» Online brugere: 164 |
0 medlemmer og 164 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Miss Mancini |
19-02-2012 08:22 |
Ja, jeg synes også at der skal være måde med at holde fartkontrol set ud fra, hvor er vejstrækningen potentiel farlig, er det på skolevej, bymæssig bebyggelse mv. - at holde fartkontrol uden for lands lov og ret giver ikke nødvendigvis de mest forebyggende resultater.
I "Korsbæk" hvor jeg holder til, er der svære problemer for mange bilister med at overholde fartgrænserne specielt på Sauntevej, som er bindeled imellem by, skole, fritidsordning, stort udstykket beboelsesområde og industrikvarteret. Her er der flere steder max. hastighed på 40 km/h, men alligevel kører mange alt for stærkt selvom der på fortorvet bl.a cykler børn til og fra skole. Der er lavet effektiv skiltning med lystavler, vejbump mv., men nogen egentlig præventiv virkning har det ikke haft på mange bilister.
En de største "torne i øjet" er ubetinget Danske Fragtmænd, der flere gange om dagen drøner op og ned af Sauntevej med trækker og trailer fuldt læsset - det er til tider vanvidskørsel de udviser. Selvom de langt overskrider hastighedsgrænsen, tager de sjældent hensyntil skolebørn og ældre, som bruger fortorvet.........
|
ATK er mest en pengemaskine for staten. Her i området har vi tit en ATK-bil placeret på lige landevej 5 km uden for Varde, har nu set den 3 gange siden nytår.
På motorvejen ved Esbjerg, lige hvor motorvejen stopper og bliver til motortrafikvej, står de tit. Motorvejen slutter nok 4 km før Esbjerg og fortsætter som motortrafikvej, stadig med 2 spor men kun med 80 km/t, rigtig mange bliver taget der.
|
Fletcher14 |
20-02-2012 00:39 |
1 Vedhæftelse(r)
Der findes mange meninger om ATK. Vi kommer dog ikke uden om, at dem, der parkerer på en god, sikker hovedvej, lige før middagstid - og indstiller maskinen til minimal overskridelse - står til diskussion.
Jeg besluttede i hvert fald, at foretage en spontan oprydning i bagagerummet - og spare adskillige bilister for en ulykkelig aften. ATK'en pakkede sammen i raseri - og ville ikke oplyse, hvor ATK'en ville køre hen.
|
Norvik20" |
20-02-2012 01:15 |
He he.. lidt civil ulydighed er ingen endnu døde af. :grin:
|
MortenBP |
20-02-2012 20:12 |
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
(Indlæg 37401)
Jeg besluttede i hvert fald, at foretage en spontan oprydning i bagagerummet - og spare adskillige bilister for en ulykkelig aften. ATK'en pakkede sammen i raseri - og ville ikke oplyse, hvor ATK'en ville køre hen.
|
Synes rigtigt godt om!!!
|
NarkoKrig |
23-02-2012 15:05 |
Citér:
(Indlæg 37401)
Der findes mange meninger om ATK. Vi kommer dog ikke uden om, at dem, der parkerer på en god, sikker hovedvej, lige før middagstid - og indstiller maskinen til minimal overskridelse - står til diskussion.
|
Haha, det er sq god stil :) Respekt!
|
Respekt.. en ordentlig herregryde kan de sgu ikke tage billeder igennem.
|
Miss Mancini |
23-02-2012 16:37 |
Citér:
(Indlæg 37401)
|
Ja, Granada´en er fra dengang en bil var en bil, og en bøsse var noget man skød med.....
Måske med V6 og stødstangsmotor......
|
nicolajjetrider |
23-02-2012 21:19 |
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
(Indlæg 37476)
Ja, Granada´en er fra dengang en bil var en bil, og en bøsse var noget man skød med.....
Måske med V6 og stødstangsmotor......
|
Nu kommer du vist lidt tæt på, gør du ikke????
|
Norvik20" |
26-02-2012 23:47 |
Jeg var på fjorden i dag, en times fiskeri, to timers sejlads, og en time i køjen et ugenert sted med fuglekvidder som baggrundsmusik.
Fire øl blev også tømt.
-Kom marts, du søde milde. :)
|
Tabte du de sidste to fra den sixpack ?
Lyder som en herlig tur.
|
Vejret var jo helt perfekt i går. Ude i haven kunne man sidde i t-shirt i solen uden at fryse. Man blev jo helt forårs kulleret (70dgf=8
|
Norvik20" |
27-02-2012 18:33 |
1 Vedhæftelse(r)
Citér:
Originally Posted by Strøyer
(Indlæg 37512)
Tabte du de sidste to fra den sixpack ?
Lyder som en herlig tur.
|
Ha ha, nej. Det var kun en Qpack, altså en 4-styks pakning.
En uskik der er begyndt at brede sig på tankstationerne. :D
I øvrigt utroligt at det kun er 2½ uge siden det så sådan ud:
|
nicolajjetrider |
10-03-2012 16:02 |
Mojn!
Jeg smutter sku til Fuerteventura i 14 dage i nat drenge :) Så får lige lidt fravær.
Men syntes mit surfboard, 30grader og blåtvand trækker i mig :)
Vi ses :)
|
PROSECCO |
10-03-2012 18:17 |
Bon voyage. nyd varmem. der er dejligt dernede...... også godt sted til dykning...
|
Peter508 |
17-03-2012 13:38 |
I flere sæsoner nu har jeg ønsket mig et nyt rat, men der har været andre ting ved jeg har prioriteret højere....
Men nu er der købt og monteret nyt rat, og det ser fedt ud :D
|
Norvik20" |
17-03-2012 19:08 |
Jamen det er vi da nødt til at se Peter. Billeder tak.
:)
Jeg har en høne at plukke med min automekaniker.
Fik fornylig skiftet bremseskiver, klodser og venstre forhjulsleje, og har efterfølgende undret mig (tiltagende) over, at bilen føltes en smule levende.
I går kørte jeg så et længere stræk på motorvej, og på den sidste del af turen hjem, på alm. vej, blev jeg enig med mig selv om at tjekke bilen i dag, for der ER sgu eet eller andet galt. En brummen/vibreren var kommet til, som jeg ikke brød mig om!
Frem med donkraften og tjekke undervogn her i dag.
Det viste sig at centermøtrikken på venstre forhjul var 1½ omgang løs, og kunne drejes med fingrene! Der var INGEN sikring af møtrikken der spænder navet ind... overhovedet!
Sådan noget må en mekaniker skisme ikke glemme?!? Og lige netop på venstre forhjul, render hjulet jo samme vej rundt, som møtrikken løsnes...
Jeg kunne jo have været kørt galt, og slået mig selv ihjel på den motorvej i går.
Hvordan ville i reagere på sådan noget?
Jeg har lige pt. lyst til at tænde pænt af, dog redder det nok meget, at der er længe til mandag eftermiddag....
Hvad med mine bremsekalibre, er de spændt fast??
Er styrekuglen i venstre side, som skal skilles ad ifbm. lejeskiftet, sikret??
Er fjederbenet, som også skal af??
Jøøøøøøøsses. poppe
|
Peter508 |
17-03-2012 19:41 |
Åååhh billeder.....
Jeg kan se at de 5 jeg har lagt ind, er lidt gamle.....der er kommet ny kaleche og andet på båden siden, jeg synes bare at det er besværligt at ligge billeder ind her....
Jeg ville iøvrigt raste helt ud på den mekaniker, hvis det skete for mig....
|
Peter508 |
21-03-2012 21:06 |
Så fik jeg motoren startet op i dag, og den sprang igang med det samme....
Efter 10 minutter i tomgang begyndte den at hakke lidt i det, og derefter gik den ujævnt....
Så så jeg at der kom diesel ud af sådan et lille hus med en udluftning øverst, huset sidder 15 cm over resten af motoren.....
Nå men der røg mine begrænsede motor evner sig en tur......så i morgen kommer der en mekker og tjekker det hele efter....
Better safe than sorry.....
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:57. |
|