Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 925
0 medlemmer og 925 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 1,223, 15-06-2024 at 00:24.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Sæsonafslutning 2009 (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1789)

Miss Mancini 30-10-2009 18:35

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18527)
Lørdag aften er vi så 5 par der mødes og spiser guleærter, grisehaler, medister og flæsk med sennep og godt med brændevin for at stabilisere maven.

Det må være det Dollarprinsessen har spist i løbet af sommeren....:):) Det giver automatisk diarré..:):)

goffy 30-10-2009 18:41

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 18528)
Det må være det Dollarprinsessen har spist i løbet af sommeren....:):) Det giver automatisk diarré..:):)

du er for nærrig med brændevinen fjupeqopq

Miss Mancini 30-10-2009 18:45

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18529)
du er for nærrig med brændevinen fjupeqopq

Jeg skal foreslå den ældre dame, at Goofy anbefaler brændevin...:):):):)

goffy 01-11-2009 14:57

8 Vedhæftelse(r)
så kom bådene her i varde på land. Lørdag aften stod den jo på gule ærter med tilbehør Party0012 og jeg må nok erkende at en halv flaske snaps + et ukendt antal sne øl har visse bivirkninger dagen efter :eek:
Båden er næsten tømt og en pressening lagt på men nu gider jeg ikke mere i dag ( bivirkningerne) ØV. her er et par før og efter billeder af båden + et par billeder fra båd optagningen. mit drev er også afmonteret og slæbt i kælderen den var dælme tung at slæbe derned (53 kg)

goffy 07-11-2009 14:35

4 Vedhæftelse(r)
så har jeg fået slæbt nogle kg ud af båden, fame godt båden ikke er 34 fod.
jeg er ikke færdig endnu. 5 kistebænke er tømt så mangler jeg de 2 store i agterkahytten. Jeg havde fyret til at køre idag og havde det dejlig lumt under presseningen.

goffy 07-11-2009 14:48

2 Vedhæftelse(r)
Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 18450)
Jeg benyttede en køkkensvamp til at afrense det som højtryksrenserne ikke kunne klare - det gik forbavsende nemt.

Du må gerne tage et billede af den aftappede drevolien inden du smider den ud - det kunne være interessant at se, hvordan den ser ud efter 2 sæsoner.
Volvo Penta drevolie har ry for at være af god kvalitet og med dit sejlmønster, kan den uden tvivl bruges i endnu en sæson.

olien er blevet lidt mørkere men ellers fin og der er ikke det mindste skidt eller vand i olien. olien er en 75w90 volvo gearolie
hvorfor kom der mon kun et billede og et link til det næste ??

goffy 08-11-2009 18:40

1 Vedhæftelse(r)
jeg slipper vist ikke for at rense bunden helt og så starte forfra .
har i nogen gode og effektive ideer til hvordan jeg nemmest får alt det gamle maling af, for jeg gider ikke ligge flere dage under bunden med en skraber.
malingen skaller meget og det er helt ind til topcoaten så det ligner et større stykke arbejde.

Skibsbyggeren. 08-11-2009 19:14

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18808)
jeg slipper vist ikke for at rense bunden helt og så starte forfra .
har i nogen gode og effektive ideer til hvordan jeg nemmest får alt det gamle maling af, for jeg gider ikke ligge flere dage under bunden med en skraber.
malingen skaller meget og det er helt ind til topcoaten så det ligner et større stykke arbejde.

Hej Goffy,
Det kommer jo lidt an på hvilken bundmaling du har brugt.
Jeg brugte Brun Sæbe på min Albin 25. Smurte et lag på, på 3-4 mm. og dækkede af med Vita-Wrap eller hvilken husholdningsfilm hun nu måtte have i køkkenskuffen. (Husk for guds skyld, at nævne at du har taget rullen!)
Kulden stoppede den opløsende proces. Det endte med at blive et forårsprojekt.
Yachtkemi´s Malingsfjerner er et udemærket produkt, omend dyrere end Brun Sæbe.
Jeg endte med at bruge Yachtkemi´s produkt, samt en spartel til at skrabe den opblødte maling af med. Bundmalingen var opblødt ind til Light Primeren.
Jeg havde brugt Hempels Mille Extra, som er en blød selvpolerende bundmaling. Om kemien kan "bide" i en hård bundmaling ved jeg ikke.
Efter afrensningen, blev bunden vasket grundigt med sæbevand.
Efter denne smøre, er der kun tilbage, at ønske tillykke med hestearbejdet!fjupeqopq

goffy 08-11-2009 20:12

tak tak det lyder ikke for godt. Jeg ved ikke hvad der gemmer sig under de yderste lag som jeg har påført ( hard racing) Jeg har aldrig været i bund med malingen så det er tiltrængt. ved nærmere eftersyn er der også nogle steder hvor det ser ud til at topcoaten er ved at smuldre !!
det er vist godt jeg har fået lidt mere fritid fjupeqopq


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 116,351
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Lead with innovation http
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden