View Full Version : Storm
Vejret har jo været pænt her på sjælland indtil nu i dag men det ser ud til at en storm er på vej prøv at se denne vindmåling - der er fuld storm ( over 24 m/s)og nu nærmer vi os orkanstyrke i vindstødene (over 32 m/s) på vestkysten og det kommer til kbh området i løbet af få timer - dælme godt man ikke er på havet
Fra på Tirsdag skulle det i øvrigt blive hunde koldt og rigtigt vintervejr
Det passe lige til 7 m2 kite :rolleyes:
vinden er ikke slem her i sydvestjylland der kommer nogle enkle stød det er ikke andet end en storm i et glas vand. ( bette pust )
:D
Det ser ud til at nordjylland er hårdest ramt - men der må være noget galt med DMI`s vindmåler i esbjerg se bare her
Er der vindstille i esbjerg Goffy - eller vindmåleren blæst ned - ved blåvand blæser det hårdt kan jeg se på DMI men i esbjerg er der vindstille
vinden ligger på 15 -18 meter men det blæser lidt mærkelig i dag. der er korte perioder hvor det er helt stille og så kommer der lige 5 min med hårde stød for så at blive rolig igen. Min vindmåler svinger fra 2 og helt til 18
nicolajjetrider
20-12-2008, 16:50
Jeg var i "lillebælt" for en god time siden. Da jeg tankede bilen var det helt vildt, tankens flagstænger var noget bøjet..
Skibsbyggeren.
20-12-2008, 17:39
Der er knald på over Nordjylland og Limfjorden Man kan roligt sige at "Blæsten går frisk over Limfjordens vande" !
Flagstangen knækkede for 20 minutter siden :( så nu kan der ikke flages på matriklen mere
Cooopcar
lille tut
20-12-2008, 20:16
Flagstangen knækkede for 20 minutter siden :( så nu kan der ikke flages på matriklen mere
Cooopcar
Surt men så er der jo en grund til at få en fiber stangfjupeqopq
Syntes da ikke det har blæst så meget idag, den har vel ikk været over 23 så det kan kun være en frisk vind:D
Næ men flagstangen stod her da vi købte huset for over 15 år siden - så den er nok noget rådden - vil anskaffe en glasfiberstang de rådner i hvert fald ikke
Surt men så er der jo en grund til at få en fiber stangfjupeqopq
Syntes da ikke det har blæst så meget idag, den har vel ikk været over 23 så det kan kun være en frisk vind:D
ja herovre er det kun en bette vind ikke :D
lille tut
20-12-2008, 20:27
ja herovre er det kun en bette vind ikke :D
Jeps syntes da kun vi kalder det storm når vi runder 30+ i middel vind-.ljjj-min flagstang er trykprøvet-dlof--f den kigger mod øst:D
Det er vist storm hvis middelvinden er over 24 m/s og orkan hvis middelvinden er over 32 m/s - det de oplevede i nordjylland i dag var storm - men med vindstød af orkanstyrke .mvf.f
Lidt blæste temmelig kraftig ved fjorden.! :) Det var lige før at der var skum på bølgerne i poolen :):)
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.