Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,248
3 medlemmer og 1,245 gæster
BerryNep, CurtisExcusia, MorrissCipse
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   finanskrisen (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1860)

goffy 03-11-2009 20:23

finanskrisen
 
så rykker den sgu tættere på .
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26197033.html
der arbejder jeg ( endnu ):(

Lars T 03-11-2009 20:42

Ja, håber du går fri - man skulle arbejde i banksektoren skulle man..!
Den sektor som giver os - hr og fru dk - skylden for kriser pga vores overforbrug, men selv kræver ekstra høje gebyrer og renter, for at opretholde deres milliard overskud..
:mad::mad: http://www.business.dk/article/20091...rsnyt/91103064
Føj siger jeg bare. Al tillid til banksektoren har jeg mistet og jeg tvivler på den nogensinde bliver reetableret.!
Jeg har skrottet vores bankrådgiver, som alligevel kun rådgav efter bankens præmisse, til fordel for en økonomisk rådgiver - som banken sjovt nok ikke syntes vildt meget om ;)

Manorwar 03-11-2009 20:43

ja den lorte krise er ikke slut ednu ,måske har vi nået ½ vejs
synt for folk at miste arbejte og banken tjener milliarder.
hvofor har de fåed finanspakken?sssurrsssurr

brugtmarket med både er gåed nåsten 100% i stå .
bådfinansselskaber har kæmpe problemer,samme lort med mange forhandler i europa..
jeg her hos BAVARIA kan ikke heldigvis klage ednu vi har fint travlt ogsa i of-season ,mange bådejer gilder ja nu i krisetiden at spare 30% med forsikringen ,der er jo en slags ekstra penge til lommen eller til bensinen..-dlof--f

goffy 03-11-2009 20:47

vi startede dagen med meldingen om 4 afdelinger lukker pr. 13/11 :(
+ der skal rokeres en del og andre afdelinger skal indskrænkes meget.
alle berørte vil have fået besked senest 13/11.
de gør det sgu spændende at tage på arbejde. :D

Strøyer 03-11-2009 21:41

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18629)
vi startede dagen med meldingen om 4 afdelinger lukker pr. 13/11 :(
+ der skal rokeres en del og andre afdelinger skal indskrænkes meget.
alle berørte vil have fået besked senest 13/11.
de gør det sgu spændende at tage på arbejde. :D

Det er sgu noget lort..
Krydser fingre for dig.

Albjerg 04-11-2009 06:19

Typisk ledelses-tidsfordriv: vi skal af med 200 mand, men vi venter 14 dage med at fortælle hvem, så er der nok nogen der smutter af sig selv. Dårlig strategi :( Håber at du får lov at blive......

lynæs 04-11-2009 14:28

Ja goffy , jeg håber det går for dig, men det lyder da heldigvis, som om du har sat tæring efter næring, og det er jo en god ting.
Selv har jeg sagt mit job op med virkning fra d. 31-05-10, så har jeg vist været på arbejdsmarkedet længe nok, men det er sgu en mærkelig tanke at, man har nået den alder, men heldigvis er der lidt på kistebunden, så det er kun at finde på noget andet i de 9 timer jeg plejer at være væk.

Lars T 05-11-2009 08:56

Citér:

Originally Posted by lynæs (Indlæg 18656)
Ja goffy , jeg håber det går for dig, men det lyder da heldigvis, som om du har sat tæring efter næring, og det er jo en god ting.
Selv har jeg sagt mit job op med virkning fra d. 31-05-10, så har jeg vist været på arbejdsmarkedet længe nok, men det er sgu en mærkelig tanke at, man har nået den alder, men heldigvis er der lidt på kistebunden, så det er kun at finde på noget andet i de 9 timer jeg plejer at være væk.

Jeg har tænkt samme tanke, selvom jeg jeg forhåbentlig har en del år på arbejdsmarkedet endnu.

Jeg kan godt li at gå på arbejde, og kan ikke helt forlige mig selv med at ikke "skulle lave noget", som ikke er arbejde. Vejret herhjemme er jo ikke til at sejle i hele tiden desværre, så hvad man får tiden til at gå med i vinter ½ året ved jeg virkelig ikke :)

Skibsbyggeren. 05-11-2009 09:09

Puhha.... ventetiden kan være lang, når man afventer beskeden på, om man er "købt eller solgt"
Hos mit firma, har der også været langt mellem ordrene. Men nu lysner det. Vi fik beskeden igår, at firmaet havde fået en ordre på 905 mio DKR. i hus, så er der arbejde i 2 år frem. Det giver jo lidt pusterum.
Jeg krydser fingre for dig, Goffy. Håber at du "klarer skærerne"

Skibsbyggeren. 05-11-2009 09:15

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 18671)
Jeg har tænkt samme tanke, selvom jeg jeg forhåbentlig har en del år på arbejdsmarkedet endnu.

Jeg kan godt li at gå på arbejde, og kan ikke helt forlige mig selv med at ikke "skulle lave noget", som ikke er arbejde. Vejret herhjemme er jo ikke til at sejle i hele tiden desværre, så hvad man får tiden til at gå med i vinter ½ året ved jeg virkelig ikke :)

Hvis du keder dig i vinter Lars T, så kom en tur til Aalborg.
Strøyer og jeg selv, skal nok finde på noget....Vi har masser af værktøj og projekter. Du kommer med garanti IKKE til at kede dig!fjupeqopq

goffy 05-11-2009 09:33

ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Peter508 05-11-2009 09:45

Det var dælme træls Goffy....:(

På den gode side har du et pænt stykke tid med løn til at finde noget andet arbejde, det bliver nok værre at undvære kollegerne m.m.....

Miss Mancini 05-11-2009 09:50

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18675)
ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Det var træls. Rigtig ærgeligt at få fyresedlen.

lille tut 05-11-2009 10:04

Føler sgu med dig Goffy, sikke en lorte dagsssurrsssurr, men som andre har skrevet godt du har så lang opsigelse.

Jess 05-11-2009 10:09

Æv, det er jeg ked af at høre. Jeg prøvede det jo i sommers sssurr

Lars T 05-11-2009 10:10

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18675)
ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Argh for pokker..!
Jeg ved godt du har skrevet at du ville se på det som en ny begyndelse hvis du blev ramt, men lad der lige gå et par dage i det sure humør, og begynd først at se positivt på udviklingen når du syntes tiden er til det. Det er okay at være i kulkælderen et par dage over den udmelding.

Vinteren kunne måske gå med kurser indenfor emner som du interessere dig for.. ?

goffy 05-11-2009 10:25

det er sgu en underlig fornemmelse at have en fyreseddel, det er nok 25 år siden jeg har prøvet det.
Firmaet har tilmeldt mig nogle møder med AS3 Outplacement så der er koblet en rådgiver på mig, så jeg er ikke ladt helt i stikken :D

PS: jeg må ikke finde arbejde hos konkollega (som vi kalder det) de første 6 mdr.

Skibsbyggeren. 05-11-2009 10:39

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18675)
ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Hej Goffy,
Det er noget møg! Der løber mange tanker gennem hovedet på en - når man står i den situation.
Hvorfor mig?
Hvad skal der ske nu?
Hvordan med økonomien?
Hvor lang tid skal ledigheden vare?
Hvordan kommer jeg videre?
Hvilket arbejde får jeg næste gang?
Bliver det en arbejdsplads jeg er glad for?
Skal jeg "skifte spor" og prøve noget andet?

Ja, spørgsmålene er uendelige.

Jeg håber, at du snart kommer videre, Goffy.

Albjerg 05-11-2009 10:53

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18675)
ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Det var kedelige nyheder. Men i det mindste har du da lidt tid til at finde noget andet, inden økonomien spidser til (hvis den gør det?)....

nicolajjetrider 05-11-2009 14:51

Fuck altså... Goffy, jeg kan skaffe dig job her nede i Aabenrå hvis det er. Du skal bare ku lide at lave 10.000ruller sølvpapir om dagen.... Bvaaddr:)

Keep up :) Der er arbejde der ude:)

Albjerg 05-11-2009 18:40

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 18688)
Fuck altså... Goffy, jeg kan skaffe dig job her nede i Aabenrå hvis det er. Du skal bare ku lide at lave 10.000ruller sølvpapir om dagen.... Bvaaddr:)

Keep up :) Der er arbejde der ude:)

Hva fa'en Nico - arbejder du på Rul-let?

goffy 05-11-2009 20:52

Konens kommentar til fyresedlen var at det var sgu ærgelig, men du finder nok snart noget andet. vi snakkede jo om at male herhjemme i vinter så det får du da tid til nu. :eek: kvinder

Clasg 05-11-2009 21:11

40 % af alle fyrede medarbejdere er i nyt job indenfor 3 måneder, så du skal sgu nok skynde dig med den malerrulle :rolleyes:

Softice 05-11-2009 21:34

ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Føler med dig. Min kone fik seddelen i torsdags med opsigelse til d 28/2-10, men har allerede noget på hånden efter en mail tikkede ind på pcen i dag.

Jess 05-11-2009 21:47

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18692)
Konens kommentar til fyresedlen var at det var sgu ærgelig, men du finder nok snart noget andet. vi snakkede jo om at male herhjemme i vinter så det får du da tid til nu. :eek: kvinder

LOL fjupeqopq

Campion 165(seb) 05-11-2009 21:55

Vi er åbenbart en del på Fenderen der har masser af tid til at hygge til vinter...?
Jeg fik min opsigelse i tirsdags, så min kones kommentar var også noget i stil med; "sikke meget kælder vi kan få ordnet nu..." :):)

Det er selvfølgelig noget p** at blive fyret, men jeg tager det nu ikke så tungt, og betragter det mere som en god laaaang juleferie ;)

Strøyer 06-11-2009 07:03

Det var sgu da træls.
Gælder konkurenceklausulen også når det er dem der fyrer dig ?
Det er altid noget at du har lang tid med løn til at finde noget nyt.

Jess 06-11-2009 07:59

Citér:

Originally Posted by Campion 165(seb) (Indlæg 18696)
Vi er åbenbart en del på Fenderen der har masser af tid til at hygge til vinter...?
Jeg fik min opsigelse i tirsdags, så min kones kommentar var også noget i stil med; "sikke meget kælder vi kan få ordnet nu..." :):)

Det er selvfølgelig noget p** at blive fyret, men jeg tager det nu ikke så tungt, og betragter det mere som en god laaaang juleferie ;)

Det er åbenbart den universelle kvindelige logik der slår igennem lf-flg

Lars T 06-11-2009 08:35

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 18699)
Det er åbenbart den universelle kvindelige logik der slår igennem lf-flg

Det må være den loge de alle sammen er medlem af, som instruerer dem med disse talemåde og opgaver :)

Jess 06-11-2009 08:38

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 18700)
Det må være den loge de alle sammen er medlem af, som instruerer dem med disse talemåde og opgaver :)

Ja jeg tror de bliver hevet til side i folkeskolen og får indprentet alle disse ting, samtidigt med at de lærer at hive en BH. ud af ærmet :D

goffy 06-11-2009 08:40

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 18698)
Det var sgu da træls.
Gælder konkurenceklausulen også når det er dem der fyrer dig ?
Det er altid noget at du har lang tid med løn til at finde noget nyt.

hvad mon de egentlig kan gøre hvis jeg starter hos en konkurent. de kan vel ikke gøre andet en stoppe min løn i perioden.

Jeg var i firmaet for at aflevere nøgle mm. til fyraften og det endelige resultat var at afdelingen blev halveret :eek: 11 ud af 26 mand fyret
selv afdelingslederen fik valget at køre som salgskonsulent eller fyres :eek:
han var noget rystet.

Lars T 06-11-2009 08:52

Jeg er temmelig sikker på at din eventuelle konkurrenceklausul annulleres hvis du opsiges, det står der i hvert fald i min kontrakt.
Din fagforening/tillidsmand vil kunne give det endegyldige svar.

en måde at arbejde på det nye sted mens du stadig får løn fra din gamle arbejdsplads, ville være at aftale med din nye arbejdssgiver at du ikke skal fastansættes og modtager løn, før efter konkurrenceklausulens ophør. Det ville så sikre, du efter klausulens ophør, modtager dobbeltløn fra din nyearbejdssgiver, alternativt spreder han dinh løn ud over det resterende år. Det forudsætter naturligvis det ikke kan opdages at du har fået arbejde hos en potentielt konkurrent.
En model som bruges i min branche.

Peter508 06-11-2009 09:02

hvad mon de egentlig kan gøre hvis jeg starter hos en konkurent. de kan vel ikke gøre andet en stoppe min løn i perioden.

Ren principielt er du ansat hos dem der udbetaler din løn, og det er du frem til de stopper lønningerne...

Derfor kan de faktisk forlange at du er til rådighed for dem i hele din opsigelsesperiode. Så får du arbejde ved en konkurrent eller andre, skal du meddele dit firma det, og stritter de imod kan du vælge at sige op, såfremt det er en kortere periode end udløbet af opsigelses perioden.

Lars T 06-11-2009 09:06

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 18704)
hvad mon de egentlig kan gøre hvis jeg starter hos en konkurent. de kan vel ikke gøre andet en stoppe min løn i perioden.

Ren principielt er du ansat hos dem der udbetaler din løn, og det er du frem til de stopper lønningerne...

Derfor kan de faktisk forlange at du er til rådighed for dem i hele din opsigelsesperiode. Så får du arbejde ved en konkurrent eller andre, skal du meddele dit firma det, og stritter de imod kan du vælge at sige op, såfremt det er en kortere periode end udløbet af opsigelses perioden.

En arbejdsplads kan da ikke kræve at en medarbejder står til rådighed efter den, på skrift, har fritstillet ham?

Der skelne mellem opsigelse og fristillelse.

lynæs 06-11-2009 09:21

http://www.jobogliv.dk/job/fyret/fritstillet.aspx , der kan ses lidt om fritstilling på dette link, men det fremgår at, de stadig skal betale, selv om du får andet job, dog højst i 3 mdr.
http://www.jobogliv.dk/job/ansaettel...FVWF3godZSvZqQ denne her er også int. er der betalt den kompensation, som skulle falde, ellers er den nok ikke gyldig.

goffy 06-11-2009 09:40

Citér:

Originally Posted by lynæs (Indlæg 18706)
http://www.jobogliv.dk/job/fyret/fritstillet.aspx , der kan ses lidt om fritstilling på dette link, men det fremgår at, de stadig skal betale, selv om du får andet job, dog højst i 3 mdr.
http://www.jobogliv.dk/job/ansaettel...FVWF3godZSvZqQ denne her er også int. er der betalt den kompensation, som skulle falde, ellers er den nok ikke gyldig.

Sådan står der ordret:

I fritstillings perioden vil du modtage din sædvanlige løn. Du er forpligtet til at søge og tage andet arbejde i ikke konkurrerende virksomhed i fritstillings perioden, så du opfylder min tabsbegrændsningspligt i henhold til funktionærlovens regler. Vederlag eller intægt fra andet arbejde i fritstillingsperioden vil blive modregnet i lønnen dog ikke i de første 3 mdr hvor der altid vil blive udbetalt fuld løn.

der er dælme mange regler at sætte sig ind i .
jeg agter nu at tage den med ro og nyde friheden lidt og få lavet lidt arbejde i huset og på båden.

Peter508 06-11-2009 09:46

Jep jeg havde lige misset at det er en fritstillelse...

Men såfremt du får andet erbejde i perioden, har arbejdsgiveren "kun" forpligtigelse til at betale dig 3 måneder's løn, så ikke frem til d. 30 april, som du ellers har.

Men så er der noget med dato'erne, da funktionærer kun kan opsiges til d. 1 i en måned, så er du opsagt d. 4 gælder opsigelsesperioden først fra d. 1-12-2009. Må heller skrive, mig bekendt :rolleyes:

nicolajjetrider 06-11-2009 15:44

Ja det gør jeg desværre. Men heldigvis kun for en periode:D

Mark B 06-11-2009 19:36

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 18717)
Ja det gør jeg desværre. Men heldigvis kun for en periode:D


Jeg har hørt at når man først er kommet ind dernede, bliver man der MINIMUM 25 år hvorefter man indstilles til at modtage dronningens medalje for avanceret arbejde :D

Pakker du også bleer dernede?? ;) :D

lbk 09-11-2009 16:45

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18675)
ØV det gik ikke som jeg havde håbet :(

Blev kaldt til samtale kl 8.30 og fik fyresedlen. Jeg er fritstillet og får løn til og med 30/4-2010. Da jeg tømte skrivebordet var vi 5 mand der havde fået sedlen. :( DUM DAG . det var da bedre at gå nogle måneder i sommertiden og ikke nu.

Hej Goffy. Trist at høre at du er opsagt; men tag fritstillingen positivt, selv om det føles brutalt.

Jeg var i samme situation den 15. april, hvor jeg blev opsagt og fritstillet samme dag.
Jeg fik nyt arbejde inden for drift og administration af forretningsejendomme i nordjylland, medio september og har idag haft første arbejdsdag inden for et helt nyt arbejdsområde. Dejligt :)

Den mellemliggende periode, har jeg brugt til en masse projekter herhjemme; og det har været dejligt. især i starten og efter at jeg fik aftale om det nye arbejde på plads.

Der ligger osse en del arbejde i at søge arbejde og korrespondance med jobcenteret og akasse

Held og lykke til dig :)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,264
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, CurtisExcusia
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden