|
- - Køling..
( http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1288)
Jeps. og mit underhus er et Gen2 så det er blevet skiftet engang i 2004 hvor der kom et nyrenoveret drev på.
|
Horizonblue |
17-05-2009 19:17 |
Citér:
Originally Posted by Strøyer
(Indlæg 12941)
Jeg regner med at impelleren er fjernet for hullet hvor slangen til kølevand går igennem transum er blændet af.
|
Det vil sige, at der er boret et hul i bunden af båden, som pumpen kan suge vand op igennem?
|
Ja der er lavet et søvandsindtag med rist og 1 1/4" kuglehane.
Ø32 mm. slange til og fra pumpen, så der kommer en del vand igennem. (når det virker!!!)
|
Horizonblue |
17-05-2009 20:09 |
Citér:
(Indlæg 12947)
Ja der er lavet et søvandsindtag med rist og 1 1/4" kuglehane.
Ø32 mm. slange til og fra pumpen, så der kommer en del vand igennem. (når det virker!!!)
|
Det er ikke nogen dum ide. Tidligere var jeg meget modstander af at save et hul i båden, for at få vand ind. Men det er egentlig meget bedre med en stor studs i bunden og så et kort stykke slange op til pumpen, gerne et søvandsfilter imellem, i stedet for at vandet skal igennem snørklede rør, huse og slanger.
Jeg har overvejet at gøre det samme på projektbåden, men er lidt betænkelig ved det, da der er køleribber i vandkanalen i SX drevet, formentlig for at hjælpe gearkassen af med noget varme.
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
(Indlæg 12951)
Det er ikke nogen dum ide. Tidligere var jeg meget modstander af at save et hul i båden, for at få vand ind. Men det er egentlig meget bedre med en stor studs i bunden og så et kort stykke slange op til pumpen, gerne et søvandsfilter imellem, i stedet for at vandet skal igennem snørklede rør, huse og slanger.
Jeg har overvejet at gøre det samme på projektbåden, men er lidt betænkelig ved det, da der er køleribber i vandkanalen i SX drevet, formentlig for at hjælpe gearkassen af med noget varme.
|
Hvis du lader impelleren sidde men afmontere/klipper slangen, kan det så ikke køle gearet.
|
Horizonblue |
17-05-2009 20:22 |
Citér:
(Indlæg 12952)
Hvis du lader impelleren sidde men afmontere/klipper slangen, kan det så ikke køle gearet.
|
Der er ingen pumpe i SX drevet, ellers var det en mulighed.
|
Citér:
(Indlæg 12952)
|
Nej - vandet går fra pumpem gennem et lille rør op i overhuset hvor det løber i en kanal op til flagen melllem overgearhuset og gimbalhuset - igennem gimbalu´huset i en kanal og til en slange der går fra gimbalhuset til transumpladen så der kommer ingen kølevirkning ved det - er slangen klippet over fiser vandet bare ud mellem gimbalhuset og transumpladen kølingen af udstødningen foregår ved vandet der kommer ud via udstødningen . kælingen af gearet sker ved det okgivne vand - og måske i minimal grad af udstødsvandet
|
Undskyld - jeg troede det var strøyer der stillede spørgsmålet og det var hans Alpha drev vi talte om - det ser jeg det ikke er så glem mit indlæg-dlof--f
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:25. |
|