Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 507
1 medlemmer og 506 gæster
Pedroerulk
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Sejlklar i November (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4207)

Fletcher14 21-11-2012 14:13

Sejlklar i November
 
Vinteren truer rundt om hjørnet - og den første sne kan komme med få dages varsel. Der loves dog sol i morgen - og det vidner om, at der stadig kan presses flere sejltimer ud af indeværende sæson. Hvor mange herinde står stadig på broen af en sejlklar skude? Jeg ved i hvert fald, at Nicolaj Jetrider og mig selv er klar.

Peter508 21-11-2012 14:36

Skuden er sejlklar, lige bortset fra at der ikke er vand under kølen....:rolleyes:

Ellers skal jeg køre til Holbæk, for GB'en er i vandet.....

nicolajjetrider 21-11-2012 15:02

Amen for pokker Mic! Så lad os da tage en tur :) Jeg regner med at pille motoren ud af SeaDoo'en inden længe og sælge den ( altså motoren ).

Kunne godt tænke mig at ligge en 4 cyl kompressor motor i, i stedet :) har fået tilbudt en billig i USA som har ædt kompressoren :)

LarsH 21-11-2012 18:35

Citér:

Originally Posted by Fletcher14 (Indlæg 41208)
Vinteren truer rundt om hjørnet - og den første sne kan komme med få dages varsel. Der loves dog sol i morgen - og det vidner om, at der stadig kan presses flere sejltimer ud af indeværende sæson. Hvor mange herinde står stadig på broen af en sejlklar skude? Jeg ved i hvert fald, at Nicolaj Jetrider og mig selv er klar.

Er der is på vandet.... nej.... godt så er det stadig sejlsæson :-)

Fletcher14 30-11-2012 13:40

Hvis man nitter noget stål på stævnen, så kan man vel forlænge sæsonen betydeligt ind i is-sæsonen?

Norvik20" 30-11-2012 22:52

Efter at have sejlet i is selv, og året efter i tykkere (for tyk til sidst) is, så kommer det helt an på vinkelen af din stævn. En isbryder lægger sig op på isen og knuser den med sin vægt..
Min båd f.eks skærer sig igennem, og knuser isen midt på stævnen. Lyder ikke rart. 1 cm is, så er det slut her...

Selvfølgelig ville noget stål forrest gøre at man kan tage noget mere is, men husk din båd også er bredest midt på, og der vil iskanterne skurre uanset metal på stævenen. Så skal metallet ihvertfald gå godt langt tilbage, og du skal ikke sejle en buttet dame som min.

Glasfiber og is, du'r ikke sammen.
Medmindre du har nerver af stål. :D

Vinterkonserverede i eftermiddag, efter en sejltur i t-shirt og småsne, 24° i styrehuset. :cool:

MKJ 01-12-2012 21:16

Der er is på "indsnævningen" i Kolding Fjordi formiddags (!!!), så ved ikke hvor egnet det er til en rib, men har da sat i tid af til en torske-tur imellem jul og nytår i Lillebælt!

Miss Mancini 02-12-2012 18:19

Hovercraft er løsningen......:)

Norvik20" 02-12-2012 22:34

Genialt!

Så ka man osse bare tage turen hjem fra båden, i båden. :D

Horizonblue 03-12-2012 06:15

Hovercraft har bare en irriterende lyd.

Man tror at der er nogen i gang med en kæmpe rystepudser med tilkoblet støvsuger, når den er startet op.....:D


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,032
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennisserhins
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden