www.propshop.dk

Stations 2 [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Stations 2


Lars T
09-02-2009, 20:04
Er jeg den eneste der sidder og ser Stations 2, og er ved at dø af grin over de små drenge som syntes at politiet er for håndhændet og ikke vil stoppes af politiet :)

Nej hvor er det bare pinligt.. :):):)

"min mor slår mig ihjel" tud tud tud.. ;);)

nicolajjetrider
09-02-2009, 20:07
bah bah bah, gamle mand Lars!:(

Lars T
09-02-2009, 20:07
Så så Nico ;)
Det er da for sjovt. :)

ChristianX
09-02-2009, 20:09
Du har også engang været ung Lars ;)
cyklede lige igennem centret før, i station 2 efterlyst sender de fra solrød :D

goffy
09-02-2009, 20:10
sådan gjorde strømerne da også for 35 år siden jeg har selv prøvet det. HA HA :grin: de fik mig ikke jeg var for hurtig :grin:

nicolajjetrider
09-02-2009, 20:11
arrr men come on, på sin vis har de da ret... politiet er jo bindegale når de gør som de gør. Politiet ser jo total rødt når de ser " Tunede knallerter - Biler der er geilet - Jetski " det er jo totalt unfair. Kan godt se ´han weiner lidt ham den ene... ingen tvivl, og det er konsekvenser, if cant do time, dont do crime.
Du satser dine sparepenge ved at køre på tunet knallerter, for de tager alt hvad der er + en bøde når du bliver stoppet.

Men jeg syntes policen sku på et pædago kursus for de er satme ikke menneskelige nogle gange...

Lars T
09-02-2009, 20:17
Det har jeg nemlig Christian ;) og har da heller kke ligget på den lade side. Men jeg syntes da klart at man må være klar på at tage den bøde, der evt. lander i ens postkasse hvis man går over grænsen.

Goffy - ha ha lige præcis..

Bevares Politiet skal selvfølgelig ikke bevidst køre folk ned..

goffy
09-02-2009, 20:18
arrr men come on, på sin vis har de da ret... politiet er jo bindegale når de gør som de gør. Politiet ser jo total rødt når de ser " Tunede knallerter - Biler der er geilet - Jetski " det er jo totalt unfair. Kan godt se ´han weiner lidt ham den ene... ingen tvivl, og det er konsekvenser, if cant do time, dont do crime.
Du satser dine sparepenge ved at køre på tunet knallerter, for de tager alt hvad der er + en bøde når du bliver stoppet.

Men jeg syntes policen sku på et pædago kursus for de er satme ikke menneskelige nogle gange...

tror du skal se lidt længere tilbage for det starter jo med at man ikke stopper når strømerene vil stoppe en. respekter ordensmagten og der er ingen problemer . jeg gjorde det ikke altid og var da også klar over hvad det kunne medføre.-dlof--f

nicolajjetrider
09-02-2009, 20:22
Jeg syntes selvf. politiet skal efterfølge da det er deres job, men kan de se at de kommer op i høje farter, så må de prøve noget andet end at køre ind i dem, altså finde ud af hvem det er eller få nogle flere vogne af sted så man bliver skræmt.

Lars T
09-02-2009, 20:24
Jamen Nico du har da helt ret..!
Hvis der er nogle der skulle overholde diverse regelsæt så er det politiet.. Men de er jo også mennesker, dog uddannede, og hvis de konstant mødes af utilpassede unge, med total mangel på respekt tja så kan g faktisk godt forstå hvorfor de af og til reagerer som de nu engang gør.
Nu skla man jo heller ikke tage Station 2 og de unges historier for rene fakta, men faktisk syntes jeg det er bemærkelsesværdigt at politiet ikke affyrede skud over diverse uroligheder i kbh, ved rydning af "taber-huset", og diverse indvanderebanders hærgen..

Forestil dig at kikke op at en bygning og oppe på taget af den, i ca. 6 sals højde, står der en hætteklædt 16 årig, som skal til at smide en toiletcisteren på små 20-30 kilo ned i hovedet på dig, og du har kun dit politiskjold. Hvis det ikke er mordforsøg så ved jeg ikke hvad er :) Der fortjener politiet virkelig anerkendelse.. Men samtidigt så tuder de alle sammen over at de blev gasset med lidt tåregas :) jeg syntes det er horribelt at sådan nogle tabere sætter dagsordenen på KBH's rådhus, og ovenikøbet kan trække sig sejrsrigt ud af diskussionen.. :):)

nicolajjetrider
09-02-2009, 20:30
Det er en helt anden sag. ungern mener jeg sku ha haft Napalm og en M60. De unge som var med til det mod politiet var bindegalt.! Fra min side havde de fået grønt lys til at skyde dem i benene.


men knallter osv. er en HELT anden sag. det kan du ikke sammenligne med Ungern. Selvf. som skrevet ovenfor, du leger med dine penge og dit gode ve og vel når du kører hurtigt på knallert, både når køre stærkt uden blink bag dig og med.

MEN

Mener bare politiet skal slå koldt vand i blodet og se det som "vores" hobbyer... i stedet for at se det røde flag foran tyren..

goffy
09-02-2009, 20:42
Det er en helt anden sag. ungern mener jeg sku ha haft Napalm og en M60. De unge som var med til det mod politiet var bindegalt.! Fra min side havde de fået grønt lys til at skyde dem i benene.


men knallter osv. er en HELT anden sag. det kan du ikke sammenligne med Ungern. Selvf. som skrevet ovenfor, du leger med dine penge og dit gode ve og vel når du kører hurtigt på knallert, både når køre stærkt uden blink bag dig og med.

MEN

Mener bare politiet skal slå koldt vand i blodet og se det som "vores" hobbyer... i stedet for at se det røde flag foran tyren..

ifølge loven er den hobby ulovlig og derfor skal de reagere

nicolajjetrider
09-02-2009, 21:04
Det er jeg klar over, men skal de reagere på den måde? det mener jeg bestemt ikke.

ChristianX
09-02-2009, 21:11
Nu hvor vi snakker om politi, og resourcer, så blev jeg stoppet igår, på cykel, fordi jeg cyklede i den forkerte side, altså jeg bor ud til en vej, med 2 spor, og seperat cykelsti. Jeg cykler så ud, for at køre over til næste overgang for at kunne komme over i den anden side, for at cykle i den rigtige side, men næ nej, jeg blev bedt om at gå af cyklen og trække min cykel hen til den næste overgang... Herregud, det er sku ikke mit problem at der ikke er overgang ud for hver vej.
Det er spild af resourcer syntes jeg, så heller stoppe nogle indbrudstyve (hvilket vi har mange af i området) istedet for at stoppe "uskyldige" drenge på cykel.

Jess
09-02-2009, 22:25
Det er en helt anden sag. ungern mener jeg sku ha haft Napalm og en M60. De unge som var med til det mod politiet var bindegalt.! Fra min side havde de fået grønt lys til at skyde dem i benene.


men knallter osv. er en HELT anden sag. det kan du ikke sammenligne med Ungern. Selvf. som skrevet ovenfor, du leger med dine penge og dit gode ve og vel når du kører hurtigt på knallert, både når køre stærkt uden blink bag dig og med.

MEN

Mener bare politiet skal slå koldt vand i blodet og se det som "vores" hobbyer... i stedet for at se det røde flag foran tyren..

HOBBYER !!!
Vil det sige at hvis man interreserer sig for flugtskydning eller dragracing så må man i dine øjne udføre det på en cykelsti eller i et boligkvarter ??
Helt ærligt, hvis man har bensin i blodet må man melde sig ind i en klub og få afløb under sikre forhold.
Alternativet på offentlig vej er superegoistisk, farligt og derfor strafbart.
At tude hvis man bliver bustet er sgu for lavt.
hermed mine 50 cent.
Jeg lyder sikkert som en gammel bitter mand, selvfølgelig har jeg også kørt for stærkt på mc om natten. Men hvis jeg var blevet fanget så havde jeg accepteret konsekvenserne.

mvh.
Hr. Surt opstød

Skibsbyggeren.
10-02-2009, 09:29
I min kones firma, afholdte for ca 3 år siden en firmafest, hvor en kollega skulle afhentes af manden.
Firmaet er beliggende i den østlige del af Aalborg, i et industrikvarter.
Mange af byens unge, med hang til benzin, dækrøg, og T.Hansen-gejl, havde "inddraget" vejen til deres private racerbane.
Da manden som skulle afhente konen, kørte ned af vejen, forsøgte nogle unge fyre at stoppe ham - han kørte selvfølgelig videre.
RESULTAT: 2 modkørende biler side om side, som tvang ham op på fortovet, hvorefter tililende unge lovede ham bank fordi at han ikke "adlød" ordren om at stoppe !
Er det den slags ting man ønsker - så siger jeg tak for kaffe !
Tænk på, at enhver handling fører til en konsekvens !

nicolajjetrider
10-02-2009, 11:43
Hr. Surtopstød??? ja det må du sku nok sige, hvor skal man finde en bane til lovligt Race til scootere og biler????

Man kan melde sig en i en klub og få lov til at køre 2gange om året. det jo os vildt fedt! eller Not.

Danskerne er jo totalt imod baner til sådan noget fordi det støjer så forfærdeligt....

Ang flugtskydning? nogle gange kan det betale sig at tage den rigtige skostr. på så det ikke klemmer for meget, så drejer historien sig heller ikke.

Lars T
10-02-2009, 12:03
Hr. Surtopstød??? ja det må du sku nok sige, hvor skal man finde en bane til lovligt Race til scootere og biler????

Man kan melde sig en i en klub og få lov til at køre 2gange om året. det jo os vildt fedt! eller Not.

Danskerne er jo totalt imod baner til sådan noget fordi det støjer så forfærdeligt....

Tja i Roskilde kan du da trille rundt på pocketbikes og scootere på en bane.. Men ellers har du da ret, men der er vel ingen grund til at gøre offentlig vej til en racerbane :) Hvis politiet vurdere at man skal stop så skal man da stoppe, længere er den ikke. Stopper man ikke tja så kan der være konsekvenser både for en selv, men også for andre.. Hvis nu ham tyde fjæset i han iver og panikken vil røget ind over kantstenen og in i Laguna'en eller ind i kæresten tja så vil man jo nok se anderledes på sagen.. Men man skal da kæmpe for sagen så man evt kunne få en bane, det nytter jo intet at "bare gøre det ulovligt". Iøvrigt er hastighedsgrænse på 30 jo total latterlig.. Alle andre sted i EU er den 50 på knallerter. Og regeringens 45knallerter er jo også til grin for alle biler kører jo omkring +50 hvilket gør 45knallerterne ikke kan følge med, og dermed bremser trafikken. Så endnu en gang en god ide som ikke blev fuldt helt til dørs men stoppet ved 45 km/t, det havde da været mere hensigtsmæssigt at sige 50km/t, hvilket også ville gøre det nemmere for politiet :)

Man kan sagtens sammenligne de gutter på knallerterne og dem fra ungdomshuset for det handler vel om respekt for politiet, ikke andet.
De "unge" har ingen respekt, da der reelt ingen konsekvenser ved deres handlinger er. Vi tale om bøder på 1000-2000,- for gadeuorden eller kørsel på ulovlig knallert.. Hvorfor tager man ikke blot knallerten?


Ang flugtskydning? nogle gange kan det betale sig at tage den rigtige skostr. på så det ikke klemmer for meget, så drejer historien sig heller ikke.
Den er sgu god - nico :):)

nicolajjetrider
10-02-2009, 12:14
Jamen Lars jeg er skam enig, jeg opfordre heller ikke til at køre race på vejen eller flugtskyde i villakvarteret. Gentager mig selv nu, men hvis politiet vil have Respekt så må de fanme os vise sig som menneskelige personer. Jeg har respekt for det arbejde de laver i Nattelivet, for det gør en bytur sjov og hyggelig, og også for hvis de fanger en der kommerblæsende i et villakvarter, no doubt.

Men de mister min respekt FULDSTÆNDIG, når de ser rødt som ovenfor. De må forstå at selvom bilen er lav og har en hækspoiler og lyder anderledes end deres mondeo så er personen inden i menneskelig og ikke en eller anden hjernedød motherfucker, det handler om at politiet har en hobby i fritiden der måske hedder cykling og roning, så ser de geilede biler, hurtige speedbåde, knallter, som fjenden og det må de fanme ikke, selvom man har gjordt noget lidt forkert kan man godt fortjene at blive behandlet ordenligt!

Jeg har min holdning som jeg har, fordi jeg har oplevet noget totalt utilgiveligt fra en betjent som stoppede min bedste ven i hans porsche og tiltalte ham som idiot og noterede at han ikke kørte med sele hvilket han gjorde!. Heldigvis vandt vi retsagen efter 1år nu.

Baaahhhhhhhhhhhhhhhh

goffy
10-02-2009, 12:30
De "unge" har ingen respekt, da der reelt ingen konsekvenser ved deres handlinger er. Vi tale om bøder på 1000-2000,- for gadeuorden eller kørsel på ulovlig knallert.. Hvorfor tager man ikke blot knallerten?

der rammer du lige netop problemet når en betjent stopper en i noget ulovlig så taler vedkomne ikke pænt til ham nej han bliver mange gange svinet til
Det er sgu ikke betjenten der gør noget ulovlig
alle betjente jeg har er blevet stoppet af har talt pænt til mig og jeg taler også pænt til ham, selvom jeg ærger mig over at være blevet stoppet.

nicolajjetrider
10-02-2009, 12:48
Goffy, det er jeg heller ikke i tvivl om at de snakker pænt til jer. Altså 30+:) ikke ment ondt.

Men når det er unge mennesker i smart bil eller "knallert" / MC. Så er tonen altså anderledes.. ellers er det kun lige dem jeg har mødt som har været i dårligt humør de dage.

ChristianX
10-02-2009, 12:52
Præcis Goffy. Folk taler meget grimt til politiet, når de stopper en, Politiet passer jo bare deres job -ligesom alle os andre. Tror helst politiet ville lade være med at stoppe knallerter der er tunet, og folk der kører råddent, men hvordan ville danmark så se ud...!?

Ikke noget kønt syn.. Jeg er dog aldrig blevet stoppet, (heldigt) :D

Strøyer
10-02-2009, 12:56
Selvfølgelig skal man følge politiets anvisninger, Men der er da også forskel på betjente.
I nordjylland var der en betjent hvor man kunne slippe for bøde ved kontant afregning
(en på løget)
Det var der nogle der foretrak så skulle deres forældre ikke have noget af vide.

De par betjente burde have en medalje.
http://www.youtube.com/watch?v=m0JCnp6GIaE
Han skulle have haft den store body search, med gummihandsken og det hele.

"En film perle"

Skibsbyggeren.
10-02-2009, 13:02
Er det "Rødskæg" du tænker på, Jan ?

Strøyer
10-02-2009, 13:06
Er det "Rødskæg" du tænker på, Jan ?


Jeps

goffy
10-02-2009, 13:39
Goffy, det er jeg heller ikke i tvivl om at de snakker pænt til jer. Altså 30+:) ikke ment ondt.

Men når det er unge mennesker i smart bil eller "knallert" / MC. Så er tonen altså anderledes.. ellers er det kun lige dem jeg har mødt som har været i dårligt humør de dage.

hvis man ikke prøver på at stikke af så er tonen måske anderledes.
fra jeg blev 15 og til jeg fyldte 18 kørte jeg konstant på ulovlig knallert og har inkaseret mange bøder + konfiskeret knallert men altid i god tone
den sidste knallert de stoppede mig på kaldte de en motorcykel (4,5 hk tunsæt monteret) det var sgu dyrt. Så jeg har prøvet det

nicolajjetrider
10-02-2009, 13:39
De par betjente burde have en medalje.
http://www.youtube.com/watch?v=m0JCnp6GIaE
Han skulle have haft den store body search, med gummihandsken og det hele.



Kokus nødder i en nødeskal, phuhaaa.... Føj main

goffy
10-02-2009, 13:43
Selvfølgelig skal man følge politiets anvisninger, Men der er da også forskel på betjente.
I nordjylland var der en betjent hvor man kunne slippe for bøde ved kontant afregning
(en på løget)
Det var der nogle der foretrak så skulle deres forældre ikke have noget af vide.

De par betjente burde have en medalje.
http://www.youtube.com/watch?v=m0JCnp6GIaE
Han skulle have haft den store body search, med gummihandsken og det hele.

"En film perle"

Sådan en betjent havde vi også her og han havde 2 afregningsformer.
den hårde var en mavepuster der ville noget
den bløde. knallerten og mig blev kørt ca 10 km væk og læsset af hvorefter han rykkede tændrørshætte med kabel af og så kunne man trække hjem :D

PS: jeg har stadig gode mavemuskler

nicolajjetrider
10-02-2009, 13:45
Goffy, jeg har altid sagt jyderne er fornuftige large mennesker, den teori passer nu engang. jeg er blevet stoppet 1gang på knallert, eller de stoppede mig ikke de mødte op på adressen næste morgen, goddag mor og far og betjent:( der var tonen ikke god:( Men igen det er at betale med Cash 1. Som skrevet tidligere så ja han weiner ham der ligger på jorden. MEN igen igen det retfærdiggøre ikke at de må køre ind i folk på knallerter.

Jeg har os mødt "flinke" betjente. I sommers blev jeg stoppet i Previa'en¨mellem næstved og slagelse, og der fik jeg bare en advarsel, så de kan selvf. nok være flinke.

Men da jeg blev stoppet i båden for 2 år siden var de total bindegale.

Anders kr
10-02-2009, 15:58
Jeg har den mening, at hvis de vælger at gøre fra politiet har de også på en måde selv valgt at tage chancen at evt, komme til skade,

Jeg har ikke ondt af dem, men politiet var lidt hårde, men jeg syntes bare de selv har valgt når de stikker af,!

Jess
10-02-2009, 20:38
Hr. Surtopstød??? ja det må du sku nok sige, hvor skal man finde en bane til lovligt Race til scootere og biler????

Man kan melde sig en i en klub og få lov til at køre 2gange om året. det jo os vildt fedt! eller Not.

Danskerne er jo totalt imod baner til sådan noget fordi det støjer så forfærdeligt....

Ang flugtskydning? nogle gange kan det betale sig at tage den rigtige skostr. på så det ikke klemmer for meget, så drejer historien sig heller ikke.

Nicolaj, der er en hårfin grænse når man diskuterer, hvadenten det er face to face eller i et forum. Det er fint at udveksle argumenter men når du beskylder mig for at gå i små sko så bliver jeg sgu sur !!!
Jeg har mistet 2 skolekammerater der kørte på tunede knallerter og hevet en hel familie ud af en totalskadet bil efter de var blevet påkørt af en "gejlet" bil der kørte ræs, så ja det farver min holdning til emnet.
Hvad angår politiets holdning til tunede knallerter og biler, så er det det samme , de kender statistikken og det er dem der skal ud og fortælle familien at deres kære er døde eller invalide når det går galt.

Skibsbyggeren.
11-02-2009, 09:39
Jeg sad lige og så videoklippet - eller rettere 3,5 minutter, det var nok...
Mage til idiot skal man dog lede længe efter.
Havde den "hvalp" opført sig som normalt, og undladt at flå sin mobil op af lommen for at filme politiet i "aktion" var han måske sluppet med en påtale, og derved have undgået en visitation.
Glemt kørekort = en bøde, hvorfor tager han sådan på vej ? Sådan er lovgivningen.

nicolajjetrider
11-02-2009, 11:59
Nicolaj, der er en hårfin grænse når man diskuterer, hvadenten det er face to face eller i et forum. Det er fint at udveksle argumenter men når du beskylder mig for at gå i små sko så bliver jeg sgu sur !!!
Jeg har mistet 2 skolekammerater der kørte på tunede knallerter og hevet en hel familie ud af en totalskadet bil efter de var blevet påkørt af en "gejlet" bil der kørte ræs, så ja det farver min holdning til emnet.
Hvad angår politiets holdning til tunede knallerter og biler, så er det det samme , de kender statistikken og det er dem der skal ud og fortælle familien at deres kære er døde eller invalide når det går galt.

Du har al ret til at være sur, og det gør mig ondt med familien og de 2 kammerater, sådan noget er forfærdeligt uanset hvem det er.
Men Jess, jeg bliver nød til at reagere som jeg gør fordi du drejer historien, hvis du læser hvad jeg skriver så vil du os se at det du skrev til mig overhovedt ikke er mit syn på sagen.

Nico

Jess
11-02-2009, 13:29
Det er ok Nicolaj, jeg tror vi lader den ligge her. Man behøver ikke vær enige om alt og jeg tror vi er et stykke fra hindanden :rolleyes:

nicolajjetrider
11-02-2009, 15:25
Party0012 -kdi-dæ

Peace Boy:)

lille tut
11-02-2009, 20:01
Selvfølgelig skal man følge politiets anvisninger, Men der er da også forskel på betjente.
I nordjylland var der en betjent hvor man kunne slippe for bøde ved kontant afregning
(en på løget)
Det var der nogle der foretrak så skulle deres forældre ikke have noget af vide.

De par betjente burde have en medalje.
http://www.youtube.com/watch?v=m0JCnp6GIaE
Han skulle have haft den store body search, med gummihandsken og det hele.

"En film perle"


Har lige set det HOLDKÆFT en snot unge lyder som en der lige har lært nogle nye ord nede i gården af de store drenge.

Det er da helt vil som han gør sig selv dum dummere dummest, man sidder helt og kan mærke hvordan blodet render ned i køllerne for at klappe sådan en spade en på skallen.

Håber sgu ikke der ret mange unge der taler sådan til andre, især når de selv er skyld idet

Alt alt respekt til de betjente, lad dem bare få frie hænder

goffy
11-02-2009, 20:31
var det mig der var betjent der, er jeg overbevist om det blev min sidste dag som betjent. han havde fået en røvfuld lige midt i fjæset :D

Lars T
12-02-2009, 09:36
Det klip er iøvrigt fra 4000 Happiness (Roskilde).

Det er præcist her jeg tager hatten af for betjentene, og igen bevises at det med træning og øvelser bærer frugt. Jeg syntes det er vildt imponerende hvordan de tager imod diverse kommentarer, bearbejder det, lader det ligge og kommer videre.!
Betjentene er jo mennesker fuldstændig som os andre, opfatter tingene nogenlunde på samme møde, og det er åbenlyst at de formår at bevare roen og overblikket.
Det er jo 100% bevist at man forsøger at fremprovokere en reaktion, og hvor er det dog fryd at der ingen reaktion kommer. Tænk at vi lever i et land men andre mennesker, hvor deres respekt for andre ligger på et så lille sted, og respekten for autoriteter overhovedet ikke er tilsted..!
Det kan jo kun gå galt - Dialogen er forlængst tabt på gulvet, det som kommer til at ske er at der en dag bliver statueret et eksempel.. Bagefter skal andre så høre på idioti som "politiet er en flok kontrollerende racister" osv osv. Iscenesat pinlighed. ;)

ENN
12-02-2009, 09:52
Med diaglog når man længst - også med politiet

Politiet skal opføre sig korrekt det er de ansat til og det er det de har bemyndigelse til - det kan man ikke forvente af politiets modparter det er forskellen.

Nu er jeg dog af den opfattelse at man kommer længst ved at have en fornuftig diaglog med en politibetjent - og de gange jeg har haft kontakt med politiet (også som ung) har dialogen været tilstede og jeg har fået en fair behandling af politiet - uden undtagelse. Jeg har sågar en gang i 19 års alderen fået lov at slippe for en lovovertrædelse da vi (betjentene og jeg) fik en fornuftig snak om det og de kunne se jeg var/er ustraffet og jeg lovede ikke at gentage det - det har jeg heller ikke gjort - for det er jo sådan med os mennesker (herunder politifolk) at får man en dialog og gensidig empati så kommer man oftest længere end ved at idømme straffe etc. Det politifolk jo er sat i verden for er at alle kan være her og følger loven - når det ikke sker og en politimand via dialog kan få et ungt menneske på rette vej uden at benytte sig af sin bemyndigelse til at idømme bøder etc. ja så har politimanden jo gjort sit arbejde til topkarakter