bil-løs:) Den nye slæde kommer i morgen:D [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : bil-løs:) Den nye slæde kommer i morgen:D

nicolajjetrider
15-01-2009, 21:52
Så er previa'en kørt fra adressen med sin nye ejer:)

Den nye slæde venter på Sydsjælland, Claus min bedste ven har den stående. FUCK jeg glæder mig:)

LUKSUS LUKSUS LUKSUS POWER

goffy
15-01-2009, 22:07
Så er previa'en kørt fra adressen med sin nye ejer:)

Den nye slæde venter på Sydsjælland, Claus min bedste ven har den stående. FUCK jeg glæder mig:)

LUKSUS LUKSUS LUKSUS POWER

huskede du at fylde bagage rummet med bananer -dlof--f

Strøyer
15-01-2009, 23:04
EEjjjjj.
Det gjorde du vel ikke ...
Mon ikke du skal få slettet den tråd med bananerne ???

Jan

nicolajjetrider
16-01-2009, 07:16
Næææ, fyldte bare olie på, det var køberens krav så den ku klare hjemturen.. der stod i annoncen at der sku påregnes nye lejer og pakdåser:)

Så den er sku ærligt solgt.

Albjerg
16-01-2009, 07:45
Hvad bliver Previaen så udskiftet til?

nicolajjetrider
16-01-2009, 09:26
Det hemmeligt:D Billeder kommer senere, den står og venter i en lade:D

Miss Mancini
16-01-2009, 10:18
Det hemmeligt:D Billeder kommer senere, den står og venter i en lade:D

Står og venter i en lade.....? :)

Er det en mejetærsker, traktor eller en Ford...:) ????

Albjerg
16-01-2009, 10:35
Står og venter i en lade.....? :)

Er det en mejetærsker, traktor eller en Ford...:) ????

Hov hov nu rolig med den der Ford...... :D Jeg er faktisk glad for min Ford :)

nicolajjetrider
16-01-2009, 10:55
Heller ikke det!:) Det er en ren flyvemaskine på vejen, det er en Europa bil, normalt ikke mit land men det går nok denne gang:) den er for fantastisk.

Miss Mancini
16-01-2009, 12:06
Heller ikke det!:) Det er en ren flyvemaskine på vejen, det er en Europa bil, normalt ikke mit land men det går nok denne gang:) den er for fantastisk.

Volvo....:)

FORD er forkortelsen for:

Fejl Og Reparationer Dagligt

Albjerg
16-01-2009, 12:13
Volvo....:)

FORD er forkortelsen for:

Fejl Og Reparationer Dagligt

Ja godt så.... Vi har haft den i 9 mdr uden problemer...

Miss Mancini
16-01-2009, 12:23
En flyvemaskine på landevejen......Det kunne være en Saab.....:) :)

lille tut
16-01-2009, 12:50
En flyvemaskine på landevejen......Det kunne være en Saab.....:) :)

Hvornår har du set en saab flyve_/lighthouse)_den er for tung til at være hurtig-dlof--f

nicolajjetrider
16-01-2009, 15:28
Heller ikke, i er helt galt på den:)

Røber dette: 3.0 V6 :) Ser den om 7½time fra nu:D skal lige med toget der over og Claus har først fri kl 23:(

Strøyer
16-01-2009, 15:35
nu ikke en fransk slæde vel...
det må være en alfa....

jan

Anders kr
16-01-2009, 16:07
Den er baghjuls trukketDDriver

Måske en peugeot 406 3,0 V6?

nicolajjetrider
16-01-2009, 17:01
Nix!

ENN
16-01-2009, 17:09
Hvor gammel er den?

Fiat Dino?

Jess
16-01-2009, 18:01
Lada 1300 ? fjupeqopq

Anders kr
16-01-2009, 19:03
Hmm sig lige noget, bare en lille tråd :-)

Miss Mancini
16-01-2009, 20:29
Den er baghjuls trukketDDriver

Måske en peugeot 406 3,0 V6?

Opel Omega 3.0 V6.....:)

Miss Mancini
16-01-2009, 20:32
Hvornår har du set en saab flyve_/lighthouse)_den er for tung til at være hurtig-dlof--f

Saab startede med at lave fly og gør det stadig den dag idag. En af deres mest populære jetjagere - Viggen - ses også i flere modelbetegnelser på Saab bilerne idag.

Saab er forkortelse for:

Svenska Aeroplan Aktie Boläget.

Ser man på de førset udgaver af Saab bilerne, er der store lighedstegn med deres fly. Specielt designet og indretninger er bemærkelsesværdigt.

ENN
16-01-2009, 20:37
Ja det er fine biler, jeg fik tilbudt en ny 93 turbo stc (benzin) med læder klima etc som firmabil her i dec - beskatningsværdien er 310000 kr det er super billigt og havde jeg haft en køber til bmwèn (til en tålelig pris) havde jeg nok hoppet på - men i disse finanskrisetider er gensalgsværdien på bimmeren for lav så efter grundige kalkulationer kunne det slet ikke betale sig for mig - jeg vil genoverveje det om 1 år for selvom saab i dag er Opel mere eller mindre er det fine biler. skulle jeg ud og have en bimmer magen til min nuværende med samme udstyr så ville beskatningsværdien være over 1 mio kr . tåbeligt land når det kommer til biler :-(

Men nico - vi vil have en ledetråd mere - ja vi vil såpoppe

lille tut
16-01-2009, 20:43
Syntes altid Saab har været en grim bil men ok 93 er det pæneste de har lavet.

Og det med at starte en bil nede ved håndbremsen er total ondsvagt, har sgu ikke noget med en bil at gøre.

Nico er det en tysker, sig noget

ENN
16-01-2009, 20:47
Jeg ville heller ikke vælge Saab hvis ikke det var fordi den kan fås til så lav beskatningsværdi - til den pris kan man ikke få noget der nærmer sig den i udstyr og størrelse i hvert fald kunne jeg ikke finde noget - jeg tror de prøver at komme af med nogle kæmpe lagre derfor den lave beskatningsværdi

Anders kr
17-01-2009, 09:37
Hvis det er en omega, blive jeg knotten-dlof--f, sådan en har jeg længe ville ha DDriver

Hmm sig noget knægt

mine forældre køre saab 93, fed bil, dog ikke til udlån af 18årige børn :-(

JOR
17-01-2009, 11:47
Hvis den har baghjulstræk...... kan det kun være denne her... BMW 330Ci Coupe :)

ENN
17-01-2009, 12:20
Det tror jeg ikke - den har rækkemotor - bmw laver ingen V6 kun række 6ère

Men Nicolai - du må give os en ledetråd mere

nicolajjetrider
17-01-2009, 16:29
Så løfter jeg sløret:)

Den nye bil: Renault Laguna 3.0 V6 1995

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1470312.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1470316.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1470319.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1470320.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1470314.jpg

Jess
17-01-2009, 16:34
Tillykke med den DDriver
Hvor mange bananer pr. kilometer lf-flg

nicolajjetrider
17-01-2009, 16:39
Jeg håber snart at blive udstationeret i afrika hvor banankursen er i bund og man bliver betalt med bananer;))
Den er opgivet til 9.0Km/pr banan
Meen omkring 8 er ok:)

ENN
17-01-2009, 16:59
Fin slæde - og V6 bliver man aldrig træt af.mvf.f hvad måtte du gi?

Jess
17-01-2009, 17:00
Det er en dejlig bil, jeg har prøvet :D
Men jeg håber ikke du får større reperationer på den, det er dyre stumper :(

Strøyer
17-01-2009, 17:16
Jeg Troede ikke du var til Franske slæder, Derfor var mit bud Alfa..
Men det er sgu en fin vogn, Min gamle mester havde en magen til
yder den ikke omkring de 200hk ?
Så mangler du bare en stor streamer i bagruden....
--------FRANSK ER GODT---------

Jan

nicolajjetrider
17-01-2009, 18:32
jeg har faktisk os sværget til at jeg aldrig sku ha fransk efter min VTS'er smed en trækaksel efter 2timer i mit navn.

Prisen var omkring skrot;) Min bedste ven har renoveret vognbund og sider for mig:)

Streameren i bagruden bliver: Jeg bruger den benzin i andre spare;)

Den har 167hk Mener jeg. Så det rigeligt fint, vi fik lige sat et filter på også:)

Den trækker virkelig godt og der er ingen støj overhovedt;)
KONGE BIL:)

ENN
17-01-2009, 18:45
Hvad står den dig i?

ChristianX
17-01-2009, 19:10
Fin bil du har fundet dig der... Så skal den bare sænkes, og have lidt gejl, så er den der :D

Jess
17-01-2009, 20:15
Jeg har haft en peugeot 405 og der fik jeg mottoet:
Franskmænd skal holde sig til at lave mad, vin og prøvesprængninger !!!

ChristianX
17-01-2009, 20:42
jeg har haft en peugeot 405 og der fik jeg mottoet:
franskmænd skal holde sig til at lave mad, vin og prøvesprængninger !!!

hørt!!!

nicolajjetrider
18-01-2009, 11:10
Fordi i ikke har prøvet en 3.0 V6 Laguna...:)

DDriver Dæk røg ved 45km/t i 2gear;)

ENN
18-01-2009, 11:27
Vi havde for en del år siden (ca 2001) en laguna i firmaet - det var vist en 1,8 eller 2 liter version. Jeg havde den kortvarigt som firmabil (mens min jeg ventede på firma bimmeren) og den kørte fint, dog hed det sig at den havde været dyr at holde kørende - om det er rigtigt ved jeg ikke

Renault laver glimrende motorer - omend nogle ting er alternativt konstruerede

Min kone`s forhændværende Volvo V40 1,9 TDI havde faktisk en renault dieselmotor og den var sparsom med brændstoffet og kørte godt

Men da jeg skulle skifte tandrem :dizzy::chainsawguy::chainsawguy:Rainsmiley:eye: kørs i nakken - aldrig har jeg oplevet noget lignende.

Remstrammerne der er monteret findes i forskellige veriosner og det gør tandremmene også volvo/renault ved ikke hvilke der er monteret i hvilke og derfor måtte de bestile 10+ af hver hjem før det passede - derudover var der ingen plads overhovedet - tåbelig konstruktion. Generelt er jeg i øverigt af den opfattelse at en bilmotors knastaksel og indsprøjtningspumpe (på diesel) skal være trukket af en vedligeholdelsesfri kæde - det er det eneste rigtige

Campion 165(seb)
18-01-2009, 13:07
Fordi i ikke har prøvet en 3.0 V6 Laguna...:)

Nico - det er en fransk bil!???

Frankrig har kun lavet en positiv/flot ting - Eifeltårnet

nicolajjetrider
18-01-2009, 15:38
Det er som sagt ikke normalt jeg rør fransk:) Men er virkelig overrasket, det er som en Flyvemaskine, den flyver bare afsted, Claus og jeg var ude og hente hans BMW idag, så kørte vi side om side i bilerne et øjeblik var farten ret høj og man mærkede intet. Så lidt farlig er den.

Min 3.0 er heldigvis med Kædetræk, det skifter jeg ikke lige nu;)

Campion 165(seb)
18-01-2009, 20:09
Hehe, ja pas nu på dreng - tillykke med dén... :)

nicolajjetrider
19-01-2009, 07:13
Mange Tak:) Passer altid på:)

Lars T
19-01-2009, 17:22
Congrats - teløk med den ;)
alt under 6 cylinder er for tøsedrenge ;);)
Konen fik en Megane Cab for noget tid siden den kørte nu ganske udemærket, men var under motoriseret da det var 1.6'eren.. Fin pige bil.. :)

nicolajjetrider
19-01-2009, 18:43
Fed:D Sku sælge en MERCER engang og der fik jeg tilbudt en Megane Cab Williams Edition i bytte, den var Virkelig lækker:)

nicolajjetrider
21-01-2009, 17:34
Synsfolkene ku ikke lide lygterne så den blev kaseret:(

Men så sku der bare nogle nye i;) godt man kender Huggerne:)

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1474084.jpg

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1474083.jpg

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1474085.jpg

ENN
21-01-2009, 17:40
Hvorfor kunne de ikke lide lygterne - var parabolerne medtaget? eller havde du leget xenon instalatør -dlof--f

goffy
21-01-2009, 17:48
træls med de synsfolk men godt du har dine forbindelser. :
nu er du vel ikke en af dem der altid har de skide tågelygter tændt :D

nicolajjetrider
21-01-2009, 18:14
Xenon?:) Hvad er det? Det kender jeg ikke noget til:)

Ej parabolerne var medtaget, så først dumpede den på det. Så kom jeg igen dagen efter Som første bil kl 745, så havde jeg bare renset dem. Så blev de fanme tosset:) Nicolaj nu kommer du fanme ikke igen før begge lygter er nye. ( de kender mig der oppe fra værkstedet ) :) Så måtte jeg op til mine venner hos huggeren og skrue 2 lygter af og smide dem på:)

Goffy, nej nej nej, det ku jeg aldrig finde på:) Host host underligt nok ligger der Xenon 10000K til tågelygter klar og Xenon 4300K klar til alm. lys HOST HOST ;)

goffy
21-01-2009, 18:20
Xenon?:) Hvad er det? Det kender jeg ikke noget til:)

Ej parabolerne var medtaget, så først dumpede den på det. Så kom jeg igen dagen efter Som første bil kl 745, så havde jeg bare renset dem. Så blev de fanme tosset:) Nicolaj nu kommer du fanme ikke igen før begge lygter er nye. ( de kender mig der oppe fra værkstedet ) :) Så måtte jeg op til mine venner hos huggeren og skrue 2 lygter af og smide dem på:)

Goffy, nej nej nej, det ku jeg aldrig finde på:) Host host underligt nok ligger der Xenon 10000K til tågelygter klar og Xenon 4300K klar til alm. lys HOST HOST ;)

hmm hvis du møder en der ikke blænder ned for dig så er det måske mig :grin:

nicolajjetrider
21-01-2009, 18:25
Hva satan;) husk nu sådan en Laguna 3.0V6 kommer lysende ikke fra jord højde, den flyver jo så du tror sikkert bare det er en flyver med Landingslygter tændt:D

ENN
21-01-2009, 18:26
Den der med tågelygterne - har jeg aldrig fattet - den er et dansk fænomen - i sverige bruges de ofte og har aldrig generet mig - men i Dannevang kan der nærmest opstå turmult hvis man bruger dem selvom de ikke blænder

Min Bimmer har Bi xenon som std og der er automatisk regulering - altså på hver aksel sidder en føler der mærker hvad stilling akslerne er i (vægt) og så kører lygterne ned eller op - det er faktisk smart.

Xenon virker kanont - vi har jo 2 biler 1 med xenon og 1 uden og der er markant forskel på lyset på dem

Man kan skifte tågelygterne på min med Xenon fjernlys - så har man de alm paraboler og det langelys`s paraboler + 2 mere der sidder ved tågelygterne - har overvejet at instalere det da det kunne være fedt på de mørke veje i Sverige

goffy
21-01-2009, 18:30
det med de ikke blænder passer ikke helt for 9 ud af 10 jeg møder blænder
så meget at det genere og nogle gange er det kun den ene lygte, så det er sgu tydelig at se hvor tilfældig de er justeret. :D

nicolajjetrider
21-01-2009, 18:33
præcis:) Lyset er ikke til at undvære når man først har prøvet det.

Her i svendborg indleder de en kampange med at politiet skal fange alle dem med Xenon lys ( blålys kalder "reflexkeglerne" dem ). Det jo os skide smart når der er en voldsbande løs og de sædvandelige hippier der løber rundt og skriver 69 på husene i Centrum.

Underligt nok, for i Tyskland råder de alle til at købe et xenon kit til deres bil fordi " XENON REDER LIV " skriver et større tysk motor blad.
Det forstår Dk ikke, men sådan er det jo os med jetski.

:)

ENN
21-01-2009, 18:34
Ja de skal være rigtigt justeret - ellers blænder de

Jeg ved for øvrigt ikke hvorfor de ikke kontroleres til syn - jeg har aldrig fået kontroleret mine tågelygter på nogen af bilerne nogensinde til et syn - mærkeligt - fordi så kunne blændinger jo undgås

Lygterne på vores biler bliver nu ellers vedligeholdt godt - fx så mister lygterne en del med årene fordi glassene bliver "sandblæst" - jeg plejer at skifte glassene (som koster 130 kr stk ) hvert andet år - og et par gange om året tester jeg dem på firmaets lygteapparat

goffy
21-01-2009, 18:41
:Dpræcis:) Lyset er ikke til at undvære når man først har prøvet det.

Her i svendborg indleder de en kampange med at politiet skal fange alle dem med Xenon lys ( blålys kalder "reflexkeglerne" dem ). Det jo os skide smart når der er en voldsbande løs og de sædvandelige hippier der løber rundt og skriver 69 på husene i Centrum.

Underligt nok, for i Tyskland råder de alle til at købe et xenon kit til deres bil fordi " XENON REDER LIV " skriver et større tysk motor blad.
Det forstår Dk ikke, men sådan er det jo os med jetski.

