Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 461
7 medlemmer og 454 gæster
Anthonylot, Brianamuth, miteenhah, mwlxveuwzdt, StevenNic, Thomasmum, Timothyevolf
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Primer eller ikke.. (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5328)

Lindegaard 10-05-2016 17:27

Primer eller ikke..
 
Vi har fjernet alle bundmaling på båden, indtil et gråt lag som formodes at være en primer.

Få steder røg alt af indtil gelcoat, områder på størrelse med en lille underkop og det der er mindre.

Skal man så prime hele skuden eller blot de "bare" pletter der er og så ellers ny bundmaling efterfølgende?

je__ns 11-05-2016 15:38

Noget kunne jo tyde på vedhæftningen ikke er ret god med den primer der er brugt, men det er jo en større omgang at slibe det hele i bund, og give 4-6 lag primer, selv om det jo nok ville være den bedste løsning,

Jeg vil anbefale du sliber de afskallede steder samt resten af bunden, giver de afskallede steder ca 4 lag primer, og så giver hele bunden 1 lag primer.

Lindegaard 16-05-2016 10:45

Citér:

Originally Posted by je__ns (Indlæg 48347)
Noget kunne jo tyde på vedhæftningen ikke er ret god med den primer der er brugt, men det er jo en større omgang at slibe det hele i bund, og give 4-6 lag primer, selv om det jo nok ville være den bedste løsning,

Jeg vil anbefale du sliber de afskallede steder samt resten af bunden, giver de afskallede steder ca 4 lag primer, og så giver hele bunden 1 lag primer.

når så vi taler primer hvordan forholder det sig så?

jeg plejer at anvende JOTUN's produkter, og der findes en 2 komponent, som jeg formoder anvendes der hvor der primes direkte på gelcoat (de hvide områder) og dette 4 - 6 gange.

dernæst anvendes deres vinyl primer på hele skibets bund før der afsluttes med 2 gange NON STOP som vanligt.

eller?

thg 16-05-2016 11:21

Vil kun mene du skal give den med den 2-komponente og derefter den alm. bundmaling...

Lindegaard 16-05-2016 11:54

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 48359)
Vil kun mene du skal give den med den 2-komponente og derefter den alm. bundmaling...

altså som over hele bunden? 2 komponent.

de bliver en dyr affære, eller ihvertfald dyrere :-)

tak for svar

thg 16-05-2016 11:57

Nej der hvor den mangler, men det er jo stadig svært at gætte på holdbarheden af det andet...

Lindegaard 16-05-2016 12:01

Citér:

Originally Posted by thg (Indlæg 48361)
Nej der hvor den mangler, men det er jo stadig svært at gætte på holdbarheden af det andet...

korrekt, men det der er "gråt" som jeg formoder er den primer der sidst er givet er ikke sådan lige til at skrabe af, heller ikke de kanter der grænser op til der hvor der er bart allerede.

jeg har prøvet at kratte rundt i kanterne med en spartel og det er ikke lige til, så umiddelbart er det ok.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,497
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, mwlxveuwzdt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:14.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden