|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Vi havde for en del år siden (ca 2001) en laguna i firmaet - det var vist en 1,8 eller 2 liter version. Jeg havde den kortvarigt som firmabil (mens min jeg ventede på firma bimmeren) og den kørte fint, dog hed det sig at den havde været dyr at holde kørende - om det er rigtigt ved jeg ikke
Renault laver glimrende motorer - omend nogle ting er alternativt konstruerede
Min kone`s forhændværende Volvo V40 1,9 TDI havde faktisk en renault dieselmotor og den var sparsom med brændstoffet og kørte godt
Men da jeg skulle skifte tandrem :dizzy::chainsawguy::chainsawguy:Rainsmiley:eye: kørs i nakken - aldrig har jeg oplevet noget lignende.
Remstrammerne der er monteret findes i forskellige veriosner og det gør tandremmene også volvo/renault ved ikke hvilke der er monteret i hvilke og derfor måtte de bestile 10+ af hver hjem før det passede - derudover var der ingen plads overhovedet - tåbelig konstruktion. Generelt er jeg i øverigt af den opfattelse at en bilmotors knastaksel og indsprøjtningspumpe (på diesel) skal være trukket af en vedligeholdelsesfri kæde - det er det eneste rigtige
|
Campion 165(seb) |
18-01-2009 13:07 |
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
(Indlæg 7151)
Fordi i ikke har prøvet en 3.0 V6 Laguna...:)
|
Nico - det er en fransk bil!???
Frankrig har kun lavet en positiv/flot ting - Eifeltårnet
|
nicolajjetrider |
18-01-2009 15:38 |
Det er som sagt ikke normalt jeg rør fransk:) Men er virkelig overrasket, det er som en Flyvemaskine, den flyver bare afsted, Claus og jeg var ude og hente hans BMW idag, så kørte vi side om side i bilerne et øjeblik var farten ret høj og man mærkede intet. Så lidt farlig er den.
Min 3.0 er heldigvis med Kædetræk, det skifter jeg ikke lige nu;)
|
Campion 165(seb) |
18-01-2009 20:09 |
Hehe, ja pas nu på dreng - tillykke med dén... :)
|
nicolajjetrider |
19-01-2009 07:13 |
Mange Tak:) Passer altid på:)
|
Congrats - teløk med den ;)
alt under 6 cylinder er for tøsedrenge ;);)
Konen fik en Megane Cab for noget tid siden den kørte nu ganske udemærket, men var under motoriseret da det var 1.6'eren.. Fin pige bil.. :)
|
nicolajjetrider |
19-01-2009 18:43 |
Fed:D Sku sælge en MERCER engang og der fik jeg tilbudt en Megane Cab Williams Edition i bytte, den var Virkelig lækker:)
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 17:34 |
|
Hvorfor kunne de ikke lide lygterne - var parabolerne medtaget? eller havde du leget xenon instalatør -dlof--f
|
træls med de synsfolk men godt du har dine forbindelser. :
nu er du vel ikke en af dem der altid har de skide tågelygter tændt :D
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 18:14 |
Xenon?:) Hvad er det? Det kender jeg ikke noget til:)
Ej parabolerne var medtaget, så først dumpede den på det. Så kom jeg igen dagen efter Som første bil kl 745, så havde jeg bare renset dem. Så blev de fanme tosset:) Nicolaj nu kommer du fanme ikke igen før begge lygter er nye. ( de kender mig der oppe fra værkstedet ) :) Så måtte jeg op til mine venner hos huggeren og skrue 2 lygter af og smide dem på:)
Goffy, nej nej nej, det ku jeg aldrig finde på:) Host host underligt nok ligger der Xenon 10000K til tågelygter klar og Xenon 4300K klar til alm. lys HOST HOST ;)
|
Citér:
(Indlæg 7416)
Xenon?:) Hvad er det? Det kender jeg ikke noget til:)
Ej parabolerne var medtaget, så først dumpede den på det. Så kom jeg igen dagen efter Som første bil kl 745, så havde jeg bare renset dem. Så blev de fanme tosset:) Nicolaj nu kommer du fanme ikke igen før begge lygter er nye. ( de kender mig der oppe fra værkstedet ) :) Så måtte jeg op til mine venner hos huggeren og skrue 2 lygter af og smide dem på:)
Goffy, nej nej nej, det ku jeg aldrig finde på:) Host host underligt nok ligger der Xenon 10000K til tågelygter klar og Xenon 4300K klar til alm. lys HOST HOST ;)
|
hmm hvis du møder en der ikke blænder ned for dig så er det måske mig :grin:
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 18:25 |
Hva satan;) husk nu sådan en Laguna 3.0V6 kommer lysende ikke fra jord højde, den flyver jo så du tror sikkert bare det er en flyver med Landingslygter tændt:D
|
Den der med tågelygterne - har jeg aldrig fattet - den er et dansk fænomen - i sverige bruges de ofte og har aldrig generet mig - men i Dannevang kan der nærmest opstå turmult hvis man bruger dem selvom de ikke blænder
Min Bimmer har Bi xenon som std og der er automatisk regulering - altså på hver aksel sidder en føler der mærker hvad stilling akslerne er i (vægt) og så kører lygterne ned eller op - det er faktisk smart.
Xenon virker kanont - vi har jo 2 biler 1 med xenon og 1 uden og der er markant forskel på lyset på dem
Man kan skifte tågelygterne på min med Xenon fjernlys - så har man de alm paraboler og det langelys`s paraboler + 2 mere der sidder ved tågelygterne - har overvejet at instalere det da det kunne være fedt på de mørke veje i Sverige
|
det med de ikke blænder passer ikke helt for 9 ud af 10 jeg møder blænder
så meget at det genere og nogle gange er det kun den ene lygte, så det er sgu tydelig at se hvor tilfældig de er justeret. :D
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 18:33 |
præcis:) Lyset er ikke til at undvære når man først har prøvet det.
Her i svendborg indleder de en kampange med at politiet skal fange alle dem med Xenon lys ( blålys kalder "reflexkeglerne" dem ). Det jo os skide smart når der er en voldsbande løs og de sædvandelige hippier der løber rundt og skriver 69 på husene i Centrum.
Underligt nok, for i Tyskland råder de alle til at købe et xenon kit til deres bil fordi " XENON REDER LIV " skriver et større tysk motor blad.
Det forstår Dk ikke, men sådan er det jo os med jetski.
:)
|
Ja de skal være rigtigt justeret - ellers blænder de
Jeg ved for øvrigt ikke hvorfor de ikke kontroleres til syn - jeg har aldrig fået kontroleret mine tågelygter på nogen af bilerne nogensinde til et syn - mærkeligt - fordi så kunne blændinger jo undgås
Lygterne på vores biler bliver nu ellers vedligeholdt godt - fx så mister lygterne en del med årene fordi glassene bliver "sandblæst" - jeg plejer at skifte glassene (som koster 130 kr stk ) hvert andet år - og et par gange om året tester jeg dem på firmaets lygteapparat
|
:D
Citér:
(Indlæg 7422)
præcis:) Lyset er ikke til at undvære når man først har prøvet det.
Her i svendborg indleder de en kampange med at politiet skal fange alle dem med Xenon lys ( blålys kalder "reflexkeglerne" dem ). Det jo os skide smart når der er en voldsbande løs og de sædvandelige hippier der løber rundt og skriver 69 på husene i Centrum.
Underligt nok, for i Tyskland råder de alle til at købe et xenon kit til deres bil fordi " XENON REDER LIV " skriver et større tysk motor blad.
Det forstår Dk ikke, men sådan er det jo os med jetski.
:)
|
jeg syntes også det er fint med tågelygter men de skal sgu være justeret rigtig. der kører mange brian`er ( som vi kalder dem) rundt der fylder bilerne med lygter og aldrig får dem monteret/justeret ordentlig. :D
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 18:46 |
Helt enig Goffy-boy;) Et rigtig nice udgangspunkt for Xenon sku være lovligt var at de sku være justeret ind efter et lygteapperat. Da jeg havde Xenon i Previa'en startede det med at lyse totalt OVERALL i alle de retninger du overhovedt ku tænke dig, det må ha været ret træls for de andre belister, men så justerede jeg højden ind og rensede paraboler og glas på værkstedet. Højden blev justeret med lygteapperat. Kan love dig for en forandring. Så det får laguna'en også.:) Det går jo ikke Goffy får 3-grads forbrænding i hovedet når jeg kører forbi dig med fuld gang i lysanlægget:):dizzy:
|
De der værdier på xenonlygterne er udtryk for farven de afgiver 4300k er den mest almindelige (og vist også eneste godkendte) når man ser eftermonteret xenon er der ofte fx en 8500 pære i og så mer lyset helt blåligt - det giver ikke bedre lys bare en anden nuance
Skal xenon sådan være lovligt så skal bilen have det nævnte automatiske niveauregulering af lygterne - for at de ikke kan blænde ved tung last etc desuden skal der være lygtevaskere på - det sidste forstår jeg nu ikke helt
På vores tidligere volvo sad der rigtige vinduesviskere på forlygterne - det var effektivt - på bimmerne sidder der et HT spulesystem der også virker - men ruinerer dig i sprinklervædske
Når de aktiveres (det gør de hver 3 gang du bruger vinduesviskerne/sprinkleren) så spules en syndflod over lygterne - jeg vil tro at de æder over 0.5 liter sprinklervædske hver gang
Jeg plejer at tage ledningen fra til lygtevaskerne - så er man fri for dem og deres sprinklervædske forbrug - de få dage hvor de er nødvendige kan man så bare sætte stikket på igen
|
nicolajjetrider |
21-01-2009 18:53 |
Enn: jeg forstår nu godt det med Sprinkler på lygterne, men forstår ikke det med niveau Regulering. Har du prøvet at køre 1500km uden at vaske lygterne her i vintermdr. og så samme aften tøre du lygterne over med en serviet med sprinkler. for satan så kommer der et andet lys:)
Den går da jævnt:) http://www.youtube.com/watch?v=-Ijpy...eature=related
|
HB aarhus s |
21-01-2009 21:36 |
Vi kan da godt tage et træk en dag nico :-)
|
lille tut |
21-01-2009 21:47 |
|
HB aarhus s |
21-01-2009 21:52 |
Jeg har desværre ikke fået lavet noget video af min endnu men her er et par stykker magen tiil.
Det eneste mod på min er KN kit mindre remskive på kompressoren ca 420 HK Elektrisk Cutout lige bag katten og så et lille sænknigs sæt
Konge vogn nok det fedeste jeg har haft til dato det sjoveste er de 2.5 ton den vejer der går fra 0-100 på 5.8 sek
http://www.youtube.com/watch?v=sz8YO...next=1&index=5
|
Citér:
Originally Posted by HB aarhus s
(Indlæg 7441)
Jeg har desværre ikke fået lavet noget video af min endnu men her er et par stykker magen tiil.
Det eneste mod på min er KN kit mindre remskive på kompressoren ca 420 HK Elektrisk Cutout lige bag katten og så et lille sænknigs sæt
Konge vogn nok det fedeste jeg har haft til dato det sjoveste er de 2.5 ton den vejer der går fra 0-100 på 5.8 sek
http://www.youtube.com/watch?v=sz8YO...next=1&index=5
|
Fin slæde..
1,26 min. inde i filmen er jo dit næste træk Nico.
Men det er sgu lidt bekymrende med denne crashtest.
http://www.youtube.com/watch?v=lB0ar...eature=related
Jan
|
Sådan et sammenstød giver korte ben. Så er det da godt at der er gashåndtag i båden :D
|
nicolajjetrider |
22-01-2009 07:42 |
Fede slæder. F150'ern er en KONGE slæde. Hvordan klare den sig på bane ellers tager jeg dig der:)
|
De der amerikaner slæder er da vidst kun lavet til at køre lige ud på Route 66.. :)
En polo ville kunne køre hurtigere på en bane end end us-slæde :)
Min bror havde en gang den der Chevrolet på gluplade med V8, jo den gik da meget godt for land lige ud, men den kunne hverken dreje elelr bremse og det kan de der amerikanerne bare ikke :)
|
Det er vist en grov genereliering lars - de laver også glimrende velkørende biler i USA - det andet er lidt af en skrøneDDriver
|
ChristianX |
22-01-2009 19:01 |
Lars er en mand efter mit hovede -dlof--f Du skulle vel tilfældigvis ikke være til tysker biler :P hvad har du af bil?
|
Jeg er som ikke til bestemte biler - men har haft utalige (også Italienske og Amerikanske) for tiden kører jeg i Tyske
Amerikanske biler er ikke hvad vi forledes til at tro i Europa - de har i mange år lavet glimrende biler som man ikke hører så meget om
Sidst jeg var i USA 3 uger (med familien og besøgte min familie i Tampa) havde jeg en Caddilac med en Northstar V8 motor - den kørte fantastisk - også i sving - og økonomien var bestemt ikke ringe af en V8èr - den kørte 9,8 km/l over 3 uger og fik tæsk ind imellem - Northstar motoren er top moderne i enhver henseende
http://autoreview.ru/tests/cadill_028/motor-02.jpg
Der findes også en V12 version
|
ChristianX |
22-01-2009 19:21 |
Du kører jo BMW ENN, så du er godkendt hæhæ :P men kunne godt tænke mig at høre hvad Lars kører i, nu hvor han siger at en polo kan komme hurtigere rundt på en bane end en Amerikanerbil kan ;)
|
Han kører alfa romeo (!Rainsmiley) kan jeg oplyse - men han siger jo også selv tit at han har 10 tommelfingre hehehe (uha nu bliver han sur på mig fordi jeg driller med det med tommelfingrene Rainsmiley)
|
lille tut |
22-01-2009 19:29 |
De laver bare konge biler derover:Dhar alle dage været min drøm at få en 3500 truck DDriver
|
HB aarhus s |
23-01-2009 17:57 |
Jeg har lige fået vores vivaro (opel) service bil tilbage fra værksted idag uha uha og 17000Kr fattigere 7 bøjede ventiler 5 knækkede ventil styr knækket knastaksel + knasthjul 3 bøjede gløderrør der skulle bores ud og gudhjælpe mig om der så ikke lige også røg en abs føler på vej hjem og det værste er at bilen kun har kørt 70000 KM
|
ChristianX |
23-01-2009 22:57 |
poppeHehe, du nævner grunden i starten af dit indlæg (opel) ;) er det virkelig ikke bedre kvalitet, end man skal skifte så meget efter blot 70.000km?
|
HB aarhus s |
23-01-2009 23:15 |
Det hele er sket pga en tandrem der hoppede 3 tænder det har den gjort af ufoklarlige årsager.
Er ellers meget glad for bilen da den kører formidabbelt godt af en varevogn og værre vi har haft en del forskellige vw mercedes citroen og den her er bare den der kører bedst så trods problemerne med den så bliver det sådan en igen næste gang tror jeg.
|
ChristianX |
24-01-2009 08:16 |
Det forklarer jo så en del, hvorfor den ikke kunne holde ;)
-Tror aldrig vi har ejet en opel i familien, selvom vi trodsalt skifter bil engang hver halve år :D
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7471)
Det er vist en grov genereliering lars - de laver også glimrende velkørende biler i USA - det andet er lidt af en skrøneDDriver
|
Tja tjo måske. .;)
De laver ikke køremaskiner - nævn en bil som køre bare i nærheden af en 3-serie?
Citér:
Originally Posted by ChristianX
(Indlæg 7475)
Du kører jo BMW ENN, så du er godkendt hæhæ :P men kunne godt tænke mig at høre hvad Lars kører i, nu hvor han siger at en polo kan komme hurtigere rundt på en bane end en Amerikanerbil kan ;)
|
Hos os kører Alfa en GTV og en 166, og ja jeg har hørt alle historiene :) har 2 stk på 10 år og der her ikke været noget med dem udover det sædvanlige service, og det latterlige tandremskiftinterval (60.000km!!!!!!). Jeg har været min del af biler igennem og prøvet de fleste, men jeg vil vove at påstå at Alfa Romeo (når de kører :):)) giver mest køreglæde for pengene :) Gang på gang bliver tyskerne/englænderne/franskmændene slået i test (dog ikke tyske tests:)) hvis motorjournlisten skal vælge med hjertet og ikke hjerne (økonomien.. ;) sådan er der at køre Alfa - dog har der ikke været noget med mine..
Så nu kommer der gang i debatten ;)
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7477)
Han kører alfa romeo (!Rainsmiley) kan jeg oplyse - men han siger jo også selv tit at han har 10 tommelfingre hehehe (uha nu bliver han sur på mig fordi jeg driller med det med tommelfingrene Rainsmiley)
|
Kan man drille med en kendsgerning/ et stykke fakta?? Det kan man vel egentlig ikke :):) jeg skulle nok kunne komme med en "hjemmehåndværker"-historie eller to ;)
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:28. |
|