Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,029
0 medlemmer og 1,029 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Hvor har i været henne? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1576)

ENN 19-07-2009 20:35

Hvor har i været henne?
 
Hvor har turen gået hen her i sommer? og er der nogle af jer der planlægger eller er ude på en tur nu?

erjohans 19-07-2009 21:49

Jo da Vi er på nuværende ud på den store sommerferie tur. Vi startede i Brøndby 25-6. Vi sejlede ned igennem Bøgestrømmen over Smålandsfarvandet til det sydfynske øhav. Derefter ned til Flensborg. Herfra videre indenom Als og til Assens hvor vi ligger nu.
Herefter er planen, til haderslev og videre gennem Lillebælt til Århus bugten, over til Sjællands odde, Helsingør, Helsingborg og ned igennem Sundet.
Der har godt nok været en del vind men det er lykkedes kun at blæse inde i et døgn i Søby.
Men nu vil vi godt ønske os lidt mere sommervejr og lidt mindre vind.
Og selvfølgelig har der været lidt tekniske problemer. Først gik displayet på benzin monitoren, og herefter strøg splitten i bovpropellen uden påviselig grund. Gad vide om det er klogt at skifte denne hvert år. Det kostede lige 750 Kr at komme op af vandet for at skifte en split til 25 Kr.

Manorwar 19-07-2009 22:15

piraten har haft en masse øl på cafe rask og hygget mig rigtigt med en BÅDFRI dgnParty0012Party0012Party0012Party0012
desvære er ubåden ja uden hydaulik..savner en WOT på beltet ..
om HB lille piratemekker hendrik ikke kan findet lidt tid til ubåden denne uge?
U-båden mangler hydrostyr - ny jackplate og testen af 17"high 5ern.
Vi pirater gør jo de fleste selv ,men vi mangler værktøj /kran til motorløft



håber i har haft en fint dgn på vandet?

Peter508 19-07-2009 22:22

Vi har været på vandet i 18 dage....

Turen gik fra Kolding til Nordals - Sønderborg - Flensborg - Høruphav ( Als ) - Ærøskøbing - Rantzausminde - Rudkøbing - Fåborg - Sønderborg - Nordals også hjem til Kolding igen....

Specielt de første 8 - 9 dage havde vi fantastisk vejr, men det resterende vejr kan vi nu heller ikke klage over....

Miss Mancini 20-07-2009 17:17

Jeg planlægger en tur Hornbæk/Vordingborg tur/retur i Dollarprinsessen.

Turen er ca. 90 sømil - jeg glæder mig.

Der sejles KUN, hvis vejrudsigten for 3-4 dage er rigtig god dvs. uden regn, blæst og ustadigt vejr.

ENN 20-07-2009 17:19

Lyder som en rigtig fin tur - så kan du også se stævns klint fra søsiden -dlof--f

Miss Mancini 20-07-2009 17:25

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 15473)
Lyder som en rigtig fin tur - så kan du også se stævns klint fra søsiden -dlof--f

Ja, hvis jeg når så langt....:):):):)

Eneste minde jeg har om Stevns Klint, er fra min tid som Premierløjtnant i Jægerkorpset - der havde vi afsluttende uddannelse for Aspiranterne....Jeg glemmer det aldrig...:):):)

goffy 20-07-2009 19:49

1 Vedhæftelse(r)
sådan så der ud ved stevns klint sidst jeg sejlede forbi
det var første år med min volvo 3,0 prøveturen var kolding til københavn og retur

ENN 20-07-2009 21:07

Jeg var nede og se stevnsfortet for 1 md siden - det var interesant

nicolajjetrider 20-07-2009 21:57

Lidt hist og pist i det sydfynske... Ellers har jeg været en tur i Frankrig og cykle og dykke lidt.

Horizonblue 25-07-2009 09:06

5 Vedhæftelse(r)
Jeg har ikke sejlet alverden her i sommerferien, kun nogle småture. I stedet kørte jeg op til fjernlageret i nordjylland i sidste uge, for at arbejde med diverse motorer/drev og aflevere nogle ting.

V8'eren blev løftet op på et piedestal, så den er til at arbejde på. Til at løfte med, har jeg en hjemmebyggt grøn kran, som er lavet af diverse stumper og en garagedonkraft.

Jeg hentede en SX bund i Sverige for nogen tid siden, som har været på grund og bøjet finnen og skrueakslen. Akslen er for længst rettet op, og nu er finnen også rettet.

En 4,3 V6'er jeg skal have solgt, fik noget maling.

Fik ryddet lidt op, smidt en gammel adskilt bilmotor ud, som ikke kan betale sig at lave, og jeg har heller ikke tid.

Støddæmpere på bilen blev også skiftet.

Så det var en dejlig produktiv "ferie".

Casper T 30-07-2009 11:57

6 Vedhæftelse(r)
Er lige hjemvendt fra ferie først en lille uge med drage flyvning+sandkørsel i det jyske(bliver nødt til at eje en landrover)her til sidst lånte vi mine forældre sejlbåd og cruisede lidt rundt i,nu ventes der bare på sol og minus vind så stingray`en kan blive luftet,hvis ikke drevet er tærret op det har jo regnet i nat........super sommer for mig har næsten haft sol hver dag:D

Albjerg 02-08-2009 20:24

Det eneste sejlads jeg kan prale med indenfor de sidste 14 dage er en tur med færgen fra Frederikshave til Göteborg. Var lidt rundt i sydsverige, bl. a. ved Åsnen (har et par billeder senere til ENN af en gl. Johnson) og derefter retur via Kbh og Nordals. Er endelig hjemme og afventer nærmere fra Søholm Marine om de vil/kan skifte min motor til en overkommelig pris. Er nemlig blevet røvrendt noget så grusomt da jeg købte båden, så jeg er den "lykkelige" ejer af en AQ170C med max 130 hk sssurr ...... (ifølge aut. Volvo-mekaniker) fordi den er slidt op sssurr


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,200
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Loonianub
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden