GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Intet salg til private! [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Intet salg til private!

Horizonblue
11-02-2009, 16:35
Er der nogle af jer hjemmefuskere (ligesom mig) der bliver rasende irriteret, når I ser det skilt på døren i en værktøjsbutik og lignende?

Når man laver diverse sjove ting selv, er man af og til nød til at bruge lidt specielle ting; reservedele til TIG svejser + diverse svejseartikler, cirkulære klinger til koldsav, stål i hele længder, andre tekniske artikler og professionelt værktøj.

Indtil nu har jeg da fået lavet mine ting alligevel, men det er ikke altid lige let.

Er det er fænomen som man også har i andre lande og er det overhovedet lovligt?

Miss Mancini
11-02-2009, 17:58
Er der nogle af jer hjemmefuskere (ligesom mig) der bliver rasende irriteret, når I ser det skilt på døren i en værktøjsbutik og lignende?

Når man laver diverse sjove ting selv, er man af og til nød til at bruge lidt specielle ting; reservedele til TIG svejser + diverse svejseartikler, cirkulære klinger til koldsav, stål i hele længder, andre tekniske artikler og professionelt værktøj.

Indtil nu har jeg da fået lavet mine ting alligevel, men det er ikke altid lige let.

Er det er fænomen som man også har i andre lande og er det overhovedet lovligt?

Jeg har lavet et skilt, hvor der står:

Intet salg til forhandlere !

Strøyer
11-02-2009, 18:36
Jeg har lavet et skilt, hvor der står:

Intet salg til forhandlere !

God stil...:D

ENN
11-02-2009, 19:24
At en del grosister ikke sælger til private kan der være mange gode årsager til fx:

-De ønsker ikke at skulle opfylde de mange forbrugerbeskyttelseskrav etc når man sælger BtB så gælder kun det man aftaler mellem parterne

-Det kræver langt flere resourser at sælge direkte til en privat forbruger end BtB at afsætte en enhed bliver således betydeligt dyrere

-Man ønsker et bredere forhandlernet og vil derfor ikke selv sælge direkte