» Online brugere: 311 |
0 medlemmer og 311 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Off topic
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
Transport fra løjstrup
Jeg har en 3 hk påhængsmotor der skal fra Løjstrup i jylland og til sjælland - er der nogen der skal den vej i den nærmeste fremtid så gi ver jeg et tilskud til benzinen hvis i vil tage motoren med
|
Miss Mancini |
13-12-2008 22:10 |
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 5109)
Jeg har en 3 hk påhængsmotor der skal fra Løjstrup i jylland og til sjælland - er der nogen der skal den vej i den nærmeste fremtid så gi ver jeg et tilskud til benzinen hvis i vil tage motoren med
|
Hvad er postnummeret i Løjstrup ?
|
Det er jylland øst - ca 30 km fra århus postnummeret har jeg ikke men kan nok prøve at finde det
Det er en meget fin 3 hk johnson fra ca 1965
|
Jeg skal til Horsens på tirsdag, og er på kontoret i Brøndby onsdag og torsdag.......
|
Hvis du orker kan du så tage den med? den vejer ca 17 kg og er ren og fin - det er en ca 1965 johnson som jeg har købt på dba
|
Det ligger lige udenfor Viborg - kunne du JOR tage den med eller er der andre?
|
okay.... udenfor Viborg er desværre nok lidt langt fra Horsens...... Men hvis det kan vente, skal jeg give lyd når jeg er i de regioner..
|
Så er motoren hjemme - den er i ufattelig fin stand - det er en JW21E og det er lidt spændende da jeg aldrig har hørt/læst om en "E" model
Så nu må jeg ty til AOMCI (den store klub for antikke påhængsmotorer) for at decifrere modelnummeret
Jeg sætter et pat billeder ind senere så i kan se en perfekt 1966 Johnson - i helt utrolig flot stand
|
Hov Hov, det er et pænt forum, ingen pat-billeder takfjupeqopq
|
Citér:
Originally Posted by Jess
(Indlæg 7481)
Hov Hov, det er et pænt forum, ingen pat-billeder takfjupeqopq
|
det er mulig du ikke kan tåle at se det men jeg venter spændt fjupeqopq
|
ChristianX |
22-01-2009 21:18 |
Jess, Du må være meget gammel så Party0012
|
Citér:
Originally Posted by goffy
(Indlæg 7482)
det er mulig du ikke kan tåle at se det men jeg venter spændt fjupeqopq
|
Super fed kommentar :):)
-dlof--fpoppeParty0012
|
5 Vedhæftelse(r)
Her følger så nogle billeder af motoren
|
Er jeg den eneste som syntes der mangler noget?? :rolleyes:
|
Læs gerne indlæg #9 og #10 ;)
|
He He
Ja men så får i da det
[IMG]XXXXX[/IMG]
|
ARGH.
Dikatoren kommer op i mig og jeg må censurere..
|
og så kommer han med et billede der ikke kan forstørres ;D
|
det ligner meget den gale bucaner jeg havde ,er det også en 2 cyl.
|
Den er fuldstændig magen til den Gale Bucaneer du havde Goffy - bortset fra navnet og farven
Jeg har nu 2 stk af dem denne og den røde fra 1957 det er virkeligt gode små motorer og den jeg fandt her er nærmest ubrugt - man kan sagtens anvende dem som hverdagsmotorer selv i dag - mange ting er bygget betydeligt bedre end på nye motorer i samme klasse - og alt er i aluminium/messing/kobber der findes intet plastic i dem
|
det er dejlig simpel motor og så går den jævn.
da mine unger var små havde vi en jolle med på slæb som legetøj så motoren blev brugt flittigt af ungerne. motoren lavede ikke meget larm og den brugte heller ikke meget benzin.
|
Det er en af de klassiske OMC motorer og den blev solgt under Evinrude Johnson og Gale navnet - den er produceret fra 1954 til 1968 næsten uændret.
Du lyder som om du godt kunne tænke dig en igen Goffy
Det er også en fin motor og den støjer vældigt lidt da det er en lavkomprimeret motor - og den er bygget i fine ikke forgængelige materialer - slet ikke som vore dages plastic motorer med høj kompresion etc.
Motorene kan med et minimum af pleje let gå i arv fra generation til generation - det er der ikke mange motorer i dag der kan
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7565)
Det er en af de klassiske OMC motorer og den blev solgt under Evinrude Johnson og Gale navnet - den er produceret fra 1954 til 1968 næsten uændret.
Du lyder som om du godt kunne tænke dig en igen Goffy
Det er også en fin motor og den støjer vældigt lidt da det er en lavkomprimeret motor - og den er bygget i fine ikke forgængelige materialer - slet ikke som vore dages plastic motorer med høj kompresion etc.
Motorene kan med et minimum af pleje let gå i arv fra generation til generation - det er der ikke mange motorer i dag der kan
|
da ungerne blev større gad de ikke at lege med den mere og jeg solgte både jollen og motoren. senere købte jeg en gummibåd og en 3,5 hk yamaha. Yamahaen gik også godt men sgu ikke så godt som
min gamle gale. ja jeg skulle have beholdt den :(
Der var aldrig problemer med den gale.
|
Hvis du kommer til roskilde området til sommer så skal jeg køre ned med min buster jolle og en af de 3 hkère så skal du få et par ture i den Goffy - det kan være det bringer minder frem - og ja de har deres helt egen gangkultur de kan køre så langsomt i tomgang at man kan høre hver cylinder tænde DDriver
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:42. |
|