Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 341
1 medlemmer og 340 gæster
cybertechhub
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Transport fra løjstrup (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=706)

ENN 24-01-2009 20:51

Den er fuldstændig magen til den Gale Bucaneer du havde Goffy - bortset fra navnet og farven

Jeg har nu 2 stk af dem denne og den røde fra 1957 det er virkeligt gode små motorer og den jeg fandt her er nærmest ubrugt - man kan sagtens anvende dem som hverdagsmotorer selv i dag - mange ting er bygget betydeligt bedre end på nye motorer i samme klasse - og alt er i aluminium/messing/kobber der findes intet plastic i dem

goffy 24-01-2009 21:05

det er dejlig simpel motor og så går den jævn.
da mine unger var små havde vi en jolle med på slæb som legetøj så motoren blev brugt flittigt af ungerne. motoren lavede ikke meget larm og den brugte heller ikke meget benzin.

ENN 24-01-2009 21:08

Det er en af de klassiske OMC motorer og den blev solgt under Evinrude Johnson og Gale navnet - den er produceret fra 1954 til 1968 næsten uændret.

Du lyder som om du godt kunne tænke dig en igen Goffy

Det er også en fin motor og den støjer vældigt lidt da det er en lavkomprimeret motor - og den er bygget i fine ikke forgængelige materialer - slet ikke som vore dages plastic motorer med høj kompresion etc.

Motorene kan med et minimum af pleje let gå i arv fra generation til generation - det er der ikke mange motorer i dag der kan

goffy 24-01-2009 21:25

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 7565)
Det er en af de klassiske OMC motorer og den blev solgt under Evinrude Johnson og Gale navnet - den er produceret fra 1954 til 1968 næsten uændret.

Du lyder som om du godt kunne tænke dig en igen Goffy

Det er også en fin motor og den støjer vældigt lidt da det er en lavkomprimeret motor - og den er bygget i fine ikke forgængelige materialer - slet ikke som vore dages plastic motorer med høj kompresion etc.

Motorene kan med et minimum af pleje let gå i arv fra generation til generation - det er der ikke mange motorer i dag der kan

da ungerne blev større gad de ikke at lege med den mere og jeg solgte både jollen og motoren. senere købte jeg en gummibåd og en 3,5 hk yamaha. Yamahaen gik også godt men sgu ikke så godt som
min gamle gale. ja jeg skulle have beholdt den :(
Der var aldrig problemer med den gale.

ENN 25-01-2009 11:56

Hvis du kommer til roskilde området til sommer så skal jeg køre ned med min buster jolle og en af de 3 hkère så skal du få et par ture i den Goffy - det kan være det bringer minder frem - og ja de har deres helt egen gangkultur de kan køre så langsomt i tomgang at man kan høre hver cylinder tænde DDriver

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:58.