Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,186
3 medlemmer og 1,183 gæster
Davidfex, Martinphops, MorrissCipse
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   lorte vejr (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1726)

Skibsbyggeren. 30-11-2009 08:14

Regnen kunne jo også være faldet som sne....... årstiden taget i betragtningDDriver

lille tut 30-11-2009 09:53

Citér:

Originally Posted by Skibsbyggeren. (Indlæg 19544)
Regnen kunne jo også være faldet som sne....... årstiden taget i betragtningDDriver

Ja for min skyld ingen alarm, hellere sne end regnDDriver

goffy 30-11-2009 14:48

Citér:

Originally Posted by Skibsbyggeren. (Indlæg 19544)
Regnen kunne jo også være faldet som sne....... årstiden taget i betragtningDDriver

hellere sne end alt det regn, men det er sgu nok slut med sne for os vestjyder. Vi kan læse i avisen når de bøvler med sne på østkysten og på sjælland men her hos os bliver det kun til regn:( sidste vinter havde vi kun sne en enkelt aften for om morgenen var det væk og det regnede igen igen
det er 3 eller 4 år siden sidst jeg kunne kælke med barnebarnet :(

Lars T 30-11-2009 19:46

Skal vi ikke se at få startede så mange motorer som muligt så vi kan få gang i den der globale opvarming og få 22 gr i november..!?

Sne?? Det er noget vi drikker ;)

Norvik20" 02-12-2009 00:59

Ikke fordi jeg tror på Co2-hysteriet (tværtimod), men hvis i gerne vil have sne og is, så skal i brænde ALT det Co2 af i kan overkomme.
Først vil vi godtnok få det varmere og i så fald skal vi nyde det så længe det varer, for smelter indlandsisen og/eller pol-isen, så løber der en masse ferskvand ud i polarhavet, og så standser dybvandsdannelsen og golfstrømmen går i stå.
Det vil resultere i et meget koldere klima hos os, med slemme meget lange vintre, og en sommer som på nordkap idag.

Først senere igen, hvis temp. stiger nok, vil vi få noget som kunne minde om vores vores klima i dag.

Så fyr i bare løs. :D

Artikel som kan underbygge min påstand:
http://ing.dk/artikel/104559-overras...et-af-maaneder

Citat fra artiklen: 'Big Freeze' menes at være foranlediget af et fald i Golfstrømmens hastighed, som opstod, da en gletsjerskabt sø, der dækkede det meste af det nordvestlige Canada, løb over sine breder og ud i Nordatlanten og i det Arktiske Ocean.

Mvh

Campion 165(seb) 02-12-2009 07:08

Det lyder alt sammen meget fristende, men jeg vil i længden nu hellere sejle speedbåd end snescooter..?
Man slår sig også af helvede til når man falder af sådan én.

Horizonblue 02-12-2009 22:08

Det er ikke bare pessimisme her på fenderen, det HAR virkelig regnet stort set hver dag i november.

http://www.dmi.dk/dmi/november_satte_rekord_i_regnvejr

goffy 03-12-2009 08:11

ja det har været en våd omgang. ifølge DMI 129mm i gennemsnit på landsplan og kikker man bag tallene så har sydjylland fået 154 mm
vi får sgu nok snart gæller fjupeqopq

Lars T 03-12-2009 12:21

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 19598)
Det er ikke bare pessimisme her på fenderen, det HAR virkelig regnet stort set hver dag i november.

http://www.dmi.dk/dmi/november_satte_rekord_i_regnvejr

I går i KBH sneede det.!?!

goffy 12-02-2010 19:59

det er ualmindelig dårlig planlægning at jeg skal gå fyret og fritstillet når vi har det vintervejr. Båden står lige udenfor stuevinduet og der er så mange ting jeg skal have lavet på den ØV ØV ØV

Softice 12-02-2010 20:11

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 21857)
det er ualmindelig dårlig planlægning at jeg skal gå fyret og fritstillet når vi har det vintervejr. Båden står lige udenfor stuevinduet og der er så mange ting jeg skal have lavet på den ØV ØV ØV

Jeg er i den andel boldgade. Jeg går og arbejder i 33 graders varme, luftfugtighed 85% og udsigt over Benin bugten og INGEN båd at sejle med.

goffy 12-02-2010 21:13

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 21858)
Jeg er i den andel boldgade. Jeg går og arbejder i 33 graders varme, luftfugtighed 85% og udsigt over Benin bugten og INGEN båd at sejle med.

det er dælme da også lige lige i den anden ende af skalaen du er havnet. :D
nyd det lune vejr. herhjemme ligner det mest nordpolen. jeg så et billede i avisen af en sæl der lå på en isflage som drev syd for lolland :eek:

optimisten 13-02-2010 16:02

glæder mig til min næste grønlandstur der jo noget varmere end her

bhvvs 13-02-2010 16:53

det eneste positive der er ved det vejr vi har lige nu, er, at vi ikke skal ordne have og slå græs. :D:D:D

Strøyer 13-02-2010 17:34

Vi skal sgu til at have nogle plusgrader, for jeg har et agterspejl der skal støbes,
og før det er støbt kan jeg ikke komme til at montere motoren og drevet...sssurr

Softice 13-02-2010 18:20

Citér:

Originally Posted by optimisten (Indlæg 21873)
glæder mig til min næste grønlandstur der jo noget varmere end her

Hvad laver du i Grønland?

optimisten 13-02-2010 20:54

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 21885)
Hvad laver du i Grønland?

arbejder på lille bofællesskab med udviklingshæmmede bla grønlændere som skal ledsages hjem på familiebesøg

Miss Mancini 13-02-2010 22:22

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 21884)
Vi skal sgu til at have nogle plusgrader, for jeg har et agterspejl der skal støbes,
og før det er støbt kan jeg ikke komme til at montere motoren og drevet...sssurr

Kan du ikke bare sætte en prop i hullet, købe en bracket og 2 x SELVA 4-takter til kampagnepris, så er du hurtigt sejlende igen...:):):)

Jeg tror at 2 x 8 HK SELVA 4-takter vil se fantastisk ud på Centery´en...:):)

Du får uden tvivl Danmark´s mest økonimiske cruiser i 30 fods klassen !

Softice 14-02-2010 04:36

Citér:

Originally Posted by optimisten (Indlæg 21888)
arbejder på lille bofællesskab med udviklingshæmmede bla grønlændere som skal ledsages hjem på familiebesøg

Jeg tilbragte 16 år deroppe for Grønlandsfly og Air Alpha rundt i Grønland.
Dejligt sted at være.

Skibsbyggeren. 14-02-2010 09:44

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 21889)
Kan du ikke bare sætte en prop i hullet, købe en bracket og 2 x SELVA 4-takter til kampagnepris, så er du hurtigt sejlende igen...:):):)

Jeg tror at 2 x 8 HK SELVA 4-takter vil se fantastisk ud på Centery´en...:):)

Du får uden tvivl Danmark´s mest økonimiske cruiser i 30 fods klassen !

Så kan Strøyer godt sælge sit flowmeter! fjupeqopqDDriverfjupeqopq


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,411
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidfex
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden