Rengøring af propel. [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Rengøring af propel.


Strøyer
09-02-2009, 09:47
Jeg har lige lavet en lille fotoserie af rengøring af min propel.
desværre ligger billederne i baglæns rækkefølge efter upload.
Men kig da lige forbi.

http://www.fenderen.dk/forum/album.php?albumid=53

Albjerg
09-02-2009, 12:51
Effektivt. Tak for tippet.

Lars T
09-02-2009, 19:22
Super guide :)
Alm. opvaskemiddel kan også gøre udslaget for propeller der er lettere medtaget..

Anders kr
09-02-2009, 19:25
Ja det er da en super ide, dog kan du prøve med alm, saltsyre hvis man har det stående virker det også perfekt,
Men alle har noget toilet rens elle ligende:D super tip :-)

BrianL
09-02-2009, 20:04
Jeg bruger "minus kalk - stærk afkalker" (bemærk ikke det til kaffemaskiner som er den milde udgave af minus kalk) og det virker rigtig godt på meget medtagne propellere. Jeg bruger en opvaskebalje og i med propellen, derefter hælder jeg afkalkeren på propellen og "kalken" syder hurtigt af. Så hælder jeg afkalkeren fra opvaskebaljen tilbage i dunken. Hvis propellen stadig ikke er ren så får den en tur til. Det er hurtigt og billigt fordi afkalkeren genbruges.

Strøyer
09-02-2009, 20:10
Ja det er da en super ide, dog kan du prøve med alm, saltsyre hvis man har det stående virker det også perfekt,
Men alle har noget toilet rens elle ligende:D super tip :-)

Husk miljøet.. (sagde manden med V8-dlof--f)
Toiletrens og afkalker må skylles ud i kloakken.
og pas på med saltsyre det farver fliserne i indkørslen.

Jess
09-02-2009, 22:56
Ja det er da en super ide, dog kan du prøve med alm, saltsyre hvis man har det stående virker det også perfekt,
Men alle har noget toilet rens elle ligende:D super tip :-)

Jeps, sæt en etiket på hvor der står Hempels special prop-o rens og sælg skidtet for 285 kr/literen fjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Anders kr
10-02-2009, 15:55
Det med fliserne eller ret og sagt en beton gulv, det fandt jeg hurtig ud af da jeg "legede" lidt med saltsyre til alt det rustfrie jeg lavede på min glastron, det regnede, så går med ned i garagen, hvor der er bton gulv, og hælder salt syre ud over det, Ups far blev ikke så begejstret for iden,

Men milijø det har jeg aldrig forstået, og når man ikke forstår det, skal man jo heller ikke blande sig i noget man ikke er med på ;-) så syntes godt om iden med 2 V8'er i den båd hvis det var DDriver

Strøyer
10-02-2009, 21:04
JEG STORE IDIOT.........
I den tro at mere tid ville give et bedre resultat endte jeg med at ætse knappenåls store
ar i min propel.....

SÅ HUSK AT SKYLLE AF....

Har lige smidt et par foto op..

Campion 165(seb)
10-02-2009, 21:44
'Úps-se-dasse' Dén var ikke god!??
Jeg har en chopper propel liggende, hvis det har interesse?? :D

Strøyer
10-02-2009, 21:54
'Úps-se-dasse' Dén var ikke god!??
Jeg har en chopper propel liggende, hvis det har interesse?? :D

Jep det er da lige hvad Centuryen mangler.. nu er den ikke over 13 p vel ??:D

Manorwar
10-02-2009, 22:12
smart tip-dlof--f

Strøyer
10-02-2009, 22:20
smart tip-dlof--f


Det bedste tip er at skylle AF..

Campion 165(seb)
11-02-2009, 05:33
Jep det er da lige hvad Centuryen mangler.. nu er den ikke over 13 p vel ??:D

Joe, temmelig meget.. 24"

Strøyer
11-02-2009, 05:55
smart tip-dlof--f

Man skal bare ikke glemme den i et døgn....

Arh pyt det må mit forsikringsselskab tage sig af..:p

BrianL
11-02-2009, 08:28
Jeg bruger "minus kalk - stærk afkalker" (bemærk ikke det til kaffemaskiner som er den milde udgave af minus kalk) og det virker rigtig godt på meget medtagne propellere. Jeg bruger en opvaskebalje og i med propellen, derefter hælder jeg afkalkeren på propellen og "kalken" syder hurtigt af. Så hælder jeg afkalkeren fra opvaskebaljen tilbage i dunken. Hvis propellen stadig ikke er ren så får den en tur til. Det er hurtigt og billigt fordi afkalkeren genbruges.

Jeg burde også have tilføjet at jeg skylder af med vand hurtigt efter "afkalkning".

BrianL
11-02-2009, 20:01
Jeg bruger "minus kalk - stærk afkalker" (bemærk ikke det til kaffemaskiner som er den milde udgave af minus kalk) og det virker rigtig godt på meget medtagne propellere. Jeg bruger en opvaskebalje og i med propellen, derefter hælder jeg afkalkeren på propellen og "kalken" syder hurtigt af. Så hælder jeg afkalkeren fra opvaskebaljen tilbage i dunken. Hvis propellen stadig ikke er ren så får den en tur til. Det er hurtigt og billigt fordi afkalkeren genbruges.

Så lige i Bilka i dag at nu hedder det produkt jeg bruger Kalk Væk. Prisen er 26 kroner for en liter og hvis man bruger "balje metoden" så er spildet minimalt.
Jeg har selv kun brugt det på rustfri stål propellere. Jeg vil ikke anbefale det på alu propellere.