Benzin/dieselstander på havnene. [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Benzin/dieselstander på havnene.

ChristianX
13-01-2009, 08:30
Har set at der er nogle, som efterlyser havne, hvor der er benzin/dieselstandere på havnene
Så lad os da lave en liste over hvilke havne der har. I hele DK?

Jeg starter.
Hundige havn, Benzin, og diesel
Mosede havn, Benzin og mener også diesel, men det er nok maks 20fods både.
Køge Marina, Benzin og diesel.

Albjerg
13-01-2009, 09:11
Jeg kan godt komme op med en del som ikke har... Skal de med?

ChristianX
13-01-2009, 09:15
Der er et indlæg, som hedder "benzinpriser" hvor der er et par stykker som efterlyser havne, hvor der er standere, fordi de fleste planlægger sommeferien osv. til hvor de kan tanke ;)

Så derfor tænkte jeg vi kunne lave en, kun med dem med stander!? :)

Horizonblue
13-01-2009, 10:51
Juelsminde havn (ud for Vejle fjord) har benzin og diesel, selvbetjening, dankort.

Albjerg
13-01-2009, 11:15
Har set at der er nogle, som efterlyser havne, hvor der er benzin/dieselstandere på havnene
Så lad os da lave en liste over hvilke havne der har. I hele DK?

Jeg starter.
Hundige havn, Benzin, og diesel
Mosede havn, Benzin og mener også diesel, men det er nok maks 20fods både.
Køge Marina, Benzin og diesel.

Laver du så en samlet liste til sidst? Det ville være rigtig godt.

ChristianX
13-01-2009, 11:37
Ja, det var planen, at jeg ville gøre det.... Men hvis der ikke er andre der har nogle at tilføje, bliver det nok en kedelig liste :D

Men, lad nu lige få folk hjem fra arbejde, og hvad man ellers laver, så må vi håbe de har nogle at tilføje ;)

goffy
13-01-2009, 15:47
jeg har tanket benzin i

LYNÆS
HOLBÆK
SVENDBORG
ASSENS
SØNDERBORG
KOLDING
SVANEMØLLEN
BALLEN (SAMSØ)

Og jeg vil stadig opfordre til at købe havnelodsen så har man også kort over havnen og kan se hvor de forskellige ting er inden man kommer i havn. :D

lille tut
13-01-2009, 16:13
Jeg bruger min plotter der er alt den havne info som på trykfjupeqopq

ChristianX
13-01-2009, 16:30
Lille tut: har vi også i båden, men tråden her er oprettet for dem som ikke har sådan et, så det er jo kun for at hjælpe andre ;)

Campion 165(seb)
13-01-2009, 17:12
Bogense havn: Bezin, diesel, pølser, pommes osv + en maritim butik.
(og sågar en campingplads, også)

lille tut
13-01-2009, 18:16
Lille tut: har vi også i båden, men tråden her er oprettet for dem som ikke har sådan et, så det er jo kun for at hjælpe andre ;)

Ja Ja enig men også en mulighed det var ikke andet.

Syntes vi skal have trådløs internet med, når listen skal laves-dlof--fså er der jo mulighed for at følge med på fenderen:Dvejret og mail på ferie turen i bådenboattt

moseboen
13-01-2009, 18:30
i svendborg er der 2 ved lystbåde havnen og inde i selve havnen

og der er vist diesel begge steder og 95

Kim
13-01-2009, 18:38
Jeg har tanket benzin i :
Lundeborg
Ærøskøbing
Marstal
Agersø
Omø
og i Kerteminde men der skuldes bruges dunke afstand ca.50m.mvf.f

ENN
13-01-2009, 18:40
Jeg tanker af og til ved Färjeläget på nordsiden af Torpön - der er en Preem Tank med benzin og diesel og også en pub og en landhandel fjupeqopq

Albjerg
14-01-2009, 06:50
jeg har tanket benzin i

LYNÆS
HOLBÆK
SVENDBORG
ASSENS
SØNDERBORG
KOLDING
SVANEMØLLEN
BALLEN (SAMSØ)

Og jeg vil stadig opfordre til at købe havnelodsen så har man også kort over havnen og kan se hvor de forskellige ting er inden man kommer i havn. :D

Der er nok nogle af havnene du er nødt til at definere nærmere, da mange byer har lystbådehave (og måske mere end én) samt industrihavne.... Men jeg kan da godt se at Havnelodsen bliver et nødvendigt værktøj indtil en plotter bliver installeret.

goffy
14-01-2009, 07:35
Der er nok nogle af havnene du er nødt til at definere nærmere, da mange byer har lystbådehave (og måske mere end én) samt industrihavne.... Men jeg kan da godt se at Havnelodsen bliver et nødvendigt værktøj indtil en plotter bliver installeret.

