Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 862
1 medlemmer og 861 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 1,223, 15-06-2024 at 00:24.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Byggetråd. ECO-Chopper Sportfisher (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3960)

Mads 26-06-2012 14:06

Så fik jeg lidt tid til projektet.
 
4 Vedhæftelse(r)
Kone, børn og arbejde tager meget tid fra mit "strikketøj" for tiden. Men nu var der lige lidt fritid til overs.
Det blev brugt på at lave de første 2 af 4 agterspejlsstivere... hmmmm ! de hedder nok noget andet i virkeligheden.
Som man kan se på billedet er måtterne gjort klar til at blive monteret. Det gælder om at være godt forberedt. Når først polyesteren er blandet med hærder, så skal der rykkes!!

Mads 26-06-2012 14:11

Har også nørdet lidt med OPENCPN.
 
2 Vedhæftelse(r)
Jeg har fundet dette program på nettet, og købt mig et kort på Ebay. Det fungerer med mit Garmin Forerunner løbeur, som er et gps ur. Samt en almindelig bærbar computer. Det glæder jeg mig lidt til at prøve.

Mads 05-07-2012 20:57

Sidste nyt fra fronten
 
7 Vedhæftelse(r)
Efter flere overvejelser, har jeg valgt at nøjes med de 2 forstærkninger ved agterspejlet. Så jeg er gået videre med gulvet eller dørken hedder det vel. Den bliver lavet af 15mm X-finer der bliver belagt med X antal 450g "plukmåtter". Der skal lyde en stor tak til min tro hjælper Maja A.K.A. "MAJSEN", for ikke at gå for meget i vejen.

Mads 05-07-2012 21:13

Mental massage !!
 
6 Vedhæftelse(r)
Da jeg føler, at det går for langsomt med mit projekt, bliver jeg nødt til at springe lidt i opgaverne, for at holde gejsten. Det hænger sammen med at jeg skal "skrælle gammel fiber ren med min vinkelsliber, som der larmer, støver og sviner helt vildt. Det skal helst foregå inden klokken 18.00, hvis jeg skal kunne se mine naboer i øjenene næste dag. Det har ikke været muligt, da jeg har været ramt af aftenarbejde den sidste uge. Men fik lige presset en time ind som jeg brugte på at gøre båden klar til dørk-montage, men kun i forenden!!!! Jeg mangler nemlig lidt i den anden ende, før end jeg kan klappe pladerne på ! Heraf springet i opgaverne.

Indersiden af skroget slebet ren ved anlægsfladen.
Pladerne tører efter 2. lag polyester er smurt på bagsiden.
Pladerne monteret med skruer og skumlim. Fliserne og kompressoren bruges som presse.

Mads 03-08-2012 06:46

Ferien er slut, så kan man endelig få lavet noget.
 
2 Vedhæftelse(r)
Skum skum og atter skum. Tror det blev til 20 dåser i alt.
Jeg skal have placeret tankudluftningen et eller andet sted. Skal denne placeres et bestemt sted ??

høvding 03-08-2012 09:44

HÅBer ikke Det er byggeskum du har brugt

Mads 03-08-2012 12:09

Citér:

Originally Posted by høvding (Indlæg 40065)
HÅBer ikke Det er byggeskum du har brugt

Det er polyurethane skum. Ved ikke om det er byggeskum. Har set de bruger det i USA.

cp_ 03-08-2012 20:44

Så vidt jeg ved, skal du bruge 2 komponent skum i en båd (lukkede celler) for at det ikke optager vand med tiden.

PROSECCO 03-08-2012 22:46

Halløj

Det er helt sikkert ikke hvilken type skum der kan skummes i hvis det skal ha en effekt for en båd..

Jeg vil mene det skal være en brøndskum eller brandskum.... de suger ikke fugt.. en alm billig fugeskum fra harald n eller silvan etc suger fugt, de bliver som ofest brugt til vinduer/døre hvor der kommer en siliconefuge udenpå for at beskytte. De kan også beskttes ved en korrekt maling

Kontakt evt Danalim tekniske afdeling, de ved besked. Eller den producent for den skum der er brugt. Bare for at være sikker..

J

Kim 05-08-2012 07:42

Citér:

Originally Posted by Mads (Indlæg 40063)
Skum skum og atter skum. Tror det blev til 20 dåser i alt.
Jeg skal have placeret tankudluftningen et eller andet sted. Skal denne placeres et bestemt sted ??

Tank udluftningen plaseres lige under fenderlisten på siden.
du kunde teste din skum ved at lægge et stykke under vand

MortenBP 05-08-2012 08:41

Citér:

Originally Posted by Kim (Indlæg 40082)
Tank udluftningen plaseres lige under fenderlisten på siden.

Hvorfor der? Min sidder over, næsten så højt som den kan komme. Skulle den sidde under er der stor risiko for at den bliver våd.

Kim 05-08-2012 11:23

Under for at dampe ikke kommer ind i båden
Jeg for da ikke vand i tanken

http://fenderen.dk/gallery/showimage.php?i=1737

høvding 25-08-2012 17:55

hvordan går det med båden ?

Mads 05-03-2013 09:17

Pausen er slut
 
Citér:

Originally Posted by høvding (Indlæg 40406)
hvordan går det med båden ?

Den har holdt lidt pause, da der skulle laves et nyt køkken.
Nu banker foråret igen på døren og temperaturen stiger til et punkt, hvor der igen kan støbes lidt glasfiber. Mit Harald- Nyborg værksteds telt er dog ikke slået op endnu. Jeg skal lige være 200% sikker på at der ikke kommer en snestorm mere.

Mads 25-04-2013 16:20

hvor tyk
 
Nogen der kan komme med et bud på hvor tyk glasfiberen er i et "styrehus"

Mand1979 25-04-2013 18:12

Citér:

Originally Posted by Mads (Indlæg 42448)
Nogen der kan komme med et bud på hvor tyk glasfiberen er i et "styrehus"

På min båd er glasfiberen 4mm tyk i "styrehuset", altså siderne, taget har jeg ikke prøvet at måle, men det er nok ikke ens på alle både?

Mads 05-01-2015 13:46

Musseskridt !!
 
2 Vedhæftelse(r)
Så er der kommet lidt gang i det her projekt igen. Det fylder nemlig hele garagen og den skulle gerne bruges til en VW Bobbel i den kommende tid. Grunden til at projektet var gået i stå var bla. at jeg skulle bygge en ny garage,som jeg naturligvis ikke er helt færdig med :-)

Mads 05-01-2015 13:56

Cockpit under opbygning.
 
8 Vedhæftelse(r)
Jeg har ikke fået taget billeder af "skelettet" inden jeg limede de første plader på. Det virker lidt voldsomt på billederne, men det er fordi jeg ikke kan komme langt nok væk, når jeg tager billederne....håber jeg !!

Lars T 05-01-2015 16:57

Er du gal, du har enten for meget tid eller meget gå-på-mod :)

Mads 05-01-2015 19:53

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 46954)
Er du gal, du har enten for meget tid eller meget gå-på-mod :)

Jeg har ikke en Facebook konto mere og ser minimalt TV. Så jeg har masser af analog tid til den slags. Dog ikke hvis man spørger konen ! :-D


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 116,375
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, dzpyyjxcdqu
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden