Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 591
1 medlemmer og 590 gæster
Pechi_ovEr
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Demontering af snap-lås på vandrør (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=4419)

Bekker 28-05-2013 15:10

Demontering af snap-lås på vandrør
 
2 Vedhæftelse(r)
Jeg har opdaget en frostsprængning på et af vandrørene til ferskvandsystemet. Det ligner en slags snap-kobling der samler rørene/slangerne, men der er ikke meget snap når jeg forsøger at skille det ad. Det sidder faktisk temmelig fast og spørgsmålet er om der skal rå vold til eller kræver det specialværktøj!

Kender I systemet (se billeder) og ved I hvordan det skal skilles ad?

goffy 28-05-2013 16:34


PROSECCO 28-05-2013 19:33

halløj

Det er faktisk herrer let. der sidder en halvcirkelformet ring/split. den lirkes ud med en lille skruetrækker eller med fingerne... Tryk slangen lidt ind og træk den ud. Voila....

Jimmy

Bekker 28-05-2013 20:18

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 42746)

Jeps, det ligner det 100% og så er det åbenbart til at få fat i her i DK.
Og Prosecco; Tak for tippet - Jeg tænkte nok der var en løsning på det og så er den så nem at jeg faktisk burde have fundet af det, men jeg var lidt nervøs for at ødelægge det så meget at det ikke kunne samles igen.

Jeg vender tilbage med resultatet :)

Bekker 06-06-2013 09:10

Så fik jeg tid til at se på det og det er jo næsten pinlig nemt at skille ad! Men jeg nåede da frem til at det var en frostsprængt pressostat på pumpen og så var samlingen til vandhanen på toilet løs (=utæt), så nu spiller det hele igen.

Tak for hjælpen, drenge...

Lars T 10-06-2013 11:30

Michael - kommer du snart til Roskilde?

Bekker 10-06-2013 12:18

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 42852)
Michael - kommer du snart til Roskilde?

Det har jeg da ihvertfald tænkt mig og det kunne være hyggelig at sparke lidt fendere. Vil nok lægge turen forbi en weekend, så vi kan overnatte og shoppe lidt i byen.
Men det bliver nok først i starten af Juli, da weekenderne indtil da er booket hårdt op (plus en herretur sidste uge i Juni, hvor det enten bliver Roskilde eller Holbæk afhængig af vejret).
Jeg holder dig opdateret, så vi kan lave et lille "træf" eventuelt med andre friske "Fjord sejlere"


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,576
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Pechi_ovEr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden