Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 565
2 medlemmer og 563 gæster
Bogdanjsc, DarmokBem
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Elektronik (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Marine: Skagerrak&Kattegat iphone (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2452)

Kaptajnen 22-06-2010 22:17

Marine: Skagerrak&Kattegat iphone
 
Er der nogle der har erfaring med dette program til Iphone? Eller kan anbefale andre gode programmer til navigation på havet?

Det koster 300 kr og ser da rimelig fornuftigt ud umiddelbart..

NarkoKrig 22-06-2010 22:53

Citér:

Originally Posted by Kaptajnen (Indlæg 25157)
Er der nogle der har erfaring med dette program til Iphone? Eller kan anbefale andre gode programmer til navigation på havet?

Det koster 300 kr og ser da rimelig fornuftigt ud umiddelbart..

Jeg kender det ikke selv, men Maxum1 fra bs snakkede om at købe det, jeg kan høre ham næste gang jeg snakker med ham.

Lars T 23-06-2010 08:14

Findes der ern Iphone AP som kan gøre det for en marine gps - cool? :):)
Kan da godt være man skal kikke lidt nærmere på en Iphone så ..

Bekker 23-06-2010 09:23

Jeg har købt programmet og kan klart anbefale det som et back-up alternativ til den stationære GPS eller søkort. Det bliver løbende opdateret og er temmelig detaljeret mht. bøjer, dybder, fyr m.m (det er det samme kort som bruges til de almindelige kortplottere).

Selvfølgelig er der ikke de advanceret funktioner samt relativ dårlig info om faciliteterne på havnene. Opdateringshastigheden og nøjagtigheden er acceptabel.

Til en pris på Kr 300,- så synes jeg man får noget for pengene med en fornuftig brugsværdi.

MartinN 23-06-2010 17:18

Det har været vendt tidligere, jeg kigger lige efter om jeg stadig har den nævnte udgave af Bådmagasinet i gemmerne.

http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=2020

KS1 24-06-2010 07:19

Det lyder spændene det her, er der nogle der har skærm print, så man kan se kortet?

Har dem som har det, så købt en tomtom holder til at montere iphone i båden?

Bekker 24-06-2010 09:10

Til KS1: Programmet kan kun anbefales som back-up til en alm. kortplotter, da skærmen er alt for lille når det går stærkt.

Jeg har ikke mulighed for at vise screen dump, men der er lidt eksempler på Itunes.

kylle 24-06-2010 17:40

Jeg har programmet på min iphone.

I kan se en mini demo af det på Youtube her: http://www.youtube.com/navionics#p/u/2/TMaZEXCsv60

Da jeg ikke har fået købt en kortplotter endnu, vil jeg prøve kun at anvende dette..
Jeg har ikke fået testet det helt i praksis endnu, men det kommer snarest.

Af det jeg har siddet og trykket rundt i ser det faktisk rigtig godt ud, du kan også se høj og lav vande.
lave dine egene waypionts og en masse andre ting..

så min umidelbare bedømmelse er at du faktisk får rigtig meget navigation for de 299 kr. som det koster.

Man skal bare huske sin oplader til telefonen, og så kan man bare bruge en universal holder eller en holder med lader fra Brodit (samme som til bilen)

Kaptajnen 27-06-2010 07:49

Navionics til iphone
 
Jeg købte programmet og testede det fra Hornbæk til Gilleleje.

Lavede min rute på ca 20 waypoints og startede med at sejle. Min nuværende position blev tracket hele vejen og jeg kunne se om jeg holdt ruten. Derudover sejler man på et søkort så man kan hele tiden se hvor dybt der er. Det virker dog ikke som om at dybden opdateres løbende og tager derfor ikke højde for aktuelle vejrforhold så det er kun vejledende dybder.

Jeg giver programmet 4 ud af 6 stjerner. Jeg er nybegynder i sejlerlivet så jeg er nem at tilfredsstille :)

Grunden til de sidste 2 stjerner mangler er

1) iphonen går på pause ca hvert minut hvis ikke man trykker på skærmen. Et rigtigt navigationsprogram burde kunne holde skærmen aktiv (har også "copilot"-programmet til iPhone som er genialt). Man skal derfor hele tiden åbne iphonen for at følge med hvilket er ret irriterende. Heldigvis fortsætter programmet med at tracke selvom telefonen er "slukket"

2) man kan ikke se sin kompas retning. Nogle gange kan man se sin fart og en kompasretning men den er ekstrem upræcis. Jeg erfarede at den viste en kurs på 190 mens jeg sejlede mod 260 osv. Til gengæld virker GPSen fortrinligt i den.

Med prisen for øje (300 kr) er jeg ganske godt tilfreds, men programmet er rimelig primitivt. Information om havne er også meget sparsom men der er Google kort i, og man kan gemme sine ruter og bagefter se hvor man har sejlet. Derudover kan man tage billeder langs ruten og vedhæfte dem hvilket er ret skægt.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,560
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanjsc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden