View Full Version : Gæt en motor
Ja hvad er det for en motor vi ser på billedet herunder?
Miss Mancini
13-12-2008, 17:10
Ja hvad er det for en motor vi ser på billedet herunder?
Det er en påhængsmotor af ældre dato....:) :)
Det er et hot samlerobjekt hvis man ellers kan finde en - den blev produceret lige før 2`den verdenskrig og der eksisterer vel ca 150 af dem i verden
-.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj--.ljjj-
http://www.oldengine.org/members/levans/troller/troller01.jpg
Jeps der var en mere - hvad hedder den så? -.ljjj-
Præcis det er en clarke troller som blev lavet i meget begrænset antal lige før 2 verdenskrig - motoren sidder nede under vandet i "gearkassen" og den startes ved at man lægger en startsnørre rundt om propellen
Jeg syntes også lige at "gearkassen" så noget klumpet ud!
Men det har så en naturlig forklaring.
Er hele toppen bare tank eller gemmer den andre ting?
Jeg har kun set 1 stk sådan i virkeligheden - den står på Motala motormuseum i Motala Sverige - der er vist en lille brændstoftank i toppen - motoren yder så vidt jeg husker ca 1 hk
Horizonblue
14-12-2008, 17:29
Præcis det er en clarke troller som blev lavet i meget begrænset antal lige før 2 verdenskrig - motoren sidder nede under vandet i "gearkassen" og den startes ved at man lægger en startsnørre rundt om propellen
Sikke et spøgelse, man skal ikke fumle alt for meget med startsnoren når motoren går i gang. Tænk sig hvis propellen får fat i snoren, så har man en benzindrevet kant-trimmer til græsplænen :-)
Sikke et spøgelse, man skal ikke fumle alt for meget med startsnoren når motoren går i gang. Tænk sig hvis propellen får fat i snoren, så har man en benzindrevet kant-trimmer til græsplænen :-)
Så skal snoren bare være snoet et par gange om hånden fjupeqopqfjupeqopq så er det slut med at klippe negle:rolleyes:
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.