|
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen
(Indlæg 44142)
Revolution 4 fåes enten i 15 eller 17" stigning, det samme gælder HR Titan 4 fra Solas (dog kun 14 1/2" dia.).
Michigan er de eneste jeg kunne finde med 16" stigning, nemlig deres Apollo XHS.
Er lidt nervøs for at 15" er lige lidt nok og 17" er for meget.
Hvilken pitch er din Revolution?
|
Min er en 14 5/8" x 15".
En 15" burde passe perfekt, da Rev4 er en væsentligt mere aggresiv prop end din Votex, det kompenserer for forskellen i pitch.
|
Fletcher14 |
21-12-2013 15:10 |
Er der generelt forskel på kvaliteten af disse indbyggede skrid-beskyttelses-koblinger i henholdsvis alu- og stålpropeller? Jeg har en udenbords Yamaha AET 85, der alene ved accelleration - og skarpe sving - har revet skrid-beskyttelses-koblingerne over i to tilfælde på alupropeller. I skarpe sving kogte akselen simpelthen inden i skruen - indtil jeg opdagede, hvad der foregik.
|
kjaerlarsen |
22-12-2013 20:23 |
Citér:
Originally Posted by MartinN
(Indlæg 44634)
Min er en 14 5/8" x 15".
En 15" burde passe perfekt, da Rev4 er en væsentligt mere aggresiv prop end din Votex, det kompenserer for forskellen i pitch.
|
Jeg tænker på om den er for agressiv. Har primært brug for mere greb ved havnemanøvrer, specielt når jeg skifter til bakgear, der tager det laaaang tid før der sker noget. Meget muligt at jeg gerne vil prøve din rev4.
|
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen
(Indlæg 44640)
Jeg tænker på om den er for agressiv. Har primært brug for mere greb ved havnemanøvrer, specielt når jeg skifter til bakgear, der tager det laaaang tid før der sker noget. Meget muligt at jeg gerne vil prøve din rev4.
|
Den er ikke for agressiv til din båd, det er ikke sådan du må opfatte agressiv. Faktisk er propellen oprindelig udviklet til både med indenbordsmotor meget lig din :)
Det vil overraske mig meget hvis du ikke vil opleve forbedring på stort set alle parametre.
Du siger bare til når det bliver aktuelt.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:37. |
|