster Jolle har nogle fine revner i tofterne somn jeg vil forsøge at Lodde eller TIG svejse revnerne har ikke den store betydning men laves skal de

Derudover vil jeg se om jeg kan få en styrepult til Buster Jollen og så skal selvlænsningssystemet efterses

B-Lineren er sådanset fuldt efterset allerede i efteråret men jeg vil genkontrolere opretningen og måske foretage nogle ultra fine justeringer - dertil kommer at der i motorrummet er 2 ledninger der er samlet med klemsamlinger og sådan noget bryder jeg mig ikke om så de skal samles ved lodning og krympeflex

Så har jeg jo min nyerhvervelse min Penta påhængsmotor fra 1930èrne som skal efterses og klargøres til sommeren.

Bådebroen ved sommerhuset skal også grundigt eftergås - jeg strøg igennem en af plankerne her i efteråret og det er nok klogt at eftergå alle planker så man ikke brækker et ben etc. næste år

Så opgaver er der nok af her hen under vinteren

steffen m
03-12-2008, 16:41
pressmuffer er ligesågode som lodning hvis man bruger dem med krymp....nem arbejdsgang...afisoler på med muffe, pres den med tang, sæt en lighter uder og så har du en god samling

ENN
03-12-2008, 16:55
Tja - men jeg er gammeldags - lodning og krympeflex det ved man (jeg) hvad er - er ikke helt tryk ved det andet "nymodens stads" -dlof--f

nicolajjetrider
03-12-2008, 17:48
Silverlinen skal slibes ned overalt og så males.
Så skal der anlæg i.
Så skal der lys i
Køleskab:)
Så skal jeg måske lave SilentChoice, det er stadig på tegnebordet.
Så er den vist os sommerklar:)

moseboen
07-12-2008, 18:07
jae jeg er igang med min båd og der skal laves en del...

-vandski stang
- alt skal males inden og uden vendig
-alt el skal laves (hifi)
-sæderne skal ombetrukkes

så der er lidt at se til:)

Kim
07-12-2008, 19:04
Jeg skal bare have min trimpumpe afmont.den skal afrettet kommutator og nye kul.
2:cokpitkøleskabet vil ikke "køre"på extra køl
3:service på motor og drev

Miss Mancini
07-12-2008, 20:42
Jeg skal bare have min trimpumpe afmont.den skal afrettet kommutator og nye kul.
2:cokpitkøleskabet vil ikke "køre"på extra køl
3:service på motor og drev

Jeg har en fabriksny trimpumpe liggende til Mercruiser til en skarp pris.

Måske det er billigere end at renovere den gamle Yamaha trimpumpe.

Miss Mancini
07-12-2008, 20:48
Jeg overvejede på et tidspunkt at udskifte min OMC´er med en 5.7 liters Mercruiser 5.7 liters MAG MPI 300 HK, men efter at dollarkursen er i himmelflugt, så er det projekt glemt indtil videre.

Jeg kan dog købe en bobtail af ovenstående motor til 50000,- kr. i DK, men så skal jeg genbruge mit gamle drev og transom. Det ville jeg gerne være fri for.

Ellers ingen projekter med min båd inden den nye sæson.

Overvejer dog at traile båden op til Sommen i 2009 og sejle sammen med ENN.
Vi har tit talt om det, men det er ikke realiseret endnu.

Kim
07-12-2008, 20:55
Jeg har en fabriksny trimpumpe liggende til Mercruiser til en skarp pris.

Måske det er billigere end at renovere den gamle Yamaha trimpumpe.

Ja nyt er godt .ghw-
men jeg tror bare ikke den passer på mine slanger og så kan det jo blive noget af en Marathon .mvf.f
kikker på det når jeg for den ud

Miss Mancini
07-12-2008, 20:59
Ja nyt er godt .ghw-
men jeg tror bare ikke den passer på mine slanger og så kan det jo blive noget af en Marathon .mvf.f
kikker på det når jeg for den ud

Nu er trimslangerne til et Yamaha drev jo ikke det dyreste der findes, så det er bare at komme i gang...:) :) :) -dlof--f

Kim
07-12-2008, 23:20
Nu er trimslangerne til et Yamaha drev jo ikke det dyreste der findes, så det er bare at komme i gang...:) :) :) -dlof--f

jo hvis der skal stå Yamaha på pakken-.ljjj-

Miss Mancini
08-12-2008, 06:24
jo hvis der skal stå Yamaha på pakken-.ljjj-

Sådan en gang gummislange med metalfittings i enderne, kan da ikke koste en bondegård...:) Jeg syntes du berettede om en pris på 2000,-kr. pr. trimslange....Er det ikke rigtigt ?

Kim
08-12-2008, 20:02
Sådan en gang gummislange med metalfittings i enderne, kan da ikke koste en bondegård...:) Jeg syntes du berettede om en pris på 2000,-kr. pr. trimslange....Er det ikke rigtigt ?

+ moms:eek::eek::eek:

goffy
18-01-2009, 16:01
nu har jeg netop fået en septor 1275 DUO batteri separator som skal monteres i løbet af vinteren. Efter mit motor skift i 2005 har der været lidt ged i mit strøm ombord. Jeg opdagede i ferien i år at når jeg slukker hoved afbryderen så er der flere ting ombord som stadig virker :confused:
så nu bliver alt ledning mellem motor og batterier og instrumentbord lavet om.

Så fik jeg begyndt på at demontere ledninger og sikken en fuglerede af ledninger jeg fandt. Min + ledning til starteren kørte også igennem hovedafbryderen :eek: utrolig at den har klaret alt det strøm.
det blev sgu lidt koldt i båden så jeg måtte flikke et par midlertidig ledninger til fyret. nu jeg er igang bliver alle kabler skiftet til nyt.
Der sad 5 ledninger på + pol på batteriet og hvad f..... de er til aner jeg ikke. Det bliver lidt spændende at se hvad der virker og ikke virker når jeg får strøm på igen. :D

ChristianX
18-01-2009, 20:46
Jeg mangler bare en ny propel :D og så skal jeg lige have bestilt nogle motorophæng, SOMMER, HVOR ER DU_/lighthouse)_

Lars T
19-01-2009, 18:06
Bare rolig Christian - den er stille og roligt - men sikkert - på vej ;)

goffy
09-03-2009, 06:53
Så fik jeg begyndt på at demontere ledninger og sikken en fuglerede af ledninger jeg fandt. Min + ledning til starteren kørte også igennem hovedafbryderen :eek: utrolig at den har klaret alt det strøm.
det blev sgu lidt koldt i båden så jeg måtte flikke et par midlertidig ledninger til fyret. nu jeg er igang bliver alle kabler skiftet til nyt.
Der sad 5 ledninger på + pol på batteriet og hvad f..... de er til aner jeg ikke. Det bliver lidt spændende at se hvad der virker og ikke virker når jeg får strøm på igen. :D
Så er der fjernet en masse ledninger batterierne er flyttet og der er monteret
septor duo. jeg havde motoren startet og septoren fungere som den skal.
efter en vinterhi er det sgu dejlig at maskinen starter første gang så den fik lov til at køre 15 min. :D heraf de 5 min med propellen i gang. så mine faste fortøjringer er også afprøvet.
det eneste der ikke virker ombord er min tankmåler :D

ChristianX
09-03-2009, 09:23
Jeg fik også kommet lidt videre, igår fik jeg købt ny gas gearboks til limboen, En fin Quicksilver for kun 350kr :eek: RØVERKØB??? :D
http://www.baadgalleri.dk/uploads_mar/22015.jpg?22-02-2009%2017:37:38

Jess
09-03-2009, 15:02
[/B]
Så er der fjernet en masse ledninger batterierne er flyttet og der er monteret
septor duo. jeg havde motoren startet og septoren fungere som den skal.
efter en vinterhi er det sgu dejlig at maskinen starter første gang så den fik lov til at køre 15 min. :D heraf de 5 min med propellen i gang. så mine faste fortøjringer er også afprøvet.
det eneste der ikke virker ombord er min tankmåler :D
Septor er en fed ting, den bliver du glad for :D

Albjerg
09-03-2009, 16:41
Septor er en fed ting, den bliver du glad for :D

Jo tak fed ting til 1285,- ved kasse 1. Det er BARE Mange penge.......

Jess
09-03-2009, 16:44
Jo tak fed ting til 1285,- ved kasse 1. Det er BARE Mange penge.......

Ja og der er ikke for 100kr komponenter i sssurr
Jeg har den gamle model og er rigtigt glad for den

Albjerg
09-03-2009, 16:48
Ja og der er ikke for 100kr komponenter i sssurr
Jeg har den gamle model og er rigtigt glad for den

Hvad hedder den gamle model - kunne være jeg kunne finde et eksenplar af den til billige penge. Har nemlig osse tænkt på at installere batteri nr. 2

Jess
09-03-2009, 17:45
Hvad hedder den gamle model - kunne være jeg kunne finde et eksenplar af den til billige penge. Har nemlig osse tænkt på at installere batteri nr. 2

Den hedder vist bare septor ( uden Duo)

goffy
13-03-2009, 21:09
så fik jeg tankmåleren til at virke og alle kabler/ledninger stripset og hængt op.
min nye garmin 520s er monteret men transduceren må vente på jeg får båden i dørdok. Vejrudsigten lover forårs i weekenden så vi sejler en tur og tager en overnatning i båden fjupeqopq årets første tur fjupeqopq

lille tut : låget til min gaskasse er monteret så nu mangler jeg kun at skifte slangen.

lille tut
14-03-2009, 13:37
lille tut : låget til min gaskasse er monteret så nu mangler jeg kun at skifte slangen.

Ja ja det går da den rette vej, men du vil jo ikke have den andre stederfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Anders kr
14-03-2009, 17:12
Jeg fik, krydset en af de storer ting af idag!:D

Motoren er monteret og startet, den lyder rigtig godt, der er et par billeder under "140hk johnson 1989" i kan se,
Så det er super dejligt.

goffy
14-03-2009, 19:24
Ja ja det går da den rette vej, men du vil jo ikke have den andre stederfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

niks der er ikke plads andre steder. min båd er meget lav dørken er i vandlinie niveau så der kan ikke laves en kasse i bænkene for udluftslangen slangen i bunden af kassen vil komme under vandlinien :D og have en gaskasse til at stå ovenpå bænken vil jeg ikke. poppe

ankerbrønden er heller ikke stor nok til både gaskasse og anker + tovværk

lortevejr i går lovede de sol og 10-12 gr til i dag men det har sgu været gråt og vådt hele dagen herovre så det blev ikke til en overnatning men jeg fik da sejlet 20 mil i dag.