nu er min skiv kun 26 fod så jeg holder mest til i lystbådehavne
svendborg ny marina den runde
assens ??? en stor havnebassin med både lyst/erhverv sejlere
lynæs ja det lignede en lystbådshavn men der lå da også nogle små fiskebåde
det er sgu svært :D
nu har jeg sejlet rund om sjælland og fyn været på samsø og i tyskland
jeg har ikke prøvet at sejle tør for benzin endnu og min tank er kun på 200 liter HURRA FOR HAVNELODSEN

Albjerg
14-01-2009, 07:41
Kun 200 liter? Hmmmm..... Jeg har kun 140 liter - måske skal jeg være ekstra opmærksom??

goffy
14-01-2009, 15:10
Kun 200 liter? Hmmmm..... Jeg har kun 140 liter - måske skal jeg være ekstra opmærksom??

jeg er overbevist om at du sejler flere sømil på de 140 liter end jeg gør på mine 200 liter :(

Albjerg
14-01-2009, 16:25
jeg er overbevist om at du sejler flere sømil på de 140 liter end jeg gør på mine 200 liter :(

Ok - er den så tørstig? Jeg regner 1 - 1½ sm pr liter (15 - 20 l/time) ved marchfart
(28 kn.), det er vist rimelig anstændigt for mit gamle skiv. Men har tænkt på at installere flowmåler, men ved ikke om det er rent selvpineri :)

goffy
14-01-2009, 18:19
Ok - er den så tørstig? Jeg regner 1 - 1½ sm pr liter (15 - 20 l/time) ved marchfart
(28 kn.), det er vist rimelig anstændigt for mit gamle skiv. Men har tænkt på at installere flowmåler, men ved ikke om det er rent selvpineri :)

jeg bruger ca 15 l/timen ved min marchfart 13-14 knob hvis du går 28 så kommer du jo dobbelt så langt :D

Flowmåler kan godt kalder selvpineri men du kan jo også finde ud af hvor du sejler billigst med sådan en

ENN
14-01-2009, 18:22
Min 3,0 bruger ca 13 liter i timen med små 28 knop - det er der den går mest økonomisk

Din AQ170 er ikke kendt som tilhørende de økonomiske motorer - men den går formidabelt godt så jeg tror ikke du skal regne med "kun 15" liter i timen ved marchfart

steffen m
14-01-2009, 21:37
Bogense havn: Bezin, diesel, pølser, pommes osv + en maritim butik.
(og sågar en campingplads, også)

der er da i hvert fald 2 marineforhandlere...nærmere 3 men ved ikke helt hvordan det går med den ene, men den er der da endnu..
det kunne være nice hvis de får taget sig sammen og får lavet så vi kan betale med dankort ved automaten istedet for at man skal tanke i butikkens åbningstid(er vistnok også på ønskelisten hos havnen)

Albjerg
15-01-2009, 06:21
Min 3,0 bruger ca 13 liter i timen med små 28 knop - det er der den går mest økonomisk

Din AQ170 er ikke kendt som tilhørende de økonomiske motorer - men den går formidabelt godt så jeg tror ikke du skal regne med "kun 15" liter i timen ved marchfart

Må tilstå et det også kun er et slag på tanken - har ikke målt det rigtig op, da vi, indtil videre, kun har sejlet småture på max 30 sm. Det kommer i den nye sæson !

Lars T
19-01-2009, 13:47
Vi har oprettet underforum til havne hvori man kan skrive hvilke faciliteter der er, herunde benzin/diesel..

http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=29

Slå jer gerne løs.. :)

erjohans
19-01-2009, 18:15
Gid jeg kunne have et så lavt forbrug min mercruiser 5,0 bruger 42l i timen ved 22knob. Så det er entørstig dame

Lars T
19-01-2009, 18:53
Gid jeg kunne have et så lavt forbrug min mercruiser 5,0 bruger 42l i timen ved 22knob. Så det er entørstig dame

Er nu temmelig sikker på at en 3.0'er ville bruge noget mere end 13 liter på at flytte din skude ved 28 knob :):)

Anders kr
19-01-2009, 19:50
Jeg tror altså det ville passe fint med 13 liter i timen, , ved 28 knob,
Jeg ville ha skudt min til omkring 10 liter i timen++, så det nok ikke helt galt,

optimisten
23-01-2009, 18:25
dieselstander ved havnefogedkontor

ChristianX
23-01-2009, 22:55
Der er da kommet nogle havne på nu ;) Jeg vil skrive det rent i starten af februar, så kan det være der er kommet nogle flere hen ad vejen.

Måske får jeg tid til at slå op på det levende søkort, og så kan jeg skrive havnene med benzin og diesel standere herpå, hvis det er en god ide??? :D

erjohans
24-01-2009, 14:46
Brøndby havn
Diesel ved broen

Albjerg
25-01-2009, 14:54
Der er da kommet nogle havne på nu ;) Jeg vil skrive det rent i starten af februar, så kan det være der er kommet nogle flere hen ad vejen.

Måske får jeg tid til at slå op på det levende søkort, og så kan jeg skrive havnene med benzin og diesel standere herpå, hvis det er en god ide??? :D

Det vil være en rigtig god idé :)

ChristianX
25-01-2009, 17:53
Helt iorden, så gør jeg dette!. Regner med at have det klart til om 10 dage ca!

sejleren
16-02-2009, 19:31
Man kan også benytte en af de havnedatabaser, der ligger på nettet som f.eks www.sejleri.dk. Du kan søge på Benzin/Diesel så får du alle de havne i danmark som tilbyder dette..

Strøyer
16-02-2009, 19:43
Man kan også benytte en af de havnedatabaser, der ligger på nettet som f.eks www.sejleri.dk. Du kan søge på Benzin/Diesel så får du alle de havne i danmark som tilbyder dette..

Der må være mere end 7 havne med benzin.

http://www.sejleri.dk/index.php?option=com_jreviews&Itemid=&url=search-results%2Fkeywords:benzin

sejleren
16-02-2009, 19:45
Ja det skal jeg så ikke gøre mig klog på..

ChristianX
16-02-2009, 19:49
har desværre haft lidt travlt i de seneste par uger, prøver at få den lavet her i vinterferien :D

sejleren
16-02-2009, 19:51
Tror du var lidt for hurtig.. Du skal ind i advanceret søg og klikke Optankning Benzin/Diesel på.. Så får du hele molevitten ser det ud til ;)

http://www.sejleri.dk/index.php?option=com_jreviews&Itemid=&url=search-results/criteria:1/query:any/jr_optankningsmulighederbenzindiesel:Ja/order:alpha

Strøyer
16-02-2009, 20:04
Det er da en seriøs fed søgefunktion.
Men den skælner ikke benzin og diesel, men bare om der er optankningsmulighed.

Albjerg
16-02-2009, 20:17
Mon ikke der er mulighed for at tanke begge dele, de steder der er angivet??

Strøyer
16-02-2009, 20:27
Mon ikke der er mulighed for at tanke begge dele, de steder der er angivet??

Nej.
VB i Aalborg kan man tanke Benzin
I Aalborg sejlklub er der ikke angivet noget der kan man tanke diesel.
I Egense kan man kun tanke diesel og ikke begge dele som angivet.
Men det er en fin side om havnene med en rigtig god søgefunktion/oversigt.

Den har bare ikke lige det som vi ønsker, Nemlig en opdateret liste over de steder hvor der enten er benzin eller diesel eller begge dele.

lille tut
16-02-2009, 20:42
Jeg giver ikke en skid for den side, oplysninger er som taget ud i den blå luft.

Kiggede bare på Ringkøbing/Bork der er ingen af dem som har brændstof indenfor gå afstand, det findes slet ikke i Ringkøbing fjord, vi har prøvet dit og dat men ingen vil have det.

goffy
16-02-2009, 20:53
jeg er nød til at gentage KØB HAVNELODSEN og der er også kort over havnene så man hurtig kan finde de forskellige faciliteter
jeg bruger min havnelods meget når jeg sejler dk tynd i ferien
jeg ville da ikke kunne sejle ud uden at vide hvor faen jeg kan få den næste tank benzin :D

lille tut
16-02-2009, 21:07
Kiggede lige på DEN DANSKE HAVNELODS(ringkøbing/bork) der står godt nok brændstof, men det passer ikke så hvor mange steder er det ikke sådan:confused:

Så skal det være noget, må vi ty til VIDEN ikke det på skrift.:D

goffy
16-02-2009, 21:22
jeg har kun oplevet en enkelt gang at ikke kunne få benzin i en havn hvor der stod at de skulle have det. Når jeg sejler på østkysten er mine ruter planlagt efter hvor jeg kan få benzin og jeg er da nået rundt om fyn og sjælland uden at løbe tør.
jeg prøvede lige om jeg kunne finde den på nettet men det lykkedes ikke. det er en tyk bog med alle danske havne og nogle svenske og tyske havne og det skal selvfølgelig være den sidste årgang.

jeg fandt den http://www.sejlershoppen.dk/pi/Komma_s_Havnelods_2005_2007_1762_58.aspx
men den kan ikke læses der

der er kommet en der er nyere end min http://www.tempobaadudstyr.dk/product_nautisk.asp?product=30974