Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,225
1 medlemmer og 1,224 gæster
MorrissCipse
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Anvendelse af hydrauliske trimplan (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4895)

Regal2250 28-06-2014 21:10

Anvendelse af hydrauliske trimplan
 
Vi er ved at købe ny båd, og var i dag ude at testsejle en 26 fod Sea Ray Sundancer. Vi kommer fra en 22 fods Regal, så der er selvsagt forskel i sejleegenskaber. 2 ting der slog mig var:
1) Ved lav hastighed havde båden "promillesejlads" hvor man hele tiden skulle korrigere med rettet.
2) Trods stort set ingen sø, gik båden utrolig meget op og ned, uanset hastighed.

Båden har hydrauliske trimplan, men den nuværende ejer er ikke særlig bådkyndig, så han bruger dem ikke. De står bare konstant i oppe position. Vi kommer fra en båd uden trim, og har ingen erfaring med trim. Selvom jeg godt kan regne en del af funktionerne med trim ud, så vil det være en stor hjælp hvis nogen kunne forklare mig anvendelsen i forskellige situationer, og samt et bud på om korrekt anvendelse vil gøre en forskel i de to ovennævnte situationer.

På forhånd stort tak!

Miss Mancini 29-06-2014 07:27

Fænomenet omkring "promillesejlads" ved langsom fart er et kendt problem på Mercruiser Alpha One og BRAVO transom - dog ses det som ofte kun, når der er monteret en stor motor i båden typisk 5.7 liter og derop af.

Problemet består i, at styretappen i toppen af transomen er slidt i den bøsning, hvori den er monteret. Slitagen sker, når motorens drejningsmoment ( øjeblikeværdi ) er for stort og båden skal hurtigt ud af vandet, så er der nemlig en enorm belastning på styretappen, bøsning mv.

Der findes et repkit. til udbedring af dette, men min erfaring - og siger kun min erfaring er - at det sjældent er en holdbar og fremtidssikret løsningsmodel.
Hvorfor ikke ? Skaderne på styretappen og transomen sker som ofte efter 10 års levetid, og netop derfor kan andre komponenter i transomen også være i behov for en udskiftning. Derfor anbefaler jeg, at man skifter hele transomen og beholder den gamle til reservedele eller sælger den f.eks. på dba.dk

Ved udskiftning af transomen skal motoren ud. I den anledning får du så muligheden for at udskifte evt. utætte pakninger, male motorrummet eller andre vedligeholdelsesopgaver som med motoren monteret kan være besværlige eller umulige at komme til.

Omkring dine trimflaps skal de medvirke til stabil sejlads når båden planer. En korrekt justering af dem kan gøre sejladsen mere behagelig. Der findes mange forskellige trimplansystemer på markedet, hvor de mest populære er fra Bennett, Lenco eller QS. Enkelte trimplanproducenter tilbyder et system med elektrisk justering af trimflapsene, så båden efter forholdene altid ligger optimalt i vandet under sejlads.

Omkostninger til at få skiftet transom:
- Ny transom ( Alpha One eller BRAVO ), kr. 20000,-
- Af- og påmontering af motor, kr. 12000,-
- Forbehold for omkostninger til udskiftning af div. dele i motorrum og på selve motoren.

Hvis du kalkulerer med et budget til udskiftning af transomen på ca. 35000,- kr. er det ikke helt skævt.

Der findes ingen uoriginale transomer - endnu.

Kim 29-06-2014 07:57

Der behøver ikke være slid , planende både slinger altid lidt når der sejles langsomt ,hvis der er slid forstærkes dette fænomen til det uudholdelige.

Kim 29-06-2014 08:07

de hydrauliske trimplan er gode til at holde steven nede når man skal båden op at plane , du kan også bruge dem til at plane langsomt,det kan være en fordel i høj sø, hvor der også kan være brug for at rette båden op ved kun at bruge det ene trimplan i sidevind

Regal2250 29-06-2014 09:37

Hvis det er transom der skal skiftes, er det da godt vi ikke har købt båden endnu. Jeg skal snakke med det værft det har udført service på båden de seneste 6 år, og høre hvad de mener. Stort tak for indspark.

Miss Mancini 29-06-2014 10:59

Det er en god ide at have en uvildig fagmand med - og det er hverken værftet eller sælger.....

Kim 29-06-2014 13:17

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46152)
Det er en god ide at have en uvildig fagmand med - og det er hverken værftet eller sælger.....

Nej de vil gerne beholde deres kunde ,og inderømme der er noget de har overset -dlof--f

Mark B. 30-06-2014 08:24

Lyder som et voldsomt indgreb som Rolf foreslår.

Vores Sea Ray med 3.0 l har altid slingret en smule ved meget lav hastighed og den har vi haft fra den var helt ny af og burde derfor ikke have haft nogle slidte dele. Jeg har sejlet i et hav af både i alle størrelser igennem mine knap 20 år på vandet, og har oplevet at næsten alle både har slingret en lille anelse ved lav hastighed.

Jeg siger ikke at Rolf ikke har ret, meen.. ring lige til en aut. mekaniker eller 2 og få nogle andre indspark :-)

God dag og held og lykke :-)

Miss Mancini 30-06-2014 10:25

Der findes personer der er så kloge, så hvis de er i tvivl om noget, spørger de bare sig selv....:)

Mark B. 30-06-2014 12:57

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46161)
Der findes personer der er så kloge, så hvis de er i tvivl om noget, spørger de bare sig selv....:)

Tak for de kønne ord, Rolf :) Husk at Rolf har interesse i at sælge flest mulige nye stumper. Det er jo din forretning :)

God dag fra Sønderjylland :)

Peter508 30-06-2014 14:50

Jeg er nu lidt enig med Mark..... ;-)

Jeg har endnu til gode at høre en ejer af en planende båd, referere at hans båd er retnings stabil ved lave hastigheder...skroget er designet til at sejle bedst, når der er noget fart på....

Men det er da en god ide at undersøge det ordentligt inden et køb.

Miss Mancini 30-06-2014 14:57

Citér:

Originally Posted by Mark B. (Indlæg 46163)
Tak for de kønne ord, Rolf :) Husk at Rolf har interesse i at sælge flest mulige nye stumper. Det er jo din forretning :)

God dag fra Sønderjylland :)


Og det er en forretning, hvor vi sidste år omsatte for 275 mill. DKK., udelukkende ved at få kunder i de forskellige tråde på fenderen, BG og BS...:)

Det tyder på at du allerede på folkeskolernes første sommerferiedag keder dig bravt i det sønderjyske...:)

Mark B. 30-06-2014 22:25

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46165)
Og det er en forretning, hvor vi sidste år omsatte for 275 mill. DKK., udelukkende ved at få kunder i de forskellige tråde på fenderen, BG og BS...:)

Det tyder på at du allerede på folkeskolernes første sommerferiedag keder dig bravt i det sønderjyske...:)


... men du kan ikke benægte at du driver en forretning (som du ganske vidst har solgt, men til familie som det ser ud til?) der sælger netop de ting som du foreslår manden at udskifte.

Tilgengæld kan du åbenbart godt klandre mig for ikke at vide noget om bådes sejlegenskaber, trods at jeg er vokset op i et maritimt miljø og allerede i en tidlig alder har sejlet i mange store som små både og har oplevet tilsvarende i rigtig mange af disse både og dermed bidrager med noget real erfaring og ikke noget du har læst på nettet (jeg regner ikke med at du sejler så meget med den båd du ofte omtaler og åbenlyst har store problemer med, trods at du forhandler de ting der skal til for at få den til at sejle korrekt :) )

Uden alle dine indlæg på BG, BS og Fenderen.dk igennem årene havde du vel næppe den samme forretning som du har i dag - det kan selv du ikke benægte ;)

Jeg bidrog med min erfaring og gjorde opmærksom på at du står bag disken i en forretning der sælger netop de ting som manden måske mangler og derved kan gøre dine indlæg farvede. Lad det derefter være op til manden selv at vurdere om han skal have skiftet alle de dele, eller som jeg skriver, lad ham indhente andre autoriserede bådmekanikeres meninger :) Længere er den vel ikke, Rolf? :)

P.S. - Hvis min telefon i de kommende mdr. ringer og jeg bliver truet, kan jeg regne ud det er dig Rolf - det var samme stunt du lavede med mig for nogle år tilbage på BS hvor du også ringede og truede mig til at slette et negativt indlæg om din dengang nystartede virksomhed :) Og jeg er iøvrigt ikke nogen skoledreng længere ;)

Campion 165(seb) 01-07-2014 04:51

Mark 1 - Rolf 0.
Skal vi sige vi lukker den der??
Al videre mudderkastning kan vel foregå pr. PM for jeg synes ikke denne 'diskussion' om hvem der har et horn i siden på hvem, fremmer seriøsiteten her på sitet.

Kom igen gutter...

Miss Mancini 01-07-2014 06:20

http://www.fenderen.dk/forum/showthr...onteringss%E6t

Det var nu fenderen.dk tråden blev oprettet af Mark B og ikke BS.

Konspirationsteorier og forkerte oplysninger i det sidste sønderjyske indlæg, vil jeg lade forblive ubesvaret til glæde for denne tråds formål.

På forhånd tak...:)

Mark B. 01-07-2014 10:23

Rolf - Beklager at jeg huskede forkert. Jeg mente det var BS. Jeg har ikke så travlt med at slå mit navn fast på nettet de enkelte steder, så det beklager jeg at have husket forkert :)

regal 2250 skrev :
1) Ved lav hastighed havde båden "promillesejlads" hvor man hele tiden skulle korrigere med rettet.


Rolf skrev :
Problemet består i, at styretappen i toppen af transomen er slidt i den bøsning, hvori den er monteret. Slitagen sker, når motorens drejningsmoment ( øjeblikeværdi ) er for stort og båden skal hurtigt ud af vandet, så er der nemlig en enorm belastning på styretappen, bøsning mv.


Rolf, han giver jo ikke gas, så hvordan kan styretappen være belastet når han skriver at det er ved "lav" hastighed at problemet opstår og ikke når han giver gas, som du skriver?

Som sagt, vi har altid haft en smule slingren ved lav hastighed og jeg har aldrig tænkt over hvorfor det var der. Men du skal prøvesejle nogle flere både, så vil du opdage at det ikke er ualmindeligt :)

Miss Mancini 01-07-2014 10:45

Ved lav hastighed må forstås, at motoren har fået "gas". Hvordan kan man ellers opleve, at båden har "promillesejlads" ?

Hvis båden har "promillesejlads" må der også være fremdrift - det kan IMØ kun ske ved at motoren har fået "gas" og propellen i rotation.

Båden kan selvfølgelig godt have "promillesejlads" uden at motoren har fået "gas" og propellen er deaktiveret i rotationsretningen, men så driver båden og sejler ikke. Sådan opfatter jeg ikke problemstillingen i tråden.

Jo, i det øjeblik motoren får "gas" og propellen aktiveres, så er der belastning på styretappen, og hvis der er slør i styretappens bøsning, vil dette give "promillesejlads" i større eller mindre omfang - se dette link:

http://www.nytdrev.dk/transom_alphao...4_578_581.html

Styretappen er nr. 7 på billedet.

Jeg håber at forklaringen giver mening.

Hvis der er mulighed for at undlade at bruge mit civile navn i trådene, vil jeg sætte pris på det - selvom enkelte måske ser det som en kærkommen lejlighed til at gøre det imod mit ønske.

Mark B. 01-07-2014 11:15

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46175)
Ved lav hastighed må forstås, at motoren har fået "gas". Hvordan kan man ellers opleve, at båden har "promillesejlads" ?

Hvis båden har "promillesejlads" må der også være fremdrift - det kan IMØ kun ske ved at motoren har fået "gas" og propellen i rotation.

Båden kan selvfølgelig godt have "promillesejlads" uden at motoren har fået "gas" og propellen er deaktiveret i rotationsretningen, men så driver båden og sejler ikke. Sådan opfatter jeg ikke problemstillingen i tråden.

Jo, i det øjeblik motoren får "gas" og propellen aktiveres, så er der belastning på styretappen, og hvis der er slør i styretappens bøsning, vil dette give "promillesejlads" i større eller mindre omfang - se dette link:

http://www.nytdrev.dk/transom_alphao...4_578_581.html

Styretappen er nr. 7 på billedet.

Jeg håber at forklaringen giver mening.

Hvis der er mulighed for at undlade at bruge mit civile navn i trådene, vil jeg sætte pris på det - selvom enkelte måske ser det som en kærkommen lejlighed til at gøre det imod mit ønske.


Du skrev helt konkret, når båden skulle hurtigt ud af vandet, så der er vel ikke nogen tvivl om at du mener når båden skal i plan? Lad os nu holde os til det konkrete du skrev.

Dit navn er alment kendt i diverse fora, så jeg ser ikke hvad problemet er i at os der kender dig som Rolf - fortsætter med at omtale dig ved dit borgerlige navn? :) Eller hvad er der sket, som pludselig bevirker at du nu ikke vil være kendt på nettet længere? :) Du har da ellers investeret uanede mængder tid på at fortælle om din store benzinsluger, ældre båd og senge- og madrasverdenen med dit navn bagved?

Miss Mancini 01-07-2014 12:19

Når båden skal i plan og motorens drejningsmoment er for stort / kraftigt, så sker der meget slitage på styretappen og bøsningen i toppen af transommen.

Det slitage der sker, viser sig - efter tid - som "promillesejlads" ved langsom fart.

Dine sidste tre linjer har jeg ikke yderligere kommentarer til selvom jeg håbede på din forståelse for mit ønske !

Jeg ser derfor frem til dine konstruktive indlæg på sitet til glæde for alle brugerne herinde, og undres måske lidt over, hvorfor din nye profil siger "få indlæg / kommentarer, ingen båd, 0 - 1 års sejlerfaring" osv. Nogen ting står i skærende kontrast til dine tidligere oplysninger i denne tråd, og ikke mindst, at din tilsyneladende "gamle" profil med +200 indlæg er ophørt herinde selvom jeg ikke har gjort særlig store anstrengelser for at finde den mv.

Jeg håber at dit engagement og tilbagevenden til fenderen.dk vil være udbytterigt for alle brugerne herinde, og naturligvis, at du kan bidrage med din efter sigende brede erfaring fra det maritime miljø, enten i små eller store både.

fenderen.dk er et site som er en "vidensdatabase" for passionen med at sejle, og jeg tror, at vi alle herinde hilser enhver bruger velkommen, som har en lang erfaring i det maritime miljø, og kan bidrage til den videre udvikling til dette uanset om der er tale om en jolle eller "familiefærge".

Velkommen tilbage med ønsket om en god om konstruktiv debat omkring vores fælles passion, nemlig det at sejle.

Peter508 01-07-2014 12:22

Da jeg havde min Wiking til salg, fik jeg en del henvendelser fra folk med både ( de ville alle bytte.....det ville jeg ikke ) som Baylinere, Searay o.l.

1 af de gængse spørgsmål var, er den retnings stabil ved 8-10 knob, for det var deres ikke....

Iflg. dem var deres både først rigtig retnings stabile ved fart over 16-18 knob....som vel også er march hastigheden ved største parten af den type både....

Miss Mancini 01-07-2014 12:52

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 46179)
Da jeg havde min Wiking til salg, fik jeg en del henvendelser fra folk med både ( de ville alle bytte.....det ville jeg ikke ) som Baylinere, Searay o.l.

1 af de gængse spørgsmål var, er den retnings stabil ved 8-10 knob, for det var deres ikke....

Iflg. dem var deres både først rigtig retnings stabile ved fart over 16-18 knob....som vel også er march hastigheden ved største parten af den type både....

Der er vel forskel på en WIKING ( familiefærge efter dit eget udsagn ) og en ukendt model Bayliner, Sea Ray mv. ?

Måske forklaringen kan uddybes, når man kender den præcise bådmodel, motorstørrelse, drevtype mv.

Mark B. 01-07-2014 13:37

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46178)
Dine sidste tre linjer har jeg ikke yderligere kommentarer til selvom jeg håbede på din forståelse for mit ønske !

Jeg ser derfor frem til dine konstruktive indlæg på sitet til glæde for alle brugerne herinde, og undres måske lidt over, hvorfor din nye profil siger "få indlæg / kommentarer, ingen båd, 0 - 1 års sejlerfaring" osv. Nogen ting står i skærende kontrast til dine tidligere oplysninger i denne tråd, og ikke mindst, at din tilsyneladende "gamle" profil med +200 indlæg er ophørt herinde selvom jeg ikke har gjort særlig store anstrengelser for at finde den mv.

Jeg håber at dit engagement og tilbagevenden til fenderen.dk vil være udbytterigt for alle brugerne herinde, og naturligvis, at du kan bidrage med din efter sigende brede erfaring fra det maritime miljø, enten i små eller store både.

fenderen.dk er et site som er en "vidensdatabase" for passionen med at sejle, og jeg tror, at vi alle herinde hilser enhver bruger velkommen, som har en lang erfaring i det maritime miljø, og kan bidrage til den videre udvikling til dette uanset om der er tale om en jolle eller "familiefærge".

Velkommen tilbage med ønsket om en god om konstruktiv debat omkring vores fælles passion, nemlig det at sejle.


Det var folk som dig og din bedste ven Ralph der gjorde at jeg synes bådforumene blev en legeplads for egoistiske og selvfede mennesker. Typer som Jer gjorde at jeg mistede interessen for at spare med andre bådejere på nettet. Jeg er født i et gammelt hjem med meget få midler, som igennem årene er vokset stødt. Jeg har aldrig haft det store behov for at prale med hvor jeg kom fra eller hvad jeg var god for. Det har jeg - læst med fra sidelinjen af - kun følt at du har haft behov for.

Jeg delte faktisk som jeg ganske rigtigt skrev i mit første indlæg, noget viden som jeg igennem årene har gjort mig omkring retningsstabile både. Jeg argumenterede fornuftigt og skrev i en meget anstændig tone, at man nok burde tage dit indlæg med en smule skepsis, og samtidig tilføjede jeg at jeg synes man skulle opsøge flere professionelle råd inden man lagde sig fast på at båden skulle ordnes for - et ikke helt useeligt beløb - 35.000 kr. Jeg nedgjorde hverken din person eller din forretning Rolf, men argumenterede sagligt. Resten af debatten har du selv udviklet til en uheldig tone at læse for øvrige brugere herinde.

Mange af de bedste og mest erfarne sejlere er slet ikke at finde herinde på diverse bådforums. De har forsøgt at deltage i debatter på nettet, men er sidenhen faldet fra da andre har forsøgt at belære dem. Måske det er grunden til at det er de samme få mennesker der stadig sidder på hovedindlæggene på nettet :)

Og så sidder jeg og undrer mig over at man åbent og ligetil på din facebook kan læse, at du har fået "accept fra Brian Sandberg" til at dele et klip af hans. Hvilke typer mennesker tager kontakt til en kendt kriminel og beder om accept til at dele sådan noget snavs og give manden taletid? :)

Miss Mancini 01-07-2014 13:41

....

Miss Mancini 01-07-2014 13:56

1 Vedhæftelse(r)
Citér:

Originally Posted by Mark B. (Indlæg 46181)
Det var folk som dig og din bedste ven Ralph der gjorde at jeg synes bådforumene blev en legeplads for egoistiske og selvfede mennesker.

Og så sidder jeg og undrer mig over at man åbent og ligetil på din facebook kan læse, at du har fået "accept fra Brian Sandberg" til at dele et klip af hans. Hvilke typer mennesker tager kontakt til en kendt kriminel og beder om accept til at dele sådan noget snavs og give manden taletid? :)

Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.

Regal2250 01-07-2014 15:11

Hahaha - for pokker 4.b hold nu op med at spilde jeres tid på personlige uoverensstemmelser. Brug i stedet tiden til at dele ud af sejlerglæde og gode råd - gerne uden kommerciel interesse.

Tilbage til det det hele handler om... Jeg har naturligvis undersøgt sagen yderligere, bl.a. ved at testsejle andre både magen til. Og grundet min spæde erfaring, vidste jeg ikke at særligt to forhold spillede ind.

1) Korrekt brug af trimflaps gør båden en anelse mere retningsstabil, selvom hovedformålet med trim naturligvis er at balancere båden.
2) Vi kommer fra en 22 fods daycruiser, som er ret lav og uden kaleche, og der er bare væsentlig forskel når man lægger 4 fod til, gør båden væsentlig højere og frem for alt, monterer fuld campingkaleche. Det kunne man måske godt have regnet ud, men sådan lærer man jo hele tiden.

Campion 165(seb) 01-07-2014 16:41

Nå, Det var da dejligt at sagen - trods alt - endte lykkeligt.
Jeg er sikker på du nok finder den rigtige båd henad vejen - 'promillesejlads' eller ej:D
Til orientering er min Fletcher 199 heller ikke særlig stabil når jeg sejler langsomt, altså når man kun lige har klikket den i gear….og slet ikke giver gas….eller accellererer for at komme i plan...fjupeqopq

Manorwar 01-07-2014 16:51

hahah brolfchen vi er vild egoistisk og har selvf. lov til dette .. -dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f ja slank er ham MB ja bestemt ikke ..
BLABLA børnehave diskusion ala mark b ..troll


til sagen min explorer , boesch ,riva mm. sejler alle sammmen fint fint lige ud med lav hastighed.

NB ang børnehave .
Jeg har obsevert og filmed en meget mærkligt gammel familebåd med rigtigt rigtigt dårligt planeegenskaber og tydeligt promillesejlads ---her i side uge udenfor min hus -- kapitan "stalked" mig via sin kikkert og giver provkerende og absolut grinartigt fuld skrue til motoren pludesligt mister alt kraft og der komme massevis af hvid røgslør ud af sin motor ..han limped tilbage til kolding fjord ..
om her ikke en topstykke røget ... GG*
hvad for mærklige sejler jeg skal kikke på her fra min kontor ...... GG**


Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46183)
Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.


Kim 01-07-2014 17:55

Min 24 stopper med at sik sak allerrede ved 6-7Kn.og ja ved den hastighed bruger jeg trimplan. DDriver

Peter508 01-07-2014 18:56

Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.

Jyllinge 01-07-2014 20:09

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 46186)
NB ang børnehave .
Jeg har obsevert og filmed en meget mærkligt gammel familebåd med rigtigt rigtigt dårligt planeegenskaber og tydeligt promillesejlads ---her i side uge udenfor min hus -- kapitan "stalked" mig via sin kikkert

Hvilken uddannelse har du, siden du gennem en kikkert kan se om der er tale om promille sejlads.
Med hensyn til stalking.
It takes one to know one!

Mark B. 01-07-2014 23:22

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 46183)
Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.

Undrer mig stadig over at du har kontaktet en morddømt kriminel der sidder i fængsel for at slå andre mennesker ihjel, for at kunne dele vedkommendes meninger på din private facebook profil :) Det er ikke hvad normale familiefædre ville gøre. Dybt bekymrende.

Strøyer 02-07-2014 06:54

Min gamle century 270 gjorde det samme.
Et kendt problem på planende både.
Et duo-prop drev hjalp en hel del på det pga. De kontra roterende propeller, den kunne nu også styre til begge sider lige godt i både frem og bak, så med en bovpropel oveni blev den helt fin til havnemanøvre.
En del af problemet der forgår ved farten 7-12 knob fandt jeg ud af at det var en "fejl 40" jeg overkompenserede simpelthen på rattet og det resulterede i slinger i valsen.
Prøv at slippe rattet helt og se hvor meget den faktisk selv kommer ind på kursen igen.

Og så til alt omkring 4.b og mudderkastning.
SÅ LAD DA VÆR....
I ødelægger sgu da en ellers fornuftig tråd med jeres pis, og gør at man ikke gider skrive et indlæg, fordi det drukner i l...

Manorwar 03-07-2014 17:39

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 46188)
Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.

peder --hold nu op .HVAD snakker du NU om IGEN ???
.-NU du har selv bragt dig in denne træd --- jeg har bestemt IKKE skrived her i en øffentligt fora om at der var DIG som stalkede mig via sin sort kikkert eller dig som sejler forbi som en PISSEFULD idiot kun 80-100 mtr fra kystlinien (husk 300 mtr afstand fra kysten for du PRØVER at planer- efter loven ) , smederte sine maskiner og sender store hvide røgskyer over min hus ?nb..video haves **GG* -dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Manorwar 03-07-2014 17:54

Citér:

Originally Posted by Jyllinge (Indlæg 46189)
Hvilken uddannelse har du, siden du gennem en kikkert kan se om der er tale om promille sejlads.
Med hensyn til stalking.
It takes one to know one!

it takes an idiot to belive in tv3 realitypiss ---dlof--f-dlof--f
igen ...nb igen jeg er ikke siget eller ligende for "stalking" so hvad the fuck snakker du om her i en øfentligt fora ??
MEN lige en til din info --
tv 3 ,strix tv , journalist Jacob Juhl og min eks er nu sigtet fra politiet
wait and see ,,
so lidt ops ..fra din side med injuriende beskyldninger om min person ,tak .


i øvrigt *børnehave mark 3år --hold kæft om min person ,tak

Sjip 03-07-2014 18:09

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 46192)
Og så til alt omkring 4.b og mudderkastning.
SÅ LAD DA VÆR....
I ødelægger sgu da en ellers fornuftig tråd med jeres pis, og gør at man ikke gider skrive et indlæg, fordi det drukner i l...

Fuldstændig enig

Det her er simpelhen, blevet for tåbeligt

Manorwar 03-07-2014 18:41

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 46188)
Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.

lige en sidste svar til dig peder før jeg forlade DIN børnehaven for i dag...eller blive **ekskludert ***GG**Hold kæft er jeg bange NU ****

ang din sømanskab --næste gang du *PRØVEPLANERSEJLER* dine racingmaskine , gør de venligtst ikke midt i en beskyttet naturområde , tage hensyn til dyre lived (marssvin.mm)HOLD til 300mtr afstand til land, ((og hardarbejdende pirater som på privatgrund prøver at slappe åf ))og div. fritidsfiskerners klare garnmarkeringer og bundgarn ... poppepoppe ellers få du MINE bølger ..-.rr.--.rr.

Peter508 03-07-2014 19:36

Du er simpelthen et første rangs fjols af en ikke integreret indvandrer.

1. Jeg planede ikke. Det er en båd på 8,5 ton....

2. Jeg var 300 mtr fra land...

Også får du det da ualmindelig svært med privatlivet, når du har valgt at slå dig ned i et af de mest befærdede farvande på disse kanter.

Jeg har sejlet der i alle årene, du er først kommet til, gid du i øvrigt ville være blevet i Tyskland eller som minimum på Fyn.

Også har du filmet mig, ligesom du syntes det er morsomt hvis min toppakning ville være røget ????

Det siger vist alt om din ondskabsfulde fucked op personlighed.

Og til andre, jeg beklager, men jeg gider simpelthen ikke at tie stille overfor den psykopat mere.

Jeg siger snart pænt farvel til denne side, da jeg seriøst ikke gider at høre på det fjols mere. Jeg ved ( fra min indbakke og mail ) at jeg på ingen måde er den eneste. Virkelig ærgerligt at han får lov til at ødelægge denne side for så mange.

Manorwar 03-07-2014 20:10

HVAD kun toppakningen ??puha ellers en masse røg du har forpestet hele naturområde med-- håber du og familien nåed sikkert hjemme ?

Der sket desv.yppig med begynder hvis mån *prøver* at få en gammel 8.5 t båd tvungen på plan.og sejler som en idiot hele vejen gemnen fjorden med forstæven 3 mtr i luften ....-dlof--f-dlof--f

Din afstand fra kysten var klar under 100 mtr fordi du er lige sejlet gemnen mine garn med markeringer som stå på lovlige 100 mrt fra kysten og er klar markert med Ø/V bøjer !!!!!!!300 mtr min røv...!!!!!!..

og dine *rassistiske bemærkniger ala DF og hvor jeg som EU borger og dansk skatteyder -har at lyst til at bo og købe hus -- forbede jeg mig --- ellers få du BØLGE!
kapiske?????

videoen vises snart på youtube..filmed i en øffentligt og beskyttet NATURA 2000 natur område.-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Casper T 03-07-2014 20:23

Det er godt det her.... 2 der elsker og hade hinanden ,jeg tror i elsker det :Dmere mere af det ...det er god humor

Peter508 03-07-2014 20:28

Jeg gør ikke.

Jeg har bedt admin om at slette min profil.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,410
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Tonycroxy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden