Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 251
1 medlemmer og 250 gæster
agrohimyfo
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   hærværk (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1013)

goffy 17-02-2009 13:37

hærværk
 
så er det galt igen her i varde
i weekenden blev kalechen på 5 både ødelagt. Bådene står på land og der skal en stige til for at nå op til kalechen. :eek: banditterne har ikke været inde i bådene men kun stukket en kniv i kalechen og skåret en lang flænge
de skulle s.... have en gang klø

hundehoveder - halenegere eller perler

:chainsawguy::spacesmiley:

ChristianX 17-02-2009 14:07

Altid surt med sådan noget! vi har oplevet det på vores gamle båd, de gik ombord på båden og tog en gummibåd vi havde, der gik så efterfølgende rygter om at det var fordi vi "sejlede" for meget i den, og folk var trætte af at vi roede rundt :eek:

Har nævnt det før og nævner det igen, ALU bat hæhælf-flg
Sker det meget i varde, at der bliver begået indbrud?

goffy 17-02-2009 14:49

de har ikke taget noget fra bådene `kun` skåret kalecherne

de tænker sgu ikke over hvad det koster for ejeren :mad:
jeg skal ikke sige det er en perle men 9 ud af ti gange der er balade er det en perle
perlekæden er ved at være for lang her i byen

Miss Mancini 17-02-2009 15:35

Hærværk er og bliver et stigende problem. Spørg DSB.....

I Hornbæk Havn havde vi en grim episode forrige år, hvor flere både i bassinet fik ødelagt presseninger, inventar, knuste ruder mv. I enkelte af bådene, var der afføring på gulvet fra hærværkspersonerne.

Alle i Hornbæk kender mig - kun positivt fra mit ihærdige ungdomsarbejde i idrætsforeningen - og det lykkedes mig igennem flere samtaler med unge mennesker, at finde frem til de skyldige personer til hærværket på bådene.

Det viste sig efterfølgende, at de skyldige unge mennesker havde holdt fest i Havneforeningen, og at der efter flere timers fest, skulle ske "noget" blandt deltagerne....Desværre gik det ud over bådene.

På den strækning på havnen, hvor hærværket gik ud over bådene, var min mors båd den eneste der ikke blev berørt......

Omfanget af hærvæket på bådene var så omfattende, at Helsingør Politi blev involveret.

ENN 17-02-2009 15:42

Ja det er uforståeligt hvad der driver mennesker til hærværk - måske er det at de ikke ricikerer nogen sønderlig straf?

Vi fik for nyligt ødelagt et par nye lastbiler på vor lagerplads - ruder smadret alt spoleret og ødelagt indvendigt - hvorfor? ja det er umuligt at sige.

Problemet er måske også at politiet ikke prioterer den slags så hårdt - ude i Glostrup hvor jeg arbejder har de betydeligt mere travlt med hastighedskontroller etc.

Anders kr 17-02-2009 15:55

Det er fanme for dumt,
her i hundested har jeg kun hørt om et par ståjlne GPS'er og Rader ect, på vinteropbevaringen,

Det er dog straks værer i Lynæs, hvor der er sat vagter på nu, men der er 2 gange set en og samme Polsk last bil, hvor de har fyldt den med påhængsmotor og andre ting fra hele havnen. efter de hendelser er der private mennesker som har båd i havnen lavet et vagt skeme og 2 mand går vagt efter mørkets frembrud hver nat!

men det er stadig svinsk, og møg dyrt ofte for den det går ud over, som ENN siger er straffen måske ikke hård nok?

Strøyer 17-02-2009 16:01

Der har lige været en sag i Egense lystbådhavn,
En Bavaria 38 fik stjålet maskinen, En Volvo D1 (20-30hk)
Den vejer ca 100-110 kg. men er taget ud af det trange maskinrum uden at splitte det hele ad.
De har været helt klar over hvad de lavede.
Dette er godtnok fra en 46 men forholdene er de samme.
http://www.baadgalleri.dk/uploads_xl...-2008 00:06:41

Miss Mancini 17-02-2009 16:13

Jeg kan tilføje til rystende tyverier.

En bådejer i Frederiksværk fik stjålet sit manifold på en Volvo Penta AQ170 ( 6 cylindret rækkemotor ) imens den lå i vandet......

Desværre kan der ikke skaffes et erstatningsmanifold, så bådejeren må vente til et brugt bliver annonceret til salg.....:(

ChristianX 17-02-2009 16:15

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 8947)
En bådejer i Frederiksværk fik stjålet sit manifold på en Volvo Penta AQ170 ( 6 cylindret rækkemotor )

Det er nok en der har en motor magen til, som har manglet et manifold, det er fandme frækt.. Det har jeg også oplevet i hundige havn

goffy 17-02-2009 17:28

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 8932)
de har ikke taget noget fra bådene `kun` skåret kalecherne

de tænker sgu ikke over hvad det koster for ejeren :mad:
jeg skal ikke sige det er en perle men 9 ud af ti gange der er balade er det en perle
perlekæden er ved at være for lang her i byen

RETTELSE: har lige talt med et par af dem det gik ud over og de har været inde i bådene og alt er rodet igennem men intet stjålet da bådene næsten er tømt for vinteren. I en af bådene var vedkomne blevet trængende for der lå en ordentlig neger i toilettet som spredte en grim duns i hele båden :eek:

goffy 17-02-2009 17:32

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 8936)
Ja det er uforståeligt hvad der driver mennesker til hærværk - måske er det at de ikke ricikerer nogen sønderlig straf?

Vi fik for nyligt ødelagt et par nye lastbiler på vor lagerplads - ruder smadret alt spoleret og ødelagt indvendigt - hvorfor? ja det er umuligt at sige.

Problemet er måske også at politiet ikke prioterer den slags så hårdt - ude i Glostrup hvor jeg arbejder har de betydeligt mere travlt med hastighedskontroller etc.



for 3 år siden da jeg havde indbrud i båden og de tømte den for mange ting og ødelagde min kaleche, mente politiet heller ikke det var nødvendig at komme og kikke.

Albjerg 18-02-2009 17:03

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 8947)
Jeg kan tilføje til rystende tyverier.

En bådejer i Frederiksværk fik stjålet sit manifold på en Volvo Penta AQ170 ( 6 cylindret rækkemotor ) imens den lå i vandet......

Desværre kan der ikke skaffes et erstatningsmanifold, så bådejeren må vente til et brugt bliver annonceret til salg.....:(

Det var ikke mig !!!!!!

ENN 18-02-2009 18:15

He He - nej men din motor kører fint igen -dlof--f:D:D


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,851
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BobbieGurge
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden