Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 508
3 medlemmer og 505 gæster
BerryNep, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Sensor til brændstoftank (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5423)

Ulman 02-04-2017 17:41

Sensor til brændstoftank
 
Jeg skal muligvis have ny sensor til brændstoftanken og spørgsmålet er hvor lang den skal være. Jeg kan se at man eksempelvis kan vælge en til 20-40cm.
Men hvordan finder man ud af hvor lang den skal være?
Det afhænger naturligvis af tankens størrelse, og jeg kender ikke målene.
Jeg har fisket den eksisterende ud, og kan måle der er 16 cm. fra der hvor stangen går ind i giveren og til enden hvor flyderen sidder.
Den jeg har minder om den her http://www.ebay.com/bhp/boat-fuel-sending-unit

MartinN 02-04-2017 19:30

Jeg ville vælge denne type fra Wema i stedet:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...ensor&_sacat=0

Der er ikke noget mekanisk der kan gå i stykker. De fåes også i udgaver med dæmper rør, men du har sikkert skvulpeplader i din tank og din Smart Craft (går jeg ud fra du har) dæmper også signalet.

Vær opmærksom på at få en med de rigtige Ohmske værdier, det afhænger af dine instrumenter. Den europæiske standard måler modsat den amerikanske. (min smart Craft bruger amerikansk standard)

Du skal vælge den længde der kommer så tæt på bunden af din tank som muligt, dog ikke helt i bund, så suger du evt. skidt og slam med.

Ulman 04-04-2017 07:36

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 48719)
Jeg ville vælge denne type fra Wema i stedet:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...ensor&_sacat=0

Der er ikke noget mekanisk der kan gå i stykker. De fåes også i udgaver med dæmper rør, men du har sikkert skvulpeplader i din tank og din Smart Craft (går jeg ud fra du har) dæmper også signalet.

Vær opmærksom på at få en med de rigtige Ohmske værdier, det afhænger af dine instrumenter. Den europæiske standard måler modsat den amerikanske. (min smart Craft bruger amerikansk standard)

Du skal vælge den længde der kommer så tæt på bunden af din tank som muligt, dog ikke helt i bund, så suger du evt. skidt og slam med.

Tak for svaret :-)
Jeg har også Smart Craft, men det er nok bedst at måle efter går jeg ud fra.

MartinN 06-04-2017 20:35

Når du har installeret den nye måler er det nok en god idé at kalibrere tanken igennem smartcraft.
Så er du sikker på den viser korrekt. Det kræver dog du har mulighed for at tømme den.

Da jeg prøvede at kalibrere min tank første gang, måtte jeg tømme tanken flere gange og gøre det om. Smartcraft viste tom tank hver gang jeg havde fyldt det sidste på, så jeg troede jeg havde gjort noget forkert.
Men sådan lærer man på den hårde måde, at ens tankmåler har den forkerte standard og måler omvendt :D:D:D

Ulman 09-04-2017 16:17

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 48723)
Når du har installeret den nye måler er det nok en god idé at kalibrere tanken igennem smartcraft.
Så er du sikker på den viser korrekt. Det kræver dog du har mulighed for at tømme den.

Da jeg prøvede at kalibrere min tank første gang, måtte jeg tømme tanken flere gange og gøre det om. Smartcraft viste tom tank hver gang jeg havde fyldt det sidste på, så jeg troede jeg havde gjort noget forkert.
Men sådan lærer man på den hårde måde, at ens tankmåler har den forkerte standard og måler omvendt :D:D:D

Ved du evt. hvor man kan aflæse den ohm-værdien?
Jeg mener, er det noget der står skrevet et eller andet sted, eller skal man i gang med multimeter el. lign.?
Helst ikke det sidst :-)

LarsH 09-04-2017 18:08

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 48726)
Ved du evt. hvor man kan aflæse den ohm-værdien?
Jeg mener, er det noget der står skrevet et eller andet sted, eller skal man i gang med multimeter el. lign.?
Helst ikke det sidst :-)

Hvis du skal bruge den til SmartCraft skal det være amerikansk standard, 240 ohm tom og 33 ohm fuld.

Std.VDO (EU) er 10 ohm tom og 180 ohm fuld.

MartinN 09-04-2017 18:51

Er din nuværende tankmåler koblet til smart craft, eller til et løst analog ur?

Ulman 09-04-2017 19:15

Oprindeligt har sensoren været koblet til et analogt ur
For nogle år siden købte jeg en Merc Monitor og et adapterkabel til sensoren så det kunne kobles til Smartcraft/Mercmonitor.
Og det er så her jeg er. Jeg tog ikke stilling til ohm da jeg monterede Merc Monitor. Jeg mener at visningen har været korrekt, men kan egentlig ikke lægge hovedet på blokken. Derfor vil jeg gerne være sikker på at tingene passer sammen.
Umiddelbart tror jeg at både sensor og Mercmonitor kører amerikansk standard.

MartinN 02-05-2017 20:00

Fik du installeret en ny tankmåler?

Ulman 02-05-2017 20:29

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 48787)
Fik du installeret en ny tankmåler?

Ja, jeg har monteret ny. Det blev den type du anbefalede. Det var lidt bøvl at få flangen til at passe. Der var i virkeligheden ikke plads til skruerne, men jeg fik løst det.
Jeg har ikke tømt tanken. Må fylde den op og så lave en kalibreringen.

MartinN 03-05-2017 21:31

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 48789)
Jeg har ikke tømt tanken. Må fylde den op og så lave en kalibreringen.

Kalibreringen skal laves ud fra en tom tank, hvor du fylder 25% og registrerer, fylder 25% mere på og registrere osv.
Det er selvfølgelig mere besværligt at håndtere, jo større tank man har.

Hvor stor er din tank?

Hvis du kaster dig ud i det og har brug for tomme dunke, så har jeg en masse 20L du må få, hvis du kommer over Fyn.

Ulman 08-05-2017 17:08

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 48793)
Kalibreringen skal laves ud fra en tom tank, hvor du fylder 25% og registrerer, fylder 25% mere på og registrere osv.
Det er selvfølgelig mere besværligt at håndtere, jo større tank man har.

Hvor stor er din tank?

Hvis du kaster dig ud i det og har brug for tomme dunke, så har jeg en masse 20L du må få, hvis du kommer over Fyn.

Jeg mener tanken er 220 liter

Jyllinge 11-05-2017 15:54

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 48799)
Jeg mener tanken er 220 liter

Jeg har 3 stk 60 liters plus en jerrycan du kan låne her i Jyllinge. Incl slange.
Så burde det være nemt at kalibrere.

Miss Mancini 11-05-2017 22:36

På nogen områder, er OMC med analog instrumenter bedre end "de sorte"....:)

Min tankmåler har Sølvbryllup ( sammen med resten af båden ) i år, og det skal fejres.....:)fjupeqopq

LarsH 15-05-2017 08:12

Citér:

Originally Posted by Miss Mancini (Indlæg 48803)
På nogen områder, er OMC med analog instrumenter bedre end "de sorte"....:)

Min tankmåler har Sølvbryllup ( sammen med resten af båden ) i år, og det skal fejres.....:)fjupeqopq

Og gevinsten er..... tra da da daaaaa "et år mere på landjorden" :D:D

Miss Mancini 15-05-2017 08:45

Jeg får taget et dugfriskt billede af trailer, båd og....ja, begroningen under båden...:) Et eksempel på, at antifouling IKKE stopper begroningen i haven...:)


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,482
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Irinpyk
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden