|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
(Indlæg 23229)
:D:D:D Så mangler du bare at få rettet din "underskrift/signatur"??
|
Joo, men den er jo ikke hjemme endnu og jeg har stadig Banneren indtil lørdag eftermiddag.
|
Er de blevet færdig med arbejdet ude ved slusen, så du kan søsætte derude
|
Ja vi må søsætte fra i dag d 1 april, så det skal nok gå. De blev færdig sidste år, men kranpladsen skulle sætte sig først.
|
Citér:
Originally Posted by Softice
(Indlæg 23248)
Ja vi må søsætte fra i dag d 1 april, så det skal nok gå. De blev færdig sidste år, men kranpladsen skulle sætte sig først.
|
Så bliver det måske dig der indvier pladsen fjupeqopq
det må dælme være rart at få båden hjem efter så lang ventetid.
|
Ja det bliver sikkert mig der indvider pladsen så jeg må nok heller tage nogle håndbajer med. Ja det bliver dejligt særlig at den er fri af isen og der ikke er skader. Nu da min arbejdsplan er ændret får jeg masser af tid til klargøring.
|
Fik du damperen i dag ?.mhjur-3åilesmileyåilesmiley
|
2 Vedhæftelse(r)
Citér:
Originally Posted by Strøyer
(Indlæg 23303)
Fik du damperen i dag ?.mhjur-3åilesmileyåilesmiley
|
Jeps den blev søsat med pomt og pagt.
|
dejlig at se damperen er kommet helskindet hjem :D Tillykke igen.
håber at se den i pinsen fjupeqopq
|
Skibsbyggeren. |
06-04-2010 08:16 |
Citér:
Originally Posted by Softice
(Indlæg 23250)
Ja det bliver sikkert mig der indvider pladsen så jeg må nok heller tage nogle håndbajer med. Ja det bliver dejligt særlig at den er fri af isen og der ikke er skader. Nu da min arbejdsplan er ændret får jeg masser af tid til klargøring.
|
Hej Softice,
tillykke med skiwet, det har været en lang ventetid for jer.
Jeg talte med Anders igår, han talte om noget gummigedsassistance til søsætningen, så man kan vel sige, at du inviede kranpladsen med maner!fjupeqopq
Anyway... dejligt at hele turen med transport gik godt både mod syd og nord.
Party0012Det hjalp alligevel med noget øl, så isen kunne tø, hva´? Party0012
|
Så er skuden sejlklar efter hjemkomst d 3 april . Alt træværk renset ned med brun sæbe, vasket af i grundrens, vasket efter i rent vand og fået nyt olie på. Puha der er mange hjørner i et skiv. Salon bordet demonteret og blev sendt til snedker for at få skiftet toppen som var lavet med alukseret aluminium. Nyt finer monteret, samt lavet så bordet kan foldes lidt sammen. Nye batterier, zeptor skillerelæ, fjernbetjening til thruster og ankerspil monteret. Hele toppen over fenderlisten er rubbet og poleret. Motoren serviceret med nye filtere,olie,impeller, luftfilter og zinkanoder. Gear serviceret med nyt olie og zinkanoder. Nyt tovværk, cockpit bord slebet/høvlet lige og forlængerpladen hængslet på bordet så den ikke står i vejen eller hænger og dingler, mangler lige lidt olie. Nu mangler vi bare at vinden løjer lidt af så vi kan få sat nogle koste ud i Ribe løbet. Jeg tror ikke jeg vil sejle ud, da jeg ikke har et spor i plotteren at gå efter. Når vi kommer længere hen på året skal den lige på bedding og have kikket anoder og bundmaling efter i krogene, samt en polering af fribordet.
|
Det lyder som at den bliver plejet og efterset efter alle kunstens regler.
Det er altid rart med et nyt skiw at lige få lavet de ting man gerne vil med det samme.
jeg ønsker jeg en god sæson med den nye damper.
Billeder ? :-)
|
Citér:
(Indlæg 23672)
Det er altid rart med et nyt skiw at lige få lavet de ting man gerne vil med det samme.
|
Ja det er dejligt at den nu er klar. Billeder skal nok komme efter weekenden. har lige et par fødselsdage der skal overstår. Så ingen båd pleje denne weekend :D
|
Det må sgu være rart at have en båd der kan sejle. :-)
Jeg havde valgt, hvis der var noget valg, at lave båd. ;-)
|
Citér:
Originally Posted by strøyer
(Indlæg 23674)
det må sgu være rart at have en båd der kan sejle. :-)
jeg havde valgt, hvis der var noget valg, at lave båd. ;-)
|
lol
|
Hold da op den bliver plejet :) godt at læse..
|
7 Vedhæftelse(r)
Citér:
(Indlæg 23672)
|
Så fik jeg taget nogle billeder af projekt bord.
|
Så fik vi vores jomfru tur med vores båd. Vinden var lidt i overkanten, men ingen hindring. Turen gik fint fandt to ting der undre mig. Der kommer en rumlen ved skruen omkring 1500 rpm, men forsvinder over og under. Det andet er at turboen larmer over 3200 rpm. max rpm er 3600. Ligesom lejerne larmer.Man kan høre at turboen koble ind ved de høje omdrejninger.Jeg ved ikke om det er kritisk. Den ryger ikke ved de omdrejninger.
|
FletcherV8 |
25-04-2010 20:38 |
Lækker båd altså...
er sku lidt misundlig, men man kan ikke få det hele :)
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:10. |
|