:)

jeg syntes også det er fint med tågelygter men de skal sgu være justeret rigtig. der kører mange brian`er ( som vi kalder dem) rundt der fylder bilerne med lygter og aldrig får dem monteret/justeret ordentlig. :D

nicolajjetrider
21-01-2009, 18:46
Helt enig Goffy-boy;) Et rigtig nice udgangspunkt for Xenon sku være lovligt var at de sku være justeret ind efter et lygteapperat. Da jeg havde Xenon i Previa'en startede det med at lyse totalt OVERALL i alle de retninger du overhovedt ku tænke dig, det må ha været ret træls for de andre belister, men så justerede jeg højden ind og rensede paraboler og glas på værkstedet. Højden blev justeret med lygteapperat. Kan love dig for en forandring. Så det får laguna'en også.:) Det går jo ikke Goffy får 3-grads forbrænding i hovedet når jeg kører forbi dig med fuld gang i lysanlægget:):dizzy:

ENN
21-01-2009, 18:49
De der værdier på xenonlygterne er udtryk for farven de afgiver 4300k er den mest almindelige (og vist også eneste godkendte) når man ser eftermonteret xenon er der ofte fx en 8500 pære i og så mer lyset helt blåligt - det giver ikke bedre lys bare en anden nuance

Skal xenon sådan være lovligt så skal bilen have det nævnte automatiske niveauregulering af lygterne - for at de ikke kan blænde ved tung last etc desuden skal der være lygtevaskere på - det sidste forstår jeg nu ikke helt

På vores tidligere volvo sad der rigtige vinduesviskere på forlygterne - det var effektivt - på bimmerne sidder der et HT spulesystem der også virker - men ruinerer dig i sprinklervædske

Når de aktiveres (det gør de hver 3 gang du bruger vinduesviskerne/sprinkleren) så spules en syndflod over lygterne - jeg vil tro at de æder over 0.5 liter sprinklervædske hver gang

Jeg plejer at tage ledningen fra til lygtevaskerne - så er man fri for dem og deres sprinklervædske forbrug - de få dage hvor de er nødvendige kan man så bare sætte stikket på igen

nicolajjetrider
21-01-2009, 18:53
Enn: jeg forstår nu godt det med Sprinkler på lygterne, men forstår ikke det med niveau Regulering. Har du prøvet at køre 1500km uden at vaske lygterne her i vintermdr. og så samme aften tøre du lygterne over med en serviet med sprinkler. for satan så kommer der et andet lys:)

Den går da jævnt:) http://www.youtube.com/watch?v=-Ijpy0gDxg4&feature=related

HB aarhus s
21-01-2009, 21:36
Vi kan da godt tage et træk en dag nico :-)

lille tut
21-01-2009, 21:47
Så er den her hurtiger, trækker godt nok rentDDriver

http://www.youtube.com/watch?v=xyc-qx0Iq9I&feature=related

HB aarhus s
21-01-2009, 21:52
Jeg har desværre ikke fået lavet noget video af min endnu men her er et par stykker magen tiil.

Det eneste mod på min er KN kit mindre remskive på kompressoren ca 420 HK Elektrisk Cutout lige bag katten og så et lille sænknigs sæt

Konge vogn nok det fedeste jeg har haft til dato det sjoveste er de 2.5 ton den vejer der går fra 0-100 på 5.8 sek

http://www.youtube.com/watch?v=sz8YOWNEO8U&feature=PlayList&p=0DCE71F3497F6790&playnext=1&index=5

Strøyer
21-01-2009, 23:28
Jeg har desværre ikke fået lavet noget video af min endnu men her er et par stykker magen tiil.

Det eneste mod på min er KN kit mindre remskive på kompressoren ca 420 HK Elektrisk Cutout lige bag katten og så et lille sænknigs sæt

Konge vogn nok det fedeste jeg har haft til dato det sjoveste er de 2.5 ton den vejer der går fra 0-100 på 5.8 sek

http://www.youtube.com/watch?v=sz8YOWNEO8U&feature=PlayList&p=0DCE71F3497F6790&playnext=1&index=5

Fin slæde..
1,26 min. inde i filmen er jo dit næste træk Nico.

Men det er sgu lidt bekymrende med denne crashtest.

http://www.youtube.com/watch?v=lB0araA0T_k&feature=related

Jan

Albjerg
22-01-2009, 06:32
Sådan et sammenstød giver korte ben. Så er det da godt at der er gashåndtag i båden :D

Strøyer
22-01-2009, 06:45
Det kan være at det skal være en ford F650 så tror jeg ikke at man får stængerne i klemme.
Den vil sikkert også klare sig ok i slæbestedet, Hvis den overhovdet har brug for et slæbested..

http://www.youtube.com/watch?v=s7_Yt7Dv4JA&feature=related

Jan

nicolajjetrider
22-01-2009, 07:42
Fede slæder. F150'ern er en KONGE slæde. Hvordan klare den sig på bane ellers tager jeg dig der:)

Lars T
22-01-2009, 09:07
De der amerikaner slæder er da vidst kun lavet til at køre lige ud på Route 66.. :)
En polo ville kunne køre hurtigere på en bane end end us-slæde :)

Min bror havde en gang den der Chevrolet på gluplade med V8, jo den gik da meget godt for land lige ud, men den kunne hverken dreje elelr bremse og det kan de der amerikanerne bare ikke :)

ENN
22-01-2009, 18:29
Det er vist en grov genereliering lars - de laver også glimrende velkørende biler i USA - det andet er lidt af en skrøneDDriver

ChristianX
22-01-2009, 19:01
Lars er en mand efter mit hovede -dlof--f Du skulle vel tilfældigvis ikke være til tysker biler :P hvad har du af bil?

ENN
22-01-2009, 19:18
Jeg er som ikke til bestemte biler - men har haft utalige (også Italienske og Amerikanske) for tiden kører jeg i Tyske

Amerikanske biler er ikke hvad vi forledes til at tro i Europa - de har i mange år lavet glimrende biler som man ikke hører så meget om

Sidst jeg var i USA 3 uger (med familien og besøgte min familie i Tampa) havde jeg en Caddilac med en Northstar V8 motor - den kørte fantastisk - også i sving - og økonomien var bestemt ikke ringe af en V8èr - den kørte 9,8 km/l over 3 uger og fik tæsk ind imellem - Northstar motoren er top moderne i enhver henseende

http://autoreview.ru/tests/cadill_028/motor-02.jpg

Der findes også en V12 version

ChristianX
22-01-2009, 19:21
Du kører jo BMW ENN, så du er godkendt hæhæ :P men kunne godt tænke mig at høre hvad Lars kører i, nu hvor han siger at en polo kan komme hurtigere rundt på en bane end en Amerikanerbil kan ;)

ENN
22-01-2009, 19:28
Han kører alfa romeo (!Rainsmiley) kan jeg oplyse - men han siger jo også selv tit at han har 10 tommelfingre hehehe (uha nu bliver han sur på mig fordi jeg driller med det med tommelfingrene Rainsmiley)

lille tut
22-01-2009, 19:29
De laver bare konge biler derover:Dhar alle dage været min drøm at få en 3500 truck DDriver

HB aarhus s
23-01-2009, 17:57
Jeg har lige fået vores vivaro (opel) service bil tilbage fra værksted idag uha uha og 17000Kr fattigere 7 bøjede ventiler 5 knækkede ventil styr knækket knastaksel + knasthjul 3 bøjede gløderrør der skulle bores ud og gudhjælpe mig om der så ikke lige også røg en abs føler på vej hjem og det værste er at bilen kun har kørt 70000 KM

ChristianX
23-01-2009, 22:57
poppeHehe, du nævner grunden i starten af dit indlæg (opel) ;) er det virkelig ikke bedre kvalitet, end man skal skifte så meget efter blot 70.000km?

HB aarhus s
23-01-2009, 23:15
Det hele er sket pga en tandrem der hoppede 3 tænder det har den gjort af ufoklarlige årsager.
Er ellers meget glad for bilen da den kører formidabbelt godt af en varevogn og værre vi har haft en del forskellige vw mercedes citroen og den her er bare den der kører bedst så trods problemerne med den så bliver det sådan en igen næste gang tror jeg.

ChristianX
24-01-2009, 08:16
Det forklarer jo så en del, hvorfor den ikke kunne holde ;)

-Tror aldrig vi har ejet en opel i familien, selvom vi trodsalt skifter bil engang hver halve år :D

Lars T
24-01-2009, 18:15
Det er vist en grov genereliering lars - de laver også glimrende velkørende biler i USA - det andet er lidt af en skrøneDDriver

Tja tjo måske. .;)
De laver ikke køremaskiner - nævn en bil som køre bare i nærheden af en 3-serie?

