» Online brugere: 165 |
0 medlemmer og 165 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Så er båden klar til søsætningen i morgen fjupeqopq
Har ferie i denne uge så nogle lange dage ved båden har sat sine spor, den ligner næsten en ny båd igen :D
kranen fra BMS kommer imorgen tidlig kl. 7.30 og ved 13.00 tiden forventes søsætningen af ca 50 både at være færdig og ifølge havnefogeden bliver min båd den første der skal i baljen fjupeqopqfjupeqopq
|
Så fik Sea Ray'en vand under kølen igen, skønt :D
Fik samtidigt afprøvet min US-trailer og det gik utroligt nemt.
For det første ligger den utroligt godt på landevejen (men for pokker den er bred !)
Og for det andet er det virkeligt smart med de lodrette stænger agter, der holder båden fikseret direkte over traileren når båden flyder.
Men vinden var hård, så det var noget af en prøvelse at få lagt båden på pladsen, da vinden gik ind på tværs. :(
|
Fletcher14 |
29-04-2012 23:52 |
Lækkert, at høre, Clasg!
|
Så er det blive min tur til at få skivet i vandet. Sidst på eftermiddagen skulle vognmanden være her og hente den :)
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
(Indlæg 38603)
Fik samtidigt afprøvet min US-trailer og det gik utroligt nemt.
For det første ligger den utroligt godt på landevejen (men for pokker den er bred !)
|
Er din US trailer indregistreret ?
|
Citér:
Originally Posted by Softice
(Indlæg 38606)
Så er det blive min tur til at få skivet i vandet. Sidst på eftermiddagen skulle vognmanden være her og hente den :)
|
Så blev båden søsat med et par mindre problemer som blev løst. Fik ingen kølevand. Viste sig at være søvandsfilteret der ikke var skruet ordentlig på og så ville den ikke tage fuld gas. Det var kablet lige før armen på pumpen der var bøjet.Så var der ikke mere tid i dag, men i morgen skal der test sejles nogle mil.
|
Citér:
(Indlæg 38627)
Så blev båden søsat med et par mindre problemer som blev løst. Fik ingen kølevand. Viste sig at være søvandsfilteret der ikke var skruet ordentlig på og så ville den ikke tage fuld gas. Det var kablet lige før armen på pumpen der var bøjet.Så var der ikke mere tid i dag, men i morgen skal der test sejles nogle mil.
|
Fint så blev du også (næsten) klar til de lange weekender Maj måned byder på i år :D
|
Citér:
Originally Posted by goffy
(Indlæg 38628)
Fint så blev du også (næsten) klar til de lange weekender Maj måned byder på i år :D
|
Den kommende lange weekend bliver på vandet, men næste lange weekend bliver i konfirmationens egn. Skal til konfirmation torsdag og søndag har vi selv konfirmation.
|
Citér:
(Indlæg 38631)
Den kommende lange weekend bliver på vandet, men næste lange weekend bliver i konfirmationens egn. Skal til konfirmation torsdag og søndag har vi selv konfirmation.
|
Øv øv men det skal jo til og er en stor dag for konfirmanden, har heldigvis været forskånet for konfirmationer i år
den næste konfirmation er først om 2 år mit barnebarn bliver 12 år om en måned.
er man i tvivl om sin alder så bare kik på børnene :eek:
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
(Indlæg 38614)
Er din US trailer indregistreret ?
|
Nej, den er 5 cm for bred. Men den passer perfekt til båden. I USA må den laste 4 ton.
|
Citér:
(Indlæg 38627)
|
Så fik jeg test sejlet 22 mil i dag og det eneste er at min nye skrue skal have - 2" da jeg mangler ca 400 omdrejninger på toppen.
|
Så starter jeg på båden i morgen.
Første opgave - Rul et lag VC17m på skuden.
Fenderen-brugere er velkommen forbi 4000 Happiness til en kold pils :)
|
Norvik20" |
08-05-2012 00:36 |
Efter aftensmaden til aften, besluttede jeg mig for en lille fisketur på et par timer. Jeg stævnede ud fra Hobro ca. 1930 og var inde igen 2200. 1½ times trolling, og en lille times kasten på lavt vand. Det gav seks havørreder på stangen, fire blev nettet, og een kom med hjem og er nu fortæret.. -Der er godt med fisk i år..
Nå, men da jeg kom i havn og slog bak inde på bådpladsen, sprang mit gaskabel.
Det var da heldigt timet, normalt går ting jo i stykker, når det er til mest besvær. :rolleyes: Der er fiskekonkurrence arrangeret af havnen på lørdag. Godt der er tid til at få købt og monteret et nyt kabel inden.
Smokeyfisher
|
nicolajjetrider |
20-05-2012 19:56 |
Så skete det sku for mig.....
Av for hel.........
Skulle lige have SeaDoo'en af traileren da den løber fra mig og jeg får spilhåndtaget der rotere med 200km/t lige i øjet...
Det ellers et flot øje og mindre hjernerystelse jeg har...
For pokker altså!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...82979173_n.jpg
|
MortenBP |
20-05-2012 20:12 |
Av av! Den slags skal man have respekt for! Har selv prøvet at det stak af, hvorefter jeg prøvede at gribe det igen. Det skal man ikke gøre!
God bedring!
|
nicolajjetrider |
21-05-2012 07:43 |
Tak morten, ja er du vimmer den sad rent, idag ser øjet ud som en af de her små glas små børn kan kigge hvor forskellige farver ( dog mest Lilla, Grøn, & Tyrkis ) sværmer rundt :)
|
PROSECCO |
21-05-2012 17:15 |
Hslløj.
Det hedder vist et kaleidoskob ungerne bruger.... :-))
Hvis man ikke er født med blå øjne, må man slås (eller komme til skade) for at få det :D
Godt der ikke var noget brækket....altså håndtaget...... :D Der er kraft i sådan en spilhåndtag mar det kommer ude af kontrol..
J
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
(Indlæg 39037)
Tak morten, ja er du vimmer den sad rent, idag ser øjet ud som en af de her små glas små børn kan kigge hvor forskellige farver ( dog mest Lilla, Grøn, & Tyrkis ) sværmer rundt :)
|
Det var sgu godt du ikke greb det med munden..
Men som du plejer at sige Nico,
Vi vil se billeder fjupeqopqfjupeqopq
|
nicolajjetrider |
21-05-2012 20:27 |
hahaha! Du slet ikke sjov strøyer :D hele arbejdet drillede mig idag.
Er dog blevet så sur på Seadoo'en at jeg solgte den her til eftermiddag :D Hov! Så kan den lære ikke at drille mig ;)
|
Så kan den sgu lære det...
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:00. |
|