View Full Version : Møg bil
Casper T
11-01-2009, 20:41
så blev der monteret skikasse på grand vitara`en,jeg fik for 2mdr siden sat ny pakdåse i gearkassen da den lækkkede olie,så fik min kammerat den gode ide lige at hejse bilen op på liften...........nu spilder den sørme olie mellem motor/gearkasse altså ny def.pakdåse.den spilder meget lidt tror i den kan klare en tur til østrig og retur,eller hvordan tror i det udvikler sig,sprutter det bare ud lige pludselig eller??:cry:
Njaee hvor præcist kommer det ud - decideret drypper den eller "sveder" den bare?
Er der garanti på den? og på reparationen?
For så er det da bare at køre
Jeg tror ikke den vil tage skade hvis den kun "sveder" men mister den større mængder er det ikke godt
Du vil formentligt kunne høre det når den kører tør for olie ved at gearkassen får en anden lyd og syncromesherne ikke virker ordentligt
Nicolai kender vist et trick med en banan eller sådan noget :D
Skal du på ferie nu - eller kan du nå nedenom værkstedet?
Casper T
11-01-2009, 20:51
kører på torsdag aften ,der er garanti på bilen..
muligheder
1:kører på værksted,måske siger de stop kør ikke mere før den er fixet,
2:kører og vente til jeg kommer hjem og håbe det holder.
Jeg kan ikke se oliespild på fliser herhjemme så den sveder nok bare
Jeg vil sige KØR ryger lortet så er der jo garanti på og du behøver jo ikke at have set svederiet
Miss Mancini
11-01-2009, 20:57
Nicht gut.
Som ENN skriver, afhænger situationens omfang, om pakdåsen er så utæt at det drypper, eller blot "sveder" en smule med olie.
Drypper det ligefrem ud med olie, ville jeg ikke suse afsted på skiferie. "Sveder" pakdåsen, ville jeg blot tage afsted dog holde et vågent øje med olieniveauet under turen f.eks. ved hver tankning eller pit-stop.
Ekstra oliedunk, er god at have med.
Årsagen til at det ikke drypper på fliserne kan være pga. bundpladerne, hvis der er monteret sådanne....De kan samle uanede mængder af olie som regel fordi der sammen med bundpladerne ofte er støjdæmpende materiale, der opsuger evt. oliespild fra gearkasse og motor.
nicolajjetrider
12-01-2009, 07:16
Hej du.
Du kan bare køre op på et værksted og få dem til at tilsætte "adjektiver". Det er et middel som tætner maskinens utæthedder i små omfang.
Nico
Nico - dig og dine kort sigt løsninger :):):):):)
Tisser du også i bukserne for at holde dig varm ;)
igen mind mig lige om at jeg aldrig skal købe noget motoriseret af jer ;);)
nicolajjetrider
19-01-2009, 18:47
Din bandit Lars:D Adjektiver har Ingen negative sider:) Det er vidunderligt til en utæt pakdåse inden en ferie:)
sorry jeg læste dit indlæg forkert.. :):)
Der var en gang en mekaniker som smed et eller andet i min køler som blokkede diverse utætninger, men det kostede alligevel en ny køler efter 1½ år..
Du kender mig jo, 10 tommelfingre ;)
sorry jeg læste dit indlæg forkert.. :):)
Der var en gang en mekaniker som smed et eller andet i min køler som blokkede diverse utætninger, men det kostede alligevel en ny køler efter 1½ år..
Du kender mig jo, 10 tommelfingre ;)
Men 1½år er da også mindst to skiferier sendrede DDriver
Host host ;);)
stadig kort sigt :)
Man hælder "sku" ikke kølertætner på et utæt kølesystem - man finder lækagen og reparerer den:D
En køler er en sliddel på et køretøj - den udsættes for store thermiske belastninger (metallet trækkes sammen og udvides hver gang man kører) og den udsættes for vand salttåger etc så hvis bilen kører daglift i vort klima så skifter jeg dem hvert 4 år på mine egne biler.
En køler er ikke "dyr" de fleste fremstilles faktisk af nissens kølerfabrik (selvom de sidder i en bil med et andet mærke) og hos nissens kølerfabrik koster fx en ny køler til en bimmer 320d ca 1400 kr - udskiftningen tager ca 1 time så det er rutine at skifte dem efter 4-5 år i vort klima.
Så skifter man den Smokeyfisher
_/lighthouse)_
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.