» Online brugere: 136 |
0 medlemmer og 136 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
- - På ski i år?
( http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=881)
Aftenen er gået med at pigerne (ja der er jo 3 stk i huset - så man sidder her som ensom hane) har diskuteret om hvor skiferien skulle gå hen.
Jeg ved ikke om i kender den slags langtrukne diskussioner der mere handler om selve processen at snakke og diskutere end at træffe beslutninger.... og hvor man så af og til prøver at drage en konklussion - men nej måske vi aligevel skulle..............eller vi kan også.............og så er der jo også................ så til sidst trak jeg mig i baggrunden og efter 5+ timer med snak så faldt afgørelsen og jeg fik æren af at bestille og betale rejsen
Kender i den type demokratiske familie"processer" de kan drive en mand til van(d)vid det er lidt som at være på julegaveindkøb med pigernephppp
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7292)
Aftenen er gået med at pigerne (ja der er jo 3 stk i huset - så man sidder her som ensom hane) har diskuteret om hvor skiferien skulle gå hen.
Jeg ved ikke om i kender den slags langtrukne diskussioner der mere handler om selve processen at snakke og diskutere end at træffe beslutninger.... og hvor man så af og til prøver at drage en konklussion - men nej måske vi aligevel skulle..............eller vi kan også.............og så er der jo også................ så til sidst trak jeg mig i baggrunden og efter 5+ timer med snak så faldt afgørelsen og jeg fik æren af at bestille og betale rejsen
Kender i den type demokratiske familie"processer" de kan drive en mand til van(d)vid det er lidt som at være på julegaveindkøb med pigernephppp
|
ja det kan være noget af en prøvelse. Min erfaring er at lade være med at komme med mange valgmuligheder for så går det galt. løsningen med at trække sig og lade dem blive enige kender jeg alt for godt. man tier og samtykker og betaler og så er der fred i hjemmet -dlof--f
|
Anders kr |
20-01-2009 15:35 |
Har hørt om det, ENN men nu er vi 2 på hensholdsvis 18 og 20 år, og min far, og min mor, så det nemt, der er ikke så meget diskution,
Men hvor går ferien så hen?
|
Ja se - det er en hemmelighed - men i har lov til at gætte - og er der ikke gættet rigtigt så sætter jeg et par billeder ind når vi er fremme
Der er sne og -6`c i dag på destinationen i dag så meget kan jeg sige - og det ligger ca 950-1200 km fra Køvenhavn i en eller anden retning - dog ikke Vest så det kan i udelukke
Rejsen er bestilt via et Svensk rejsebureau og faktureret i Skr samt med min svenske adresse som adressen biletterne sendes til - det sparede ca 35% af rejsens pris i forhold til at bestille den i Danmark
Så når vi kommer frem så regner jeg med at hotellet tror vi er Svenskere - se der fik jeg røbet at det var et hotel vi bor på - endda et ganske fint et af slagsen med spabad og svømmepøl mv. - og der er ca 40 meter fra hotellet til skiliften - Jeg kan også - til brug for gættekonkurancen - oplyse at vi har været på destinationen flere gange tidligere - men så får i heller ikke mere af vide i første omgang
Bare gæt løs-dlof--f
|
Anders kr |
20-01-2009 20:11 |
Det sq da ÅRE :-)
|
Nej ikke Åre - det var ellers min favorit - og så havde vi jo mødt Anders og CO på pisternelf-flgdet havde været en ekstra bonus
|
ChristianX |
20-01-2009 20:17 |
Trysil?
|
Anders kr |
20-01-2009 20:18 |
Ja, hvis havde nået at se mig suse forbi,;-)
Hmm måske, storlinen?
|
-Trysil - nej (men tampen brænder)
- storlien - nej
|
ChristianX |
20-01-2009 20:22 |
Sälen?
|
ChristianX |
20-01-2009 20:25 |
Uha, den er sku svær så! hvor langt ligger det fra trysil?
|
Anders kr |
20-01-2009 20:26 |
Sälen ligger kun 6-700kilometer opppe,
Trondheim -dlof--f
|
ChristianX |
20-01-2009 20:28 |
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 7367)
Sälen ligger kun 6-700kilometer opppe
|
Ja, hvad ved jeg om det -dlof--f:rolleyes:
|
Stedet har bla et stort helsesportcenter og ligger nord øst for Geilo
|
ChristianX |
20-01-2009 20:32 |
Beitostølen? :D
|
Bingo - ja det blev beitostølen og Raudalen igen i år - vi skal bo på SAS radisson ved skiliften
Jeg pressede på for Åre eller Bad Gastein i Østrig - men den yngste pige er ikke helt klar til sådanne udfordringer endnu - og det er jo en familietur - men raudalen er nu heller ikke ringe mht. skiterræn.
Beitostølen har jo 2 skiområder - det der ligger direkte ved beitostølen og så Raudalen overfor som er mere "hard core"
Vi har været der mange gange med børnene idet det er et super familiested - og fordi min fætter bor deroppe (og har boet der mange år) han arbejder på helsesportcentret som vi også skal ned og besøge
Jeg skal for øvrigt på en 1 dages hundeslædetur med den ældste datter - og ud og køre langrend over valdresflyr - samt selvfølgeligt kører alpint - det bliver super fedt. Vi sejler til oslo med DFDS så køreturen bliver ikke så lang endda
|
ChristianX |
20-01-2009 20:41 |
Det var sku godt gættet så ;) slog bare helsesportscenter op på google hehepoppe
|
Helsesportcentret er supert - de har alt - varme bade - træningsfaciliteter etc. Nu er jeg ikke den store idrætsudøver - men vores ferier på Beitostølen har altid betydet at jeg står på ski 6 timer dagligt og så skal jeg ned på helsesportcentret og træne med fætteren - så formen er formidabel i ugerne efter jeg kommer hjem deroppe fra
Party0012-dew.d-kdi-dæ-ld-ld
|
Casper T |
20-01-2009 20:46 |
hæ-hæ var lige en tur i badgastain igår ,der mangler ikke sne,vi har skikort til hele sportwelt......imorgen til flachau,også 10dage til vi vender sukien hjem.....Ps god ide med vinterdæk på bilen,det har nok sparet os for at rode med kæderDDriver
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:41. |
|