Du kører jo BMW ENN, så du er godkendt hæhæ :P men kunne godt tænke mig at høre hvad Lars kører i, nu hvor han siger at en polo kan komme hurtigere rundt på en bane end en Amerikanerbil kan ;)
Hos os kører Alfa en GTV og en 166, og ja jeg har hørt alle historiene :) har 2 stk på 10 år og der her ikke været noget med dem udover det sædvanlige service, og det latterlige tandremskiftinterval (60.000km!!!!!!). Jeg har været min del af biler igennem og prøvet de fleste, men jeg vil vove at påstå at Alfa Romeo (når de kører :):)) giver mest køreglæde for pengene :) Gang på gang bliver tyskerne/englænderne/franskmændene slået i test (dog ikke tyske tests:)) hvis motorjournlisten skal vælge med hjertet og ikke hjerne (økonomien.. ;) sådan er der at køre Alfa - dog har der ikke været noget med mine..

Så nu kommer der gang i debatten ;)

Han kører alfa romeo (!Rainsmiley) kan jeg oplyse - men han siger jo også selv tit at han har 10 tommelfingre hehehe (uha nu bliver han sur på mig fordi jeg driller med det med tommelfingrene Rainsmiley)

Kan man drille med en kendsgerning/ et stykke fakta?? Det kan man vel egentlig ikke :):) jeg skulle nok kunne komme med en "hjemmehåndværker"-historie eller to ;)

ENN
24-01-2009, 18:23
Det herlige med brugsting som fx biler og både er jo at folk vælger forskellige mærker og modeller ud fra hvad de personligt syntes er bedst ud fra egenskaber økonomi etc.

Jeg må sige at vi har haft mange biler her i familien nogle købt som nye andre som brugte og den absolut billigste bil vi har haft (ud fra hvad den kostede pr km) var en Toyota Corolla vi havde købt som ny i 1997 og solgt engang i 2004 - Toyota er glimrende biler - men de har altså ingen sjæl (bemærk det er min personlige mening) - det er ikke en bil jeg gider gå ud og vaske en søndag - eller køre ind på værkstedet efter arbejde for at "nusse" lidt om den - men ud fra en økonomisk betragtning var det den bedste bil vi har haft.

Bimmerne er egentligt billige at holde kørende - dele er billige - ikke meget skal i det hele taget skiftes - driftøkonomien er framragende (km/l) men afskrivningen bringer aligevel km omkostningen væsentligt over Toyotaen

Lars T
24-01-2009, 18:39
Ja ligepræcis..
Nogle vælger med hjerte, andre hjerne og nogle efter behov. Der er jo intet rigtigt/forkert, men sålænge ens behov bliver dækket må det være det mest væsentlige.

Den dyreste bil jeg har haft var en Peugeot 106 Ralley jeg købte i et svag øjeblik. Den kørte sjovt som en gocart men dens lille 1.6'er var gearet så latterligt lavt at den vel tog små 4000 omdr ved 120 på motorvejen. Det kunne jeg ikke holde ud. Så efter et ejerskab på ca. 18 dage (hvor jeg var på skiferie i 10 af dem) og 1900km byttede jeg den væk for en 306 GTI'er. Jeg gav 168.995,- ink. ekstra udstyr for den og fik 115.000 i bytte for 306'eren.! HAHA :):):)

nicolajjetrider
24-01-2009, 19:25
Been There Done That:)

God handel Lars;)

Jeg havde en Saxo VTS 1.6, Mega frisk lille bil som ingen andre rigtig kan hamle op med mellem striperne og i sving, de kører hammer godt. men mekanikken i gearkassen osv. er forfærdelig.
Der var EKSTREMT slør i gearet så det var egentlig svært at ramme rigtigt selvom den normalt er ret sporty, første dag i mit ejerskab sprang trækakslen ud over hele vejen. Der var jeg bare gal:)

Men fed bil:) ( trods alt :) eller )

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/394754.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/394772.jpg

Albjerg
25-01-2009, 14:53
Det hele er sket pga en tandrem der hoppede 3 tænder det har den gjort af ufoklarlige årsager.
Er ellers meget glad for bilen da den kører formidabbelt godt af en varevogn og værre vi har haft en del forskellige vw mercedes citroen og den her er bare den der kører bedst så trods problemerne med den så bliver det sådan en igen næste gang tror jeg.

En af vores serviceteknikere har lige afleveret sin Vivaro på værksted - højtrykspumpen var stået af efter 80.000 km....... :(