www.propshop.dk

Tre lystbåde udbrændt [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Tre lystbåde udbrændt

ENN
31-12-2008, 10:48
3 Lystbåde skulle være udbrændt i Hundige havn her i nat

http://jp.dk/indland/article1556444.ece

Nogen der ved hvad det var for nogle både?

Miss Mancini
31-12-2008, 12:16
Uha, det lyder ikke godt.

Det bliver en dyr dag for forsikringsselskaberne.

Hos IVECO København var der stor brand i slutningen af 90´erne. De brandtekniske myndighedern fandt hurtigt ud af, at branden var opstået i en af lastbilerne på værkstedet og lastbilen blev undersøgt nærmere.
Det viste sig, at starteren var gået i indgreb - lastbilen stod i gear og håndbremsen ( trykluft/hydraulisk ) var trukket - og at der på den måde, var sket en overophedning i ledningsnettet.
Efter brandårsagen var kendt, blev det besluttet, at alle køretøjer - uden undtagelse - kun måtte være på værkstedet i aften- og nattetimerne, hvis hovedafbryderen eller stelkablet var koblet fra.

Gad vide om branden i Hundige ikke skyldes en defekt i ledningsnettet eller måske en varmeovn, der har været tændt for længe og har stået for tæt på brandbart materiale.....

ENN
31-12-2008, 13:12
Man kunne da godt tænke sig at elektriske landinstalationer er årsag til branden - altså noget 220v som en ejer har trukket ind i båden for varme mv.

Skibsbyggeren.
31-12-2008, 17:21
220 v ja, muligvis en defekt batterilader ! Batteriladere er som oftest skyld i bådbrande.
Ifølge min klubs vedtægter og havneregelment er det ikke tilladt at have 220V ombord når man ikke er tilstede i længere tid. (F.eks. mellem weekender) Dette gælder både vandpladser og landpladser om vinteren.

optimisten
01-01-2009, 14:29
har lige købt en båd hvor der var hængt en 220w pære ned i motorrum som fik lavet en mindre brand i lidt slanger og ledninger heldigvis var alle luger lukket så ingen ilt og kun få skader

ENN
01-01-2009, 14:51
Lyser spændende med den nye båd - tllykke med den - fortæl lidt om den hvad er det for en etc.-.ljjj-

optimisten
01-01-2009, 14:58
det er en 45f tidligere toldkrydser tegnet af legendariske furoholmen bygget i 62 i sverige den er ikke mere skadet end min mekanik siger han kan få den op og køre lørdag i næste uge der ligger en v6 detroit disel i den har ikke fået taget nogen billeder endnu

ENN
01-01-2009, 14:59
Lyder spændende - sæt nogle billeder ind når du har nogle - vil meget gerne se den

Sådan en detroit er en slidstærk sag så den får du nok meget glæde af

lille tut
09-01-2009, 20:39
Her er nogle billeder fra havnen i hundige.

http://www.hbk-hundige.dk/index.php?Billeder.:Brand_d.31.12.2008

Der har satme været varmt total brændt ud, godt det ikke er minpoppe

nicolajjetrider
09-01-2009, 20:51
Heldigt vinden gik væk fra den hvide der. Den har sku os været udsat for noget varme men kan da redes.

ENN
09-01-2009, 20:58
mon resterne bliver udbudt på www.forsikringsbiler.dk (http://www.forsikringsbiler.dk) ?:D:D der plejer forsikringsskadede både jo at blive udbudt

nicolajjetrider
10-01-2009, 08:07
Båd med ret til genopbyg eller noget:D

goffy
15-01-2009, 07:55
Nu er det galt i hundige igen hva faen sker der :confused:

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-19822373.html

ENN
15-01-2009, 07:58
Elfejl eller finanskrise?

lille tut
15-01-2009, 14:40
Det er da ufatteligt at det sker igen:(mon der er nogle møgunger som keder sig så meget og kan se det sjove i at brænde både af.

Meget surt for ejerne, og os andre for nu har forsikringerne endnu en grund til at skrue prisen oppoppe

Manorwar
15-01-2009, 14:44
vi har ikke planer om at sætter prisener op i 09 -dlof--f

Det er da ufatteligt at det sker igen:(mon der er nogle møgunger som keder sig så meget og kan se det sjove i at brænde både af.

Meget surt for ejerne, og os andre for nu har forsikringerne endnu en grund til at skrue prisen oppoppe

lille tut
15-01-2009, 15:30
vi har ikke planer om at sætter prisener op i 09 -dlof--f

Det var også de danske selskaber jeg hentyder tilfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq.

Jeg er forsikret hos BF, så det skal aldrig stige. VEL:rolleyes:

ChristianX
15-01-2009, 18:58
Endnu en brand i hundige havn, Hva fa'en er det lige der sker, som vi andre ikke må vide :D

goffy
29-01-2009, 08:08
så er det sgu galt igen se lige denne

http://www.jv.dk/artikel/595884

Albjerg
29-01-2009, 08:54
De skulle have en røvfuld lige midt i ansigtet. Håber at deres forældre har en god forsikring. Det burde være sådan at forældre (eller deres forsikring) skal betale for det hærværk deres børn udøver !!!

Horizonblue
29-01-2009, 10:58
Jeg vil skide højt og flot på at de møgunger er under 15, både dem og deres forældre skulle have så mange flade lussinger, at deres personnummer blev nulstillet. I den alder ved man godt hvad der er rigtigt og forkert.

Lars T
29-01-2009, 11:21
Jamen det er jo samfundet skyld.
Der er ikke taget bedre hånd om de socialt utilpassede unge..
Der er jo synd for dem at de ikke har noget at give sig til hen på de sene aftentimer..

Jeg brækker mig over venstrefløjens holdning til disse problemer.!
Den kriminelle lavalder er jo en joke. Det forventes at man som 14/15 årig kan tage stilling til sit eget liv og ens mål. Man skal vælge hvilken retning man vi med sit liv - vil man på handelskolen, gymnasiet, en håndværkmæssig uddannelse osv. Men tage ansvar for ens handling nej nej.. Det er jo samfundet skyld.. BVDR...

Betal ved kasse 1 slutfærdig.! Kan man ikke betale bør der være afdragsordninger, med ens levetid som løbetid.

Strøyer
29-01-2009, 12:54
mon resterne bliver udbudt på www.forsikringsbiler.dk (http://www.forsikringsbiler.dk) ?:D:D der plejer forsikringsskadede både jo at blive udbudt

Øv så skal man jo kende en man kan låne et log-in af.

nicolajjetrider
29-01-2009, 13:22
Find navnene og adresse så må vi lave en nationalbombning!

goffy
29-01-2009, 13:35
Find navnene og adresse så må vi lave en nationalbombning!

nicolajjetrider for fanden nu ved jeg hvorfor jeg er ved at få topmave
jeg har jo kun R4

Strøyer
29-01-2009, 13:37
nicolajjetrider for fanden nu ved jeg hvorfor jeg er ved at få topmave
jeg har jo kun R4

Ja gud må vide hvor jeg står, Jeg har både V8 og topmave.....:rolleyes:

nicolajjetrider
29-01-2009, 14:57
Goffy Topmaven forsvinder hvis du køber V8'er:)

Jan, uha den er hård, så må du skifte til 2x V8 eller V12:)

ChristianX
29-01-2009, 17:21
Alubat er mit eneste råd ;) jeg kan slet ikke se hvorfor fanden de skal lave sådan noget - jeg er jo selv på den alder, og man kan sagtens tage vare på sig selv!!! man ved godt hvad der er rigtigt, og hvad er forkert! :eek:

Skibsbyggeren.
30-01-2009, 09:01
Jamen det er jo samfundet skyld.
Der er ikke taget bedre hånd om de socialt utilpassede unge..
Der er jo synd for dem at de ikke har noget at give sig til hen på de sene aftentimer..

Jeg brækker mig over venstrefløjens holdning til disse problemer.!
Den kriminelle lavalder er jo en joke. Det forventes at man som 14/15 årig kan tage stilling til sit eget liv og ens mål. Man skal vælge hvilken retning man vi med sit liv - vil man på handelskolen, gymnasiet, en håndværkmæssig uddannelse osv. Men tage ansvar for ens handling nej nej.. Det er jo samfundet skyld.. BVDR...

Betal ved kasse 1 slutfærdig.! Kan man ikke betale bør der være afdragsordninger, med ens levetid som løbetid.

I dag får unge mennesker jo "rabat" for kriminelle handlinger, se bare de to mordsager her fra Aalborg ! Her tænkes på "Stationmordet" og voldtægt og mord på en gammel dame. Begge forbrydelser er begået af unge på 15 år på mordtidspunktet ! Heldigvis fik den sidste dog maksimumsstraf på 8 år. Den tiltaltes forsvarer ønskede "hele" 2 år i en socialpædagogisk institution, det er da også en straf der står mål med handlingen !

lille tut
09-02-2009, 21:23
så er det sgu galt igen se lige denne

http://www.jv.dk/artikel/595884

Var på lystbåde havnen for at se dem det har været meget varmt, snakkede med en lokal han sagde at de var meget heldige for det var vindstille :(den nat ellers troede de hele lortet var brændt de står meget tæt og afstanden mellem rækkerne er ikke mere end en bil brede:eek:

lille tut
16-02-2009, 14:39
Det er jo ikke andet end hånd øre når vi brænder både af i DK, se lige det her det koster kassen:eek:

http://www.pantaenius.dk/barcelona_grossbrand_2008_dk_dk.html#