Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 889
1 medlemmer og 888 gæster
Frankhak
Fleste brugere online var 1,223, 15-06-2024 at 00:24.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Forsikring (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=102)
-   -   Anmeldelse af Bavaria ved skade (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3466)

Lars T 28-09-2011 08:56

Ralph - Jeg er altså ikke helt enig. Det må da være i Bavarias interesse at en skade begrænses evt. af forsikringstager, og herefter tilses og udbedres af en af Bavaria samarbejdspartnere? Hvis jeres samarbejdspartner har været sygemeldt, dermed ikke har haft mulighed for at hjælpe en af jeres kunde, men samtidigtig har fin tid til at tilse nye opgave samt lave diverse reperationer, var jeg se det som en lille udfordring. Men hvis du har haft gode erfaringer med Peter, skal han naturligvis også have en chance for at tilses og udbedre skaden. Så lad os håbe KS1 er på vandet i dag :)

Lars T 28-09-2011 09:00

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 34989)
At motoren ikke har sat sig, og at el-anlægget fungerer upåklageligt !

Powertrim enheden er vel også en del som kan have taget skade?

Miss Mancini 28-09-2011 09:08

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 34992)
Powertrim enheden er vel også en del som kan have taget skade?

Ja, men jeg opfatter elektronikken i power-trim enheden til at høre under "el-anlægget".

Skrækscenariet er, hvis der er kommet vand i olien til powertrim pga. et løstsiddende eller manglende låg...Fordi et par relæer på trimpumpen er ødelagte er økonomisk i småtingsafdelingen - de kan leveres til 150,- / stk.

Lad os endelig høre resultatet efter der har været servicefolk på opgaven.

Miss Mancini 28-09-2011 09:15

Jeg formoder at KS1 har tager billeder af skadernes omfang indvendigt i båden eller hyr ?

Lars T 28-09-2011 09:21

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 34993)
Skrækscenariet er, hvis der er kommet vand i olien til powertrim pga. et løstsiddende eller manglende låg...Fordi et par relæer på trimpumpen er ødelagte er økonomisk i småtingsafdelingen - de kan leveres til 150,- / stk.

Umiddelbart ville jeg da mene at skrækscenariet er hvis der er vand i motorolien og det har stået der i snart 7 uger.. :eek:
Så tror jeg at Ralph kommer til at have en anden holdning til hans mekaniker :(

Miss Mancini 28-09-2011 09:30

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 34995)
Umiddelbart ville jeg da mene at skrækscenariet er hvis der er vand i motorolien og det har stået der i snart 7 uger.. :eek:
Så tror jeg at Ralph kommer til at have en anden holdning til hans mekaniker :(

Nu var det ment som et skrækscenarie omkring trimpumpen, hvis der er kommet vand i olien.

Enig omkring vand i cylindrene. Det har jeg vist også nævnt tidligere, som værende et problem..:)

Spændende at høre, om der kommer liv i motoren igen.

Lars T 28-09-2011 19:00

KS1 - Nåå fik ham Peter tømt den, skiftet olien og startet den op? og kom I på vandet til en lang tur så motoren kunne blive godt gennemvarm :):)

Strøyer 28-09-2011 22:14

Hold øje med mayonnaise i ventildækslerne.

Fletcher14 29-09-2011 01:52

Rolf har et godt tilbud i denne uge: Han tager 3D-billeder i fire farver og højtryk ved alle reperationer i denne uge. :-P

Miss Mancini 29-09-2011 01:59

Citér:

Originally Posted by Fletcher14 (Indlæg 35017)
Rolf har et godt tilbud i denne uge: Han tager 3D-billeder i fire farver og højtryk ved alle reperationer i denne uge. :-P

Ja, til et fast timepris på 795,- + moms....

Manorwar 29-09-2011 06:04

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35018)
Ja, til et fast timepris på 795,- + moms....

brolfchen -din sindsyge timepris bliver ikke betalt fra forsikring..dobbelt so dyrt som med andere ...-dlof--f

Miss Mancini 29-09-2011 06:51

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 35019)
brolfchen -din sindsyge timepris bliver ikke betalt fra forsikring..dobbelt so dyrt som med andere ...-dlof--f

Det er et frit land vi lever i, men jeg kan bekræfte i sagen med KS1´s båd at;

- Starteren er altid på lager i DK hos nytdrev.dk
- Nødservice indenfor 24 timer ( hurtig bil, hurtig på stedet..:) )
- Kører over hele Danmark
- Skadernes omfang væsentligt reduceret ved hurtig assistance
- Dollarprinsessen som back-up ved ikke brofaste øer...:)
- Dollarprinsessen som bjærgningsfartøj i Øresund, Kattegat, Skagerak, Nordsøen, Vesterhavet, sydlige Utsira, Botniske Bugt og Atlanterhavet...:)

Årsagen til at mange værksteder halter med økonomien og indtjeningen, er pga. deres alt for lave timepris.

Nu kender jeg ikke dine takster for at yde bjærgningsassistance, men jeg tror ikke at du gør det for det halve af 795,- kr. + moms....:)

Hvis en bådmekanikers timepris på en forsikringsopgave er det halve af 795,- + moms og der i gennemsnit er en forhandleravance på reservedele, der ikke overstiger 25%, så kan jeg godt forstå, at mange kunder med en skadet båd får en lang reparationstid !

Manorwar 29-09-2011 07:29

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35021)
Det er et frit land vi lever i, men jeg kan bekræfte i sagen med KS1´s båd at;

- Starteren er altid på lager i DK hos nytdrev.dk
- Nødservice indenfor 24 timer ( hurtig bil, hurtig på stedet..:) )
- Kører over hele Danmark
- Skadernes omfang væsentligt reduceret ved hurtig assistance
- Dollarprinsessen som back-up ved ikke brofaste øer...:)
- Dollarprinsessen som bjærgningsfartøj i Øresund, Kattegat, Skagerak, Nordsøen, Vesterhavet, sydlige Utsira, Botniske Bugt og Atlanterhavet...:)

Årsagen til at mange værksteder halter med økonomien og indtjeningen, er pga. deres alt for lave timepris.

Nu kender jeg ikke dine takster for at yde bjærgningsassistance, men jeg tror ikke at du gør det for det halve af 795,- kr. + moms....:)

Hvis en bådmekanikers timepris på en forsikringsopgave er det halve af 795,- + moms og der i gennemsnit er en forhandleravance på reservedele, der ikke overstiger 25%, så kan jeg godt forstå, at mange kunder med en skadet båd får en lang reparationstid !

-dlof--f-dlof--f-dlof--f god med dig min ven , men jeg bruger ikke folk som er forsikred med yachtpool ,har en tykke mave og en pizzabil den er bliver slagtet fra defendern i en byrace fra min kærste .
glemmer sin kone i flere mdr i strib svingerklub -betaler ikke bropenge til piraten og er i dansk folkeparti siden fødseln..
dollarpricessen duer ja heller ikke som bjergningsfartøj den har ja kun sejled i 5 min de siste 10 År , plus at den er pissegrimmt .og med OMC motor ..-dlof--f-dlof--f

KS1 29-09-2011 19:41

Så kom Peter endelig!!!

Idag Kl 17:00 var Peter at finde i Roskilde, jeg tog selv ned til båden, for at se hvad der skete, jeg var selv meget bange for at motoren havde sat sig!

Efter lidt roderi, fik Peter skiftet starteren, sat en reservetank på og forsøgte så at starte båden..... Starteren rejste sig, men sagde bare "klok" -"klok"... Det skete flere gange indtil Peter satte startkabler direkte på starteren, og wupti så aborrer hun..... Men hun startede ikke endnu....
Peter hældte så benzin direkte i starteren, og fik med besvær liv i hende, han måtte pumpe på gashåndtaget for at holde hende live (må være som at give kundstit åndedrat).....
Dette pumperi, foregik i lang tid, og med ret høje omdrejninger, og han fik hende ikke til at pulse rigtigt, han skilte noget ad ved kaburaetoren og prøvede igen, men heller ikke dette lykkedes, så han pillede kaburatoren af og tog den med hjem, også kommer han igen imorgen!

Jeg ligger en video på om lidt, hvis jeg kan, hvor man kan høre/se hvordan motoren knokler mens han pumper!

Miss Mancini 29-09-2011 19:45

Tændingssystem.....

KS1 29-09-2011 19:49

Video ligger her




Kan ikke lige finde ud af at trylle den ind rigtigt her :(

KS1 29-09-2011 19:50

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 35035)
Tændingssystem.....

.??

nicolajjetrider 29-09-2011 21:15

Det som Rolf mener er at dit tændingssystem driller.

Hvis mekanikkeren holdt gassen på ville den med sikkerhed først tænde i udstødningen når den siger sådan.

Et nyt tændingssystem og rør m.m grundet fugten ville nok være på sin plads samt tjek af alle stel forbindelser m.m

Manorwar 02-10-2011 07:58

god at peter endeligt har fåed gang i din motor
nu har du ja har haft en masse vand i tanken -carbutatoren skal renses

tro ikke tændningssystemen har en fejl.

Manorwar 04-10-2011 19:33

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 35064)
god at peter endeligt har fåed gang i din motor
nu har du ja har haft en masse vand i tanken -carbutatoren skal renses

tro ikke tændningssystemen har en fejl.

anny news..


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 116,409
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Frankhak
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden